Jump to content

Wat Zijn Je Nieuwe Audio Aanwinsten II....

WanFie
 Share

Recommended Posts

• 1 month later...

Al weer even in huis maar toch:

Goldnote Bellagio met B7 titanium en Lyra Ddelos.

Deze topper staat nu 1 maand zijn rondjes te draaien en man wat een feest!

Mooi Machien.

Op de x-fi beurs gekocht (model 3). 4 nieuwe pootjes onder de draaitafel, ipv de metalen spikes. Baat het niet, dan is maar 37,50 verloren, dacht ik. Het klinkt inderdaad beter. Het stereobeeld is wat preciezer en er is meer detail. Ik had ook wel zoiets verwacht.

vibrapodtop.jpg

Op de x-fi beurs gekocht (model 3). 4 nieuwe pootjes onder de draaitafel, ipv de metalen spikes. Baat het niet, dan is maar 37,50 verloren, dacht ik. Het klinkt inderdaad beter. Het stereobeeld is wat preciezer en er is meer detail. Ik had ook wel zoiets verwacht.

vibrapodtop.jpg

Heeee... die lagen bij de Stemvork in de uitverkoopbak.

:)

gewoon aanluiten  ik zie dat wel, is een zorg voor later

mvg wol

Wel ja, gewoon "aanluiten": de beide plussen van l + r samen, en dan nog de beide minnen van l + r bij mekaar. Zie maar.

Er is niets mis met mono. Afgezien van dat het geen binauraal stereo is, natuurlijk.

(Die, vanuit mono, tòch gewoon & natuurlijk in zeer hoge mate & kwaliteit ontstaat vanuit mono, in een goede luisterkamer-akoestiek.)

Maar de meeste (technische) "stereo" van vandaag-den-dag is slechts multichannel-mengtafel-nèp, hoor.

Zo lees je eens wat, je ziet ze wel eens staan bij hanze hifi, en je denkt er wel eens over na, en eens een gesprek erover gehad bij hanze hifi voor een beetje info.

En denkt er eens verder over de mogelijkheden na.

En je gaat eens kijken op ebay, en andere plekken, en bekijkt ze eens een tijdje, en je bied eens wat, en dan ineens is er een van jou.

En vandaag gekomen, een TD 124 MK1

IMG_6293.JPG

IMG_6294.JPG

IMG_6295.JPG

IMG_6296.JPG

Een opknapper, maar dat was ook de bedoeling, anders had ik er wel een bij hanze hifi kunnen kopen....

Deze heeft geen 4,5 kilo zware magnetische main platter, maar een 2,9 kilo zware gespoten zink alu platter die als optie gegeven werd.

Deze zal eerst geshelved worden, er zijn eerst andere prioriteiten dan het restaureren van deze 124.

Ik had hem ook later kunnen kopen maar gezien de prijsstijgingen waar ze voor weggaan ten opzichte van een paar jaar terug, is het beter er nu een te lopen dan over 2 jaar....

Het is de bedoeling dat dit de speler word die er voor de rest van mijn leven zal blijven in de set. Het restaureren zat dat ook verder als oog hebben.

Zo lees je eens wat, je ziet ze wel eens staan bij hanze hifi, en je denkt er wel eens over na, en eens een gesprek erover gehad bij hanze hifi voor een beetje info.

En denkt er eens verder over de mogelijkheden na.

En je gaat eens kijken op ebay, en andere plekken, en bekijkt ze eens een tijdje, en je bied eens wat, en dan ineens is er een van jou.

En vandaag gekomen, een TD 124 MK1

Een opknapper, maar dat was ook de bedoeling, anders had ik er wel een bij hanze hifi kunnen kopen....

Deze heeft geen 4,5 kilo zware magnetische main platter, maar een 2,9 kilo zware gespoten zink alu platter die als optie gegeven werd.

Deze zal eerst geshelved worden, er zijn eerst andere prioriteiten dan het restaureren van deze 124.

Ik had hem ook later kunnen kopen maar gezien de prijsstijgingen waar ze voor weggaan ten opzichte van een paar jaar terug, is het beter er nu een te lopen dan over 2 jaar....

Het is de bedoeling dat dit de speler word die er voor de rest van mijn leven zal blijven in de set. Het restaureren zat dat ook verder als oog hebben.

Mooi! Ik ben met name benieuwd wat voor een plinth je eronder gaat zetten. Ik heb me al suf (in)gelezen (want wil er zelf één gaan maken), maar elke ervaring erbij is er weer één extra.... Zelf recentelijk een Garrard 301 gekocht, dus ook een Idler wheel speler.

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...