Miracle. Posted 23 april 2011 Report Share Posted 23 april 2011 Aha, ok, duidelijk. Ben zelf best in mijn nopjes met de Canare Digiflex Gold (zwart). M rc Voor dat geld zeker geen verkeerde kabel, maar ik zou in de budgetklasse eerder voor een RU-Connected kiezen. De Canare vind ik wat levenloos klinken, en ik mis wat sprankeling tov de RU. In een direct vergelijk met een vd.Hul MC-Silver IT65G komen beide kabels v Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 23 april 2011 Report Share Posted 23 april 2011 Michel. Hahaha, ik heb het 3 keer moeten lezen. Miracle gebruikt van den hul oftewel zoals jezelf altijd zegt van den Kul. In ieder geval gefeliciteerd met deze aanschaf . Zo zie je maar weer op elk apparaat past een kabel, ook al is het een kabel die door anderen of jezelf werd afgebrand. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 23 april 2011 Report Share Posted 23 april 2011 Michel. Hahaha, ik heb het 3 keer moeten lezen. Miracle gebruikt van den hul oftewel zoals jezelf altijd zegt van den Kul. In ieder geval gefeliciteerd met deze aanschaf . Zo zie je maar weer op elk apparaat past een kabel, ook al is het een kabel die door anderen of jezelf werd afgebrand. Verschillende vd.Hul kabels vind ik idd flauwekul. Vooral die met koolstof erin. Een CS-122 speakerkabel, D-102 -, D-300 -, D-501 - en MC-Gold -Hybrid interlinks vind ik allemaal ronduit slechte kabels. De Jubilee Hybrid (een zilveren versie van de D-102) en een Inspiration Hybrid speakerkabel (ook wel verkocht onder de naam Tannoy Reference) zijn voor mij uitzonderingen op die Hybrid kabels. De MC-Silver kabels die ik heb, zowel deze IT Phono als de IT65G, zijn geen hybrid's, maar puur zilver. Ook dat is Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 24 april 2011 Report Share Posted 24 april 2011 Michel. Hahaha, ik heb het 3 keer moeten lezen. Miracle gebruikt van den hul oftewel zoals jezelf altijd zegt van den Kul. In ieder geval gefeliciteerd met deze aanschaf . Zo zie je maar weer op elk apparaat past een kabel, ook al is het een kabel die door anderen of jezelf werd afgebrand. Verschillende vd.Hul kabels vind ik idd flauwekul. Vooral die met koolstof erin. Een CS-122 speakerkabel, D-102 -, D-300 -, D-501 - en MC-Gold -Hybrid interlinks vind ik allemaal ronduit slechte kabels. De Jubilee Hybrid (een zilveren versie van de D-102) en een Inspiration Hybrid speakerkabel (ook wel verkocht onder de naam Tannoy Reference) zijn voor mij uitzonderingen op die Hybrid kabels. Op ieder potje past een deksel, en er zijn meer wegen naar Rome. Mijn speakerkabels zijn vd Hul Skyline Hybrid, je weet wel, die met koolstof. Die Canare heb ik aangeschaft toen iemand me die aanraadde in vergelijk met de NFO-kabel die ik al tijden gebruikte. Goedkoop kabeltje, dus geen man overboord als het toch niet ok zou zijn. In het hoog vind ik deze milder, misschien is dat jouw sprankeling. Maar nu, na een tijdje, heb ik daar geen speciale indruk meer van. Zou de oude kabel moeten terugplaatsen om het verschil weer te ervaren. Voor 3D en resolutie (details) is de Canare voor mij top, maar daarvoor moest wel eerst de krimpkous eraf, en kreeg hij natuurlijk de standaard TS-behandeling. Notabene: mét krimpkous was het geluidsbeeld zo plat als een dubbeltje. Gezien het geld kan ik natuurlijk makkelijk die RU-kabel aanschaffen, maar ik blijf niet aan de gang. En de 'oude' puur zilveren versie van de vd.Hul MC-Silver IT65G lijkt me moeilijk aan te komen, en moeilijk kwijt te raken. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 24 april 2011 Report Share Posted 24 april 2011 En de 'oude' puur zilveren versie van de vd.Hul MC-Silver IT65G lijkt me moeilijk aan te komen, en moeilijk kwijt te raken. M rc Is niet heel moeilijk aan te komen. Veel winkeliers hebben nog wel wat op voorraad, wat dan meestal wel voor een leukere prijs weg mag. Of het moeilijk kwijt te raken is weet ik niet, en interesseerd me ook niet zo heel veel. Ik koop iets pas als ik het goed bevonden heb in mijn set, en dan koop ik het dus niet om weer weg te doen. Mvg. Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 29 mei 2011 Report Share Posted 29 mei 2011 Zo, na wat achterkamertjesgefluister deze aangeschaft: http://europe.beyerd...ure/dt-770.html Ben eerst wel gaan luisteren bij Overgaauw hier in Leiden. Mijn setje test-cd's in de knapzak. W Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 11 juni 2011 Report Share Posted 11 juni 2011 Ik heb mijn plp vandaag ingeruild voor deze , onder het motto change does matter . convergent pre plus phono Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 18 juni 2011 Report Share Posted 18 juni 2011 Jij durft. Wat is je PLP? Is dat geen type van Nagra aanduiding? Ik ken het merk niet, laat staan model. Barst eens los... Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 18 juni 2011 Report Share Posted 18 juni 2011 Inderdaad ingeruild voor een nagra plp. Die convergent is 1 vd beste zoniet de beste die ik ooit gehoord heb, mijn andere favo s zijn mark levinson 32, 326 en de zanden 3000. Hij trekt je echt in de muziek en veel detail en een superstrakke basweergave , mijn systeem is nu echt top de phono is incl en super. Nog nog een nieuw model speaker , een groter systeem en ander kast materiaal (moderne composiet) en het is helemaal perfekt http://www.soundstage.com/revequip/cat_sl1_ultimate_mk2.htm gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 18 juni 2011 Report Share Posted 18 juni 2011 Mooi ding Andro, gefeliciteerd Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 20 juni 2011 Report Share Posted 20 juni 2011 Ik heb mijn plp vandaag ingeruild voor deze , onder het motto change does matter . convergent pre plus phono Goed bezig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JWX Posted 7 juli 2011 Report Share Posted 7 juli 2011 Een Sony ES D/A converter processor aangeschaft voor al het digitale geweld tegenwoordig Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 8 juli 2011 Report Share Posted 8 juli 2011 Mijn nieuwste aanwinst? Nou deze dan maar... Mijn Pearl is nog steeds niet klaar, en dat gaat ook nog wel even duren.... En ik was het zat om geen lp's te kunnen draaien, en ik kwam deze als demo tegen, en heb hem dus aangeschaft. Ik heb ook voor deze gekozen ivm met de Phono meeting die we gehad hebben in Roermond, en hij mij wel beviel. Ik speel hier nu mee op mijn Clearaudio emotion met Benz micro MC20E2 low output. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 9 juli 2011 Report Share Posted 9 juli 2011 Dat is mooi! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 14 juli 2011 Report Share Posted 14 juli 2011 Nieuwste aanwinst Quad ESL-57 die de plaats in gaan nemen ingenomen hebben van de TDL Ref. Bedoeling is de Quad's te gaan stacken, dus het tweede setje wordt naar uitgekeken. De TDL's zijn inmiddels voor een leuk bedrag van eigenaar verwisseld. De Quad's geven uiteraard een stuk minder druk in het laag en lopen ook niet zo diep door maar het blijft wel strak. Stemmen zijn een ander verhaal, daar is hij duidelijk de meerdere van de TDL's, het is haast ongelofelijk hoe goed die neergezet worden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 14 juli 2011 Report Share Posted 14 juli 2011 Ruud gefeliciteerd. Wat heb jij een ruimte over nu Even zonder gekheid, af en toe wat anders is leuk, Met wat voor versterker stuur je nu e.e.a. aan? Aitos ? Groetjes, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 14 juli 2011 Report Share Posted 14 juli 2011 Ruimte over Weet je hoe breed deze zijn Jack? en dan twee op elkaar, een slordige 85cm breed, nu nog 118 hoog en met de tweede erop 190cm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 14 juli 2011 Report Share Posted 14 juli 2011 Ha Ruud, In mijn beleving waren die TDL Ref. nu ook niet bepaalt "kleintjes" Aan de breedte heb ik inderdaad niet gedacht, Onlangs nog een paar moderne versies gezien en gehoord bij een vriend van Cock dacht de ESL-2905. Ook die nemen inderdaad "iets" ruimte in Werden aangestuurd door een push-pull EL34 amp, vind ik niet de mooiste buis maar het ging prima. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 14 juli 2011 Report Share Posted 14 juli 2011 Nieuwste aanwinst Quad ESL-57 die de plaats in gaan nemen van de TDL Ref. Bedoeling is de Quad's te gaan stacken, dus het tweede setje wordt naar uitgekeken. De TDL's zijn inmiddels voor een leuk bedrag van eigenaar verwisseld. De Quad's geven uiteraard een stuk minder druk in het laag en lopen ook niet zo diep door maar het blijft wel strak. Stemmen zijn een ander verhaal, daar is hij duidelijk de meerdere van de TDL's, het is haast ongelofelijk hoe goed die neergezet worden Versassend maar wel een mooie keuze. Gefeliciteerd met je aanschaf. Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 14 juli 2011 Report Share Posted 14 juli 2011 Ha Ruud, In mijn beleving waren die TDL Ref. nu ook niet bepaalt "kleintjes" Aan de breedte heb ik inderdaad niet gedacht, Onlangs nog een paar moderne versies gezien en gehoord bij een vriend van Cock dacht de ESL-2905. Ook die nemen inderdaad "iets" ruimte in Werden aangestuurd door een push-pull EL34 amp, vind ik niet de mooiste buis maar het ging prima. Ohh, bij Klaas, zijn dat geen 989's? Die heb ik ook gehoord en vond het niet geweldig. De oude Quad 57's klinken bij mij veel beter en voor een fractie van de prijs. Met name de versterking is behoorlijk belangrijk bij de Quad's. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 14 juli 2011 Report Share Posted 14 juli 2011 Ohh, bij Klaas, zijn dat geen 989's? Die heb ik ook gehoord en vond het niet geweldig. De oude Quad 57's klinken bij mij veel beter en voor een fractie van de prijs. Met name de versterking is behoorlijk belangrijk bij de Quad's. Zou kunnen, ik was daar aan het werk ..... De versterking lijkt me i.d.d. belangrijk, vandaar de vraag. http://www.quadesl.com/quad_main.html http://quadesl.nl/index.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 14 juli 2011 Author Report Share Posted 14 juli 2011 Nieuwste aanwinst Quad ESL-57 die de plaats in gaan nemen van de TDL Ref. Bedoeling is de Quad's te gaan stacken, dus het tweede setje wordt naar uitgekeken. De TDL's zijn inmiddels voor een leuk bedrag van eigenaar verwisseld. De Quad's geven uiteraard een stuk minder druk in het laag en lopen ook niet zo diep door maar het blijft wel strak. Stemmen zijn een ander verhaal, daar is hij duidelijk de meerdere van de TDL's, het is haast ongelofelijk hoe goed die neergezet worden Ik heb dat lang geleden eens gehoord. De gestackte 57's. Op de audiobeurs in Dusseldorf (ca. 1980). Dat klonk inderdaad fenomenaal goed. Gefeliciteerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 14 juli 2011 Report Share Posted 14 juli 2011 Nieuwste aanwinst Quad ESL-57 die de plaats in gaan nemen van de TDL Ref. Bedoeling is de Quad's te gaan stacken, dus het tweede setje wordt naar uitgekeken. De TDL's zijn inmiddels voor een leuk bedrag van eigenaar verwisseld. De Quad's geven uiteraard een stuk minder druk in het laag en lopen ook niet zo diep door maar het blijft wel strak. Stemmen zijn een ander verhaal, daar is hij duidelijk de meerdere van de TDL's, het is haast ongelofelijk hoe goed die neergezet worden Sorry, moest wel even googelen voor ik wist waar het over ging. Dat zou me 20 jaar geleden niet zijn overkomen . Maar het lijken me fantastische speakers, dus. En die mag ik binnekort nog een keer komen beluisteren ook! Of kan ik nog even wachten tot de stapel compleet is? M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 14 juli 2011 Report Share Posted 14 juli 2011 Ruud gefeliciteerd. Wat heb jij een ruimte over nu Even zonder gekheid, af en toe wat anders is leuk, Met wat voor versterker stuur je nu e.e.a. aan? Aitos ? Groetjes, Jack Zoals je misschien weet ik heb ik mijn VPI geruild voor een set Aitos mono's, ik heb er dus nu 4 in bezit. In mijn achterhoofd had ik namelijk al het idee om met 4 Quad's te gaan spelen, dus elke speaker zijn eigen versterker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 16 juli 2011 Report Share Posted 16 juli 2011 De Quad ESL-57 spelen inmiddels een paar dagen, tijdens de afgelopen regendagen heb ik veel geluisterd.Conclusie, de Quad's hebben een ijzersterk middengebied en met de juiste opstelling is ook het hoog en laag perfect. Plaatsing is nog niet het niveau van de TDL's maar komt in de buurt, tonaal is het echt eng. Stemmen zijn fenomenaal, Angela Gheorghiu, staat als nooit tevoren in de huiskamer. Waar vroeger de B110's in de IMF's het van haar uithalen benauwd kregen en ook bij de TDL's de volumeknop met voorzichtigheid beroerd moest worden kun je met de Quad's aardig gas geven, blijft zuiver ook op live niveau afgespeeld. Ik moet terugkomen op eerdere uitspraken van mij dat het alleen maar een zeer goede middentoner is. Excuus is dat vroeger niet bekend was dat je ze een cm of 40 van de vloer moet opstellen en niet naar achteren gekanteld maar rechtop. Snap werkelijk niet dat Quad daar zelf niet mee kwam bij op de markt brengen van deze speakers. Als iemand nog een setje Quad ESL-57 te koop heeft of weet, gaarne een mailtje ivm stacken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts