mumsoft Posted 4 februari 2012 Report Share Posted 4 februari 2012 I hear you, Leobus M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 4 februari 2012 Report Share Posted 4 februari 2012 Maar weer on-topic ? Kocht deze Onkyo Integra A-807 voor maar 150€ In nagenoeg fonkelnieuwe toestand, ja er zijn nog mensen die zuinig zijn op hun spulletjes. Ik vermoed dat hij héél lang niets gedaan heeft, of in ieder geval nauwelijks gebruikt is. De 1e dagen vond ik hem wat ruw en net of hij moeite had om te presteren. Na een paar dagen onder spanning is het net dat hij weer tot leven is gewekt, kennelijk moesten de elco's weer opnieuw formeren. Het is een "beest" van een apparaat met een zéér zware voedingtrafo die helemaal ingeblikt is. Zeer stabiel, 300watt aan 2Ω en het zal me niets verbazen dat het richting 400 gaat bij 1Ω Dit zijn nagenoeg dezelfde spec's als mijn Array S1 De dempingsfactor is gelukkig niet overdreven hoog maar toch nog een fraaie 150, het laag is dus strak. Hij klinkt voor transistor begrippen muziekaal en het geluid komt mooi los. De versterker is erg snel, dus dynamisch. Dat zijn mijn boxen ook, maar samen met een 24bits allesspeler die (door Sowter dac trafo's) iets sloom klinkt, een prachtige goed klinkende combi. Erg mooi ontworpen, niet alles is uit de kast gehaald, maar ja dit apparaat kostte in 1994 iets van 1500gulden. De gebruikte componenten zijn goed, veel "werkpaarden" van Nichicon die niet of zelden stuk gaan. Wel een paar Nichicon "Muse΅ mooi maar de levensduur daarvan is beperkt, die gaan er dus uit en worden vervangen door exemplaren die mij overleven. De MC / MM phono trap is ook al zo goed. Ga ik nog iets kietelen. Mocht ik ooit in geldnood komen, dan verkoop ik mijn Array en van der Veen KT88 heeft gelijk, inderdaad als je een beetje slim inkoop Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 4 februari 2012 Report Share Posted 4 februari 2012 Gefeliciteerd, Jack. Ziet er mooi uit, zonder meer. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 5 februari 2012 Report Share Posted 5 februari 2012 Dank je Marc, Ik gebruik sinds gisteravond ook de phono trap = waarschijnlijk nog nooit gebruikt. Ook hier goede componenten, zoals een dual 2SK146 fet met stroombron en ruisarme geselecteerde NE5532 opamps spelend op + en - 22volt = wel gedurfd dat is de absolute maximale spanning die die dingen mogen hebben. Hierin iets vervangen is m.i. vrij zinloos op ook weer de Muse elco's na. Verder lijkt het erop, dat de versterker geen koppelcondensatoren heeft. Nog een hele toer om uit te zoeken, want het schema is complex. Ik ga er iemand heel blij mee maken. Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 5 februari 2012 Report Share Posted 5 februari 2012 Mooi ding Jack, In het verleden ook heel lang met een vorige generatie van deze versterker gespeeld. Die is ooit vervangen voor een Marantz 80 voor eind combinatie. De Marantz is inmiddels al eens overleden en opnieuw tot leven gewekt. Het zou mij niet verbazen als de Onkyo nog steeds zijn kunsten staat te verkondigen. Gebouwd als een tank. Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 5 februari 2012 Report Share Posted 5 februari 2012 Voor het formeren van elco's moet je ze toch eigenlijk een tijdje op hun nominale spanning houden (met zeer kleine stroomsterkte)? http://www.vcomp.co....reform_caps.htm http://www.angelfire...estore_cap.html En nog een linkje http://www.nmr.mgh.harvard.edu/~reese/electrolytics/index.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 5 februari 2012 Report Share Posted 5 februari 2012 Ha George, Ik heb laatst nog een PM80 tot leven gewekt mooi ding, maar wat een slechte printen en solderingen Ook de phono trap van de Onkyo komt tot leven, werkt perfect samen met mijn Delos Eigenlijk mis ik niks, het bijzondere is dat ik ook een heel klein lief Onkyo tunertje heb gekregen voor niks. Zat onder de verf, maar na een schoonmaak beurtje ziet het er weer prima uit. Ook al zo mooi gebouwd, ik hoef er nauwelijks wat aan te doen. Zeer gevoelige ontvangst met RDS etc. Is waarschijnlijk ook nog met de A/B van de versterker te bedienen. Mijn Array set, gaat voorlopig in de kast. Lekker over naar de nineties Vriendelijke groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 5 februari 2012 Report Share Posted 5 februari 2012 Voor het formeren van elco's moet je ze toch eigenlijk een tijdje op hun nominale spanning houden (met zeer kleine stroomsterkte)? http://www.vcomp.co....reform_caps.htm http://www.angelfire...estore_cap.html Dat klopt, maar deze exemplaren wil ik nog geen vintage noemen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 5 februari 2012 Report Share Posted 5 februari 2012 Ik moet nog eens 20 stuks 63V 22000 uF BCC elco's reformeren (weet niet of t echt nodig is, ze zijn een jaar 7 oud (of wellicht wel 8?) en ongebruikt) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 5 februari 2012 Report Share Posted 5 februari 2012 Dat zijn heel mooie elco's Duck, ik heb er al diverse versterkers mee opgeknapt. Eigenlijk zou ik er ook 2 in deze A-807 moeten stoppen. Die er nu inzitten zijn op de print gesoldeerd en beker elco' s passen denk ik niet. Zal ze binnenkort even meten, maar ik verwacht dat ze nog ok zijn. Maar waarvoor zo'n voorraad? Nelson Pass projectje ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 5 februari 2012 Report Share Posted 5 februari 2012 Ja, beetje genant nooit afgemaakte Aleph5. MM plaatje uploaden kan met dit forum niet he? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 5 februari 2012 Report Share Posted 5 februari 2012 Zoiets? Nee je moet een link maken naar een www pagina. Fijne versterker, stond jaren terug ook de hele dag aan bij mijn gitaar leraar. Werd wel lekker warm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 5 februari 2012 Report Share Posted 5 februari 2012 Gaat dit wel? http://www.facebook.com/photo.php?fbid=181247501979634&set=a.120862558018129.18123.100002831555054&type=3&theater Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 5 februari 2012 Report Share Posted 5 februari 2012 Ja Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 5 februari 2012 Report Share Posted 5 februari 2012 Yep t gaat dus 40 kilo aluminium... Heb later besloten de trafo's (2*650 VA) extern te bouwen (iets te weinig ruimte in kast) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 5 februari 2012 Report Share Posted 5 februari 2012 Gewoon op MP zetten, zijn vast liefhebbers voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 5 februari 2012 Report Share Posted 5 februari 2012 ja ik zie ze al 25 euro bieden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 5 februari 2012 Report Share Posted 5 februari 2012 Niet 50cent Nee joh dat risico loop je altijd, je kunt toch ook bieden vanaf doen? Nu staat het maar te deformeren Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 5 februari 2012 Report Share Posted 5 februari 2012 Recent aangeschaft: een set Zingali Overture 2S (ja Seed7, het is er toch van gekomen...) en geïntegreerde buizenversterker Menno van der Veen UL40S2. De Thiels 2.3 verkocht, evenals mijn geliefde eindversterker Electrocompaniet AW250DMB..... Vele jaren (een jaar of 10) héél veel plezier van gehad, maar door een noodzaak tot downgraden uiteindelijk voor buizen en hoorn gegaan. Tijdens beurzen konden beiden mij altijd wel bekoren, en nu kon ik het één met het ander combineren.... En hierbij het resultaat Voorlopig doe ik het hiermee, maar hopelijk komt er nog een keertje een mooie buizenpre voor weinig langs.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 5 februari 2012 Report Share Posted 5 februari 2012 Mooi Rene alleen de foto's zijn niet zichtbaar Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 5 februari 2012 Report Share Posted 5 februari 2012 Mooi Rene alleen de foto's zijn niet zichtbaar Zie ik , ben effe wat aan het proberen..... Mmmm, ik weet niet wat ik fout doe... Als hyperlink pakt hij hem wel, maar niet als plaatje..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 5 februari 2012 Report Share Posted 5 februari 2012 Ik zie de plaatjes wel Rene. Mooie set zo! Niet goed gelezen ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 5 februari 2012 Author Report Share Posted 5 februari 2012 Het "totootje" in het midden van de menubalk kiezen en daar de link in zetten. De foto's had ik overigens wel in de mail zien staan. Nu staan er links. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 5 februari 2012 Report Share Posted 5 februari 2012 Het "totootje" in het midden van de menubalk kiezen en daar de link in zetten. De foto's had ik overigens wel in de mail zien staan. Nu staan er links. Gek, ik heb sowieso problemen met het "bereiken" van mijn URL van de site. Ik ga het even anders proberen.... Pppppfffffffffffffffffff gelukt, waarschijnlijk was de naam van de URL met plaatje te lang, nu staat het erop....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 5 februari 2012 Report Share Posted 5 februari 2012 blokhaken heet dat. Moet zeggen dat ik zelf met het laatste forum lastig vindt om foto's (vanaf een web url) te plaatsen. De forumsoftware wil er steeds zelf iets van bakken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts