Peter2 Posted 12 januari 2011 Report Share Posted 12 januari 2011 Dag allemaal, Ik heb een denon avr-1910 gekocht een jaar geleden ongeveer (E 599). Ik had er een paar speakers bijgekocht van rond de E 330 (Harman Kardon hkts 11 bq, 5.1 systeem). Nu heb ik de speakers verkocht omdat de stickers eraf vielen. Ik wil nu een nieuwe speakerset gaan kopen (2/ 2.1 of 5.1 is allemaal prima) Ik hoorde echter laatst dat normaal gesproken de prijsverhouding speakers/ av receiver anders is (ongeveer half/ half of zelfs meer geld aan de speakers uitgeven). Wat is normaal denken jullie? en hebben jullie tips voor bepaalde speakers die goed bij deze av receiver zouden kunnen ? Ik ben hier zelf niet zo supergoed in thuis, alvast bedankt voor jullie hulp. Groet, Peter Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 12 januari 2011 Report Share Posted 12 januari 2011 Nu heb ik de speakers verkocht omdat de stickers eraf vielen. Ik weet weinig van HT, maar 5 speakers en een soepwoefer, als het een beetje goed moet zijn kost dat wel wat natuurlijk. Dus verhouding 1:1 met een receiver van Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 13 januari 2011 Report Share Posted 13 januari 2011 Wat is normaal denken jullie? en hebben jullie tips voor bepaalde speakers die goed bij deze av receiver zouden kunnen ? Wharfedale Diamond 10.1 of 10.2, de 10.1 moet voor rond de E100.-/stuk te vinden zijn, geen idee wat de bijbehorende center en sub moeten kosten. Tweedehands kun je misschien een 9.1 set krijgen (is meen ik dit jaar door de 10.1 vervangen). De Diamond range bied veel waar voor het geld. edit: sorry, we zieeten al in 2011, de 10.x range is in 2009 geintroduceerd, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 13 januari 2011 Report Share Posted 13 januari 2011 Ik houd meestal een verhouding van 1:1 aan voor een stereo versterker met 2 speakers. Anders gezegt: Ik geef ongeveer net zoveel aan 2 speakers uit als aan 1 stereo versterker. Bij een HT, ofwel 5.1 versterker (= 3 stereo versterkers in 1 kast) zou dat volgens mij niet anders moeten zijn. Ook daar zou ik net zoveel aan de speakers uitgeven als aan de versterker. Nu weet ik dat een budget van Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter2 Posted 13 januari 2011 Author Report Share Posted 13 januari 2011 ok thanks voor jullie suggesties. Nou ja ik vind het wel belangrijk dat het een beetje goed klinkt. Heb er wel over gedacht om de versterker te verkopen en idd een stereo set te kopen met twee mooie staande speakers. Nu heeft een bekende mij wel verteld dat ik twee poorten van de receiver kon combineren tot 1 aansluitpunt voor 1 speaker. Dus dan krijg je 2x zoveel vermogen op 1 poort (ik weet dat vermogen niet alles is, maar het helpt wel volgens mij). Kan zoiets idd of kan ik beter naar een stereo versterker kijken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 13 januari 2011 Report Share Posted 13 januari 2011 Dit is wel tamelijk cryptisch omschreven maar ik denk dat ik het snap. In de manual staat niet vermeld of je de A en B uitgang kunt bruggen. Ik zou het daarom ook niet proberen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 14 januari 2011 Report Share Posted 14 januari 2011 Dit is wel tamelijk cryptisch omschreven maar ik denk dat ik het snap. In de manual staat niet vermeld of je de A en B uitgang kunt bruggen. Ik zou het daarom ook niet proberen. Bij die HT receivers kun je vaak de ongebruikte eindtrappen gebruiken om de twee frontspeakers te bi-ampen, misschien wordt dat hier bedoeld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts