Jump to content

mijn installatie

bouwhuis
 Share

Recommended Posts

Dag mensen, ik ben zeer tevreden over mijn samenstelling van mij installatie.

Draaitafel: J.A. Mitchell turntable hydraulic reference (de originele) met SME arm 3009/2 impr.

en met het zeer goede element Van de Hul MC ONE special.

JK voorversterker, mono eindblokken en DAC uit de 65 serie (ongelooflijk veel kwaliteit voor dat geld + GRATIS GOED ADVIES EN SERVICE VAN JOHAN KETELAAR). J.K bekabeling.

Boxen: Dynaudio Finale. Verder Radfort CD speler/loopwerk, Sony DAT recorder, Echostar 7000 satelietontvanger, JK netfilter. Sony beamer met Yamaha DSP E-800 :) (WERELDAPPARAAT) en Dynaudio effect speakers.

Zowel mijn CD geluid als mijn LP geluid krijgen van mij het cijfer 9.

Groeten Hans Bouwhuis

Guest okki-nokki
Geplaatst door bouwhuis:

[QB]Dag mensen, ik ben zeer tevreden over mijn samenstelling van mij installatie.

Hans,daar ben ik erg blij mee . Edoch ook erg benieuwd wat voor muziek je speelt en hoeveel je er van bezit.Ben je daar ook zo tevreden mee?

gr. okki-nokki.

Mijn installatie heb ik in de loop van de afgelopen 25 jaar opgebouwd. Ik beleef veel plezier van mijn elpee's jaren 70 (Pink Floyd en nog heel veel meer)en CD's jaren 90.

Muziekvoorkeur: pop-jazz en blues uit alle jaren.

Mijn laatste aanschaf was het spul van Ketelaar en v d Hul element, waar ik dus byzonder tevreden over ben. Het verbaasd mij dat niet meer liefhebbers de weg naar 't-Harde hebben gevonden. In mijn kennissenkring inmiddels zo'n mannetje of tien.

Guest okki-nokki
Geplaatst door bouwhuis:

Het verbaasd mij dat niet meer liefhebbers de weg naar 't-Harde hebben gevonden. In mijn kennissenkring inmiddels zo'n mannetje of tien.[/QB]

Heel fijn!Staat daar op `t Harde veel vinyl?Voor gave mono platen spring ik onmiddellijk op mijn fiets.

Gr. okki-nokki.

Geplaatst door okki-nokki:

Bedankt Paul, Mooie side helaas geen analoog.

Gr. okki-nokki.

-toch wel leuk, die reacties op die site :rolleyes: -

Maar ter zake: geen analoog?

JK acousticsPhono1

Buitengewoon fraai, ik kan er nog elke dag van genieten.

Dus al heel lang analoog, nu voortgezet als Ultimate Phono Amp. Beetje aan de prijs, dat wel. Maar er zijn ook kleinere.

En ga in 't Harde maar eens de kleinste Kuzma tafel beluisteren met een mooie VDH; heel analoog.

Beste Hans Bouwhuis, want heb jij de Phono module in de Passive 65 zitten? Of gebruik je een andere Pre Pre?

Nog een vraag:

je noemt de Echostar 7000 satelietontvanger; kun je daar ook digitaal radio mee ontvangen en lus je dat door naar de DAC 65 op 32 kHz? En zo ja, hoe bevalt je dat?

Je laatste aanwinst is dus die 65-set. Hoe ben je zo bij JK uitgekomen?

vr gr, John Picoso

Beste John, ik ken Johan Ketelaar al zo'n 15 jaar door het JK filter voor up-date CD speler.

Ik ben begonnen met een aJK Passive 5 voorversterker en JK stereo eindblok.

De nieuw aangekochte complete set uit de 65 serie is zo'n enorme opvallende verbetring dat het mij verbaasd dat iemand voor veel meer geld de Ultimate of de Reference serie aanschaft. Maar goed, wie ben ik.

Ik gebruik de zeer goede phono-trap die ik voor slechts euro 225 in mijn 65 voorversterker heb laten inbouwen.

Mijn Echostar heb ik digitaal aangesloten op mijn Yamaha DSP E-800. Rechtstreeks op DAC gaat ook.

Momenteel nog niet kapot van radio weergave,ook niet via DAC, mischien dat ik voor het radiogeluid de line uitgang van de Echostar ga gebruiken naar mijn voorversterker. Wat vreemd is dat als je bij de sateliet ontvanger een 2e tv wil aansluiten via de coax antenne uitgang dat dit signaal mono wordt doorgegeven.

Alternatief is aansluiten via scart; bij mij dan zo.n 20 meter lang een met een heel groot gat in mijn plafond of infra rood kastjes.

Mijn vriend heeft van JK de 65 DAC en Ultimate voorversterker met losse JK phonotrap. Vindt geluid van JK boxen wel mooi klinken maar te kil, Hij mist het warme geluid,zoals het bij ij klinkt. Ik heb hem geadviseerd eens naar de Kef Reference te luisteren.

Vlg. mij komt echt mooi laag alleen uit een box met echte woofers.

groeten Hans Bouwhuis

Beste Hans,

Beste John, ik ken Johan Ketelaar al zo'n 15 jaar door het JK filter voor up-date CD speler.

Er zijn voor mij een paar redenen waarom ik me nog altijd gelukkig prijs dat ik 'op 't Harde' opgroeide. Een ervan is de aanwezigheid daar van Ketelaar Hifi.

Mijn eerste audio element dat ik bij JK haalde was ergens in 1982, een Dual platenspeler. In 1984 kocht ik er een setje tweedehands B&O, de S45, samen met een Nikko geintegreerder versterker, de NA 700 MkII, waar een heel mooie MC-trap in zat. Die set staat nog altijd bij mijn ouders te spelen...

Toen ik in 1986 student werd was de beurs krap, maar er kwam dat najaar wel een Marantz CD-speler. Mooi vond ik het niet, voor heel hard van klank en alles veel te scherp. Daar kwam een paar maanden later een JK CD-filter in. MUZIEK!!

Toen ben ik vooral een muziekverzameling gaan aanleggen.

Begin 1994 was ik student af en de studieschuld was half 1995 zo goed als verdwenen. Tijd om eens iets moois aan te schaffen voor mijn muzikale ziel. Terug maar weer naar Ketelaar Hifi, want in het verleden had ik daar dingen gehoord, die byzonder klonken, echt, dan gebeurde er iets met me dat me in die muziek zoog.

Eind januari 1995 stond het daar dan: de JK Optima 04 (Prestige, een betere tweeter erin) en de Active 3.

Ik ben begonnen met een aJK Passive 5 voorversterker en JK stereo eindblok.

De nieuw aangekochte complete set uit de 65 serie is zo'n enorme opvallende verbetring dat het mij verbaasd dat iemand voor veel meer geld de Ultimate of de Reference serie aanschaft. Maar goed, wie ben ik.

En in de loop der jaren werd het voor mij:

-de 65 set

-de Kenwood LD1 als loopwerk

-de 65 Pre en DAC vervangen door Ultimate Pre en DAC

-de Optima 04 door de Reference 1&2

-de 65 blokjes door de Reference Mono amps

-de Reference Mono amps door de Ultimates

en tot slot de Reference Drive, en nog weer wat later de Phono 1 2-de hands op de kop getikt, die verschrikkelijk mooie phono-trap.

Tja, ik kon het niet laten. De 65 blijf ik overigens ook heel mooi vinden zoals me bij herhaling overkomt als ik daarmee wel eens een stukje muziek luister in de winkel. Duidelijk familie van elkaar. Maar wat de Ultimate kan..., tja, dat is wel een overtreffende trap -voor mij-.

Ik gebruik de zeer goede phono-trap die ik voor slechts euro 225 in mijn 65 voorversterker heb laten inbouwen.

Heb ik nog nooit gehoord, maar de Passive 5 had ook al een hele mooie phono-trap.

Mijn Echostar heb ik digitaal aangesloten op mijn Yamaha DSP E-800. Rechtstreeks op DAC gaat ook.

Momenteel nog niet kapot van radio weergave,ook niet via DAC, mischien dat ik voor het radiogeluid de line uitgang van de Echostar ga gebruiken naar mijn voorversterker. Wat vreemd is dat als je bij de sateliet ontvanger een 2e tv wil aansluiten via de coax antenne uitgang dat dit signaal mono wordt doorgegeven.

Ik zit ook sterk te denken aan schoteltje, zowel voor TV als radio, vooral voor radio 4, al is de kabel hier in Groningen ook niet slecht via mijn in 1983 bij JK gekochte, en voor audiobegrippen zeer oude Nikko NT 500...

Mijn vriend heeft van JK de 65 DAC en Ultimate voorversterker met losse JK phonotrap. Vindt geluid van JK boxen wel mooi klinken maar te kil, Hij mist het warme geluid,zoals het bij ij klinkt. Ik heb hem geadviseerd eens naar de Kef Reference te luisteren. Vlg. mij komt echt mooi laag alleen uit een box met echte woofers. groeten Hans Bouwhuis

Welke ls van JK heeft die vriend?

Zou het aan de luisterruimte kunnen liggen?

En Is het niet zo dat KEF van hetzelfde principe gebruik maakt als JK ook doet: de symmetrisch belaste laagkamer (door Elipson gepatenteerd systeem); ik kan niet klagen over een gebrek aan laag of onvoldoende warmte. Ik wil eigenlijk maar een soort warmte: alleen maar als die in het muziekinstrument zelf zit, al moet ik erkennen dat ik in 1996 bij de overgang naar de Reference speakers van JK ook wel even moest wennen aan het extreem neutrale karakter van deze nieuwe weergever,

vr gr, Picoso