Ivan10 Posted 26 juli 2012 Report Share Posted 26 juli 2012 Jammer van je Aaron, dhfreakie. Maar je nieuwe versterker ziet er goed uit en voor die prijs, niet te geloven! Ben benieuwd wat je nog meer te melden hebt, als het apparaat is ingespeeld. Maar een mooi verslag desalniettemin! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 27 juli 2012 Report Share Posted 27 juli 2012 want muziek komt er wel uit, vandaag oa DSOTM van Pink Floyd, er rammelt geld, er klinken echte klokken en bellen, iemand rent hijgend door mijn woonkamer heen en weer, ik waan mij in een vertrekhal van een vliegveld, een zangeres zingt en schreeuwt haar longen uit haar lijf, en hoor regelmatig het kloppen van een hart. En met de muziek zet hij een goed stevig fundament neer, zonder moeite.Maar daarnaast ook geen moeite met emotie in bv. "I Love You" van Tanita Tikaram van LP Ancient Heart. Klinkt goed. Gefeliciteerd! M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buell Posted 28 juli 2012 Report Share Posted 28 juli 2012 Hallo, Mijn nieuwe aanwinst is een Calyx DAC 24/192, verbonden via een coax Audioquest VDM-5 met een Sonos connect, muziek vanaf een Nas, bediening via ipad en/of laptop. Ik twijfelde om de dac via USB aan te sturen, maar het verschil is maar heeeeel marginaal in het voordeel van USB, de SONOS wint op dit moment even, gemakkelijk, betrouwbaar en kan veel formaten aan, FLAC, WAF enz...erg goed wat mij betreft. Groet, Fred Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 29 juli 2012 Report Share Posted 29 juli 2012 Nu weer een paar dagen verder geluisterd, en ook een collega op bezoek gehad (heeft zelf een Burmester set uit de reference en top lijnen) en van alles wat, pop, klassiek, orgel en jazz geluisterd. en wat goed opvalt met deze versterker is dat hij een erg goede controle heeft over de luidsprekers (Dynaudio Audience 52) dit is goed te merken tijdens The Soldiers Tale van Stravinsky, een erg pittig nummer, maar de versterker dwingt de luidsprekers te starten en stoppen op de muziek. Ook met een rustig naar stevige drumsolo hoor je deze kwaliteit terug in de muziek. In klasse AB is de controle nog iets beter, misschien heeft hij in AB ook een wat hogere dempingsfactor dan in klasse A. Het geluidsbeeld blijft in de stand A en AB ook goed in stand op hoog en laag volume. Maar met klasse A heeft hij ten opzichte van AB een wat warmer en een voller geluid, met een gitaar of contrabas bijvoorbeeld hoor je meer van de resonanties van de kast van het instrument dan in klasse AB. Al met al past deze versterker zonder problemen tussen versterkers vanaf €1500 en zou dat minimaal ook gekost hebben als er een bekendere naam op had gestaan. En in de winter kan de kachel ook wat lager, wat wil je nog meer. Inmiddels ook de U brugjes maar even vervangen voor een echte interlink gemaakt van Neutrik connectoren met MGK-226 kabel met een lengte van 10cm Oh ja, ik heb de zwart/zilver versie gekozen. . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 30 juli 2012 Report Share Posted 30 juli 2012 Leuk, dank voor de indruk, dhfreakie! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carlo Posted 30 juli 2012 Report Share Posted 30 juli 2012 Voor in mijn luisterruimte: Adam column MK 3.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 31 juli 2012 Report Share Posted 31 juli 2012 Indrukwekkend Carlo! Hoe ben je tot de keuze gekomen voor dit merk, met studio-achtergrond? Het ziet er goed uit, met wel twee ribbon-units! Adam Audio Column MK3 Speaker and SW260 Subwoofer Review Leuk ze zijn ook in kleur bruin (walnut/cherry) te krijgen, heb je de passieve versie? http://www.adam-audio.com/en/home-audio/products/column/description Ruud Jonker is het in ieder geval met je eens: http://www.adam-audio.com/en/home-audio/products/column/downloads Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carlo Posted 31 juli 2012 Report Share Posted 31 juli 2012 Ik kreeg de gelegenheid deze luidsprekers een paar weken thuis te beluisteren. Aanvankelijk waren ze bedoeld voor de woonkamer waar ik audio physic tempo's had staan maar dat leidde bijna tot echtscheiding en ze waren ook echt te groot voor in de kamer. Toen heb ik mijn Master luidsprekers gecombineerd met de Densenset wat heel goed ging en de Adams zolang in de luisterruimte gezet en dat ging zelfs beter dan in de woonkamer aangezien ik daar meer ruimte heb om te schuiven. Aanvankelijk was ik niet zo onder de indruk en leken ze me te niet zo te boeien maar ik merkte dat ik niet meer bezig was met de installatie en steeds meer met de muziek, daarnaast is de detaillering heel bijzonder, ik hoor details die ik nog niet eerder gehoord heb en met name het middengebied was erg mooi. Voor in de kamer had ik walnoot maar in mijn luisterruimte past pianolak juist goed. Ik heb ze nu aangesloten op een Meridian 502/557/506.24 set en ze staan in te spelen..ik heb geduld, ik weet waar het op uit gaat komen..... En ik heb gekozen voor de passieve versie, ik had tenslotte nog een mooie eindtrap.. Als ze zijn ingespeeld kom ik er nog op terug! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 31 juli 2012 Report Share Posted 31 juli 2012 Goh, dus je hebt zelfs meerdere topsets nu ? :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 1 augustus 2012 Report Share Posted 1 augustus 2012 wollie heeft de prefer kabels binnen, eerste 3 maanden uitproberen,ik ben benieuwd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 1 augustus 2012 Report Share Posted 1 augustus 2012 Aanvankelijk was ik niet zo onder de indruk Je moet pas argwanend zijn van speakers waarvan je direkt onder de indruk bent. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 1 augustus 2012 Report Share Posted 1 augustus 2012 Ruud dat zeg je juist ,dat klop als een bus ,maar ik loop 3 uur later terug om opnieuw te luisteren en dan maak een beslissing. Maar ik heb een keer mee gemaakt ik ging luisteren en het klok miserabel je gaf er geen dubbeltje voor ,4 uren later terug geweest ,nou absolute topklasse ik heb daar een anderhalf uur gezeten dat kan je ook overkomen maar dat heb in die 35 jaar een keer meegemaakt . Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 1 augustus 2012 Report Share Posted 1 augustus 2012 bijna een echtscheiding .... maar goed dat ik eerst grote luidsprekers had en toen mijn vriendin .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carlo Posted 1 augustus 2012 Report Share Posted 1 augustus 2012 Ach Rob, het is goed gekomen hoor! Gelukkig is de combinatie Densen en Master een hele goede, dus de huiskamer is prima voorzien en de Masters hoeven niet de verkoop in! Tja en nu heb ik twee goede sets met elk een heel eigen klanksignatuur...dus mij hoor je niet klagen!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 4 augustus 2012 Report Share Posted 4 augustus 2012 Ach Rob, het is goed gekomen hoor! Gelukkig is de combinatie Densen en Master een hele goede, dus de huiskamer is prima voorzien en de Masters hoeven niet de verkoop in! Tja en nu heb ik twee goede sets met elk een heel eigen klanksignatuur...dus mij hoor je niet klagen!!! kunnen jullie hier iets meer over vertellen waarom het voor jullie een prima combinatie is + welke Densen versterker w er gebruikt Ben gewoon benieuwd omdat ik met de Master Three speel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 4 augustus 2012 Report Share Posted 4 augustus 2012 Mijn "nieuwste" aanwinst, een herstelde voor/eindcombinatie. Wat onderdeeltjes en een eindbuis vervangen. De tweede eindbuis in 12 jaar tijd, hoezo onbetrouwbaar een buizenversterker Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carlo Posted 4 augustus 2012 Report Share Posted 4 augustus 2012 Hoi Stef, Het geluis is rustiger, minder technisch en het laag staat minder op de voorgrond. Het midhoog is nu erg goed, wat minder direct dan met de Meridianset. Het geheel klinkt ' lichter' wat onze buurvrouw direct zei gisterenavond toen ze binnenkwam... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 11 augustus 2012 Author Report Share Posted 11 augustus 2012 Mijn "nieuwe" aanwinst. Een reVox A76 en A78. De versterker en tuner dus. De A77 had ik al. Én in de MK IV uitvoering. Precies passend dus. Het wordt dus zoiets als: Helaas werkt het (waarschijnlijk) niet meer en ontbreekt de knop voor zenderkeuze. Mijn A77 heb ik ook al minstens 15 jaar niet meer gebruikt. Of die nog werkt..?? Maar het ziet er wel mooi uit. Ze krijgen een ereplaatsje in m'n luisterhok. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 13 augustus 2012 Report Share Posted 13 augustus 2012 (...) Things of beauty... are joys forever! Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 14 augustus 2012 Author Report Share Posted 14 augustus 2012 De vorige eigenaar heeft me vandaag ook nog een orginele catalogus van deze apparaten gestuurd. Ok moi... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 19 augustus 2012 Report Share Posted 19 augustus 2012 Leuk Hans. Laat je ze ook op knappen zo dat ze ook weer gebruikt kunnen worden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 19 augustus 2012 Author Report Share Posted 19 augustus 2012 Kennelijk is de versterker niet erg kapot. Waarschijnlijk een voedingselco. Er komt n.l. nog geluid uit, zei het, erg vervormd. Eerst eens schoonmaken en de kasten netjes maken. Daarna met het ding naar m'n broer. Een mooi klusje voor de wintermaanden. De knop voor de zenderkeuze ontbreekt. Dus ook nog zoeken naar een passende. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 31 december 2012 Report Share Posted 31 december 2012 Via de TubeSociety van Menno van der Veen heb ik dit jaar een paar mono blokken gemaakt ter vervanging van mijn vertrouwde Aaron versterker die eerder dit jaar de geest gegeven had. Nu stond een nieuwe eindversterker nog niet op mijn wensen lijst maar het was uiteindelijk gewoon nodig. De reparatie van de Aaron zal misschien nog wel eens lukken maar heeft nu wat minder prio gekregen. Al weer even geleden heb ik naar deze blokjes mogen luisteren en waren voor mij de reden om toch eens wat met buizen in de eindversterking te willen doen. Een mooi open geluid is wat mij beviel bij deze versterker. De buis moest dus een EL 84 worden maar dan het kleine vermogen dat deze buis kan leveren dat gaan mijn maggies niet leuk vinden. er moesten dus meer eindbuizen in om meer vermogen te krijgen. Nu is 8 eindbuizen zo als de mannen van PinkFaun dat gedaan hadden mij iets te gortig en ook niet nodig als de versterker ultralineair schakelt. Hier door mis je wel het mooie triode geluid maar win je weer aan dynamiek waardoor het toch aangenaam blijft om naar te luisteren. Dit is het dan geworden De kasten zijn gelijk aan die van de Phono Dude en ook de Thorens maar die staat nog even in een hoekje. Ik ben erg tevreden met het geluid dat deze kastjes weten neer te zetten. Het beperkte vermogen is wel merkbaar en kan nu gewoon niet veel harder spelen dan 95 dB op de luisterplaats gemeten. Dit is vooralsnog voldoende en zal ooit met de terug komst van de Aaron worden opgelost als hij het laag van de maggies voor zijn rekening gaat nemen. Met een actief filter zal dan ook het eigen filter van de 1.5 buiten werking gezet worden en zal het er nog weer op voorruit gaan. Maar voor nu ben ik hier heel blij mee. Wat doet dit voor het geluid. De ruime is gewoon veel beter geworden. Het 3D plaatje staat mooier op zijn plaats en klopt gewoon beter. Om deze bakjes aan te sturen had ik wel wat meer sap nodig uit de voorversterker. Daar deze de Aaron aanmoest sturen met een spaningsdeler in de uitgang om de gain wat te beperken mochten deze voor gebruik met mijn nieuwe EL 84 bakjes er tussen uit. Daarnaast zijn er nog een setje E88CC Philips buisjes in de P11 gekomen die ook een positieve bijdragen hebben gehad in het totaal beeld van de set. Kort om er is veel gebeurd in mijn set en eindelijk heb ik nu het gevoel dat het de goede kant op gaat. Wel ben ik weer terug gegaan naar mijn oude element aangezien de Benz niet goed in mijn arm past (verkeerde match). Een nieuw element is dus nu weer even wat hoger op mijn wensen lijstje gekomen. Groetjes George Nog even een linkje naar mijn versterker met de metingen en technische gegevens. Mod 9 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 31 december 2012 Report Share Posted 31 december 2012 Mooi George, Misschien weer eens tijd bij je langs te wippen, om eens te horen hoe het nu klinkt. BTW het plaatje doet het niet. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 31 december 2012 Report Share Posted 31 december 2012 Hoi Marc, Lijkt me gezellig er is genoeg veranderd zins de vorige keer. egh welk plaatje doet het niet, er staan er twee en ik zie ze gewoon allebei. Nee ze staan niet lokaal op de pc dus het zou moeten werken. Hier is nog een ploatje met hoe het er nu bij staat. Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts