Jump to content

Luisterervaring Gezocht

frans71
 Share

Recommended Posts

Ik heb de laatste tijd wat verschillende interlinks beluisterd, maar heb nog niet de ideale gevonden.

na wat speurwerk vondt ik redelijke goede recencies over o.a. de crystal cable piccolo en de john van gent zilver/goud.

heeft iemand ervaring met deze kabels? (plaatsing, diepte, breedte, laagweergave, detail)

de revieuws roemen beiden kabels erg door hun detailweergave en openheid, maar is het laag ook goed?

wellicht zijn er andere/betere opties in deze prijsklasse.

graag wat advies.

mvg frans

Ik heb de laatste tijd wat verschillende interlinks beluisterd, maar heb nog niet de ideale gevonden.

na wat speurwerk vondt ik redelijke goede recencies over o.a. de crystal cable piccolo en de john van gent zilver/goud.

heeft iemand ervaring met deze kabels? (plaatsing, diepte, breedte, laagweergave, detail)

de revieuws roemen beiden kabels erg door hun detailweergave en openheid, maar is het laag ook goed?

graag wat advies.

mvg frans

Hoi Frans,

ik zou nooit af gaan op wat er in een recentie wordt geschreven.

Dat is n.l. altijd goed.

Beter is het om zelf te luisteren.

Ik vind de John van Gent kabels een beetje saai klinken, t.o.v. mijn breisel..

Cristal Cable heb ik eigenlijk nog nooit vergeleken, maar klinkt in de verschillende sets die ik hoorde zeker niet saai. Of dit voor alle type's geldt, weet ik niet.

:)

Hoi Frans,

Dat is n.l. altijd goed.

Cristal Cable heb ik eigenlijk nog nooit vergeleken, maar klinkt in de verschillende sets die ik hoorde zeker niet saai. Of dit voor alle type's geldt, weet ik niet.

Vaak is saai op termijn beter. Vergelijk het met autostoelen die lekker comfortabel zitten tijdens een korte proefrit; als je er vervolgens mee op vakantie gaat heb je bij Parijs al rugpijn....

Hoi Frans,

Dat is n.l. altijd goed.

Vaak is saai op termijn beter. Vergelijk het met autostoelen die lekker comfortabel zitten tijdens een korte proefrit; als je er vervolgens mee op vakantie gaat heb je bij Parijs al rugpijn....

Vind jij niet dat muziek dynamische en transparant moet klinken..??

:confused:

graag wat advies.

mvg frans

Beste Frans,

Is het je ook opgevallen dat er zo ongelofelijk v

graag wat advies.

mvg frans

Beste Frans,

Is het je ook opgevallen dat er zo ongelofelijk v

(...) ik verbaasde me hogelijk over die kabelgekte onder audiofielen. Maar die zijn natuurlijk niet echt gek.

Natuurlijk wel... :rolleyes:

Nu zitten er gehakte koolstofkabels van een tientje het paar tussen mijn apparaten. De stroom komt van een paar simpele stekkerblokjes z

Henrie is geen audiofiel, die valt het niet aan te rekenen dat hij mij gek vind. Dat-ie hear rondwaart is dat natuurlijk wel. <_<

Beste Frans71, allereerst van harte gefeliciteerd. Of je dat wat volgt als een cadeautje beschouwt of een belediging van je verstandelijke gaven is aan jou.

Allereerst: met gehakte koolstofkabeltjes begin je niet, maar eindig je. Eerst het voornaamste: gehakt in je set. En daarbij nog niks doen aan de kabels, dat is allemaal van ondergeschikt belang.

Maar eerst moet je weten wat het is, anders begin je er niet aan. Trouwens, er zijn er hear zat die wel weten wat het is, en er d

Ja in het "kabelwereldje" is the sky the limit lijkt het wel.

Hele dure kabels heb ik nog niet aangeschaft(en ben dat ook niet van plan)

Maar ik heb er inmiddels enkele van rond de 80,- tot 200,- beluisterd, en ik moet zeggen dat deze kabels wel beter klonken dan de standaard "spaghetti" die bij de cd speler zat.

Ik ben erg benieuwd wat dan jou kabels zijn en waar deze te koop zijn.(gehakte koolstof?)

Voor 10,- is het zeker de moeite waard om het eens te proberen.

Wat dat betreft heb ik geen oogkleppen op en probeer graag alles.

mvg frans

Eigenlijk heeft Marc genoeg gezegd want ik ben het volkomen met zijn prosa eens.

Natuurlijk klinkt bij een kabel A-B vergelijk, de duurdere kabel 'beter'. Dat kun je zelf makkelijk vaststellen of kan de verkoper je makkelijk laten horen op zijn set, met zijn muziek. Maar wat is beter? Een kabel die meer hoog geeft of krachtiger laag, is dat dan de betere kabel, is dat dan de eerlijke kabel ?

Langer luisteren naar je eigen spullenboel leren je als het goed is dat het met standaard meuk goed moet klinken en als dat niet zo is dan ligt het aan de electronica of luidsprekers. Kabels hebben altijd een verkeerde invloed op het geluid.

Een kabel heeft een combinatie van R, C en L in zich en al die drie elementen moeten zo'n laag mogelijke factor bezitten. Een kabel met ingebouwde condensatorachtig gedrag (capacitief) of inductief gedrag (spoel) is gemakkelijk na te bootsen. Dat gedrag kun je ook bereiken door standaard dropveter te pakken en er een C of L tussen te zetten. Je zult dan altijd verandering in geluid constateren, en wellicht vind je dat in eerste instantie beter klinken. Dat is dan ook het gevaar.

Beter is om de electronica te verbeteren want een kabel mag niets toevoegen dan wel weglaten. Zo simpel is het. Stop je geld dus in modificaties van electronica en laat de duurdere kabels voor wat ze zijn: een showroomproduct

just my 2 cents

Hallo Frans,

Ik heb ervaring met o.a de John v Gent zilver/ goud I en II, in mijn setting konden ze niet goed aarden op de plek waar ik ze voor bedoeld had, ook niet na geruime inspeeltijd. (beide geprobeerd tussen cd-voorversterker en voorversterker- eindversterker)

Ze bleven wat aan de schelle kant, maar voor mij nog belangrijker, de natuurlijke muzikaliteit en de ruimtelijke weergave gingen bij mij achteruit.

Persoonlijk vind ik de MIT shotgun S1 en Tranparent musiclink ultra in mijn set onovertroffen, met name de 3D beleving de details en de neutraliteit vind ik erg goed.

Ik heb toch diverse kabels in huis gehad van Monster, Kimber Ks serie(vond ik trouwens ook erg goed), van den Hul tot zelfgemaakte zilveren kabels.(kijk maar een op http://www.hollandlink.nl/

De Klank van mijn set tune ik door tube rolling.

De MIT en Tranparent kabels hebben een geruime inspeeltijd nodig, maar voor mij zijn ze "perfect".

Er wordt veel negatief over geschreven maar ik denk dat een te korte inspeeltijd daar een reden voor is, je moet ze wel de tijd geven.

De John v Gent II heb ik nu tussen mijn platenspeler en versterker zitten en daar voldoet hij perfect, de JvG I heb ik verkocht, zo zie je maar...... proberen, proberen, proberen.

Wat de een super vind is voor de ander de moeite niet waard, wat voor mij belangrijk is: de muzikaliteit moet groots blijven, al mijn muziek moet nog de moeite van het luisteren waard zijn. Hoe meer je set in balans is hoe meer cd,s LP,s goed blijven klinken. Mijn standaard set liet veel muziek door de mand vallen, nu is er kwaliteit verschil maar ook de cd s die ik vroeger niet meer draaide klinken weer o.k. Het geheim...... proberen proberen,combinaties van interlinks, netsnoeren, opstelling, buizen, enz, enz.

Succes met het maken van een keuze.

gr Fred

Koop gewoon goede kwaliteit (dus 'n wat steviger type, met vergulde connectors) van Vivanco, ProfiGold, Monacor of zo.

Als die niet goed "klinken" is er iets anders mis in je installatie.

Alle duurdere en ook alle met voodoo behandelde signaalkabels zijn "audiofiel"* en bieden kwalitatief geen enkele winst.

* Audiofilie is een neurose, die gelukkig kan worden genezen... als je dat zelf echt wilt!

Koop gewoon goede kwaliteit (dus 'n wat steviger type, met vergulde connectors) van Vivanco, ProfiGold, Monacor of zo.

Alle duurdere en ook alle met voodoo behandelde signaalkabels zijn "audiofiel"* en bieden kwalitatief geen enkele winst.

* Audiofilie is een neurose, die gelukkig kan worden genezen... als je dat zelf echt wilt!

Ach, ach, ach, wat ben je toch weer triest bezig spiekerboertje.

Ga toch eens zelf iets uitproberen met echte speakers, een echte installatie (in plaats van die halfbakke zelfbouw speksteenbaksels een Denon versterkertje uit de Batavierentijd, een overjarige platenspeler met DJ-element en speakerkabels die de gemiddelde mens niet eens voor een schemerlamp zou durven gebruiken, in een akoestiek die de triestheid van de Bijlmer bierbak (Heineken Music Hall) nog overtreft en écht luisteren voordat je je voorbarige trieste conclusies trekt.

Sommige mensen hebben wel een fatsoenlijke installatie, in een fatsoenlijke akoestiek, waardoor de verschillen in kabels wel hoorbaar zijn, en zelfs meetbaar. ;)

Miracle.

P.S. @Trollensnot & Gehakt: Niet iedereen hoort het, ook volgens "de uitvinders ervan" niet.

IK ben één van die mensen die het NIET hoort. ;)

(...) IK ben één van die mensen die het NIET hoort. ;)

:lol:

Beste Miracle,

(...) Toch kan ik heel goed tegen drank.

Ik kan gerust een liter Whisky op een avond wegwerken.

Daarbij kan ik ook heel goed tegen drugs.

2 gram zuivere coke of speed (amphetamine) in de zuiverste vorm (zo onversneden uit de kilozak (coke) of nog nat na productie (speed), en zelfs zelf gemaakt (Amphetamine)), en zelfs een gram zuivere (zelfgemaakte) Methamphetamine in een weekeind was voor mij goed te doen. (Neen, niet met regelmaat, maar recreatief, zo'n 3-6 X per jaar.

Toch heb ik mijzelf nooit verslaafd gevoeld (...).

Ondanks mijn, volgens velen en ook statistieken, vrij zware gebruik, wat zeker tot verslaving zou leiden binnen enkele maanden, heb ik geen ontwenningsverschijnselen gehad.(...)

#73 Miracle. in topic Hear.nl Forums> Hear+See Forums> Film+Muziek> Weer een grote naar de eeuwige jam

:lol: :lol: :lol:

Nu begrijp ik jouw oordelen en inzichten veel beter, Miracle!

Spido,

De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet; :ph34r:

Beste Buel,

Een volslagen neurotische reactie, die van jou! Je bent, zou dr. Phil zeggen, "clearly in denial".

De dure-snoertjes-en-kabelsneurose heeft een sterk compulsief karakter - op fetisjisme af - en berust op illusie, groepsdwang, zwendel en zelfbedrog.

Dat dure kabels en snoertjes geen aantoonbare of bewijsbare verbeteringen kunnen leveren, is al dikwijls proefondervindelijk aangetoond.

Hetzelfde geldt voor vlechtwerken en met voodoo behandelde kabels en snoeren. Als ze enige invloed hebben op de geluidskwaliteit, dan kan die slechts negatief zijn.

Beste Buel,

Een volslagen neurotische reactie, die van jou! Je bent, zou dr. Phil zeggen, "clearly in denial".

Wie is hier nou 'in denial'? :D

En heeft ook nog een handje van 'projektie'? :D

Tis weer gezellig hear :)

Ach er zit muziek in,altijd goed!! ;)

Denial is de derde single van het derde studioalbum Change van de Britse groep de Sugababes. Deze single is op 25 april 2008 uitgebracht.

graag wat advies.

mvg frans

hallo frans

ik heb ervaring met de jvg zilver goud en ik vind het een fijne kabel, maaaar ik heb ervaren dat het eindresultaat toch afhankelijk is van de match met de rest van de set tussen een marantz pm-14 mkII Ki met cd-14 was dit voor mij de beste match maar tussen de marantz pm-11s2 en sa-11s2 klinkt de jvg te rond en warm naar mijn smaak daar word de jvg op dit moment verslagen door een profigold oxypure interlink van 58,- euro :blink: huh deze "klinkt" neutraler en meer open alleen blijft het laag naar mijn idee ietsjes achter (ze zijn nog redelijk vers dus misschien gaat de autosuggestie van inspelen zijn werk nog doen B) )

met een bryston set b60-sst bcd-1 deed de jvg het redelijk goed alleen klonk daar een diy zilverkabel met bullit pluggen weer beter.

met een symphonicline rg14 edition deed een W&M AC-01 (volgens mij een goedkope chinese oem kabel) het weer beter dan beide andere terwijl deze op een simpel nad setje C320Bee en C521Bee veel te ongedefinieerd en warm klonk en de jvg weer alles verslaat wat er verder nog tussen heeft gezeten.

Dussss it's all about the match en je persoonlijke smaak qua klank.

Trouwens bij John van Gent is het volgens mij mogelijk om vrijblijvend een kabel te proberen dus wat let je.

daffy ;)

Gelukkig was de rest van jouw reactie, die ik maar even achterwege gelaten heb, erg stijlvol en, zoals te doen gebruikelijk, vol met erg sterke argumenten... :rolleyes: Beetje een geval van pot verwijt de ketel, maar dat zijn we eigenlijk wel van je gewend... <_<

Gelukkig was de rest van jouw reactie, die ik maar even achterwege gelaten heb, erg stijlvol en, zoals te doen gebruikelijk, vol met erg sterke argumenten... :rolleyes: Beetje een geval van pot verwijt de ketel, maar dat zijn we eigenlijk wel van je gewend... <_<

Ach Henrie, Miracle kan wel vijf flessen whisky op en een kilo vers geproduceerde -"dus nog natte-" speed, dus.. :rolleyes::lol: