kappa7 Posted 12 april 2011 Author Report Share Posted 12 april 2011 Trafo denk ik niet (ringkern), hoe zit dat met de draden naar de cinchbussen? Wat komt er van de voedingsprint, alleen gelijkstroom? Van de voedingsprint komt alleen maar DC. Ik heb daar al aan gemeten maar de rimpel daarop is zo klein dat deze nauwelijks waarneembaar is op de scoop. Het zou dus ook op de bedrading in kunnen stralen. Deze is niet afgeschermd en is dus wel verdacht. Bij het over zetten naar het nieuwe huis zal dat beter moeten worden om dat dan de voeding een eigen huisje krijgt. Maar zo als gezegd dat is voor later. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 24 mei 2011 Author Report Share Posted 24 mei 2011 De volgende stap is ook al besteld. Zo heb ik een setje Mundorf zilver in olie C's besteld en een aantal Mundorf MKP C's. Het zal mij benieuwen wat dat gaat doen met het geluid. Dat is al weer even geleden dat ik dat hier geschreven heb maar helaas is de Mundorf zilver in Olie C 0.047uF niet meer leverbaar. De 10uF MKP's zijn er wel en worden nog toe gestuurd maar de belangrijkste dus niet meer. Eerst de pech dat de winkel er mee stopt en vervolgens zijn de Ctjes die ik nodig heb niet meer in productie volgens Eltim. Nu ben ik dus druk opzoek naar een setje Zilver Olie Ctjes van 0.047uF weet iemand nog ergens een setje of weet Eltim er niets van en worden ze nog gewoon gemaakt? Mocht iemand wat weten dan hou ik mij sterk aanbevolen. Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 24 mei 2011 Report Share Posted 24 mei 2011 De volgende stap is ook al besteld. Zo heb ik een setje Mundorf zilver in olie C's besteld en een aantal Mundorf MKP C's. Het zal mij benieuwen wat dat gaat doen met het geluid. Dat is al weer even geleden dat ik dat hier geschreven heb maar helaas is de Mundorf zilver in Olie C 0.047uF niet meer leverbaar. De 10uF MKP's zijn er wel en worden nog toe gestuurd maar de belangrijkste dus niet meer. Eerst de pech dat de winkel er mee stopt en vervolgens zijn de Ctjes die ik nodig heb niet meer in productie volgens Eltim. Nu ben ik dus druk opzoek naar een setje Zilver Olie Ctjes van 0.047uF weet iemand nog ergens een setje of weet Eltim er niets van en worden ze nog gewoon gemaakt? Mocht iemand wat weten dan hou ik mij sterk aanbevolen. Groetjes George Op de site van Mundorf zelf worden ze nog gewoon vermeld. Zie: http://www.mundorf.com/english/bauteile/frkondensator.htm (Even doorklikken naar MCAP Supreme Silver/Oil en je vind de hele lijst van waardes) Ik vermoed dus dat Eltim ze gewoon niet op voorraad heeft, en voorlopig geen bestelling moet doen bij Mundorf. Dan zou hij die dus appart moeten laten komen, en dat is vaak te veel moeite en te duur. Doe eens een een e-mail naar info@mundorf.com. Die zijn vaak heel behulpzaam. Zelfs als je geen Duits schrijft, maar Engels. Mvg. Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 24 mei 2011 Author Report Share Posted 24 mei 2011 Was mij ook al opgevallen zal ik doen. Ik zou het jammer vinden als ik met andere c-tjes aan de gang moet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 25 mei 2011 Author Report Share Posted 25 mei 2011 Vandaag meteen antwoordt gekregen maar helaas worden deze niet meer gemaakt tenzij ik er minimaal 50 afneem. Helaas zit dat er even niet in dus at zal het niet worden gok ik. Hier onder de reactie van Mundorf. Dear Mr. Thank you for your request and your interest in our Supreme Silver, Oil Capacitors. Unfortunately this is a measurement which is sold out and due of too less request out of our regular stock. Did you try a parallel useage of SUP.SO-0,015 + SUP.SO-0,033 ? We would just be able to produce them after ensure and request them in our production, with a minimum order of at least 50 pieces. We hope for your sympathy. Best regards, Your Mundorf-Team Het parallel zetten van twee c's zie ik niet zo zitten. nog maar op zoek naar een vervanger dan. Iemand nog een suggestie voor een mooie condensator? Ik zit zelf aan iets dergelijks te denken Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 25 mei 2011 Report Share Posted 25 mei 2011 Beste George, Eerlijk gezegd had ik niet gedacht dat Eltim smoesjes loopt te verkondigen. Daarvoor ken ik Louis Timmers te goed als een betrouwbaar persoon. Gelukkig hadden jij en Miracle het bij het verkeerde eind. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 25 mei 2011 Author Report Share Posted 25 mei 2011 Helaas heeft hij wel gelijk gehad. Verder ken ik de man niet echt en heb hem alleen maar 2x over de telefoon gesproken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 25 mei 2011 Report Share Posted 25 mei 2011 Hallo George. Ik heb even voor je gezocht maar kan die Mundorf's ook niet meer vinden. Alternatieven Tinfolie = minste verlies, AN koperfolie pio = mooi natuurlijk iets warm of zilvermica = transparant Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 16 december 2011 Author Report Share Posted 16 december 2011 Ik ben weer wat met de Hawk aan het klooien en dan nu met name aan de ingang selectie. Zo heb ik pas gemerkt dat een kabel die wel aan de versterker hangt en niet aan een bron storing kan veroorzaken op een andere ingang. Ik ben dus een week of wat aan het zoeken geweest waar de brom vandaan kwam. Bij het op pakken van de los hagende kabel was de brom weg. Kabel verwijderd en het probleem was opgelost. Maar om dat ik niet tevreden was over de signaal routing van de versterker heb ik dus besloten om alles maar eens om te gooien. Het eerste ding dat ik aanpak is de ingang selectie. Deze bestaat nu uit een standaard chinees controller bord dat ik al enigszins had verbouwd maar was nog niet goed genoeg. Standaard schakelt dit bord de + van het linker en rechter kanaal in 1 relais. Ik wil nu voor elk kanaal een apart relais nemen. Maar wat ik mij afvraag is heeft het zin of is het verstandig om ook de 0 te schakelen en dan de niet gebruikte ingang met een 100K weerstand af te sluiten. Op zo een manier kan je lijkt mij storende invloeden van buiten afsluiten lijkt mij zo. Maar waar ik nu bang voor ben is dat door de bronnen die niet in gebruik zijn nu af te sluiten de versterker gaat plopen bij het omschakelen van de bron naar bron. Door alle aangesloten apparaten via de 0 aan elkaar te laten heb je daar in ieder geval geen last van. Wat is verstandig?? Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts