Jump to content

Opera

spido
 Share

Recommended Posts

Ik heb nog weinig tot niets van wagner's operas gehoord.

Ik ben ( to op heden)meer een puccini fan. de wat meer typische heldenrol opera.

En mozart's cosi fan tute en don giovanni zijn wel favourite.

qua opera ben ik meer via de commerciele weg erin gerold en begonnen bij de meer hapklare werken. daar ben ik toen helaas ook blijven hangen omdat uiteindelijk andere muziek mij meer trekt en ik heb maar 1 portomonnee ;)

downloaden zei je?

niks ervan. als iets goed is en een artiest heeft daar moeite voor gedaan dan koop je dat.

je zit thuis toch ook geen schilderijen uit te printen..... B)

Met excuses vooraf als ik "vloek in de kerk":

De film "Amadeus" vond ik hardstikke mooi om te zien, maar nog mooier om te horen.

Als ik een DVD zou kunnen bemachtigen met de in Amadeus te horen/zien stukken van Wagner maar dan in volledige vorm, zou ik daar mijn vingers bij aflikken. Ik heb het nooit kunnen vinden. :unsure:

Ik calculeer in dat de echte Wagner-fans van de mogelijk t

Met excuses vooraf als ik "vloek in de kerk":

De film "Amadeus" vond ik hardstikke mooi om te zien, maar nog mooier om te horen.

Als ik een DVD zou kunnen bemachtigen met de in Amadeus te horen/zien stukken van Wagner maar dan in volledige vorm, zou ik daar mijn vingers bij aflikken. Ik heb het nooit kunnen vinden. :unsure:

Ik calculeer in dat de echte Wagner-fans van de mogelijk té popie-jopie vertolking in "Amadeus" gruwelen, maar ik hou me ervoor aanbevolen. :)

Tips?

Een nieuwe componist ontdekt: Amedeus Wagner

Ik houdt het maar op Ludwig von Liszt