vragen Posted 6 januari 2011 Report Share Posted 6 januari 2011 Beste allen, Ik kom er even helemaal niet meer uit, en hoor graag de reactie van jullie. (Ik bezit een AVR 141 en JBL SCS200.5 speakers) Mijn speakers geven een soort 'waterig' geluid weer op het moment dat iemand praat. Op het moment dat ik bij tv kijken of radio luisteren de AVR instel op Logic 7 of stereo doet hij het goed maar zodra ik kies voor surround (Dolby Pro Logic II movie/music) dan krijg ik dat waterige geluid. Wat is jullie advies? Wat moet ik doen want luister uiteraard alles het liefste dolby. Alvast bedankt Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 6 januari 2011 Report Share Posted 6 januari 2011 Hallo Vragen, Wordt er op dat moment ook een dolby signaal aangeboden? Of is dat een DSP instelling. In dat geval zal de processor die in jou AVR141 zit zelf een ruimtelijk verhaal proberen te maken van het signaal dat er wordt aangeboden en blijkbaar gaat dat niet helemaal lekker. Het mooiste is trouwens om het signaal zo te gebruiken als het wordt aangeboden en daar zo min mogelijk bewerkingen op los te laten vaak wordt het daar niet beter van. Dus probeer nu niet om en signaal dat in stereo wordt aangeboden via alle speakers te krijgen wand dat gaat nooit wat worden. Het geluid van je TV zal ook gewoon stereo zijn en kan dus het beste in stereo beluisterd worden maar dolby surround zo ook goed kunnen gaan dat is wat anders als Dolby digital. Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
vragen Posted 6 januari 2011 Author Report Share Posted 6 januari 2011 Hoe weet ik of het dolby wordt aangeboden? Ik heb Samsung tv rechtstreeks aangesloten op m'n Avr 141 dmv Hdmi + optical en vanuit de versterker gaat er hdmi naar ps3, glasvezel. Als ik tv kijk of radio luister; dan gewoon stereo zetten en als ik blue ray kijk dan dolby? Bedankt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 6 januari 2011 Report Share Posted 6 januari 2011 Versterker instellen op auto dan pakt deze vanzelf de juiste instelling. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vragen Posted 6 januari 2011 Author Report Share Posted 6 januari 2011 Hoe dan?! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Heino Posted 7 januari 2011 Report Share Posted 7 januari 2011 Soms heet die "auto"-stand AFD (Auto Format Decode). Wellicht is dat bij jou ook zo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 7 januari 2011 Report Share Posted 7 januari 2011 De gebruiksaanwijzing al eens bestudeerd ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter2 Posted 11 januari 2011 Report Share Posted 11 januari 2011 Ik heb nagenoeg hetzelfde probleem steeds gehad. Ook met blu ray (Philips) en een Denon receiver. Ik heb op een gegeven moment een update gedowload van de fabrikant en toen werkte het wel. Ook een ander merk blu ray speler gaf problemen overigens. Ik vermoed dat de techniek niet goed op elkaar aansluit. Misschien een zelfde merk blu ray speler kopen als de receiver (mits die er zijn). Of kijken voor een update bij de fabrikant (of zelf het probleem aangeven en hopen dat ze het gaan fixen). groet, Peter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts