tube 300 Posted 28 december 2010 Report Share Posted 28 december 2010 hallo ik ben weer overgestapt naar een MC element en heb mijn step up trafo van Tribute weer eens uit de kast gehaald het klinkt fantastisch het element geeft 0.5 mV af en de stepup ratio is 10x de gain is perfect hij zou zelfs nog iets minder mogen maar 10x is fijn. Maar ik wil nu ook eens een actieve pre pre gaan proberen ik heb vorige week een Hiraga L'audiophile pre pre gekocht maar die versterkt 38dB!..... dat is dus 80 keer dat is een beetje veel van het goede. Ik kan alleen de eerste 2 stappen van mijn volume regeling gebruiken eigenlijk is deze goed geschikt voor iets van 0,1 mV die heb ik ook nog dus ik kan hem toch gebruiken. Mijn vraag is nu wie weet er een mooi schema of een kant en klare pre pre met een gain van rond de 20 db Ik zag op de site van DHT Rob al deze : http://blog.dhtrob.com/index.php?pg=4 hij is gebouwd met een ECC86 buisje lijkt me ook wel leuk maar het hoeft niet perse een buisje te zijn een FET lijkt me ook wel wat. Dus als iemand iets weet ik hoor het graag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 28 december 2010 Report Share Posted 28 december 2010 Hoi Tube 300, Een Mc step up met buisjes lijkt (ik heb het nog niet geprobeerd) mij niet echt de weg te gaan. Meestal voegen dergelijke schakelingen net even iets te veel ruis toe. Ik zou zelf voor een gebalanceerde step up ingang kiezen en dan verder ongebalancerend uit. KT88 heeft daar ooit eens een schema voor gepost. Misschien is dat ook wat voor jou? Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 28 december 2010 Author Report Share Posted 28 december 2010 Bedankt George ik ga het even lezen ik hoop dat KT hier ook nog even wat over kan vertellen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 28 december 2010 Report Share Posted 28 december 2010 Ik meen dat wol, die als ik het goed heb bij jou in de buurt woont, ook een aardige pre heeft, wellicht kun je die proberen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 28 december 2010 Author Report Share Posted 28 december 2010 Ik meen dat wol, die als ik het goed heb bij jou in de buurt woont, ook een aardige pre heeft, wellicht kun je die proberen? Hoi Ruud ik heb een mooie phono versterker het gaat alleen over de eerste trap om op z'n 5 mV uit te komen. De trafo die ik daar nu voor gebruik klinkt ook super maar ik wil gewoon wat meer geprobeert hebben. Dan kan ik daar ook weer over meepraten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 28 december 2010 Report Share Posted 28 december 2010 Ik meen dat wol, die als ik het goed heb bij jou in de buurt woont, ook een aardige pre heeft, wellicht kun je die proberen? Hoi Ruud ik heb een mooie phono versterker het gaat alleen over de eerste trap om op z'n 5 mV uit te komen. De trafo die ik daar nu voor gebruik klinkt ook super maar ik wil gewoon wat meer geprobeert hebben. Dan kan ik daar ook weer over meepraten Ik bedoelde ook pre-pre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 28 december 2010 Report Share Posted 28 december 2010 Deze lijkt me wel leuk. http://www.platenspeler.com/diy/phono/nl_headphono_1.html Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 28 december 2010 Author Report Share Posted 28 december 2010 Ik meen dat wol, die als ik het goed heb bij jou in de buurt woont, ook een aardige pre heeft, wellicht kun je die proberen? Hoi Ruud ik heb een mooie phono versterker het gaat alleen over de eerste trap om op z'n 5 mV uit te komen. De trafo die ik daar nu voor gebruik klinkt ook super maar ik wil gewoon wat meer geprobeert hebben. Dan kan ik daar ook weer over meepraten Ik bedoelde ook pre-pre Wol waar ben je Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 28 december 2010 Report Share Posted 28 december 2010 Allen Wright had hiervoor een aardige oplossing met een FETje op de ingang............ http://www.vacuumstate.com/images_upload/gross/fvp5a_s.gif Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 29 december 2010 Report Share Posted 29 december 2010 Ik meen dat wol, die als ik het goed heb bij jou in de buurt woont, ook een aardige pre heeft, wellicht kun je die proberen? Hoi Ruud ik heb een mooie phono versterker het gaat alleen over de eerste trap om op z'n 5 mV uit te komen. De trafo die ik daar nu voor gebruik klinkt ook super maar ik wil gewoon wat meer geprobeert hebben. Dan kan ik daar ook weer over meepraten Ik bedoelde ook pre-pre Wol waar ben je Wollie is bezig met de winterslaap niet storen s.v.p. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 29 december 2010 Author Report Share Posted 29 december 2010 Deze lijkt me wel leuk. http://www.platenspeler.com/diy/phono/nl_headphono_1.html Jack Hoi Jack Ik heb het eens gelezen maar hij ging toch terug naar de Lundahl step up's en denk dat ik die pre pre maar oversla dan. Die Lundahl's heb ik ook met nog een paar andere Maar de Tribute zijn de mooiste vind ik . De step ups van Menno heb ik helaas nog nooit geprobeerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 29 december 2010 Report Share Posted 29 december 2010 Een PhonoClone zonder Riaa misschien? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 29 december 2010 Author Report Share Posted 29 december 2010 Een PhonoClone zonder Riaa misschien? Dat is mischien wel een idee Seed Ik heb nog een PhonoClone hier liggen ik zal het eens even bekijken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 29 december 2010 Report Share Posted 29 december 2010 Deze lijkt me wel leuk. http://www.platenspeler.com/diy/phono/nl_headphono_1.html Jack Hoi Jack Ik heb het eens gelezen maar hij ging toch terug naar de Lundahl step up's en denk dat ik die pre pre maar oversla dan. Die Lundahl's heb ik ook met nog een paar andere Maar de Tribute zijn de mooiste vind ik . De step ups van Menno heb ik helaas nog nooit geprobeerd. Zodra ik een sterk iemand heb gevonden die samen met mij een Philips bakbeest van mijn werkbank kan sjouwen... Lijkt he me een leuk dingetje om te bouwen, als transistor wil ik de BC550/BC560 gebruiken Heb ik liggen, net als een HF dicht kastje dat ik 20 jaar terug heb gekocht. Een paar Black-gates ook nog wel .... alleen weer die styroflex C's weer niet... De Step-up van VDV werkt uitstekend en is subliem gedocumenteerd dus je kunt v Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 30 december 2010 Author Report Share Posted 30 december 2010 Ik kwam deze nog op het internet tegen : http://www.hagtech.com/piccolo.html Maar ja, voor ik hem hier heb ben ik 400 euro kwijt en mischien is hij niet beter dan mijn step upjes. Hij is wel erg handig en mooi in te stellen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 30 december 2010 Report Share Posted 30 december 2010 Ik kwam deze nog op het internet tegen : http://www.hagtech.com/piccolo.html Maar ja, voor ik hem hier heb ben ik 400 euro kwijt en mischien is hij niet beter dan mijn step upjes. Hij is wel erg handig en mooi in te stellen. Robert, Kijk eens bij Klaus Boening op de site (www.klaus-boening.de). Als van zijn phonostage alleen de MC sectie gebruikt, heb je volgens mij een hele mooie, zeer ruisarme MC head amp die ook nog eens zeer betaalbaar is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 30 december 2010 Report Share Posted 30 december 2010 Ik kwam deze nog op het internet tegen : http://www.hagtech.com/piccolo.html Maar ja, voor ik hem hier heb ben ik 400 euro kwijt en mischien is hij niet beter dan mijn step upjes. Hij is wel erg handig en mooi in te stellen. Robert, Kijk eens bij Klaus Boening op de site (www.klaus-boening.de). Als van zijn phonostage alleen de MC sectie gebruikt, heb je volgens mij een hele mooie, zeer ruisarme MC head amp die ook nog eens zeer betaalbaar is. Dat is wel een hele mooie oplossing zo. Alleen zal je dan wel de uitgang om moeten bouwen naar een ongebalanceerde uitgang. De ingang wil je natuurlijk wel gebalanceerd houden. Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 31 december 2010 Author Report Share Posted 31 december 2010 Binnenkort komt er iemand langs met deze : http://www.phonostagepreamp.com/mcstepupphonostagepreamp.htm ik ben erg benieuwd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 31 december 2010 Report Share Posted 31 december 2010 Ik ken 'm zelf niet, maar de apparaten van Graham Slee hebben iig een behoorlijk hoge reputatie. Dat zal vast niet voor niks zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 2 januari 2011 Author Report Share Posted 2 januari 2011 Binnenkort komt er iemand langs met deze : http://www.phonostagepreamp.com/mcstepupphonostagepreamp.htm ik ben erg benieuwd. Krijg nou wat de eigenaar van de Graham Slee gaat Tribute stepups bestellen en ja het was overduidelijk . Ik laat het ook even rusten nu, In iedergeval ga ik niets kopen zonder dat ik het kan beluisteren. Als ik ergens hoge verwachtingen van had was het wel deze pre pre maar de Tribute was opener, transparanter ,gedetaileerder,losser eigenlijk in alles beter er was gewoon meer muziek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 2 januari 2011 Report Share Posted 2 januari 2011 Een step-up trafo k Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 3 januari 2011 Author Report Share Posted 3 januari 2011 Een step-up trafo k Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 3 januari 2011 Report Share Posted 3 januari 2011 Ik kwam deze nog op het internet tegen : http://www.hagtech.com/piccolo.html Maar ja, voor ik hem hier heb ben ik 400 euro kwijt en mischien is hij niet beter dan mijn step upjes. Hij is wel erg handig en mooi in te stellen. Als ik jou was, dan zou ik eerst iets lenen. Ik was laatst bij PhonoPhono in Berlijn, en zij waren daar voor de trafo oplossing i.p.v. de electronische MC ingang. Zelfs mijn oude Denon trafo zou het waarschijnlijk beter doen dan de MC ingang van m'n voorversterker, volgens de heren daar... En die mogen het wel weten. Ik heb het trouwens nog niet uitgeprobeerd. misschien overbodig, maar toch... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 3 januari 2011 Report Share Posted 3 januari 2011 Tja... Duitsers en een uitgesproken afwijkende mening... Daar moet je mee op letten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 3 januari 2011 Author Report Share Posted 3 januari 2011 Ik kwam deze nog op het internet tegen : http://www.hagtech.com/piccolo.html Maar ja, voor ik hem hier heb ben ik 400 euro kwijt en mischien is hij niet beter dan mijn step upjes. Hij is wel erg handig en mooi in te stellen. Als ik jou was, dan zou ik eerst iets lenen. Ik was laatst bij PhonoPhono in Berlijn, en zij waren daar voor de trafo oplossing i.p.v. de electronische MC ingang. Zelfs mijn oude Denon trafo zou het waarschijnlijk beter doen dan de MC ingang van m'n voorversterker, volgens de heren daar... En die mogen het wel weten. Ik heb het trouwens nog niet uitgeprobeerd. misschien overbodig, maar toch... Ja ik heb het hier in Nederland ook meegemaakt ik wilde een FET trapje met een mooie voeding bestellen bij Mattijs de Vries van Triple M Audio en toen ik vertelde dat ik op het moment met Tribute trafo's speelde zei hij ik verkoop het je graag maar die Tribute zijn mooier, zonder twijfel. Ze verkopen die trafo's zelf ook vertelde hij. Ik vind het ook fijn dat hij zo eerlijk is ik kan dat echt waarderen, voor zo'n zaak kies ik als ik volgende keer weer eens iets nodig heb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts