Guest tubejack Posted 18 februari 2012 Report Share Posted 18 februari 2012 Die eerste plat doet ut niet, die tweede geeft zicht op een paar moderne stadswijken waar een mens zelfs met Tom-tom nog verdwaalt. Denk maar niet dat de electronen het beter zullen doen... Dank je Marc Ik vergeet wel eens, dat ik de "dieplinkprotectie" in mijn domein heb aangezet. Het kostte op een gegeven ogenblik, té veel bandbreedte. Maar de elektronen weten prima door deze tuner te reizen. Ongeveer 8 tot 10x zo goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 16 juni 2012 Report Share Posted 16 juni 2012 Laatste aanschaf een stel Gradient dipool sub-woofers voor onder de Quad ESL-63. Normaal gesproken werkt deze tot 110 Hz en neemt de Quad, via het Gradient wisselfilter, de rest voor zijn rekening. Aldus zo aangesloten en geprobeerd en tot de conclusie gekomen, dat wanneer je dat doet, er afbreuk wordt gedaan aan de kwaliteit van de Quad. Dus de Quad nu rechtreeks, dus zonder het wisselfilter, aangesloten en de sub-woofers via het filter tot 50Hz laten lopen. Probeer later nog eens met een Luxman A-2003 buizen-wisselfilter de boel aan te sluiten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 16 juni 2012 Report Share Posted 16 juni 2012 Laatste aanschaf een stel Gradient dipool sub-woofers voor onder de Quad ESL-63. Normaal gesproken werkt deze tot 110 Hz en neemt de Quad, via het Gradient wisselfilter, de rest voor zijn rekening. Aldus zo aangesloten en geprobeerd en tot de conclusie gekomen, dat wanneer je dat doet, er afbreuk wordt gedaan aan de kwaliteit van de Quad. Dus de Quad nu rechtreeks, dus zonder het wisselfilter, aangesloten en de sub-woofers via het filter tot 50Hz laten lopen. Probeer later nog eens met een Luxman A-2003 buizen-wisselfilter de boel aan te sluiten. Volgens mij ben je aan het blunderen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 16 juni 2012 Report Share Posted 16 juni 2012 Volgens mij ben je aan het blunderen. Ik dacht al, waar blijft de persoonlijke beschermheer van Hans, en ja daar is ie al Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 16 juni 2012 Report Share Posted 16 juni 2012 Dat is een speciaal apparaat, dus die Luxman kan een filter ´vervangen´ in een speaker? Jammer dat de sub-woofer-speaker niet meteen een succes is. Hoop dat je set-up nu wel werkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 16 juni 2012 Report Share Posted 16 juni 2012 Dat is een speciaal apparaat, dus die Luxman kan een filter ´vervangen´ in een speaker? Jammer dat de sub-woofer-speaker niet meteen een succes is. Hoop dat je set-up nu wel werkt. Het sub-woofer systeem is wel degelijk een succes, alleen niet op de manier zoals bedoeld is. De Quad doet gewoon zijn werk alsof er geen sub-woofer is aangesloten en de sub werkt tot 50Hz, geen probleem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 16 juni 2012 Report Share Posted 16 juni 2012 De keer dat ik bij je was, had je tekort aan 'betrokkenheid'. En ik dacht, nou moe, laat ie gehakt nemen. Los je en passant je laagbehoefte op. Marc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 16 juni 2012 Report Share Posted 16 juni 2012 Hallo Ruud, Misschien moet je het gewoon niet willen diep laag met een Quad ESL-63. Maar gewoon genieten van wat die luidspreker wèl kan in zijn eentje. [.....] Warning to Purists: Despite certain qualities about the ESL-63 speakers which you will probably like, Quad equipment is not designed primarily for audiophiles, but for serious-music (call that "classical") listeners who play records more for musical enjoyment than for the sound. Quad's loudspeakers do not reproduce very deep bass and will not play at aurally traumatizing volume levels, and Quad's preamplifier is compromised through the addition of tone controls and filters, all for the purpose of making old, mediocre, and/or worn recordings sound as listenable as possible. [....] Bron: http://www.stereophile.com/floorloudspeakers/416 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 17 juni 2012 Report Share Posted 17 juni 2012 Laatste aanschaf een stel Gradient dipool sub-woofers voor onder de Quad ESL-63. Normaal gesproken werkt deze tot 110 Hz en neemt de Quad, via het Gradient wisselfilter, de rest voor zijn rekening. Aldus zo aangesloten en geprobeerd en tot de conclusie gekomen, dat wanneer je dat doet, er afbreuk wordt gedaan aan de kwaliteit van de Quad. Dus de Quad nu rechtreeks, dus zonder het wisselfilter, aangesloten en de sub-woofers via het filter tot 50Hz laten lopen. Probeer later nog eens met een Luxman A-2003 buizen-wisselfilter de boel aan te sluiten. Wellicht aardig om te lezen http://mediacdn.shop....pdf?1306382329 Eerlijk gezegd lijkt me zo'n JL Audio van een hele andere planeet te komen dan een Quad els, maar goed spul is het wel (Velodyne ook trouwens). Als je de quad wat "sub" laag wil besparen zou je ook nog kunnen danken aan een (1e order) high level passive xover, geen active componenten in de signaal weg. Lees ook wel eens goed ervaringen met een a-symetrische opzet (satellieten 1e order, sub 3e order). Overigens ken je deze link ook http://tdldiy.wordpress.com/ (persoon probeeert een TDL te bouwen)? Wellicht leuk leesvoer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 17 juni 2012 Report Share Posted 17 juni 2012 Ik dacht al, waar blijft de persoonlijke beschermheer van Hans, en ja daar is ie al Hans kan wel voor zich zelf zorgen hoor. Wat mij verbaast is, dat je een stel speakers koopt die dan vervolgens met allerlei aanvullende apparatuur beter moet gaan klinken. Lijkt me een blunder, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 17 juni 2012 Report Share Posted 17 juni 2012 De Gradient is speciaal gebouwd voor onder de Quad en, niet onbelangrijk, het is een dipool sub. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 17 juni 2012 Report Share Posted 17 juni 2012 Een blunder is weer zo´n groot woord. Want dan blundert Quad ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 17 juni 2012 Author Report Share Posted 17 juni 2012 Ik heb de Quad 63 vaak gehoord klinkt prima, ook in het laag. Met die Gradients heb ik ze een keer gehoord dat vond ik geen groot succes, maar met de andere methode gaat het misschien beter. Volgens mij ligt het - 3 dB punt van een 63 echt wel lager dan 50 Hz. Maar dat hangt natuurlijk ook van de opstelling en akoestiek af. Om zo''n ding af te regelen zou je eigenlijk gewoon moeten meten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 18 juni 2012 Report Share Posted 18 juni 2012 Ik heb de Quad 63 vaak gehoord klinkt prima, ook in het laag. (...) . Volgens mij ligt het - 3 dB punt van een 63 echt wel lager dan 50 Hz. Maar dat hangt natuurlijk ook van de opstelling en akoestiek af. Om zo''n ding af te regelen zou je eigenlijk gewoon moeten meten. Beste Hans, Fig.2. Quad ESL-63, spatially averaged, 1/3-octave, in-room response in Larry Archibald listening room. http://www.stereophi...er-measurements [.....]Warning to Purists: Despite certain qualities about the ESL-63 speakers which you will probably like, Quad equipment is not designed primarily for audiophiles, but for serious-music (call that "classical") listeners who play records more for musical enjoyment than for the sound. Quad's loudspeakers do not reproduce very deep bass and will not play at aurally traumatizing volume levels, and Quad's preamplifier is compromised through the addition of tone controls and filters, all for the purpose of making old, mediocre, and/or worn recordings sound as listenable as possible. [....] Bron: http://www.stereophi...oudspeakers/416 Sommige echte muziekinstrumenten brengen ècht "very deep bass" tot leven. En enkele daarvan doen dat soms ook ècht "at aurally traumatizing volume levels". High Fidelity streeft èchtheid na: natuurgetrouwheid in de geluidsweergave - niet alleen door vrijheid van vervorming, maar óók door een voor het gehoor onbeperkt toonbereik en een realistische, overtuigende dynamiek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 20 juni 2012 Report Share Posted 20 juni 2012 (...) Als je de quad wat "sub" laag wil besparen zou je ook nog kunnen danken aan een (1e order) high level passive xover, geen active componenten in de signaal weg. Lees ook wel eens goed ervaringen met een a-symetrische opzet (satellieten 1e order, sub 3e order). (...) Beste Duck-Twacy, Hoe bereik je met zo'n asymmetrische opzet fase-gelijkheid van de satellieten met de subwoofer in het overnamegebied? Ompolen? Bij even orders is dat vrijwel altijd de beste (althans: de minst beroerde) methode. Maar bij oneven orders moet je dan wellicht een bandbrede vertraging (all-pass) inbouwen. Daar gáát dan je impulsverwerking (demping)! En zou een passief derde-orde filter voor de sub ook al niet de impulsverwerking (demping) in het laag te veel aantasten? Zou het niet beter zijn de drie passieve componenten* te omzeilen door een "ongefilterd" (vierde orde) akoestisch band-pass woofersysteem** te kiezen? * ** Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 27 juni 2012 Report Share Posted 27 juni 2012 Wat mij verbaast is, dat je een stel speakers koopt die dan vervolgens met allerlei aanvullende apparatuur beter moet gaan klinken. Lijkt me een blunder, Watt kan niet zonder Puppy? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 27 juni 2012 Author Report Share Posted 27 juni 2012 Watt kan niet zonder Puppy? Jawel, maar zoals we in Roermond gehoord hebben klinkt het dan wel erg dun. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 3 juli 2012 Report Share Posted 3 juli 2012 Ik heb de Quad indertijd ook wel eens gehoord in een echt grote ruimte met Gradient Ruud. Voor mij maakte dat niet zoveel uit, in die zin geen Spido of Hans. Als je toch aan het experimenteren bent zou je de opstelling van die knaap van SME eens moeten proberen. Hij had 4 Quads haaks op elkaar staan en dat werd als velen als het summun gezien. Een vriend heeft Quads met Townshend tweeters. Die heb ik nog niet gehoord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 6 juli 2012 Report Share Posted 6 juli 2012 Nieuwe arm... de jongste incarnatie van de AudioMods, klinkt zeer precies, met meer details en een scherper stereobeeld dan de AudioQuest (een Jelco kloon a la Ortofon e.d.)! Timing is met deze combinatie zelfs beter dan de cd speler. Ik ben er heel erg blij mee! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 6 juli 2012 Report Share Posted 6 juli 2012 Cool Threshold! Het heeft iets weg van een Rega arm! Ik heb een audio-aanwinst, dat eigenlijk een cadeau is. Maar de toekomstige ontvangers vinden het niet erg, dat ik de schoonheid even aansluit bij mij thuis! Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 7 juli 2012 Report Share Posted 7 juli 2012 Cool Threshold! Het heeft iets weg van een Rega arm! Ik heb een audio-aanwinst, dat eigenlijk een cadeau is. Maar de toekomstige ontvangers vinden het niet erg, dat ik de schoonheid even aansluit bij mij thuis! Oh, en wat is die aanwinst dan? Kun je er een foto van maken, of scharrelt de ontvanger hier ook ergens rond En de AudioMods heeft een Rega armbuis, alleen dan binnenin versterkt (om resonanties te dempen) en met gaatjes. Ook de armlift is volgens mij van Rega. De rest schijnt eigenontwikkeling te zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 21 juli 2012 Report Share Posted 21 juli 2012 wollie,heeft zich iets moois gekocht een Korg Mr 1000, eindelijk opname,s maken in pwm Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 21 juli 2012 Report Share Posted 21 juli 2012 wollie,heeft zich iets moois gekocht een Korg Mr 1000, eindelijk opname,s maken in pwm Zo'n ding? Ga je zelf opnames maken? M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 21 juli 2012 Report Share Posted 21 juli 2012 Ja Marc ik ben onder de indruk van SACD voor muzikaliteit is dat voor mij de absolute top het geluid komt heel dicht bij een analoge master recorder 76 cm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 26 juli 2012 Report Share Posted 26 juli 2012 zo, exit HK 1200, enter Aaron No5 En toen wassie stuk..... :( De elco's waren wel aan vervanging toe (bijna 20 jaar oud), de keuze schakelaar begon te haperen, de aan/uit schakelaar had ook zijn beste tijd gehad door slechte omgang (apart type trouwens, niet meer verkrijgbaar......) Dus gaan vervangen, en dus de elco's, brugdiodes, keuzeschakelaar en aan/uit schakelaar vervangen, maar nu heeft hij problemen, sja, zoek het dan maar eens uit, geen schema te krijgen, dat duurt wel ff, en ff, en ff, enz.... Maar wel graag dan wat anders, en ook wel iets goeds, dus terug naar marktplaats voor een 2dehansje. bijna een Xindac XA9650 gekocht, tot ik tegen een 2dehands XTZ aanliep. XTZ wasda? Dus eens gaan kijken op internet, en daar kom je er wel wat over te vinden, en zie je de nieuwprijs van een A100D3, en wat je daarvoor krijgt..... is dat mogelijk, is het dan wel wat? Maar de reviews van bladen en personen zijn positief, dus contact gezocht met intosurround, en na een paar mailtjes er een besteld, en die staat hier nu (in) te spelen, en zit daar met de eerste indrukken ook van te genieten, want muziek komt er wel uit, vandaag oa DSOTM van Pink Floyd, er rammelt geld, er klinken echte klokken en bellen, iemand rent hijgend door mijn woonkamer heen en weer, ik waan mij in een vertrekhal van een vliegveld, een zangeres zingt en schreeuwt haar longen uit haar lijf, en hoor regelmatig het kloppen van een hart. En met de muziek zet hij een goed stevig fundament neer, zonder moeite. Maar daarnaast ook geen moeite met emotie in bv. "I Love You" van Tanita Tikaram van LP Ancient Heart. Alles tot nu toe gespeeld in klasse A, daar word hij natuurlijk wel warm van, maar niet te warm, zelfs met de warme dagen deze week. Verder nog wel verder onderzoeken naar de verschillen in weergave tussen klasse A en AB, dat heb ik tot nu toe nog niet gedaan. Al heb ik al wel even het digitale gedeelte van de versterker wat uit geprobeerd met een Sony X55ES optisch aangesloten, en dat klinkt ook zeker niet verkeerd, maar ga ik nog wel even met een andere optische kabel verder mee kijken, een langere moet ik toch hebben. Van intosurround tot nu toe ook een prettige en goede ervaring, met goede naservice en contact over het product en tips ervoor. http://www.intosurro...emart&Itemid=71 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts