Jump to content

Denon + Bose Speakers

Guest Sventheman
 Share

Recommended Posts

Guest Sventheman

Beste "collegae"?

Ik ben voornemens om een totale vernieuwingsslag in te gaan, met de audio en video, thuis. Ik denk aan een Denon AVC-A10SE (THX) Receiver samen met een Denon DVD-1500. Mijn eerste vraag: iemand ervaring met dit kerngedeelte van de audio?

Daarnaast wil ik Bose Speakers gaan aanschaffen. Ik denk hierbij aan de 701 Direct/Reflecting als Front Speakers en de 201 Direct/Reflecting als Rear. Dit alles opgevuld met de Bose VCS-10 Centrumspeaker. 1. Kan dit geheel goed samen? Ook in combinatie met de Denon?

2. Moet ik nu nog een Subwoofer nemen ter completering of volstaat de set (5 speakers) en maak ik er dus geen 5.1 van?

Ik weet dat Bose niet echt geliefd is onder de echte audio-freaks, mar de volle bas en klankkast hebben me toch overtuigd. Iets waar ik zelfs de duurdere Quadral Aurum-lijn niet overheen kon horen gaan. Al met al, is bovenstaande dan nog steeds een wijze beslising? We praten toch al gauw over 10K aan apparatuur.

P.s.: wat voor kabels adviseren jullie in deze opstelling?

Many Thanx! Sventheman.

Beste Sventheman,

Als jij vind dat je Bose moet gaan aanschaffen dan moet je dat gewoon doen !

Als je hebt besloten heeft het ook geen zin om daarover te discussi

Guest Sventheman

Hoi Haudio,

Ik ben juist super blij met je mening! Ik zie het zeker niet negatief. Ik heb gelukkig ook helemaal nog niets definitiefs besloten, en jij brengt me zo wel aan het denken. Is het nu echt zo kwalitatief slecht vergeleken met andere merken? Bose zegt bijv. zelf Better Sound through research en ze hebben met bijv. die 901 van hun wel echt al over de 20 jaar ervaring. Maar ik ben niet kennend genoeg om het kaf van het koren te scheiden. Welke boxen zou jij me adviseren als je ziet welke set ik wil aanschaffen en als je weet dat ik van lage tonen houd?

Many thanx!! STM

Guest vincent

hallo,

De keus van een luidspreker is zeer persoonlijk maar ik ben nooit te beroerd om een paar merken op te noemen die wel zullen samen gaan met jou denon.

tannoy de R serie of de S serie.

Kef de Q serie.

en als je echt van een overdonderend geluid houdt moet je eens gaan luisteren naar Dali ik dacht de 606 het is in ieder geval diegene met de dubble woofer.

je hebt alleen wel een grote kamer voor nodig om die tot zijn recht te laten komen.

Met vriendelijke groeten

Vincent

Beste Sven the man,

Bose doet het wat marketing betreft super goed.

Ze kunnen de asbak die ik bij Blokker heb gekocht voor 1,50 (ik rook namelijk zelf niet) heb gekocht voor 160,00 verkopen als er Bose op staat , dat vind ik erg knap.

De 901 van Bose heeft 9 breedband luidsprekers met een diameter van een hele grote midrange deze breedband vertikt het om 20.000 keer per seconde heen en weer te gaan hij is te groot en heeft teveel massa en het is een conus luidspreker !

Daarom moet er een equalaizer tussen om de units dingen te laten doen die ze niet kunnen,gevolg vervorming.

Omdat een conus luidspreker erg gericht is hebben ze het direct reflecting systeem uit gevonden.

Dus aan de voorkant 1 luidspreker en de anderen aan de achterkant 4 elk verschillende kanten uit.

Dat houdt in dat als je er 1 toon instopt komen er 9 uit per kant dus 18 x 1 toon uit met tijdsduur verschuiving (phase verschuiving) dus allemaal echo's van die 1 ne toon nou dan moet je er maar eens muziek in stoppen dan weet je niet wat je hoort 18 keer hetzelfde orkest !

