Peter2 Posted 10 januari 2011 Report Share Posted 10 januari 2011 Hallo allemaal, Ik ben nog niet zo heel erg thuis in het hele audiogebeuren. Ik heb een Denon avr 1910 gekocht. Nu hadden wij altijd op de oude receiver een draaiknop voor bass en treble zitten. Heel makkelijk snel in te stellen dus. Op deze nieuwe is het een hoop gedoe. Weet iemand waarom op duurdere, nieuwere types geen eenvoudige bass/ treble regelaar meer lijkt te zitten? Ik hoor graag jullie antwoord. Groet, Peter Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 10 januari 2011 Report Share Posted 10 januari 2011 Omdat zo'n hardware regelaar (potmeter) een stuk duurder te implementeren is dan een stukje software. Lijkt mij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 10 januari 2011 Report Share Posted 10 januari 2011 Een 10 voor Buizenbart. Er zit een DSP (Digital Signal Processor) in de receiver, die het hele zooitje aanstuurt en regelt. Daar zit ook de toonregeling in. Als je dat met draaiknoppen uit moet gaan voeren, wordt het een dure liefhebberij. Het kan wel, maar softwarematig via een menusturing is een stuk goedkoper, omdat dat er toch al in zit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter2 Posted 11 januari 2011 Author Report Share Posted 11 januari 2011 Bedankt voor jullie snelle antwoorden. Ik moet wel zeggen dat de oude receiver van dezelfde prijsklasse was. Ook op de duurdere types (nou ja voor mij dan, ik weet niet wat jullie ervoor uitgeven ) van Denon vind ik geen draaiknoppen. Is dit bij andere merken ook zo dat jullie weten? Bedankt weer! Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 11 januari 2011 Report Share Posted 11 januari 2011 Vergeet niet dat je oude receiver maar twee versterkers aan boord had nu zitten daar dus 7 versterkers in voor het zelfde geld je kan je dus af vragen of de kwaliteit van beide versterkers dus wel zo vergelijkbaar is. Daarnaast zou je dus met een analoge toonregeling dus ook 7 x moeten uitvoeren. Je kan dus concluderen dat je nieuwe versterker zou deze vergelijkbaar moeten zijn ongeveer 3x zo duur zou moeten wezen. Gelukkig is alles niet zo zwart wit maar het geeft wel een aardige richt lijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter2 Posted 12 januari 2011 Author Report Share Posted 12 januari 2011 ok, ik ben een stuk wijzer alweer bedankt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts