Jump to content

Hoe Krijg Ik Een Film Op Cd ?

fokke reiding
 Share

Recommended Posts

Ik heb een film gevonden op een site in Letland, die ik graag op DVD wil hebben. ( http://klasika.latvijasradio.lv/apkalna.htm en klikken op tweede regel, ik zeg dat maar even want Lets leest niet zo makkelijk). Een concert op een enorm orgel in Riga, door een jonge Letse organiste. Dat kan ik op de computer bekijken (Firefox 3.6 neemt daar Realplayer voor) maar ik wil graag een DVD. Ik heb veel ervaring met audio maar met video heb ik nooit iets gedaan. Kan iemand mij op weg helpen?

De film duurt 75 minuten. Ik gebruik Windows 7

Ik heb een film gevonden op een site in Letland, die ik graag op DVD wil hebben. ( http://klasika.latvi....lv/apkalna.htm en klikken op tweede regel, ik zeg dat maar even want Lets leest niet zo makkelijk). Een concert op een enorm orgel in Riga, door een jonge Letse organiste. Dat kan ik op de computer bekijken (Firefox 3.6 neemt daar Realplayer voor) maar ik wil graag een DVD. Ik heb veel ervaring met audio maar met video heb ik nooit iets gedaan. Kan iemand mij op weg helpen?

De film duurt 75 minuten. Ik gebruik Windows 7

Misschien moet je een Googlen op wmv to iso

Dan kom je bv hier: klikklakklaar

Windows 7 zal wel in staat zijn van ISO files DVD'tjes te maken vermoed ik. En die kan je weer in een willekeurige DVD-player afspelen, luidt de theorie.

Maar eerst zul je die wmv-file te pakken moeten krijgen. Bij mij wil die alleen maar afspelen.

Welkom op dit forum

M :ph34r: rc

volgens mij kun je met realplayer gewoon een dvd branden van die muziek

even google en heo dat moet .............

Ja, ik zie dat dat moet kunnen. Er is een knop "Download this video". Om er een DVD van te maken moet je Realplayer Plus aanschaffen. Dat wil ik wel, maar als ik nu op de knop "Downloaden" druk krijg ik een foutmelding: "Realplayer Downloader werkt niet meer." Opnieuw Realplayer geinstalleerd, maar hetzelfde resultaat. Dat geeft niet veel vertrouwen in Realplayer Plus, dus ik wacht nog even met aanschaffen tot het simpele downloaden tenminste werkt. Als iemand een suggestie heeft . . . . . ?? :confused: :confused:

TMPGEnc heeft dvd author en authoring works.

Beide kunnen van een filmpje een dvd maken.

Ook voor downloaden van een online video is er een tooltje, webadres intikken, en dan gaat ie.

Bedankt voor je suggestie; ik ga het direct proberen. Het resultaat hoor je nog.

TMPGEnc heeft dvd author en authoring works.

Beide kunnen van een filmpje een dvd maken.

Ook voor downloaden van een online video is er een tooltje, webadres intikken, en dan gaat ie.

TMPGEnc heb ik gehaald, het werkt maar ik zie alleen een conversieprogramma. Dat tooltje voor downloaden van een video zie ik niet :( Hoe heet dat en waar vind ik dat?

Met WM-recorder gaat het binnenhalen trouwens ook. Gaat sneller dan ernaar kijken.

Bedankt voor jullie suggesties. Maar ik heb eerst wat reparatiewerk te doen. Gisteren, bij het proberen van een paar downloadprogramma's (zonder succes) plotseling CRASH!!!, heel Win7 opgeblazen. :o Geen leven meer in te krijgen, alleen de muis leefde nog. Gelukkig had ik nog een image van C: van december, dus Win7 is weer in de lucht, maar alles wat ik de laatste maand had geinstalleerd en ge-update moet opnieuw. Daarna maak ik eerst maar een nieuwe image B) voordat ik verder ga.

Met WM-recorder gaat het binnenhalen trouwens ook. Gaat sneller dan ernaar kijken.

Klopt, WMRecorder haalt alles wat niet real time wordt uitgezonden full speed naar binnen.

ik krijg wel sterk de indruk dat die film all

Het werkt! :) Met WMR kan ik 10 minuten (Ik gebruik nog de testversie) downloaden naar een .wmv file, die ik offline kan afspelen op de computer. Dat is al heel wat. Maar nu de rest. Naar welk formaat moet ik converteren om een DVD te branden die bruikbaar is in een DVD speler die op de TV is aangesloten?

Ik dacht daar ook WMR voor te gebruiken, en de file te converteren naar DVD-PAL. Dat leek me het meest logische. Het resultaat is een file met .mpg als extensie.

Als ik die file naar de DVD recorder sleep, wordt-ie gebrand, en die DVD kan ik op de computer afspelen. Maar de DVD speler bij de TV vertikt het om hem te lezen. Heeft iemand een idee wat ik verkeerd doe :confused:

Ja, heb het net ook even geprobeerd en bij mij duurde het ong. 20 minuten :) Maar mijn ADSL is nou niet de snelste.

Het is gewoon een WMV stream. Waarom FF daarvoor Realplayer kiest is niet duidelijk. Normaal neemt ie daarvoor Windoos Mdedia Player. Zul je Realplayer wel eens apart geinstalleerd hebben. De geluidsstream is trouwens gewoon 128 Kb MP3 maar klinkt niet slecht.

Wat je verkeerd doet? Denk dat je de mpg file op de DVD gebrand hebt. Dat kan een gewone DVD speler meestal niet lezen. Daarvoor heb je een specifiek DVD brand programma nodig die WMV omzet in het specifieke DVD formaat (index bestanden + VOB bestanden). Kan volgens mij gewoon met NERO en diverse andere DVD video brand progjes.

Je kunt met WM-converter de file ook naar MP3 converteren, of eigenlijk het geluid extraheren. Dan kun je er i.i.g. op je gemak naar luisteren.

;)

met HiNet recorder in ieder geval volledig binnen (bijna 300 Mb).

TMPGEnc pakt hem niet (toevallig van internet geplukt ???), dus Yasa Video Converter, maakt er een MP4 van.

En das geen probleem voor TMPGEnc Authoring works, en heb je een DVD.

Kind kan de was doen :lol:

......... dus Yasa Video Converter, maakt er een MP4 van.

Dat kan WM-converter ook en dat heeft ie al :D

Zelf gebruik ik VideoRedo en daarmee kun je ook gewoon een DVD branden van .mpg en MP4. (Maar weer niet van .wmv files.)

Vele mogelijkheden dus.

;)

Ik heb de WMV dus gedownload, daarna geïmporteerd in Microsoft Movie Maker (standaard software in XP).

En dan kun je er alle grappen mee uithalen die je wilt, inclusief een DVD van maken.

Werkt dus niet want WMM kan dat dus niet.

Dus je moet er een AVI of zo van maken en dan een ander brandprogramma gebruiken.

In mijn geval Pinnacle Studio 8.

Ik heb de WMV dus gedownload, daarna geïmporteerd in Microsoft Movie Maker (standaard software in XP).

En dan kun je er alle grappen mee uithalen die je wilt, inclusief een DVD van maken.

Werkt dus niet want WMM kan dat dus niet.

Dus je moet er een AVI of zo van maken en dan een ander brandprogramma gebruiken.

In mijn geval Pinnacle Studio 8.

Ik ben er nu helemaal uit. :D :D WMRecorder was een prima suggestie, dit programma haalt de film feilloos binnen. Maar de conversie naar DVD, daar begreep ik niets van. Totdat ik, per ongeluk, tijdens het wachten op het binnenhalen van de film, in het juli-augustusnummer 2010 van CHIP keek. Op blz. 6 wordt daar het programma ConvertXtoDVD genoemd. Nu gaat alles vanzelf. De WMV file in een nieuw project opnemen, op de Convert knop drukken, en als de conversie klaar is vraagt het programma om een DVD in de la te stoppen. Wil je nog een DVD van hetzelfde maken, vink dan een hokje uit, anders gooit hij direct na het branden de geconverteerde file weg. Het werkt feilloos.

Iedereen bedankt die heeft meegedacht en die suggesties heeft gegeven.

Mooi dat het gelukt is :)

WM-Concerter kan ook naar DVD converteren. Je moet dan wel die DVD-audio en -video folders zelf apart naar een DVD branden. Heb je dat nog geprobeerd? Ik heb dat nooit gedaan.

Hoewel orgelmuziek niet zo mijn stiel is, is dit wel erg fraai. Die dame kan er wat van. Ik heb met WMConverter de MP3 er apart uit getrokken en er op mijn gemak via de Squeezebox naar geluisterd. Dus aan de andere kant, jij ook bedankt voor die link B)

;)

Het kan nog eenvoudiger. Ik ontdekte in het WIN7 startmenu een item dat heet "Windows DVD Branden" . En zowaar dat werkt ook. .WMV file erin, en er komt een goed werkende DVD uit, die op de TV kan worden afgespeeld. Had ik die ConvertXtoDVD niet hoeven aanschaffen. :angry: Beetje dom. Maar je moet wel de tijd hebben: ConvertXtoDVD doet er ongeveer een kwartier over, maar "Windows DVD Branden" heeft er meer dan een uur voor nodig.