Jump to content

Audiolab Thesis

Andre Kel
 Share

Recommended Posts

Dag lot genoten.

Mijn broer heeft via marktplaats een set Audiolab thesis gekocht. Hij gaat langzaam overstag naar wat beter geluid. Maar, hij kan er geen info over vinden. Spec etc. Wie weet er meer van.

ben gaan luisteren bij hem. wat opvalt is het zeer heldere geluid, soms wat te veel in het hoog, dat wel. Maar met de versterker is dat redelijk te regelen. Hij heeft een meer kanaals onkyo receiver met een onkyo sub er bij. heb hem laatst wat geholpen met afstellen. Och om mee te beginnen is het lekker, en een heel stuk beter dan die kant en klare setjes.... Zijn doel is in de toekomst toch verder te gaan, niet merk gebonden....

Nu wil ie eerst lekker gaan genieten.

De vraag is dus. Weet iemand meer over deze speakers?

Zeur verhalen over onkyo en merken laat ik door de moderator verwijderen. Daar vraag ik niet om.

Groet,

Andre

Hoi Andre,

Helaas kan ik je ook geen specs van deze speakers geven, maar heb ze al weleens gehoord.

Zeker geen verkeerde speakers, die ik, net zoals jij omschrijft, net iets te veel in het hoog vond hebben.

Enige wat ik weet van de Audiolab speakers is dat er Vifa units in gebruikt zijn, waarbij steevast de tweeter 1-2Db luider speelt dan de woofers, en er geen L-pad gebruikt is voor die tweeters.

Dit zou eventueel aangepast kunnen worden wanneer dat te veel aan hoog irritant word/is (kost een paar weerstanden en een half uurtje werk).

Ook aan de hand van de type/serie-nummers van de units in combinatie met het filter (wat bij Audiolab gelukkig (bijna) nooit ingegoten zit) zou ik kunnen achterhalen wat de specs van die units zijn, en uiteraard het gehele ontwerp is (kastmaten + wooferspecs = totaalontwerp).

Mvg. Miracle.

Hoi Miracle,

Dank je voor je duidelijk antwoord. Ik kan natuurlijk eens aan mijn broer vragen een foto van het filter te maken. post ik dat wel weer hier.

Wat ik wel zie is dat op de frames van de units audiolab staat, is er in geperst dus niet met een stickertje er op gezet. Op de achterkant van de kasten staat verder ook niks waar we wat mee kunnen.

Het is idd zonder sub, te weinig laag en niet iets te veel hoog. Het mid gebied is erg mooi, doorzichtig zou ik het bijna willen noemen. Misschien is transparant beter omschreven. Altijd moeilijk om zoiets te omschrijven zonder te vervallen in audiofiele taal. Het hoog is ook erg mooi en detailrijk maar net wat te....

Met de sub klinkt het gewoon lekker. Wie weet wat de toekomst brengt.

Verschil was laatst op een verjaardag bij hem dat het set best hard stond te spelen en niemand klaagde over het geluid wat te hard stond. Terwijl dat voorheen met die goedkope all in one setjes wel altijd was.....

Groet,

Andre

Audiolab Thesis, waren mijn eerste "audiofiele" speakers. Heb er jarenlang van genoten en inderdaad een erg mooi transparant midden. Gemakkelijk aan te sturen (90dB?) en met de Hawk audio A18 een mooie combinatie. Het gebrek aan laag heb ik toen niet ervaren, maar ja ik was nog geen echte audiofiel. ;)