Jump to content

Wat Zijn Je Nieuwe Audio Aanwinsten II....

WanFie
 Share

Recommended Posts

Mumsoft aan de buis.

Van een forumlid overgenomen, deze Little Country koptelefoonversterker:

LC3Logo.jpg

Deze gaat maatjes worden met mijn nieuwe gesloten Beyerdynamic DT 770 koptelefoon:

m.jpg

Er moet natuurlijk nog wel wat aan gebeuren om dit goed te laten klinken.

Maar met een buis in huis gaat dat wel goedkomen.

M :ph34r: rc

Jammer h

Mumsoft aan de buis.

LC3Logo.jpg

Deze gaat maatjes worden met mijn nieuwe gesloten Beyerdynamic DT 770 koptelefoon:

m.jpg

Jammer h

Mumsoft aan de buis.

LC3Logo.jpg

m.jpg

Jakes wat een druk ding oom naar te moeten kijken :wacko:

Groetjes George

Al die schroefjes in de voorkant maken het ook niet stijlvoller.

:)

Het heeft dan ook meer iets van deze stijl:

"Dat hij een setje heeft waar de meeste zogenaamde kenners (die we denken te zijn) nog niet eens het hoofd voor omkeren op een VAD-vertoning, maar dat niettemin het merendeel van onze en ook de daar uitgestalde kostbare showhardware die het tienvoudige en meer kostte vrij finaal wegspeelt."

M -_- rc

"Dat hij een setje heeft waar de meeste zogenaamde kenners (die we denken te zijn) nog niet eens het hoofd voor omkeren op een VAD-vertoning, maar dat niettemin het merendeel van onze en ook de daar uitgestalde kostbare showhardware die het tienvoudige en meer kostte vrij finaal wegspeelt."

M -_- rc

Ik vind die serie van Firestone echt geweldig om te zien. Ook de 'oude' Fubar DAC vond ik wel gaaf. Piepkleine 'blokjes' en lekker felle kleuren. Het huidige spul is helaas veel zakelijker, met zwarte frontjes...

fubar2f_520.jpg

Zo Ruud over op "vintage" :)

De Sansui 7700 klinkt erg aardig met de Quad's, de OTL's trekken het het echt niet dus de conclusie is simpel. Wil ik door met de Quad's zullen de Aitosjes het veld moeten ruimen.

Je kunt wel willen dat je versterkers de speakers goed aansturen maar als het niet goed gaat, waarom volharden in iets wat toch niet optimaal is. Zouden meer mensen ter harte moeten nemen :D Trouwens de door Sander gemaakte UcD klinkt ook erg goed op de Quad's.

Nog weer een verrassende wending Ruud.

Met die UcD eindbak klonk het zaterdag toch al erg overtuigend.

Ben je verder nog aan het schuiven geweest?

Groetjes George

Gisteren de opstelling veranderd, het brede meubel staat er nog en de smalle is verdwenen.

Nu met 1 stereo-eindtrap ipv 1 en 2 monoblokken heb ik niet zoveel ruimte meer nodig. De speakers staan nu weer op de UcD van Sander(KT88), die is ontzettend strak in het laag, maar ook het mid/hoog is aangenaam en zonder scherpte. Ook het beeld is prachtig, breedte, diepte(wat ik met de TDL niet had)alles is er ;) De Sansui heeft in het laag wat minder grip maar ook daar is het mid/hoog overtuigend. Geschoven met de speakers heb ik verder nog niet.

Maakte het nog uit in de afbeelding dat er nu meer ruimte tussen de speakers gekomen was na het verwijderen van het 2e rek?

Als je wil kan je mijn eindbak ook wel eens uitproberen.

Die zal waarschijnlijk de zelfde controle hebben als de UcD maar mogelijk is daar het hoog verfijnder van.

Zou best wel eens heel goed kunnen gaan lijkt mij.

Groetjes George

Kicke, laat je nog even horen hoe het klinkt, Marc?

Mooi. En mooi ook die Beyerdynamic.

Is de fles T.O. al leeg?

Kleine update, even geluisterd. Had dat natuurlijk al eerder gedaan, maar om een beetje precieser te zijn dus.

- Laag, prima aanwezig, niet te vet, helemaal goed, plaatsing matig.

- Midden, heel mooi

- Hoog: een beetje te fel waar ik niet gecharmeerd van ben.

- Plaatsing is overall matig. Sowieso klinkt het zoals op een koptelefoon in je hoofd en er iets achter. De koolmeesjes zitten op een kluitje, alleen die ene zingt veel zachter. Je zit niet in een bos zoals bij de luidsprekers.

Nu is er nog niets aan gedaan, maar ik heb de ervaring dat het sterk gaat veranderen als het allemaal w

Nog weer een verrassende wending Ruud.

Met die UcD eindbak klonk het zaterdag toch al erg overtuigend.

Ben je verder nog aan het schuiven geweest?

Groetjes George

Gisteren de opstelling veranderd, het brede meubel staat er nog en de smalle is verdwenen.

Nu met 1 stereo-eindtrap ipv 1 en 2 monoblokken heb ik niet zoveel ruimte meer nodig. De speakers staan nu weer op de UcD van Sander(KT88), die is ontzettend strak in het laag, maar ook het mid/hoog is aangenaam en zonder scherpte. Ook het beeld is prachtig, breedte, diepte(wat ik met de TDL niet had)alles is er ;) De Sansui heeft in het laag wat minder grip maar ook daar is het mid/hoog overtuigend. Geschoven met de speakers heb ik verder nog niet.

Ik dacht, kom, ik ga ook eens bij Ruud langs, die schijnt een set te hebben waar niets aan te verbeteren valt.

Gaat-ie vlak voor ik kom zenuwachtig aan het schuiven en veranderen want o-wee-o-wee daar komt Marc? :huh:

Rust in de tent, d

M -_- rc

Ik vind die serie van Firestone echt geweldig om te zien. Ook de 'oude' Fubar DAC vond ik wel gaaf. Piepkleine 'blokjes' en lekker felle kleuren. Het huidige spul is helaas veel zakelijker, met zwarte frontjes...

fubar2f_520.jpg

Helemaal mee eens. Er zijn al genoeg saaie zwarte/zilver audio dozen te koop. Ik vind de koptelefoon versterker en DAC leuk om te zien.

Guest tubejack

Zo Ruud over op "vintage" :)

De Sansui 7700 klinkt erg aardig met de Quad's, de OTL's trekken het het echt niet dus de conclusie is simpel. Wil ik door met de Quad's zullen de Aitosjes het veld moeten ruimen.

Je kunt wel willen dat je versterkers de speakers goed aansturen maar als het niet goed gaat, waarom volharden in iets wat toch niet optimaal is. Zouden meer mensen ter harte moeten nemen :D Trouwens de door Sander gemaakte UcD klinkt ook erg goed op de Quad's.

Duidelijk, laatst dacht ik nog dat ik een "zonderling" was, met mijn gerestaureerde Pioneer SA-7800 :o

Die Sansui 7700 is denk ik ongeveer vergelijkbaar met mijn Optonica SM-3000 alleen die kan echt ook met

lage impedanties omgaan de dempingsfactor wordt bij 4Ω opgegeven en is een factor 30.

Het laag is net even "strakker" als de Pioneer maar die vind ik mooier qua uiterlijk. Van beide is het hoog en midden

erg goed ..... Van Memory distortion had nog geen hond in de jaren 70.... 80 gehoord :rolleyes:

Leuk :)

Jack

Duidelijk, laatst dacht ik nog dat ik een "zonderling" was, met mijn gerestaureerde Pioneer SA-7800 :o

Die Sansui 7700 is denk ik ongeveer vergelijkbaar met mijn Optonica SM-3000 alleen die kan echt ook met

lage impedanties omgaan de dempingsfactor wordt bij 4Ω opgegeven en is een factor 30.

Het laag is net even "strakker" als de Pioneer maar die vind ik mooier qua uiterlijk. Van beide is het hoog en midden

erg goed ..... Van Memory distortion had nog geen hond in de jaren 70.... 80 gehoord :rolleyes:

Leuk :)

Jack

Moet ik er wel bij zeggen dat wanneer de Sansui als volledige versterker wordt ingezet je naar het gordijn zoekt ;) Pas met de Aitos als voorversterker komt er leven in, niettemin klinkt de Sansui, ingezet als eindversterker, erg verrassend.

En wat is zonderling? Als je iets neerzet wat met je huidige versterkers niet goed uit de voeten komt en daarin volhardt, omdat anders je "heilige huisjes" omver worden gegooid...is dat niet zonderling? Bij mij is in ieder geval niets heilig.

Guest tubejack

Tja die Pioneer heeft een erg fraaie FET voorversterker .... is net een buis....

En die Optonica staat helemaal in klasse A... op de eindtrap na die staat in A/B

Vergeleken met heel duur spul. mis je bijna niks.... hmmm ik ga er nog eens over nadenken ;)

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...