Jump to content

Wat Zijn Je Nieuwe Audio Aanwinsten II....

WanFie
 Share

Recommended Posts

Frenske,dat wordt weer euforie, Jack kennende :D

Krijgen wij eerstdaags een logo verandering te zien bij Jack,Array moet het veld ruimen voor ....

Guest tubejack

Waarschijnlijk wel Wol, ik had een forumlid die er een vraag over had en het leek me in 1e instantie een beetje overgewaardeerd ding. Dat was een beetje kort-door-de-bocht van mij. Want bij nadere studie zit lijk het technisch gezien mooi in elkaar te zitten.

Ik had het nog niet gemeld of ik krijg zo'n apparaat letterlijk in mijn schoot geworpen, Toeval? geloof ik niet meer in.

Afijn ik ga het mogelijk meemaken.:)

Vriendelijke groet,

Jack

Frenske,dat wordt weer euforie, Jack kennende :D

Krijgen wij eerstdaags een logo verandering te zien bij Jack,Array moet het veld ruimen voor ....

M :lol: :lol: :lol: rc

Guest tubejack

Jack ,geef mij maar een buizen tuner de rest mag je houden <_<

Er zijn maar weinig goede buizen tuners.

Die uit de 60er jaren vind ik te weinig selectief,. Lees in staat 2 naast elkaar liggende zenders

stoorvrij kunnen ontvangen. Bijna elke FM frequentie wordt 3x gebruikt en het raster tussen

2 zenders is vaak maar 200Khz of minder.

Gister dit setje opgehaald als extra set voor in de Phono Dude.

P1050735-2.jpg

Helaas gaan deze weer retour.

P1050738-2.jpg

Vandaag is Marc bij mij komen luisteren en ik had deze buisjes er gister in gedaan om eens te horen of dit een upgrade zou zijn.

helaas was het gister allemaal erg dof en niet goed.

Vanmorgen was het al stukken beter maar nog niet zo goed als mijn oude buisjes de Raytheon.

Marc kon het ook niet bekoren en hebben toen snel de oude buisjes terug gestoken dit was voor mij meteen weer het bekende geluid en heb dan ook besloten de Syvanya buisjes terug te brengen en eens te kijken wat er nog meer te vinden is van de 5670 buis.

Misschien iemand nog een goede tip?

Groetjes George

O ja de weerstanden moeten de PD weer wat op smaak gaan brengen na de laatste weerstand wijziging.

Het is nu allemaal iets te scherp geworden.

Wat heb je nu voor een buizen George?

5755 in de 1e trap en ECC83 in de 2e?

Groet,

Jack

Nee joh het is het laatste schema dat op triodedick.com staat.

Een 5755 als eerste trap en vervolgens de 5670 als tweede.

Volgens Dick zelf een behoorlijke upgrade ten opzichte van de ECC83/ 5751 buis.

Ik heb deze nooit met elkaar vergeleken dus kan daar zelf niet veel over zeggen.

Wel ben ik heel tevreden met deze phono.

Helemaal na het wisselen van de Cadoc weerstand op de ingang van de eerste trap.

Dat gaf meteen een verbreding in de ruimte.

Het verder wisselen van de rooster weerstanden heeft geresulteerd dat het nu iets te scherp geworden is allemaal dus dat moeten de Allen Bradley weerstanden weer gaan compenseren.

De Cadoc op de ingang blijft dat is echt een juweeltje.

Groetjes George

Guest tubejack

Het 2e buisje in de phono-dude of èlke andere riaa maakt bij een goed ontworpen schakeling zoals deze niet zo heel veel uit. Dat komt door de hoge grid weerstand van 1 megaohm. (R41) Je kunt er van alles instoppen zonder dat je het riaa filter zélf veel beïnvloed. Vandaar mijn opmerking. Ik heb jaren terug zelf deze phono-trap gemaakt de 1e versies hadden een ECC83.

Een heel scala van buizen is dus mogelijk als je in de ECC83 familie blijft hoef je zelfs de anode en kathode weerstand niet aan te passen. Gewoon "plugin :)" dus vele ECC83 maar ook 5751, 5755 etc .....

Maar ok, Die AB weerstanden zullen een klein beetje helpen t.o.v. normale koolfilm weerstanden en zo is met èlke verandering in deze schakeling.

Zelf zou ik eerst eens gaan kijken met hoeveel capaciteit mijn pick-up element afgesloten moet worden. Het kan best zijn dat b.v. je element naast 47kohm ook graag 400pF ziet . Dat de capaciteit van je phono kabel niet genoeg

is en dat daar b.v. 100....250 pF bij moet parallel over R34

Ook willen sommige MM/MI een iets hogere of lagere afsluitweerstand.

Klinkt het dan nog scherp dan zou ik C14 en C12 vervangen door zilvermica, daarna eventueel de koppel condensator C13 vervangen door iets met heel weinig verlies... of ietsje meer maar wat smeuiger exemplaar b.v. een èchte koper folie in olie b.v. een èchte van AN of zo.

Succes,

Jack

Ik stuur morgen wat luidsprekerkabels naar George, want die was ik vergeten mee te nemen. Zou me niet verbazen dat die ook wat goeds uitrichten daar op de Veluwe. Degene die er nu tussen zitten zouden best iets van het scherpte-probleem kunnen veroorzaken.

We hebben toch ook gemerkt dat een ander kabeltje tussen de cd-speler en de versterker veel uitmaakt.

M :ph34r: rc

Guest tubejack

Ik stuur morgen wat luidsprekerkabels naar George, want die was ik vergeten mee te nemen. Zou me niet verbazen dat die ook wat goeds uitrichten daar op de Veluwe. Degene die er nu tussen zitten zouden best iets van het scherpte-probleem kunnen veroorzaken.

We hebben toch ook gemerkt dat een ander kabeltje tussen de cd-speler en de versterker veel uitmaakt.

Goed bezig Marc :)

Wie weet waar de Allen Bradley weerstanden te koop zijn? De Groef & Verduin hebben niet alle waarden helaas.

Alsjeblieft

Groetjes George

Dank!

Zie op hun site ook de VTI audiomeubels, iemand daar bekend mee? Zoek al jaren een goed meubel voor TV / Audio op spikes.

• 2 weeks later...

Zo koop je een phonopre, je neemt hem ook eens mee luisteren bij een collega, en het kriebelt.....

Moest er toch een andere versterker komen, maar zelf maken ging te lang duren, ik ken mezelf :unsure:

Dus eens op zoek 2de hands, kijken wat er te koop is, en wat we willen hebben, wat past.

En dan kom je dit tegen, en het trekt je aandacht.

Ik heb er vanuit de set van George een goede herinnering aan zijn set met zijn Aaron eindversterker.

Na wat onderzoek op internet wat er te vinden is, niet veel, maar genoeg om ge

Freakie,een hogere rustroom hoeft perse geen verbetering te zijn kan ook het geluid slechter maken,

Zie blad Le Audiophile en het boek audio power amplifier van Douglas Self :)

dhfreakie ziet er goed uit.

Daar ga je vast een hoop lol aan beleven.

Je bent wel goed bezig de laatste tijd al vind ik het wel jammer dat je de phono pre nog niet eerst heb afgemaakt.

Ga je daar nog wel mee verder?

Groetjes George

Freakie,een hogere rustroom hoeft perse geen verbetering te zijn kan ook het geluid slechter maken,

Zie blad Le Audiophile en het boek audio power amplifier van Douglas Self :)

Dat zal, ik ga het ook uitproberen wat wel en geen nut heeft.

De vorige eigenaar heeft wel een verschil kunnen horen tussen voor en na vervangen. (origineel zaten er BD transistoren in)

Het verschil wat de vorige eigenaar heeft kunnen horen kan aan de transistoren gelegen hebben of de ruststroom of allebij.

dhfreakie ziet er goed uit.

Daar ga je vast een hoop lol aan beleven.

Je bent wel goed bezig de laatste tijd al vind ik het wel jammer dat je de phono pre nog niet eerst heb afgemaakt.

Ga je daar nog wel mee verder?

Groetjes George

Dank je, dat denk ik ook.

Ik vind het ook jammer dat de Pearl niet klaar is, maar de Pearl phono-pre komt wel af, maar dat gaat langer duren.

Ik heb namelijk besloten om de beide printen helemaal opnieuw te gaan bouwen met nieuwe onderdelen, ipv alleen maar de kapotte 2SK170's te vervangen.

Hier gaat dus veel meer tijd in zitten om eerste de beide printen helemaal leeg te maken, ze zijn ook dubbelzijdig met doorgemetalliseerde printgaten, erg leuk om die van alle tin te verwijderen.

Dit alles maakt het dat dat langer gaat duren, het is niet zo dat het in de ijskast staat, maar het is geen snel project....

• 2 weeks later...

Mumsoft aan de buis.

Van een forumlid overgenomen, deze Little Country koptelefoonversterker:

LC3Logo.jpg

Deze gaat maatjes worden met mijn nieuwe gesloten Beyerdynamic DT 770 koptelefoon:

m.jpg

Er moet natuurlijk nog wel wat aan gebeuren om dit goed te laten klinken.

Maar met een buis in huis gaat dat wel goedkomen.

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...