Jump to content

Wat Zijn Je Nieuwe Audio Aanwinsten II....

WanFie
 Share

Recommended Posts

En wat is zonderling? Als je iets neerzet wat met je huidige versterkers niet goed uit de voeten komt en daarin volhardt, omdat anders je "heilige huisjes" omver worden gegooid...is dat niet zonderling? Bij mij is in ieder geval niets heilig.

Dat was voor mij de reden om juist niet aan electrostaten te beginnen. Ik weet dat Array's daar soms minder mee overweg kunnen. Maar voor mij zijn de Array's dus w

En wat is zonderling? Als je iets neerzet wat met je huidige versterkers niet goed uit de voeten komt en daarin volhardt, omdat anders je "heilige huisjes" omver worden gegooid...is dat niet zonderling? Bij mij is in ieder geval niets heilig.

Dat was voor mij de reden om juist niet aan electrostaten te beginnen. Ik weet dat Array's daar soms minder mee overweg kunnen. Maar voor mij zijn de Array's dus w

Een nieuwe MP3/4/WMV/WAV enz. speler:

htc-desire-s-getoond.jpg

HTC Desire S

Het is ook een fototoestel, routeplanner, PC, en oja je kan er ook nog mee bellen. :huh::lol:

Het geluid van deze "telefoon" is beter dan van de Philips low-budget MP3-speler die ik had, en ik kan er ook nog eens veel meer muziek en films op kwijt, door de verwisselbare geheugenkaart tot 32Gb.

Ga je een nieuwe telefoon uitzoeken voor bij het abonnement, krijg je er direct een MP3....enz. speler, een draagbare PC en een roteplanner gratis bij. :o

Een gewone telefoon is er haast niet meer te krijgen, tenzij je genoegen neemt met een ernstig inferieur barrel wat aanvoelt of het gaat verpulveren als je het met meer dan je duim en wijsvinger beet gaat houden.

Uiteraard is er tussen de smartfones ook een hoop rommel die zo aanvoelt, zoals de Appels, LG's, Smacksungs en Zwartebessen, maar toch ook nog iets wat degelijk aanvoelt, ondanks dat het ook in China gemaakt is.

Nu kunnen de verouderde routeplanner + MP3 speler dus met pensioen.

Guest tubejack

Wat wilde je geen Appel? :ph34r: Mooi toestel, Miracle! Veel plezier ermee!

Ja, ik heb nog een basic Nokia, die alleen maar kan bellen. :rolleyes:

Neen, ik wilde absoluut geen Appel.

Ik heb al een gruwelijke hekel aan die computers (werk er regelmatig mee, en loop tegen steeds meer beperkingen van die dingen aan), en na zo'n Appel telefoon in handen gehad te hebben ben ik een volledige Appel-hater geworden, ondanks dat ik een groot fan ben van de vrucht met de zelfde naam.

Je kunt het ding met het grootste gemak torderen, waarbij het display al heel snel heel vreemde kleuren laat zien.

Die dingen werken steevast niet met een gewone PC (zoals ik hier heb). Bluetooth bleek al direct in de winkel een drama te zijn met zo'n appel, en het navigeren met zo'n ding bleek al heel snel een nog groter drama.

De geluidskwaliteit bleek heel behoorlijk, maar ook niet vergelijkbaar met de HTC.

Daarom was de keuze snel bepaald, en mijn haat jegens Appel spullen ernstig vergroot.

Ik had hiervoor ook een basic Nokia, met zo'n aluminium body, waar ik ook alleen mee kon bellen, maar ook die begon na 2 jaar behoorlijk kreupel te worden.

Een goede vervanger bleek er niet meer te zijn. Enkel nog van die slappe plastic-fantastic gevalletjes die ik nieteens in mijn broekzak durf te steken zonder bang te zijn ze in 100.000 onderdelen er weer uit te moeten kloppen.

Daarom toch maar eens over op een telefoon met een hele berg functies die ik toch nooit zal gebruiken.

Simpele telefoon, die niet alleen belt, maar waarmee je ook nog gebeld kunt worden

product_snow.jpg

Aan de achterkant van de telefoon zit een deurtje met een adresboekje en een pen. Ook als John’s Phone uit staat kun je dus gebruik blijven maken van deze twee unieke accessoires.

@Ruud,

in welk opzicht functioneerden de Aitossen niet met de ESL?

@Ruud,

in welk opzicht functioneerden de Aitossen niet met de ESL?

Het laag is wat "bol" en mist de controle wat de, door Sander gebouwde, UcD wel heeft, de eindversterker van de Sansui zit qua controle tussen beide in. Hebben we het alleen over het laag, de Aitos doet het mid/hoog weer beter en plaatst de stemmen wat meer op de "normale" hoogte, beeld afgetekender. Keuze's, maar ik ben allergisch voor slecht laag :(

Guest tubejack

Kun je niet bi-ampen?

Je ging toch 2 ESL' s stapelen? Laat je de bovenste zeg bij 100hertz erbij komen.

UCD alles...

Aitos bijna het hele spectrum .... met een serie condensator -3db op 100hz

Probleem opgelost toch? Wat is de ingangsimpedantie van de Aitos?

Groet,

Jack

Dat stapelen gaat niet door, teveel problemen oplossen, de OTL's trekken de 55/57 ook niet echt goed. Dus het is geworden de ESL-63 met de UcD. Las overigens net op audio4.nl het volgende:

Innovatie Quad ESL63 PRO-DUO

Deze modificatie heeft alles van de PRO met een extra trafo voor het hoog en is aangesloten op de centrumring van deze ESL.

de bastrafo met een step-up van 1:170 voor de bastonen

de hoogtrafo met een step-up van 1:150 voor de hoge tonen

Door middel van 2 aparte trafo's klinken de tonen nog meer gedetailleerd en ruimtelijker.

Mogelijkheid tot bi-amping:

- bij 1 versterker staan de trafo's primair parallel doorverbonden op de versterker.

- bij bi-amping-aansturing staan de trafo's op aparte versterkes en is de belasting aan de versterkers veel beter en het geluidsbeeld ook hoorbaar beter.

Dus toch bi-ampen? Ik ga daar eens luisteren en verdere informatie inwinnen.

Voordeel is dat de Aitos in het midden/hoog erg sterk is, betere plaatsing en ruimetafbeelding dan beide andere versterkers...maar dat laag h

Als je 2 Quads 55 boven elkaar zet moet je ook een grote ruimte hebben anders wordt het niks. <_<

Quad 55 is super voor strijkqwartetten en Quad 63 is geschikt voor grote werken wat wil je, zo ervaar ik het altijd :)

Dat er een trafo bij is gekomen is gewoon de versterker vriendelijk heid en die ruimtelijk heid maakt de trafo,trafo,s zijn ondingen in het geluid, maar ja de mens wilt wat horen wat niet bestaat :)

Ik heb eens een Quad 55 gehoord op een hoogspanning mosfet versterker s,morgen klonk het waardeloos daar gaaf je nog geen dubbeltje voor en s,midags tegen 15.00 uur speelt het de sterren van de hemel ,hebt daar anderhalf uur gezeten en te genieten van het geluid ,is dat niet gek.

Ruud je moet eens naar Quad in Gering gaan, dit jaar is er geen show, volgend jaar weer wel, in de eerste week van September daar kunje veel van leren daar komen veel Quad freaks :D

mvg wiel

Tube 300 ,je hebt gelijk, het is ,57 :) ,ik vond de 57 analitischer en de 63 muziekaler,ene uit Maastricht geeft op de show in Gering demonstratie,s die vond het altijd merkwaardig dat de ene koos voor de ,57 en de andere was voor de ,63 :)

PS ik ben al een paar keer in Gering geweest ,en het was altijd feest met dubbele ,57 in een hele lange grote ruimte ,toen hebben ze de ruimte verkleint naar twee derde van de ruimte en nu klinkt die beduidend slechter met de zelfde apparatuur,dan zie hoe wij verwend zijn met een grote ruimte :D of zijn mijn hersenen verwend,verwand of arrogant geworden :mad2::D:lol::lol:

• 4 weeks later...
Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...