Jump to content

Vervangen Standaard Condensatoren

Buell
 Share

Recommended Posts

Beste Pjotr,

Hoe een Les Paul klinkt, en hoe een Telecaster klinkt, hangt toch grotendeels af van de versterker+speaker waar je hem aan vastknoopt, en van de tooninstellingen, filters en effecten die je toepast?

Een Les Paul "klinkt" zelf nauwelijks. En een Telecaster ook niet.

(Een Telecaster gilt (van

• 6 months later...

Voor mij ook actueel, ik ben al een paar maanden naar verschillende cap's aan het luisteren (AKM-DAC direct out). Er zijn ook wat AB weerstanden onderweg, ik ben benieuwd.

Meer condensator leesvoer: http://www.humblehomemadehifi.com/Cap.html

Groeten Paul

Ja die test ken ik ook. Vind de test die ik vandaag ontdekte wel een van de beste capacitor testen die ik ken. Cost no issue en zeer degelijk uitgevoerd in een peperduur systeem. (inleiding van het verhaal wel even lezen natuurlijk)

Dit is nou de grootste onzin die er bestaat, BESTE CONDENSATOR, die bestaan helemaal niet,die dit zegt moet toch een beetje veel gestoord zijn :lol:

Dan kan ik ook zeggen mijn Mangers speakers zijn de beste,

Dan zeg Goodtube mijn performer Speakers zijn de beste,

En dan zeg Frenske mijn Audionote speaker zijn de beste ,

Naar welke van deze drie zijn de beste :):D:lol::lol::lol:

Dit is nou de grootste onzin die er bestaat, BESTE CONDENSATOR, die bestaan helemaal niet,die dit zegt moet toch een beetje veel gestoord zijn :lol:

Een waarheid als een koe wol.

In mijn A&T (Hawk-Audio) P11 voorversterker klinken Black Gate condensatoren in de uitgang alsof de versterker de strot dicht geknepen word. Toch doen die dingen het wel heel erg goed in de uitgang van een SDS Tube DAC.

Heb daar zelfs nog niets beters gevonden.

Andersom is het in de SDS Tube DAC zo dat M-Caps klinken alsof er een gong in de DAC is ingebouwd, en deze elke keer als er een drum word aangeslagen ook mee gaat spelen.

Juist in de A&T voorversterker doen deze het heel erg goed. Zelfs beter dan welke top-condensator danook.

En zo kan ik nog wel een aantal voorbeelden opsommen, tot vervelens aantoe zelfs, dus ga dat hear maar niet doen.

Een ieder die zich maar enigszins in de materie verdiept heeft weet hoeveel variabelen hierin/mee te maken zijn.

Toch moet ik je weer een beetje tegen spreken wol. De beste condensator bestaat wel!

Hij is echter voor ieder component anders.

Mvg. Miracle.

Ik zag dat ook in de test die goodtube aanhaalde ook de Vcap's erg goed uit de bus komen.

Nu was ik laatst in Renen en daar waren ze ook erg te spreken over deze C's.

Iemand daar verder al ervaringen mee??

Welke bedoel je met Vcap's? Ik kan ze in de test niet vinden (of ik begin leesblind te worden), en herken er ook niets in.

Ik mis in die test overigens nog heel veel wel goede cap's, en ben wel heel erg benieuwd geworden waar en hoe hij die Arcotronics MKP-C-4G heeft getest.

Ik heb er ook nog 2 van die gedrochten liggen, maar die gaan volgende week geheel belangeloos naar een maat van me, die ze gaat testen tot de volgende persoon ze weer geheel belangeloos overneemt voor de volgende test.

Ik ben benieuwd of er aan die test ooit een einde komt, daar er al 20 mensen zijn die ze gratis over willen nemen om te testen.

Mijn vermoeden is dat de volgende 20000000000000000000000 personen die ze eventueel daarna nog gaan testen ze ook nog door gaan geven aan de volgende............?!><:; B)

Toch moet ik je weer een beetje tegen spreken wol. De beste condensator bestaat wel!

Dit is een heel correcte opmerking! Een condensator is een veelvuldig inzetbaar stukje electronica, die op velerlei manieren kan gemaakt worden afhankelijk van het doel waarvoor hij wordt gebruikt.

In zoverre kan ik met anderen meekomen dat het wel gaat om de toepassing. Een condensator in een luidspreker filter of eentje die is toegepast als koppelcondensator in een versterker waar warmte en hoogspanning een rol meespelen, dat zijn wel 2 heel uit eenlopende toepassingen.

Als koppel-C moet zo'n ding de volledige -en niet een bepaald deel zoals in een luidspreker filter- muziek doorlaten en de gelijkspanning tegenhouden. Zodanig, dat de muziek zo min mogelijk wordt aangepast en er zo min mogelijk verloren gaat. Zoiets valt nog wel te testen. Deze test -grondig en compromisloos uitgevoerd- is voor mij duidelijk genoeg om te achterhalen wat nou het kaf en het koren is.

Maar goed, als je dus een link post met [mogelijk] interessante materie zijn er altijd lieden die dat weer een draai willen geven. Het liefst nog met een wijzend vingertje erbij. Als je wilt dat het inderdaad doodsaai wordt hear dan moet je zo doorgaan. Kom zelf eens met iets leuks zeg ik dan, in plaats van altijd maar commentaar hebben en niets toevoegen.

Dit is een heel correcte opmerking! Een condensator is een veelvuldig inzetbaar stukje electronica, die op velerlei manieren kan gemaakt worden afhankelijk van het doel waarvoor hij wordt gebruikt.

In zoverre kan ik met anderen meekomen dat het wel gaat om de toepassing. Een condensator in een luidspreker filter of eentje die is toegepast als koppelcondensator in een versterker waar warmte en hoogspanning een rol meespelen.

Deze test is voor mij duidelijk genoeg om te achterhalen wat nou het kaf en het koren is.

Maar goed, als je dus een link post met [mogelijk] interessante materie zijn er altijd lieden die dat weer een draai willen geven. Als je wilt dat het inderdaad doodsaai wordt hear dan moet je zo doorgaan. Kom zelf eens met iets leuks zeg ik dan, in plaats van altijd maar commentaar hebben en niets toevoegen.

Gelukkig is jouw post van hierboven héééééééééél interessante materie... Goed dat jij er iets constructief hebt aan toegevoegd... Geeuw

Kom zelf eens met iets leuks zeg ik dan, in plaats van altijd maar commentaar hebben en niets toevoegen.

Kom, begin eens bij uzelve.

Ik heb in het verleden voldoende reviews geschreven, waar van jouw (en echt niet allen die van jou) kant nooit eens iets fatsoenlijks op geantwoord is (buiten negatieviteit).

Begin zelf eens iets positiefs (als je dat kunt, wat mij ernstig zou verbazen).

Wie weet komen daar dan ook eens positieve reacties op.

....en begin dan A.U.B. niet weer over die perfecte speakers of dergelijke onzin (tenzij je met gedegen vergelijkingen kan komen).

Neen, doe eens een gedegen test en schrijf daar eens over.Wie weet krijg jij dan wel positieve reacties, wat mij wederom zou verbazen.

Dit forum is gewoon te ver vergeven van trollen die alles maar beter denken te weten, maar in werkelijkheid nog nooit iets vergeleken hebben, en al helemaal geen fatsoenlijk review geschreven hebben.

Bij voorbaat alvast dank voor jouw eerste gedegen review op dit forum.

Mvg. Miracle.

Dus Miracle, jij voelde je ook aangesproken......das nou ook jammer. En nu begin je ook nog tegen mij te katten. Ik dacht dat ik redelijke bijdragen lever. Waarom moet dat persé een review zijn of een door mij gestart topic?

Ik wilde eigenlijk geen naam noemen maar ik doelde toch echt op de fijne reactie van Wol. Dat zijn de lekkere dooddoeners...

Leest mee en wacht tot die iets kan afschieten. Vraag me af of hij de test waar ik naar heb verwezen heeft gelezen. Vast niet. Ook jij zat trouwens in de verkeerde test te lezen!

Ik zag dat ook in de test die goodtube aanhaalde ook de Vcap's erg goed uit de bus komen.

Nu was ik laatst in Renen en daar waren ze ook erg te spreken over deze C's.

Iemand daar verder al ervaringen mee??

Welke bedoel je met Vcap's? Ik kan ze in de test niet vinden (of ik begin leesblind te worden), en herken er ook niets in.

Ik mis in die test overigens nog heel veel wel goede cap's, en ben wel heel erg benieuwd geworden waar en hoe hij die Arcotronics MKP-C-4G heeft getest.

Ik heb er ook nog 2 van die gedrochten liggen, maar die gaan volgende week geheel belangeloos naar een maat van me, die ze gaat testen tot de volgende persoon ze weer geheel belangeloos overneemt voor de volgende test.

Ik ben benieuwd of er aan die test ooit een einde komt, daar er al 20 mensen zijn die ze gratis over willen nemen om te testen.

Mijn vermoeden is dat de volgende 20000000000000000000000 personen die ze eventueel daarna nog gaan testen ze ook nog door gaan geven aan de volgende............?!><:; B)

Ik zie in de link van Goodtube zie ik deze C staan.

daar word dit over gezegd in de test.

1. They are the most neutral cap I've heard.

2. They are the fastest and most detailed cap I've heard.

3. They provide the most natural texture, space and low-level details.

4. They are the cleanest and purest cap I've heard.

5. They are the most immediate and transparent cap I've heard.

6. They are the most intensely dynamic cap I've heard.

7. They provide the most separation and the least homogenization of any cap I've

heard.

8. They provide the most intelligibility of any cap I've heard.

9. Their soundstage is the most focused that I've heard.

10. They have the tightest, cleanest, most natural and most impactful bass I've

heard.

11. They have the most extended frequency extremes I've heard.

12. They have the lowest "noise-floor" of any cap I've heard.

v-cap-vert.jpg

Ook bij de tripele M shop zijn ze daar helemaal weg van voor zowel als in het filter van de speakers als koppel c.

Nu zijn deze voor mij redelijk nieuw vandaar mijn vraag zijn er al mede forum genoten die deze al eens aan de tand gevoeld hebben?

Kappa, je zult ze eerst moeten inbouwen en na een week een ordeel velgen :)

Miracle dat zijn de juiste woorden -Hij is echter voor ieder component anders--

Vroeger had je Wondercaps ,dat was een rage, idiote prijzen en nu hoor je bijna niks meer en zo gaat met elke merk condensator :D

Hebben wij dan allemaal de zelfde audio installatie :):D:lol:

Kappa, je zult ze eerst moeten inbouwen en na een week een ordeel velgen :)

Miracle dat zijn de juiste woorden -Hij is echter voor ieder component anders--

Vroeger had je Wondercaps ,dat was een rage, idiote prijzen en nu hoor je bijna niks meer en zo gaat met elke merk condensator :D

Hebben wij dan allemaal de zelfde audio installatie :):D:lol:

Dat niet maar in bijna alle versterkers gebeurd het zelfde na een versterker trap zal je de DC van de AC moeten scheiden en daar gebruik je een C voor.

Niet echt wezenlijk anders dus in de basis.

Natuurlijk verschillen wel de stromen en spanningen maar de de uiteindelijke AC die doorgelaten moet worden zal niet echt heel anders zijn.

Volgens mij heb je dan dus een aardige generalisatie te pakken waar je wel enige conclusies uit moet kunnen trekken.

Natuurlijk zal in de uiteindelijke situatie enig experimenteren plaats moeten vinden om de "beste" er uit te halen voor die positie.

Wel verwacht ik dat er enige kenmerken aan een bepaalde condensator zijn toe te schrijven juist daar ben ik nu benieuwd naar.

Maar goed ik begrijp dus dat jij met deze caps geen ervaring hebt.

Groetjes George

George, nee de laatste 2 jaren geen nieuwe merken gekocht, voorheen bijna elke merk gekocht ,ik was benieuwd alleen hoe de klank was,is dit niet een beetje veel gestoord :D:D:lol:

voor de DC liefhebbers zet er maar eens een andere opamp in en past hem aan of nog mooier pakt de zelfde type maar dan uit de fabriek van Taiwan,Spanje Mexico dan praat je niet meer over DC :D:D:lol::lol::mad2:

Guest tubejack

Even off-topic Wol ik heb een DC amp waar ik helemaal NIETS aan wil veranderen er zitten ook geen opamps in de muziekweg.... :o

Wat nu?

Jack :(

P.s. verder klopt het wel. Je moet altijd kijken naar de schakeling en daarbij een zo goed passende condensator nemen.

Wat in de ene schakeling prachtig is, kan in de andere hopeloos zijn.... Condensatoren daar kun je heel fijn mee voicen

zoals de Engelsen het zo mooi zeggen. Zelf heb ik het liefst zo min mogelijk van die dingen in mijn audio keten. ;)