Jump to content

Actieve Pre Pre

tube 300
 Share

Recommended Posts

hallo ik ben weer overgestapt naar een MC element en heb mijn step up trafo van Tribute weer eens uit de kast gehaald het klinkt fantastisch het element geeft 0.5 mV af en de stepup ratio is 10x

de gain is perfect hij zou zelfs nog iets minder mogen maar 10x is fijn.

Maar ik wil nu ook eens een actieve pre pre gaan proberen

ik heb vorige week een Hiraga L'audiophile pre pre gekocht maar die versterkt 38dB!..... dat is dus 80 keer :blink:

dat is een beetje veel van het goede.

Ik kan alleen de eerste 2 stappen van mijn volume regeling gebruiken :lol:

eigenlijk is deze goed geschikt voor iets van 0,1 mV die heb ik ook nog dus ik kan hem toch gebruiken.

Mijn vraag is nu wie weet er een mooi schema of een kant en klare pre pre met een gain van rond de 20 db

Ik zag op de site van DHT Rob al deze :

http://blog.dhtrob.com/index.php?pg=4

hij is gebouwd met een ECC86 buisje lijkt me ook wel leuk

maar het hoeft niet perse een buisje te zijn een FET

lijkt me ook wel wat.

Dus als iemand iets weet ik hoor het graag.

Hoi Tube 300,

Een Mc step up met buisjes lijkt (ik heb het nog niet geprobeerd) mij niet echt de weg te gaan.

Meestal voegen dergelijke schakelingen net even iets te veel ruis toe.

Ik zou zelf voor een gebalanceerde step up ingang kiezen en dan verder ongebalancerend uit.

KT88 heeft daar ooit eens een schema voor gepost.

Misschien is dat ook wat voor jou?

Groetjes George

Ik meen dat wol, die als ik het goed heb bij jou in de buurt woont, ook een aardige pre heeft, wellicht kun je die proberen?

Hoi Ruud ik heb een mooie phono versterker het gaat alleen over de eerste trap om op z'n 5 mV uit te komen.

De trafo die ik daar nu voor gebruik klinkt ook super maar ik wil gewoon wat meer geprobeert hebben.

Dan kan ik daar ook weer over meepraten :lol:

Ik meen dat wol, die als ik het goed heb bij jou in de buurt woont, ook een aardige pre heeft, wellicht kun je die proberen?

Hoi Ruud ik heb een mooie phono versterker het gaat alleen over de eerste trap om op z'n 5 mV uit te komen.

De trafo die ik daar nu voor gebruik klinkt ook super maar ik wil gewoon wat meer geprobeert hebben.

Ik bedoelde ook pre-pre ;)

Wol waar ben je :):)

Wol waar ben je :):)

Wollie is bezig met de winterslaap niet storen s.v.p. :P:rolleyes::D;)

Hoi Jack

Ik heb het eens gelezen maar hij ging toch terug naar de Lundahl step up's

en denk dat ik die pre pre maar oversla dan.

Die Lundahl's heb ik ook met nog een paar andere

Maar de Tribute zijn de mooiste vind ik .

De step ups van Menno heb ik helaas nog nooit geprobeerd.

Guest tubejack

Hoi Jack

Ik heb het eens gelezen maar hij ging toch terug naar de Lundahl step up's

en denk dat ik die pre pre maar oversla dan.

Die Lundahl's heb ik ook met nog een paar andere

Maar de Tribute zijn de mooiste vind ik .

De step ups van Menno heb ik helaas nog nooit geprobeerd.

Zodra ik een sterk iemand heb gevonden die samen met mij een Philips bakbeest

van mijn werkbank kan sjouwen... :blink:

Lijkt he me een leuk dingetje om te bouwen, als transistor wil ik de BC550/BC560 gebruiken

Heb ik liggen, net als een HF dicht kastje dat ik 20 jaar terug heb gekocht.

Een paar Black-gates ook nog wel .... alleen weer die styroflex C's weer niet... :(

De Step-up van VDV werkt uitstekend en is subliem gedocumenteerd dus je kunt v

Ik kwam deze nog op het internet tegen :

http://www.hagtech.com/piccolo.html

Maar ja, voor ik hem hier heb ben ik 400 euro kwijt en mischien is hij niet beter dan mijn

step upjes.

Hij is wel erg handig en mooi in te stellen.

Robert,

Kijk eens bij Klaus Boening op de site (www.klaus-boening.de). Als van zijn phonostage alleen de MC sectie gebruikt, heb je volgens mij een hele mooie, zeer ruisarme MC head amp die ook nog eens zeer betaalbaar is.

Maar ja, voor ik hem hier heb ben ik 400 euro kwijt en mischien is hij niet beter dan mijn

step upjes.

Robert,

Kijk eens bij Klaus Boening op de site (www.klaus-boening.de). Als van zijn phonostage alleen de MC sectie gebruikt, heb je volgens mij een hele mooie, zeer ruisarme MC head amp die ook nog eens zeer betaalbaar is.

Dat is wel een hele mooie oplossing zo.

Alleen zal je dan wel de uitgang om moeten bouwen naar een ongebalanceerde uitgang.

De ingang wil je natuurlijk wel gebalanceerd houden.

Groetjes George

Binnenkort komt er iemand langs met deze :

http://www.phonostagepreamp.com/mcstepupphonostagepreamp.htm

ik ben erg benieuwd.

Krijg nou wat :blink:

de eigenaar van de Graham Slee gaat Tribute stepups bestellen :P

en ja het was overduidelijk .

Ik laat het ook even rusten nu,

In iedergeval ga ik niets kopen zonder dat ik het kan beluisteren.

Als ik ergens hoge verwachtingen van had was het wel deze pre pre maar de Tribute was opener, transparanter ,gedetaileerder,losser eigenlijk in alles beter

er was gewoon meer muziek.

step upjes.

Als ik jou was, dan zou ik eerst iets lenen. Ik was laatst bij PhonoPhono in Berlijn, en zij waren daar voor de trafo oplossing i.p.v. de electronische MC ingang. Zelfs mijn oude Denon trafo zou het waarschijnlijk beter doen dan de MC ingang van m'n voorversterker, volgens de heren daar... En die mogen het wel weten.

Ik heb het trouwens nog niet uitgeprobeerd.

misschien overbodig, maar toch...

step upjes.

Als ik jou was, dan zou ik eerst iets lenen. Ik was laatst bij PhonoPhono in Berlijn, en zij waren daar voor de trafo oplossing i.p.v. de electronische MC ingang. Zelfs mijn oude Denon trafo zou het waarschijnlijk beter doen dan de MC ingang van m'n voorversterker, volgens de heren daar... En die mogen het wel weten.

Ik heb het trouwens nog niet uitgeprobeerd.

misschien overbodig, maar toch...

Ja ik heb het hier in Nederland ook meegemaakt

ik wilde een FET trapje met een mooie voeding bestellen bij Mattijs de Vries van Triple M Audio en toen ik vertelde dat ik op het moment met Tribute trafo's speelde zei hij ik verkoop het je graag maar die Tribute zijn mooier, zonder twijfel.

Ze verkopen die trafo's zelf ook vertelde hij.

Ik vind het ook fijn dat hij zo eerlijk is ik kan dat echt waarderen, voor zo'n zaak kies ik als ik volgende keer weer eens iets nodig heb.