Tjonge je krijgt wel waar voor je geld .

Maar ik heb liever 1 zanger of zangeres als ik er 1 instop.

O ja phase verschuiving geeft in eerste instantie luistermoeheidsverschijnselen en daarna hoofdpijn.

En dat komt niet van hormonen !

Dat ze nog zo klinken zoals ze klinken ,valt mij nog mee.

De rest van Bose is hiervan afgeleid .

Tja , wat moet ik zeggen ik zou eerst nog veel gaan luisteren en bv naar de Doelen gaan luisterervaring opdoen .

En als je veel hebt geluisterd overal en nergens dan kun je nog altijd besluiten om dat te nemen wat ....jij.... wilt nemen!

Met vriendelijke groet,

Haudio

AS

Sorry ik ben nog wat vergeten.

Bose kan wel heel luidspelen zonder dat het stuk gaat er zit vaak een lampje in die het vermogen opneemt en dus de luidsprekers niet beschadigd.

Maar het is wel een variabele weerstand.

Met vriendelijke groet,

Haudio

Henk heeft alles eigenlijk al gezxegd, ik sluit me er bij aan, je Denon kan veel meer: luister......

Groet Jitze

Guest Jeroen Leeflang

Denk erg goed zes keer na voordat je de Bose set gaat aanschaffen.

Ikzelf heb ook Bose gehad en heb nu alleen nog twee 101's als surround speakers. Hierin voldoen ze naar mijn idee redelijk. De twee 301's heb ik vervangen door de B&W DM602s2 op een atacama stand en de B&W CC6s2 als centre speaker. Deze speaker klinkt gewoon stukken beter. Geen overweldigende BOOM BOOM bas meer en veel zuiverder hoog ook bij hoge volumes. Ik heb zelf de Denon AVC-A1SE en dit icm. de B&W's is te gek. Wil je veel en vooral mooi laag. Neem dan zeker een sub. Ik heb zelf een REL Strata III en samen met de B&W's geeft dit een erg rustig en gedetaileerd klankbeeld.

Probeer eens op een van de Bose speakers een 4mm2 luidsprekerkabel aan te sluiten of er een WBT banaanstekker in te stoppen, gaat niet lukken, omdat er erg goedkoper luidspreker klemmen gebruikt worden alla Yoko. Bi-wire of bi-amping is ook iets waar ze bij Bose nog NOOIT van gehoord hebben.

Kortom erg veel marketing, erg weinig product. Je kunt geld nou een maal maar

Guest Sventheman

Ik ben erg blij met de gegeven adviezen van jullie allen! Ik heb dan ook besloten van Bose af te zien. Mij oren gaan dan nu ook waarschijnlijk toch uit naar de Quadral Aurum lijn. Wel nog net iets duurder, maar dan heb ik tenminste ook het gevoel meer uit de Denon set te gaan halen. Super bedankt!

Guest schatje

Ik heb ook een Denon en heb daarbij Chario boxen(tower 100) als front en rear speakers. Heb veel geluisterd en vond ze beter dan bose en kef Q. Het is altijd zeer persoonlijk maar de chario sprongen eruit voormij qua helderheid en toch warm. een linke mix om een kef center te nemen maar nooit spijt gehad daarvan en een Rel subwoofer rules en zeker de moeite waard om erbij te zetten, misschien wel prijzig maar zeker de moeite waard. Behalve voor surround maar ook stereo ben ik al een jaar een blij man.

heb 2 jaar geleden denon gehad.

en heb toen zeer veel luisterplezier gehad aan de volgende surround set:

Acoustic Research

AR 312HO front 1499,00 ps

AR 206HO back 299,00 ps

CS 25 HO center 699,00 ps

eventueel (maar had ik niet)

S 12 HO aktieve sub. 1499,00 ps