kappa7 Posted 5 februari 2012 Report Share Posted 5 februari 2012 Mooie aanwinst Rene. Daar ga je vast ook weer heel lang plezier van beleven. Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 6 februari 2012 Report Share Posted 6 februari 2012 Recent aangeschaft: een set Zingali Overture 2S (ja Seed7, het is er toch van gekomen...) en geïntegreerde buizenversterker Menno van der Veen UL40S2. De Thiels 2.3 verkocht, evenals mijn geliefde eindversterker Electrocompaniet AW250DMB..... Vele jaren (een jaar of 10) héél veel plezier van gehad, maar door een noodzaak tot downgraden uiteindelijk voor buizen en hoorn gegaan. Tijdens beurzen konden beiden mij altijd wel bekoren, en nu kon ik het één met het ander combineren.... En hierbij het resultaat Voorlopig doe ik het hiermee, maar hopelijk komt er nog een keertje een mooie buizenpre voor weinig langs.... Gefeliciteerd René, ziet er fraai uit. Maar even helemaal gekopieerd vanwege die foto-plaatsen perikelen. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 6 februari 2012 Report Share Posted 6 februari 2012 Gefeliciteerd René, ziet er fraai uit. Maar even helemaal gekopieerd vanwege die foto-plaatsen perikelen. M rc Ja, ik vond bij de VAD en zo altijd al wel dat die Italianen mooie dingen maakten, met al dat hout. Ook de Diapason Adamantes bijvoorbeeld vond ik niet te versmaden. Stond trouwens ook een setje van te koop, maar ik heb nu toch maar voor de Zingali's gekozen.... Het mooie van de Menno van der Veen is dat deze heel makkelijk omgebouwd kan worden naar een eindversterker. Dus als er dan een keertje een buizenpre langs komt, is dat mooi in te passen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 6 februari 2012 Report Share Posted 6 februari 2012 Gefeliciteerd Rene Het mooie van de Menno van der Veen is dat deze heel makkelijk omgebouwd kan worden naar een eindversterker. Dus als er dan een keertje een buizenpre langs komt, is dat mooi in te passen. Dat kan inderdaad vrij gemakkelijk, heb ik ook gedaan. Waarom bouw je de voorversterker zelf niet? met een paar tweaks speelt de MCML05 prachtig mooi Ik zou de volgende keer i.p.v. KT88, 6550 buizen nemen, dan werkt de UL40-S2 heel mooi stabiel. Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 6 februari 2012 Report Share Posted 6 februari 2012 mooi Rene ! en boel ruimte extra benieuwd hoe het klinkt. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 6 februari 2012 Report Share Posted 6 februari 2012 Mooi René, heel veel plezier ermee. Zelf na ruim 7 jaar mijn Thiel CS-2.3 ook weggedaan voor monitor's. Ook moest mijn Solid state versterker wijken voor een hele mooie buizenversterker. Nog geen moment spijt gehad. De Zingali's zien er ook schitterend uit. Zullen zeker zo mooi klinken als dat ze er uit zien. Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 6 februari 2012 Report Share Posted 6 februari 2012 een set Zingali Overture 2S (ja Seed7, het is er toch van gekomen...) en geïntegreerde buizenversterker Menno van der Veen UL40S2. Mooi man! Als je eens wist hoe vaak ik heb zitten dubben om m'n Graaf te verruilen door een VdV, puur om praktische redenen. Het andere alternatief, zoals je weet, zijn Hypexen. Waar ik nu heel benieuwd naar ben, heb je de Z's aan de Electrocompaniet kunnen beluisteren? En, hoe zou je de Z's met de Thiel vergelijken, met name het (pseudo?) coaxiaal drivertje vind ik daarin zo interessant. Het lijkt me dat de Thiels, "groter" afbeelden. De Z's hebben wel 6dB meer rendement en wat meer rock'n'roll Die VdV's sturen ze met twee vingers in de neus aan. Rubber opgelost? Heb aan "die van mij" zitten prutsen en het lijkt er op dat de lak wat aan het verweken is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 7 februari 2012 Report Share Posted 7 februari 2012 @Tubejack: de versterker is héél weinig gebruikt, dus de buizen zijn ook nog nieuw met zo'n ruim 100 speeluren. Door Jitze waren de KT66 aangeraden, maar daarmee zou ik wat minder vermogen hebben, misschien dus wel te weinig.... Deze zal ik ook eens bekijken. @Seed7: ik heb heel even de Zingali's aan de Electrocompaniet gehad. Klonk eerst wat stresserig, ik weet niet waar dat door kwam, want hetzelfde had ik eigenlijk toen ik de MvdV er voor het eerst op had staan. Later wat zitten ontkoppelen en kabels van de vloer gehaald en toen was het weg. Of het nu door het weer warmdraaien van de speakers en de versterker kwam, of door het omhoog brengen van de kabels, ik weet het niet, maar nu klinkt het lekker live. De Z op de E gaf wel een aangename verrassing trouwens. Toch heel veel laag voor zo'n relatief kleine luidspreker, en toch ook wel direct. Hoewel ik met de MvdV meer het gevoel heb dat het wat "sneller" klinkt, en het laag wat meer beheerst wordt. Helemaal verrassend waren de Thiels op de MvdV. Je kon wel horen dat de MvdV hier en daar wat tekort kwam, maar het werd er allemaal wel wat levendiger door. Maar goed, dat was maar een erg kort duo, want daarna werden de Thiels opgehaald. Doordat de Zingali's de basunit hoog hebben, loopt het laag niet dicht zoals bij de Thiels. Bovendien speelt nog steeds de erker mee als negatieve "absorber". Het geluidsbeeld trekt nog steeds wat naar achteren weg, maar nu staat dat wel een stuk verder naar voren. Het "groter" afbeelden was bij mij door die erker niet zo het geval. Wat ik wel merk, is dat de Zingali's erg kritisch zijn met betrekking tot de luisterpositie: het is wel duidelijk een puntbron. De Thiels waren trouwens zelf weer kritisch in de plaatsing..... Hoewel ik niet van de zelfbouw ben (geen electrotechnische achtergrond) is de optie van Jack misschien geen verkeerde. Of wellicht komt er zo eentje in de verkoop, dan wordt dat voor mij interessant. Nou, dat gaan we wel zien..... Nee, aan het rubber heb ik nog niets gedaan, erg veel te doen gehad de laatste tijd, de komende tijd wordt het wat rustiger en zal ik eens kijken hoe ik dat netjes krijg. Voor de andere lezers: de zijkanten, boven- en onderkant zijn volledig "omlijst" door een rubberen laag. De bovenkant is echter plakkerig en wat beschadigd. En dat wil ik wel weer mooi proberen te krijgen.... Al met al erg blij met de verandering, véél meer het live-gevoel wat ik altijd bewonderde bij een combinatie van buizen en hoornluidsprekers. En natuurlijk leuk om steeds naar die brandende buisjes te kijken zo in deze donkere dagen..... :rolleyes: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 7 februari 2012 Report Share Posted 7 februari 2012 De combinatie van Zingali's aan een buizenversterker en draaitafel was mij in het verleden ook al in positieve zin opgevallen. Lijkt me wel komen van een andere wereld als je eerst met Thiels gedraaid hebt. Of ervaar jij dat anders? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 7 februari 2012 Report Share Posted 7 februari 2012 En natuurlijk leuk om steeds naar die brandende buisjes te kijken zo in deze donkere dagen..... :rolleyes: De postmoderne open haard Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 7 februari 2012 Report Share Posted 7 februari 2012 Ja, ik vond bij de VAD en zo altijd al wel dat die Italianen mooie dingen maakten, met al dat hout. Ook de Diapason Adamantes bijvoorbeeld vond ik niet te versmaden. Stond trouwens ook een setje van te koop, maar ik heb nu toch maar voor de Zingali's gekozen.... Het mooie van de Menno van der Veen is dat deze heel makkelijk omgebouwd kan worden naar een eindversterker. Dus als er dan een keertje een buizenpre langs komt, is dat mooi in te passen. Hoi René, Mooie set en toch aan de buizen. Waarom heb je niet voor de Diapason gekozen? Die speaker ken ik en spreekt mij erg aan. Die Zingali ken ik niet goed, een keer kort gehoord en te kort voor een oordeel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 7 februari 2012 Report Share Posted 7 februari 2012 De combinatie van Zingali's aan een buizenversterker en draaitafel was mij in het verleden ook al in positieve zin opgevallen. Lijkt me wel komen van een andere wereld als je eerst met Thiels gedraaid hebt. Of ervaar jij dat anders? Tijdens de audioshows trok mij de combinatie altijd wel. Ik was echter een andere kant op gegaan door wat ik op dat moment van de keuze tegenkwam. En dat waren de Thiels en iets later de prachtige Electrocompaniet. Maar het klopt wel een beetje: het specifieke "live" gevoel als ik nu ervaar heb ik bij de Thiels nooit gehad. Wel mooi gedetailleerd maar niet dat expressieve. En..... daar moet je wel van houden, en dat doet niet iedereen. Maar ik wel dus Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 7 februari 2012 Report Share Posted 7 februari 2012 Hoi René, Mooie set en toch aan de buizen. Waarom heb je niet voor de Diapason gekozen? Die speaker ken ik en spreekt mij erg aan. Die Zingali ken ik niet goed, een keer kort gehoord en te kort voor een oordeel. De Diapason was toch meer "gewoon". Hoewel ik daar ook écht van onder de indruk was, de paar keer dat ik die bij Wim (van Kranen) heb gehoord. Maar nóg meer had ik de Zingali's in gedachten, en gelukkig kwam ik nu een goed paar tegen. Want er blijken ook mindere versies van deze Overture te bestaan.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 9 februari 2012 Report Share Posted 9 februari 2012 Gefeliciteerd René. Ik begrijp dat je de ouwe spullen kwijt bent? Dan haal ik ze van de clubsite. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 9 februari 2012 Report Share Posted 9 februari 2012 Gefeliciteerd René. Ik begrijp dat je de ouwe spullen kwijt bent? Dan haal ik ze van de clubsite. Ja, sorry, mag eraf. En dank! Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 14 februari 2012 Report Share Posted 14 februari 2012 Ja, sorry, mag eraf. En dank! En als je nog iemand weet voor mijn Sony? Kijk naar mijn mooie avatar, en de koper krijgt er nog iets meer bij Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 14 februari 2012 Report Share Posted 14 februari 2012 Een kusje? M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 14 februari 2012 Report Share Posted 14 februari 2012 Mooie pre, Bas had (heeft?) er ook 1 http://www.diyaudio....eamplifier.html Service manual is ook makkelijk te vinden\ http://www.freeservicemanuals.info/nl/servicemanuals/viewmanual/Sony/TA-E90ES/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 14 februari 2012 Report Share Posted 14 februari 2012 Mooie pre, Bas had (heeft?) er ook 1 http://www.diyaudio....eamplifier.html Service manual is ook makkelijk te vinden\ http://www.freeservi.../Sony/TA-E90ES/ Deze is van Bas geweest, als je Sebastiaan de Vries bedoeld dan hè . En de service manual heb ik ook al, maar toch bedankt voor het meedenken.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 14 februari 2012 Report Share Posted 14 februari 2012 Een kusje? M rc Nee, dat dan niet, maar iets meer eromheen dan dat er op mijn avatar staat Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 17 februari 2012 Report Share Posted 17 februari 2012 Electro Harmonix 6922 Goldpins voor de voorversterker. Gisteravond aan alles liggen te prutsen om het goed te krijgen. Vanmorgen maar de tuner aangezet en ze doen het ineens beter. Kennelijk hebben ze 100 uur nodig om in te spelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 18 februari 2012 Report Share Posted 18 februari 2012 Heb onlangs een signaudio stekkerblok aangeschaft ter vervanging van het suprablok Eveneens een signaudio stroomkabel, voorzien van mijn oyaide stekkers @George Late reaxie maar van harte gefeliciteerd met de DT Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 18 februari 2012 Report Share Posted 18 februari 2012 (edited) Vandaag kreeg ik een Rotel RT-1025 ingeruild. Het leuke is, dat ik dit apparaat zo'n 9...10 jaar terug ooit gereviseerd heb. De ontvangst op een draadje van 70cm is nog steeds verschrikkelijk goed. Er zijn wel wat lampjes aan vervanging toe, maar voor de rest Het geluid is extreem goed, de tuner zit helemaal vol met Wima condensatoren uit mijn hoofd. Ik heb hem opengemaakt en inderdaad, Wima Toen al Edited 18 februari 2012 by tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 18 februari 2012 Report Share Posted 18 februari 2012 Electro Harmonix 6922 Goldpins voor de voorversterker. Gisteravond aan alles liggen te prutsen om het goed te krijgen. Vanmorgen maar de tuner aangezet en ze doen het ineens beter. Kennelijk hebben ze 100 uur nodig om in te spelen. Buizen slijten, dus van inspelen is feitelijk geen sprake. Wel van "inbranden", een periode van een paar honderd uur waarin de buisparameters wat veranderen en daarna voor langere tijd vrij constant blijven. LET WEL: bij GOEDE buizen. Bij pisbakkenvacuumgedrochten van onbekende herkomst kun je alles verwachten behalve een lange levensduur met redelijk constante parameters. Zie hier ook de onzin van "gematchte paartjes" als ze niet eerst zijn ingebrand door de fabriek of leverancier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 18 februari 2012 Report Share Posted 18 februari 2012 Vandaag kreeg ik een Rotel RT-1025 ingeruild. Het leuke is, dat ik dit apparaat zo'n 9...10 jaar terug ooit gereviseerd heb. De ontvangst op een draadje van 70cm is nog steeds verschrikkelijk goed. Er zijn wel wat lampjes aan vervanging toe, maar voor de rest Het geluid is extreem goed, de tuner zit helemaal vol met Wima condensatoren uit mijn hoofd. Ik heb hem opengemaakt en inderdaad, Wima Toen al Die eerste plaat doet ut niet, die tweede geeft zicht op een paar moderne stadswijken waar een mens zelfs met Tom-tom nog verdwaalt. Denk maar niet dat de electronen het beter zullen doen... M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts