Jump to content

Squeezeserver

mart
 Share

Recommended Posts

hoi,

ik zit al een tijd met een probleem met mijn squeezeserver. Ik heb het al tijden geleden gepost bij wifimedia omdat het daar meer thuis hoort maar helaas zonder resultaat. Omdat er toch veel squeeze gebruikers hier zijn een poging:

Het gaat om de volgorde waarin ik alles aanzet. Het gebeurd regelmatig dat ik op de laptop aan het werk ben en dan later het stereospul aanzet incluis de squeezebox en externe HD met muziek. De SB kan dan geen verbinding maken met squeezeserver terwijl squeezeserver al automatisch is opgestart als ik de laptop aanzet. De laptop vindt ook moeiteloos de HD (pling). Maar toch wordt mijn muziekmap niet gevonden door de squeezebox. squeezeserver uitzetten en opstarten via squeezeserver's configuratiescherm is dan de oplossing.

Andersom werkt wel: eerst stereo e.d. en dan de laptop. sterker nog dan werkt de laptop zelfs via waken on lan.

wat zou het kunnen zijn? of waar heb ik iets over het hoofd gezien met instellingen :o

Mart

nee die HD ligt ergens bij de stereo op hetzelfde stekkerblok.

dus: laptop staat aan, squeezeserver 'wordt uitgevoerd' geeft icoontje in taakbalk weer, hd met muziek is voor laptop zichtbaar en op de laptop ook af te spelen, maar de squeezebox vindt de muziekmap niet als de SB later dan de laptop wordt aangezet.

Mart

Ah zo, bij mij is het zo dat als de HD aan de SB zit hij de interne Squeezeeserver opstart en de een externe niet meer wil zien.

Maar goed, als je Squeezeserver uit zet kan het zijn dat je SB hem kwijt raakt. Als de je de SB uit zet gaat ie n.l. niet echt uit maar blijft ie in STBY. Ik kan dan de SB wakker maken en remote bedienen via de Squeezeserver. Ook al staat ie uit, er blijft een verbinding. Waarschijnlijk moet je dan dus opnieuw je Squeezeserver handmatig opzoeken en weer instellen als die uit geweest is.

;)

SB in stby dan verschijnt de tijd in beeld. dat werkt prima om dan vanaf de laptop met squeezeserver de SB te bedienen.

Maar bij mij gaat 's avonds de stekker er uit. En als ik dan eerst de laptop aan heb - en dus squeezeserver - en pas daarna de stereo incl SB van stroom voorzie dan heeft SB moeite om squeezeserver te vinden als de SB later dan de laptop wordt aangezet.

squeezebox.com doet ie wel maar daar heeft ie de sqserver niet voor nodig.

Mart