Jump to content

Stream Opslaan

mart
 Share

Recommended Posts

wie weet een, liefst gratis programma om streams te onderscheppen en op te slaan?

Ik zie een hoop programma's die via de soundcard opnemen maar dat wil ik niet. Ik had orbit maar als ik dat nu opnieuw installeer werkt heel mijn browser niet meer...

Mart

edit: al eens eerder langs gekomen maar ik zoek nog steeds.

wie weet een, liefst gratis programma om streams te onderscheppen en op te slaan?

Ik zie een hoop programma's die via de soundcard opnemen maar dat wil ik niet. Ik had orbit maar als ik dat nu opnieuw installeer werkt heel mijn browser niet meer...

Mart

edit: al eens eerder langs gekomen maar ik zoek nog steeds.

Streamripper??

streamripper heb ik geprobeerd, ergens op www het advies gevolg om een oudere versie te nemen; 2.6. Hoop gedoe om het uit te pakken.

wat ie doet is echt opnemen. dus hij onderschept de bits en niet de stream. Je moet het hele nummer dus laten afspelen. Ik wil de buffer laten vollopen en opslaan. zo werkte het met freezer en orbit. De tweede geeft problemen inmiddels en de eerste is een programmaje waarbij je de proxy andes moet instellen; localhost 8800 en die werkt lang niet altijd. Ooit kwam ik iets tegen wat op dezelfde manier werkte maar ik weet niet meer wat dat was.

Mart

Ooit kwam ik iets tegen wat op dezelfde manier werkte maar ik weet niet meer wat dat was.

Mart

Moet je dat wel onthouden hè :D

WM Recorder onderschept en download ook de hele stream in 1 keer mits die niet real time is, dan kan dat vanzelfsprekend niet.

WM Recorder is niet gratis maar wel het beste wat ik op dit gebied ben tegengekomen.

;)

maar ik heb iets gevonden: Scilor's grooveshark downloader.

Ik moest er wel net framework voor downloaden ook. Het programma neemt grooveshark over. In een eigen skin type je de naam van de artiest en vink je de nummers aan die je wilt downloaden. kies onder settings waar je ze wil hebben en klik op downloaden, et voila daar stromen ze binnen.

Mart

Je kunt toch met elke audio-editor van je "WAV" kanaal opnemen? Dat gaat echt niet "via de geluidskaart".

ja, maar toch is het anders.

in jouw voorbeeld speel je de stream af en neem je die op, in wav. en die kun je dan weer converteren in mp3 ofzo. In mijn geval pakt die de buffer dump en slaat die op. zonder af te spelen. Is de stream een mp3 dan slaat hij die op. Is de stream een wav dan slaat ie die op, er wordt niets geconverteerd, de originele stream wordt opgeslagen.

Mart

Maar hoe neem je dan de stream vanuit youtube, Radio4.nl en dergelijke dan op?

Door op low level te kijken wat er via internet binnekomt. WM Recorder gebruikt daarvoor dit tool: http://www.winpcap.org/

Ik kan mij voorstellen dat andere progjes dit tool ook gebruiken. Het captured dus direct de media stream van internet zonder dat het eerst naar e.o.a. audio player gaat.

;)

roku radio snooper (gratis) is er ook zo een met winpcap.

Oorspronkelijk bedacht voor de soundbridge internetradio om met die tool het adres van de radio stream te vinden. Ik gebruikte die soms nog om vervolgens de stream in de squeezebox te plakken.

Mart