kappa7 Posted 25 december 2010 Report Share Posted 25 december 2010 Ik heb laatst een Hawk P11 voorversterker overgenomen van iemand en daar zat dit bord bij. Zonder buizen en zonder voeding. Nu zijn er niet de mooiste componenten gebruikt maar nu ben ik toch wel nieuwsgierig of dit ook een klinkt. Aan de hand van het printje heb ik het onderstaande schema kunnen maken en het lijkt mij een niet al te ingewikkeld ontwerp. Gewoon twee trapjes met daar tussen de riaa zover ik kan zien passief. Ik heb in het schema een Ecc83 buisje getekend maar dat zou ook wat anders kunnen zijn al denk ik dat dit wel klopt. Nu is mijn vraag zou dit wat kunnen zijn? Is het de moeite om dit spelend te maken en welke spanning mag hier op gezet worden? Ik kan de voeding van de Phono Dude gebruiken die geeft 340Volt af. Een andere optie is om deze bij de voeding van de P11 op te zetten 200V maar dan is de vraag of de voeding dat wel kan trekken? Bordje Schema C 8 kon ik geen waarde van aflezen en is gemeten op het bord en zou dus een hele andere waarde kunnen hebben. Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 25 december 2010 Report Share Posted 25 december 2010 Ik zou in elk geval als je er verder meegaat die gewone Audyn condensatoren eruit gooien en vervangen Audyn 'plus' condensators. De gewone Audyn condensators zijn niet veel bijzonder. Er zijn veel betere te krijgen. En had je al eens navraag gedaan bij John van der Sluys Hawk En wellicht dat forumlid Dekkersj je ook verder kan helpen. Die zit op het hififorum (blauwe forum) Jaco heeft vroeger stage gelopen bij Hawk, zover ik weet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 25 december 2010 Report Share Posted 25 december 2010 Van Adyn MKP naar plus zou een goede optie zijn als ze in de directe signaalweg zitten m.a.w. als koppel C tussen 2 trappen, hier ontkoppelen ze de voeding is goed genoeg. Ik zou gewoon 200v gebruiken, deze riaa trekt hooguit enkele ma en anodeweerstanden zijn niet al te groot bij > 300V moeten ze iets van 300K zijn... R3 1K maken en R4 47K of wat je element lekker vind. Rest ervoor weghalen en gewoon proberen. Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 26 december 2010 Author Report Share Posted 26 december 2010 Ik zou in elk geval als je er verder meegaat die gewone Audyn condensatoren eruit gooien en vervangen Audyn 'plus' condensators. De gewone Audyn condensators zijn niet veel bijzonder. Er zijn veel betere te krijgen. En had je al eens navraag gedaan bij John van der Sluys Hawk En wellicht dat forumlid Dekkersj je ook verder kan helpen. Die zit op het hififorum (blauwe forum) Jaco heeft vroeger stage gelopen bij Hawk, zover ik weet. Ik had Hawk al eens een mail gestuurd en ook al antwoord gekregen. Ze hebben geen digitale informatie beschikbaar maar willen wel tegen betaling van Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 26 december 2010 Report Share Posted 26 december 2010 Ik zou in elk geval als je er verder meegaat die gewone Audyn condensatoren eruit gooien en vervangen Audyn 'plus' condensators. De gewone Audyn condensators zijn niet veel bijzonder. Er zijn veel betere te krijgen. En had je al eens navraag gedaan bij John van der Sluys Hawk En wellicht dat forumlid Dekkersj je ook verder kan helpen. Die zit op het hififorum (blauwe forum) Jaco heeft vroeger stage gelopen bij Hawk, zover ik weet. Ik had Hawk al eens een mail gestuurd en ook al antwoord gekregen. Ze hebben geen digitale informatie beschikbaar maar willen wel tegen betaling van Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 26 december 2010 Author Report Share Posted 26 december 2010 Van Adyn MKP naar plus zou een goede optie zijn als ze in de directe signaalweg zitten m.a.w. als koppel C tussen 2 trappen, hier ontkoppelen ze de voeding is goed genoeg. Ik zou gewoon 200v gebruiken, deze riaa trekt hooguit enkele ma en anodeweerstanden zijn niet al te groot bij > 300V moeten ze iets van 300K zijn... R3 1K maken en R4 47K of wat je element lekker vind. Rest ervoor weghalen en gewoon proberen. Groet, Jack Ga ik eens proberen, het is de bedoeling dat ik de P11 nu eerst ga opbouwen op een plank zo dat ik daar nog wat me kan gaan experimenteren. Ook daar zitten nog een paar Ctjes in de er om schreeuwen om vervangen te worden . Verder moet ik daar nog een ingang selectie bord voor maken en ook de volume controller heeft daar in nog wat aandacht nodig. Pas als alles naar mijn zin is ga ik pas een nieuwe behuizing maken voor deze mooie pre. De ingang aanpassen had ik ook al naar zitten kijken vermoedelijk heeft de vorige eigenaar met een step up trafo gespeeld dan kan ik die 100K ook wel snappen. Ik zal dan zo als je aangeeft de rest weg laten en een zien wat dit doet als ik dat gewoon op de zelfde voeding zet als de P11. Wat ik ook nog ga proberen is om de Riaa die ik pas heb gemaakt naar ontwerp van KT88 en op de zelfde voeding te plaatsen. Deze vraagt namelijk 200V en laat ik dat nu dus tot mijn beschikking hebben. Als dat goed werkt kan ik altijd nog besluiten welke Riaa er mag blijven staan. Wat een luxe keuze uit 3 Riaa's. Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 26 december 2010 Author Report Share Posted 26 december 2010 Als je ze een foto stuurt kunnen ze toch wel zeggen of dit een A&T is ? en even de buizen en spanning doorgeven en die 30 euro is heel kinderachtig ! Ik zou zeggen wegblijven daar! Hawk.... zakkenvullers Dat zouden ze ook vast wel kunnen aangeven daar maar naar aanleiding van hun antwoord had ik ook zo iets van ik probeer het wel op een andere manier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 27 december 2010 Report Share Posted 27 december 2010 @ George : Ongetwijfeld zal je het volgende ook al geprobeerd hebben : Zelfbouwaudio forum Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 27 december 2010 Author Report Share Posted 27 december 2010 @ George : Ongetwijfeld zal je het volgende ook al geprobeerd hebben : Zelfbouwaudio forum Heb ik nog niet geplaatst daar maar is wel een goed idee. Bedankt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts