Ruud Posted 9 januari 2011 Report Share Posted 9 januari 2011 Voor mij is wel duidelijk welke kabel het best is, dat is n.l. de kabel waarbij ik meer details over het gehele bereik hoor. In die details zitten n.l. de ruimtelijke informatie en klankkleur van instrumenten en stemmen. Hoe kan het dan dat ik maar net aan links en rechts geluid uit de speakers (je oude Infinity's) hoorde. Stereo was het nauwelijks. Lag dat dan aan de speakers? M rc Misschien had je wat trollensnot in je oren moeten smeren... Ik hoorde zelf n.l. een zeer goed stereobeeld. Toine merkte de laatste keer ook op, dat hij met de WP's de ruimtelijke ervaring van eerder, totaal mistte. Van anderen hoorde ik ook alleen maar complimenten over het prachtige stereobeeld. Nou nou, Hans, alleen maar complimenten Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 9 januari 2011 Report Share Posted 9 januari 2011 (...) beter dan met de standaard dropveters, die gebruikt u natuurlijk of gewoon stroomdraad van de schemerlamp (...)Ik zou bijna zeggen kom eens luisteren, maar dat vraag ik normaal alleen aan aardige mensen, die een ander in zijn waarde kan laten. (...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 9 januari 2011 Report Share Posted 9 januari 2011 (...) Ik ben heel lang hifi-liefhebber geweest, maar een jaar of wat geleden, om precies te zijn op 5 maart 2006, tussen 11 en 12 uur 's ochtends werd ik een audiofiel. Overigens kende ik dat woord toen nog niet, en wist ik toen alleen dat ik het onderste uit de kan van mijn cd's wilde gaan halen. Ik had indertijd wel geluid, maar nauwelijks muziek. (...) Beste mumsoft, Het is juist de audiofiel die naar geluid luistert. Geluid naar zijn eigen smaak: via voodoo, vlechtwerk of kabelfiltertjes aangepast, opgepept, verfraaid. De hifi-liefhebber luistert daarentegen naar muziek. Muziek die zo natuurgetrouw mogelijk werd opgenomen, en ook zo natuurgetrouw mogelijk wordt weergegeven. (Wie het onderste uit de kan wil halen, krijgt - volgens het spreekwoord - het lid op de neus. En dan loop je wel voor gek, hoor... zo met je lid op je gaffel...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 10 januari 2011 Report Share Posted 10 januari 2011 Beste Spido, Zo lang het bij woorden blijft, blijft het behelpen. Als jij niet zo'n virtueel forumfiguur was, zou ik je uitnodigen eens te komen luisteren naar die voodoo. Dat is duizend maal effectiever dan hier nog Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buell Posted 10 januari 2011 Report Share Posted 10 januari 2011 Beste Spido, Zo lang het bij woorden blijft, blijft het behelpen. Als jij niet zo'n virtueel forumfiguur was, zou ik je uitnodigen eens te komen luisteren naar die voodoo. Dat is duizend maal effectiever dan hier nog Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 14 januari 2011 Report Share Posted 14 januari 2011 Beste Spido, Zo lang het bij woorden blijft, blijft het behelpen. Als jij niet zo'n virtueel forumfiguur was, zou ik je uitnodigen eens te komen luisteren naar die voodoo. Dat is duizend maal effectiever dan hier nog één woord aan wijden. M rc Daar kan ik me dus helemaal in vinden. Don't try to change my mind with FACTS... (Julie Felix / Tom Paxton in "I Read It in the Daily News".) Link to comment Share on other sites More sharing options...
henrykb Posted 15 januari 2011 Report Share Posted 15 januari 2011 altijd weer dat gepreek over zin en onzin van kabels. En vooral het stokpaardje van abx testen. Misschien is het wel zo dat het erg moeilijk is, omdat de herinnering aan een goede kabel, de wat mindere eigenschappen van een dropveter maskeert. Kan zomaar zijn. Echter past dat niet in het straatje van menig forumlid, en gaat vervolgens eenieder tot op het bot beledigen die wel een wat betere kabel wilt. Begrijp dat ook niet, want werkelijk elke thread doen ze hetzelfde. Mensen, we weten jullie mening, we weten dat er veel discussie is hierover, dus laat het nou eens met rust! En als er iemand een vraag stelt, laat het gewoon rustig aan je voorbij gaan! Ik hoor ook zeker verschillen in kabels, net zo goed als ik (en anderen) een duidelijk verschil hoorde met een ps audio quintet ertussen (ook al liggen er honderden km. kabel van inferieure kwaliteit voor die ps audio). Gewoon een goede kabel kopen is mijn advies, zowel voor de interlinks als voor stroom. Kan je qua verschillen niet echt helpen, aangezien mijn spectrals nogal kieskeurig zijn (mit of transparent zijn de smaken). Neemt overigens niet weg dat apparatuur en akoestiek vooral in orde moeten zijn. En vooral proberen op je eigen set. Dus aanrader: koop een goede kabel voor zo min mogelijk geld (altijd doen ;-). Heb je ook de grootste kans, als het niet bevalt, je die investering weer terug verdient bij een verkoop. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arthur L Posted 21 januari 2011 Report Share Posted 21 januari 2011 Ik heb fantastische ervaringen met Cassiopeia uit Almelo. Veel goedkoper, iets "warmer" minder neutraal is het Duitse Viablue. Kunnen zich beide makkelijk meten met de middenklasse en toplijnen van Audioquest (CV 8) en MIT (CVT 330), twee zgn "voodoo-merken", in mijn optiek. Maar inzicht komt met de jaren. Arthur Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 21 januari 2011 Report Share Posted 21 januari 2011 Ah een kabeltopic altijd leuk. Het gaat om de match en dan kan een kabel invloed maken. Ben zelf er gek op zilver/teflon maar dat is de match in mijn installatie het kan op allerhande manieren natuurlijk. Het hoeft ook niet perse meer dan 100 euro te kosten, ga dan zelf bouwen. Pluggen zijn ook belangrijk want de verbinding moet goed zijn en blijven. Trollensnot heb ik geen ervaring mee maar als dit de verbinding helpt stabiel te blijven dan zou het kunnen werken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 22 januari 2011 Report Share Posted 22 januari 2011 Nou ja, audio is ook elektro en verbindingen, net zoals treinen en bovbenleidingen. Maar gelukkig bewegen onze verbindingen wat minder. De mooiste oplossing blijft je kabels direct op de print solderen, maar dan wordt de handleiding van de nieuwe DAC zo lang., anders was dat allang op de markt geweest Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 22 januari 2011 Report Share Posted 22 januari 2011 Nou ja, audio is ook elektro en verbindingen, net zoals treinen en bovbenleidingen. Maar gelukkig bewegen onze verbindingen wat minder. De mooiste oplossing blijft je kabels direct op de print solderen, maar dan wordt de handleiding van de nieuwe DAC zo lang., anders was dat allang op de markt geweest Een krimpverbinding is beter dan een soldeerverbinding, dus gelukkig scheelt dat weer wat in de handleiding van de DAC Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 22 januari 2011 Report Share Posted 22 januari 2011 Nou ja, audio is ook elektro en verbindingen, net zoals treinen en bovbenleidingen. Maar gelukkig bewegen onze verbindingen wat minder. De mooiste oplossing blijft je kabels direct op de print solderen, maar dan wordt de handleiding van de nieuwe DAC zo lang., anders was dat allang op de markt geweest Een krimpverbinding is beter dan een soldeerverbinding, dus gelukkig scheelt dat weer wat in de handleiding van de DAC Ook goed, gaan we krimpen je hebt een punt. Maar wie gaat onze handleiding schrijven? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 22 januari 2011 Report Share Posted 22 januari 2011 Helaas hielp het niks voor mijn falende internetverbinding thuis. Bij mijn beste weten doet TS dan ook niets aan stabiliteit van electrische verbindingen, dus gooi ik het probleem van mijn ADSL-lijntje gewoon bij de provider. Dat ik nu toch weer internet (ik internet, hij internet, hij internette, wij hebben geïnternet) dank ik aan Wireless Leiden, ook zo'n heerlijk puur technisch clubje dat mij nu blij maakt. O ja, voor ik off-topic afsluit, TS is het helemaal voor een betere luisterervaring. Is mijn ervaring. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts