Guest tubejack Posted 20 februari 2013 Report Share Posted 20 februari 2013 Ik ben blij, met de nieuwe aanwinst een MD-102T Ongelofelijk mooi, 's avonds vaak mooier als mijn cd-speler. Zo echt Testje http://www.tubejack.nl/md102t.php Link to comment Share on other sites More sharing options...
S@m Posted 20 februari 2013 Report Share Posted 20 februari 2013 Dat kan ik me heel goed voorstellen Jack. Zo'n Magnum hoop ik ooit ook nog eens te krijgen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 20 februari 2013 Report Share Posted 20 februari 2013 Ik heb een paar jaar terug ook een toenmalig topmodel getest. De "Etude" maar die vond ik erg tegenvallen. Qua ontvangst en geluid. Ik wou hem niet eens inruilen.... Deze MD-102T is m.i. wezenlijk anders en heeft denk ik techniek van zijn veel duurdere broers de MD-106T en MD-108 Nu opgevolgd door de MD-105 T Link to comment Share on other sites More sharing options...
S@m Posted 20 februari 2013 Report Share Posted 20 februari 2013 Ben al aan 't sparen... btw, wat in hemelsnaam is 'waarschuwingsstatus'... heb ik de wet overtreden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 20 februari 2013 Report Share Posted 20 februari 2013 Ben al aan 't sparen... btw, wat in hemelsnaam is 'waarschuwingsstatus'... heb ik de wet overtreden? Kom een langs Die waarschuwing staat bij mij ook, vond het wel grappig Link to comment Share on other sites More sharing options...
S@m Posted 20 februari 2013 Report Share Posted 20 februari 2013 't Is niet om de hoek, en al zou dat zo zijn... van Marc heb ik ook nog steeds een uitnodiging en da's bijna om de hoek. Het komt er gewoon niet van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 20 februari 2013 Report Share Posted 20 februari 2013 Jammer. Ik heb geen tuner (meer), stel me tevreden met internepradio mocht dat zo uitkomen, en alles gaat langs een dacje van een paar euro. Dat maakt allemaal wel heerlijke muziek, en voorkomt dat ik mijn spaargeld aanspreek voor iets duurs. Ik ga niet voor niks overal luisteren waar ze me dulden :-) Je bent nog steeds welkom, vanaf mei werk ik niet meer en kan het zowat elke dag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
S@m Posted 20 februari 2013 Report Share Posted 20 februari 2013 Ik kom in het voorjaar graag op een ochtend bij je luisteren Marc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 20 februari 2013 Report Share Posted 20 februari 2013 Daar houd ik je aan. Verder via pm, anders loop ik hear ook een waarschuwing op. :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 21 maart 2013 Report Share Posted 21 maart 2013 Heb de afgelopen tijd heel wat nieuwe dingetjes gekregen, o.a. een tentlabs dac en en door De Groef gemodificeerde Musical Fidelity V-link 192, maar het meest in het oog springend is toch wel een Sony MDR-1r hoofdtelefoon. He kostte wat tijd maar eenmaal los speelt deze hoofdtelefoon op een heel mooi niveau. Op dit moment zijn ze voor weinig nieuw op te pikken via Marktplaats aangezien ze werden weggegeven door Sony bij een nieuwe telefoon. Aanrader.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 22 maart 2013 Report Share Posted 22 maart 2013 definitief een DAC aangeschaft Eastern Electric Minimax Plus Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 18 april 2013 Report Share Posted 18 april 2013 Gister stond onverwacht een goede kennis voor de deur die zich heeft ontvermt over mijn defecte Aaron No3 einversterker. Daar ik deze zelf niet kon maken heb ik Adriaan gevraagd of hij deze kon maken. Helaas was het circuit te lastig om wat mee te kunnen doen. Aangezien ik de versterker al had afgeschreven en het ding toch maar in de weg stond heeft hij zelf daar maar wat van gemaakt. Resultaat is dat de behuizing behouden is en de aan en uit knop de rest is iets anders geworden. De plank met elco's zijn ook hergebruikt. Dit ziet er weer vertrouwd uit maar onder de kap Hij ging als transistor versterker de deur uit en is als buis terug gekomen. De versterker is opgebouwd rond de 6080 buis die bij gestaan wordt door een transistor. En zijn dappere maatje Hoe klinkt dit dan. Geweldig!!!! :eek: :eek: Daar de EL 84 verstertkers al heel veel meer deden met de ruimte gaat dit nog weer een stap verder. Deze OTL heeft veel meer controlle op mijn magies en dat hoor je goed in het laag. De ruimtelijk weergave lijkt nu ook meer voor de speakers te staan dan er tussen. Je zit meer in de muziek. Ik ben er nog niet helemaal achter hoe hij dit heeft gedaan maar dat komt nog wel eens. Adriaan mocht je mee lezen bedankt voor deze super mooie versterker. Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 18 april 2013 Report Share Posted 18 april 2013 Indrukwekkend zeg en cool! Vooral om een versterker te ontmantelen en volledig opnieuw op te bouwen!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 18 april 2013 Report Share Posted 18 april 2013 Ja het is echt wat anders geworden zo. vond ik het eerst jammer dat de versterker was overleden, nu is het een super upgrade geworden en een totaal nieuwe versterker. opgebouwd uit onderdelen die hij nog los had liggen. Blijkt gewoon een super combi te wezen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 18 april 2013 Report Share Posted 18 april 2013 Gaaf George! Maar is het wel een echte OTL? Het ziet eruit alsof de TDA7294 versterker-ICs (soort gainclone) met hun uitgangen rechtstreeks naar de speakeraansluitingen gaan. Vanaf de buizen zie ik daar geen bekabeling naartoe lopen. Anyway, een interessant concept met die 2 stuks 6080 (6AS7G of ECC230) en ik ben benieuwd of de bouwe e.e.a. wil toelichten hier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 18 april 2013 Report Share Posted 18 april 2013 Nee geen echte OTL maar eerder een triode met wat hulp van de transistor. Ik zal eens vragen naar het schema en het idee er van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 18 april 2013 Report Share Posted 18 april 2013 Gevonden dit is hem of een variatie daar van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 19 april 2013 Report Share Posted 19 april 2013 Grappig, KT analyseert meteen de opbouw als de AudioPro die hij is! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 19 april 2013 Report Share Posted 19 april 2013 Gevonden dit is hem of een variatie daar van. Klasse A push pul, en ingewikkelde grafieken, dat laat ik aan jullie over Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 19 april 2013 Report Share Posted 19 april 2013 Heb vandaag in één keer mijn stroomvoorziening voorzien van Rhodium stekkers. Wat gebeurt er dan? Het klinkt minder gecomprimeerd, natuurlijk wordt natuurlijker. Goede investering! Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 25 juli 2013 Report Share Posted 25 juli 2013 Om dit topic weer eens omhoog te schoppen, want blijkbaar is iedereen tevreden met had hij heeft... Al een tijd had ik in gedachten om nieuwe luidsprekers te nemen ipv de Dynaudio Audience 52 die ik al een hele tijd heb staan. En in mijn gedachten en onderzoek ernaar was ik van plan luidsprekers te laten maken, aangezien ik niet de mogelijkheden en ruimte, plus de ervaring heb om het zelf te gaan doen, om het over tijd nog niet eens te hebben..... Het idee was om luidsprekers dan te laten maken door Tony Gee, met als idee om de Focal Utopia Scala als voorbeeld hoe dat ze er dan ongeveer uit zouden komen te zien. Hier was ik mee begonnen om het wat meer handen en voeten te geven, alleen...... Dan belt een collega, hij handelt nog wel eens wat in apparatuur (voornamelijk Burmester) en hij had een paar speakers die hij 2dehands voor zichzelf had gekocht voor in de slaapkamer, maar ze daar toch te prominent voor aanwezig vond kwa formaat, ipv de smalle vloerstaanders die hij daar al had staan. Hij wilde ze dus wel weer verkopen, en dacht daarbij ook aan mij, want hij wist dat ik wel wat anders wilde, en ook waar ik mee bezig was. Ik had eerst nog mijn reservaties erbij want ze zijn (nieuwprijs) een stuk duurder, en toch wel een paar klassen beter dan wat ik verder heb. Passen ze wel bij mijn set? Hoor ik de verbetering er wel vanaf? En mijn niet zo audiofiele cd's dan? En ben eerst eens met hem erover in gesprek gegaan, en ze bekeken, en natuurlijk vooral ook geluisterd, omdat hij in dezelfde plaats woont als ik zelf was het makkelijk te regelen dat ik hem ook op mijn eigen set kon luisteren. Maar mijn reservaties verdwenen wel tijdens het luisteren, Ze passen zeker wel bij mijn set, ze laten de apparatuur en de aangeboden muziek in hun waarde, al laten ze wel horen wat er fout gaat, ze verbloemen niets, maar de verbetering was zeker te horen op verschillende vlakken, oa zeer gedetailleerde bas met een goed strak fundament, stemmen worden zuiver weergegeven met body, En er word veel meer emotie weergegeven dan mijn dynaudio's ooit zouden kunnen. Maw, ik was wel verkocht, en ik heb de Dynaudio's nu dus vervangen voor een set Xanadu HRS20SE speakers. Ik ben er nu nog niet, Ik heb ze nu op stand staan die ik nog had, en zelf ooit een keer gemaakt heb toen ik bij een metaalbewerkingsbedrijf werkte. Ze zijn wel hoog genoeg om de bandtweeter op de goede (oor)hoogte te krijgen, maar de boven en onderkant zijn te smal voor de de speakers om een echt stabiele basis te geven.... Maar ik wilde sowieso al andere gaan maken die er kwa model beter bij passen. En ook andere speakerkabels, en dan ook bi-wired in uitvoering. Ach, een mens moet wat te dromen hebben.... plaatje van't web, de mijne zijn ook in het zwart. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 25 juli 2013 Report Share Posted 25 juli 2013 Dat zijn hele keurige speakers. Ik heb nu al een aantal modellen van Xanadu gehoord en kan me voorstellen dat dit wel goed gaat. Proficiat met deze mooie aanwinst. Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 25 juli 2013 Report Share Posted 25 juli 2013 Mooi eerlijk verhaal, dhf. Wel oppassen met die emotie, je bent hier zó een audiobiel. Marc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 26 juli 2013 Report Share Posted 26 juli 2013 Mag je ze niet gewooon omdraaien (dan kun je met een lagere = stabielere stand toe)? Of verprutst dat het fase gedrag? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 28 juli 2013 Report Share Posted 28 juli 2013 Dat zijn hele keurige speakers. Ik heb nu al een aantal modellen van Xanadu gehoord en kan me voorstellen dat dit wel goed gaat. Proficiat met deze mooie aanwinst. Groetjes George Thnx! Mooi eerlijk verhaal, dhf. Wel oppassen met die emotie, je bent hier zó een audiobiel. Marc Thnx! Een audiodebiel?, ja, daar kijk ik wel graag voor uit, ben al debiel genoeg... Mag je ze niet gewooon omdraaien (dan kun je met een lagere = stabielere stand toe)? Of verprutst dat het fase gedrag? Geen idee of dat zo is, maar dat zou nog best wel eens kunnen dat dat wel gebeurd met opdraaien. Zal er eens naar informeren. Maar ik heb ook al een manier bedacht om van de huidige stand de boven en onder-platen vrij simpel aan te passen zodat ze meer stabiliteit geven voor de speakers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts