Jump to content

Wat Zijn Je Nieuwe Audio Aanwinsten II....

WanFie
 Share

Recommended Posts

P1050775.jpg Vandaag deze kabel maar eens opgehaald en vergeleken met de kabel van Mark (de grijze).

Van den Hul Sky-Line kabel.

Ik was namelijk erg benieuwd of ik verschil zou horen tussen beide kabels.

Natuurlijk moest de nieuwe nog inspelen maar kon in eerste instantie niet echt een verschil ontdekken.

Tot dat ik me realiseerde dat ik tijdens de stille stukken tussen de nummers dat de ruis weer harder was.

Dit was mij namelijk al eerder opgevallen dat dit met de Kabel van Marc minder was dan met mijn eigen oude kabel.

Nu wil ik de kabel van Marc nog een keer er tussen hangen als de nieuwe kabel is ingespeeld maar ik heb wel het idee dat ik een lief mailtje naar BG moet gaan sturen om te vragen of hij mijn nieuwe kabel wil behandelen Ik begin zo waar te geloven dat het echt wat doet.

Groetjes George

Marc Ik kom binnen kort je kabels terug brengen.

Grappig George, dat het aspect ruis hier zo om de hoek komt kijken. Daar zou ik vantevoren niet opgekomen zijn, al is het wel een eigenschap van gehakt.

En dat kleurverschil is ook opvallend, maar nietszeggend. Mijn kabel was oorspronkelijk net zo mooi blauw als die nieuwe.

't Is ook weer eens wat anders om met gehakt te beginnen bij de kabels; meestal is dat het laatste waar je je druk om gaat maken.

Als je persoonlijk komt kun je nog eens horen hoe het hier veranderd is sinds die ene keer lang geleden. je bent welkom!

Groet,

M :ph34r: rc

• 4 months later...

Mijn nieuwste aanwinst.

P1050984.jpg

De tafel van KT.

Speelt nu met een Golding Eroica H element en dat gaat verrassend goed met deze combinatie.

Het element is er in ongeveer 10 min in gezet en zit nu even met 1 bout vast dus het moet nog veel mooier kunnen met deze combi.

Ik ga in de loop van volgende week mijn eigen arm er op bouwen.

Mij benieuwen hoe dat dan weer zal uit pakken :) .

Wel wil ik aangeven dat ik er echt wel een paar keer over heb moeten na denken voor dat ik de tafel wilde kopen.

Dit heeft dan weer alles te maken met de situatie van KT.

@ KT je tafel heeft een heel fijn plekje gekregen en ik ben er echt heel blij mee.

Groetjes George

Ja, gefeliciteerd. Blijft-ie toch mooi 'in de familie' als het ware. En Sander kennende weet die vast wel muziek uit zijn oude Thorens te toveren.

@Hans: welkom terug.

Ik ben blij dat de tafel bij een liefhebber is terechtgekomen die de kwaliteit ook kan waarderen George!

Veel speelplezier ermee!

En wat de reden betreft ...... tja, prioriteiten moet je soms stellen. En het zijn maar spullen. ;)

P1050775.jpg Vandaag deze kabel maar eens opgehaald en vergeleken met de kabel van Mark (de grijze).

Van den Hul Sky-Line kabel.

Ik was namelijk erg benieuwd of ik verschil zou horen tussen beide kabels.

Natuurlijk moest de nieuwe nog inspelen maar kon in eerste instantie niet echt een verschil ontdekken.

Tot dat ik me realiseerde dat ik tijdens de stille stukken tussen de nummers dat de ruis weer harder was.

Dit was mij namelijk al eerder opgevallen dat dit met de Kabel van Marc minder was dan met mijn eigen oude kabel.

Nu wil ik de kabel van Marc nog een keer er tussen hangen als de nieuwe kabel is ingespeeld maar ik heb wel het idee dat ik een lief mailtje naar BG moet gaan sturen om te vragen of hij mijn nieuwe kabel wil behandelen Ik begin zo waar te geloven dat het echt wat doet.

Groetjes George

Marc Ik kom binnen kort je kabels terug brengen.

Is de onderste kabel wel een echte van den Hul? Made in England lijkt me nl sterk...

O ja, ik zou ook nog kijken. Inderdaad: EU.

Chinese namaak zou ik verwelkomen. Kunnen ze wellicht het vergrijzen van de kabel tegengaan. Het is werkelijk géén gezicht. ^_^

O ja, ik zou ook nog kijken. Inderdaad: EU.

Chinese namaak zou ik verwelkomen. Kunnen ze wellicht het vergrijzen van de kabel tegengaan. Het is werkelijk géén gezicht. ^_^

Vind je dat gek met die "gehakt" behandeling... :mellow:

:)

Vind je dat gek met die "gehakt" behandeling... :mellow:

Jij hebt natuurlijk geen idéé wat dat inhoudt, hè. Nou, ik ook niet (zo goed). ^_^

Er wordt i.i.g. niets op gesmeerd.

Die Chinezen zijn mi bereidt alles na te maken, maar ik denk inderdaad 'made in EU' ;)

Hallo,

Vergeet niet, dat als Chinezen iets namaken, dat ze dat dan ook helemaal doen.

Ze zetten dus ook de orginele naam erop. En ook "made in EU".

Grote kans dat je in het verre oosten namaak Van den Huls en Sitechen koopt. Voor een zachter prijsje; dat wel. :angry::mad2:

Groet,

Leobus

Vergeet niet, dat als Chinezen iets namaken, dat ze dat dan ook helemaal doen.

Ze zetten dus ook de orginele naam erop. En ook "made in EU".

Zal ongetwijfeld ook gebeuren, maar op veel imitatie Oyaide connectoren staat: 'Made in Holland' ^_^

Stelen is toch wat anders dan namaken? Of mag niemand meer verzinnen dat een kabel met een koolstofmantel voor sommigen de ultra plus non kabel is, en die vervolgens fabriceren? Precies namaken mag niet als je een mogelijk patent schendt, maar patenten zijn m.i. de dood in de economische pot.

Hm, da's wel weer een héél andere discussie.

Die vd Hul kabel verkleurt, so what. Kun je zien dat het de echte is. ^_^

Nee, maar dat is wat anders dan een 100% gekopieerde fiets die ik netjes in de winkel heb gekocht.

Terug naar de audio.. Ik had een Consonance CD 120 speler. Deze was vrijwel gelijk aan de Hegel CD speler. Zowel kwa kast als kwa interieur. Of de ene een kopie was van de andere, of dat de Chinezen de speler zowel voor eigen merk als onder de naam Hegel produceerden heb ik nooit kunnen achterhalen. Kennelijk was Hegel de ontwerper. Het prijsverschil was een factor 2,5 in het voordeel van de Consonance. Ik heb ze kwa klank nooit naast elkaar gehoord, maar het was voor mij de reden bij Consonance te blijven.

Nee, maar dat is wat anders dan een 100% gekopieerde fiets die ik netjes in de winkel heb gekocht.

Terug naar de audio.. Ik had een Consonance CD 120 speler. Deze was vrijwel gelijk aan de Hegel CD speler. Zowel kwa kast als kwa interieur. Of de ene een kopie was van de andere, of dat de Chinezen de speler zowel voor eigen merk als onder de naam Hegel produceerden heb ik nooit kunnen achterhalen. Kennelijk was Hegel de ontwerper. Het prijsverschil was een factor 2,5 in het voordeel van de Consonance. Ik heb ze kwa klank nooit naast elkaar gehoord, maar het was voor mij de reden bij Consonance te blijven.

Het punt is natuurlijk het gebruik van dezelfde naam voor een nepper...

Stelen is toch wat anders dan namaken? Of mag niemand meer verzinnen dat een kabel met een koolstofmantel voor sommigen de ultra plus non kabel is, en die vervolgens fabriceren? Precies namaken mag niet als je een mogelijk patent schendt, maar patenten zijn m.i. de dood in de economische pot.

Hm, da's wel weer een héél andere discussie.

Die vd Hul kabel verkleurt, so what. Kun je zien dat het de echte is. ^_^

Hallo Marc,

Een beetje kortzichtige mening over patenten.

Je krijgt juist de dood in de pot als er geen patenten meer konden zijn. Niemand zou dan nog zin hebben om research te doen. Heeft dan toch geen zin want iedereen kan het namaken. Je wilt toch wel wat verdienen aan je ideeën. Patenten zijn dus een enorme stimulans voor vooruitgang.

Groet,

Leobus

(ja, ik werk in de research)

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...