Jump to content

Wat Zijn Je Nieuwe Audio Aanwinsten II....

WanFie
 Share

Recommended Posts

Beste Henrie,

Wat waren voor jou de belangrijkste argumenten om juist deze CD-speler te kiezen?

KT88 zegt het eigenlijk al: mooie combi met de versterker. En de digitale ingangen die hij heeft, zijn ook mooi meegenomen. Ben van plan de USB-ingang te gaan gebruiken voor de PC (die nu nog analoog aangesloten is). De M3CD heeft die ingangen niet. De M1CDT i.c.m. de M1DAC heeft het dan weer wel, maar die komt in dit geval qua prijs weer in de buurt van deze. Daarom toch maar voor de M6CD gekozen. Zelfde serie als de versterker...

@KT88: Beide zijn ze zwart, dus ik gok dat ze wel dezelfde kleur hebben ;) In Arnhem stond trouwens een zilvergrijze, en ik heb duidelijk aangegeven dat ik op zoek was naar een zwarte (en om precies te zijn dat demo-model). Mocht het nou toch nog een zilvergrijze blijken te zijn, dan koop ik 'm niet. En dan wordt het wellicht alsnog een M1CDT/M1DAC... ;)

Hij lijkt me een beetje dikker dan een LP... Kun je de arm tijdens het meten hoger zetten ??

Hij heeft flink wat speelruimte, die "arm". Ik moet ook maar afwachten of 't überhaupt werkt. Zo niet, jammer dan, dan heb ik een leuk weegschaaltje

Hopelijk is het dan geen MC element, want daarbij werkt het niet.

Ik ben niet zo'n MC liefhebber, dus dat is 't niet, er is zelfz nog géén element nu.

Hoezo werkt 't niet met een MC?

Zie http://www.vinylengine.com/library/revox/b795.shtml 

(...)  The supplied cartridge is the moving magnet Revox MDR20 manufactured by AKG. (....)

Zie ook http://www.hifimuseum.de/revox-b795.html

(...)  Unser erster B795 ist eine Nachfolge- entwicklung der B790 mit einem deutlich schwereren Plattenteller und hat dazu auch noch das damalige Spitzen Magnetsystem von ELAC, ein D796H30, unser zweiter B795 hat noch ein D795E. (....)

Wat het juiste/beste element/originele element is voor deze arm, is niet zondermeer duidelijk.

Maar het schijnt niet eenvoudig te zijn het element te vervangen.

Wat het juiste/beste element/originele element is voor deze arm, is niet zondermeer duidelijk.

Maar het schijnt niet eenvoudig te zijn het element te vervangen.

Gewoon twee schroefjes, da's verder niet zo lastig.

Revox zegt dat 'ie zowel hoog als laagcompliante systemen vreet.

Ik heb er een goedkope Jelco 9A onder gehangen om te testen of 't ding überhaupt werkte, en daarmee klonk 'ie beter dan die Jelco hoort te kunnen klinken, want dat is echt een stereotoren-elementje, als je begrijpt wat ik bedoel.

Moet even zien wat ik eronder hang, ik ga binnenkort sowieso als 't goed is die nieuwe betaalbare Nagaoka elementjes beluisteren en ik heb nog een Goldring 1022 over. Mogelijk vervangt zo'n Nagaoka m'n Sumiko Pearl, dan kan de Pearl onder de Revox. We'll see!

Mooie combi met de versterker, Henrie!

Ik hoop alleen wel dat ze beiden dezelfde kleur hebben.........

Om je definitief van je onzekerheid te verlossen: hij is dezelfde kleur als de versterker :D

Gistermiddag opgehaald en gisteravond meteen aangesloten en al even geprobeerd. Hij pakt tot nu toe alle cd's (ook de 'beruchte' cd's die mijn oude Marantz niet (meer) pakte) en hij ziet er als nieuw uit. Heb nog geen enkel krasje of iets dergelijks kunnen ontdekken. Zat ook netjes in (dubbele) doos, met alle accessoires erbij. Ik heb niet het idee dat ie veel gebruikt is. Wel leuk dat je desondanks toch ruim 25% korting krijgt (en 1 week zichttermijn en volledige 2 jaar garantie)...

Leuk dat je nu toch al een behoorlijk fiel setje aan het neerzetten bent.

En dat voor iemand die nog een aantal jaar terug aan gaf geen audiofiel te zijn.

Kan je ook aan geven of je nu verschillen waarneemt in de versterking en in de bron?

Het is in ieder geval een keurige set zo.

Henrie is denk ik ook geen audiofiel, maar een koopjes jager  :D

Precies... :D Al zijn er vast een hele hoop mensen die het nog steeds geen koopjes vinden. Maar goed, ik heb toch een praktisch nieuwe M6500i en een echt nieuwe M6CD op de kop getikt voor minder dan de adviesprijs van alleen een nieuwe M6500i. Dat is in zekere zin dan toch een koopje... ;) Die M6500i had ik zeker niet nieuw gekocht. Ik was eigenlijk van plan zijn kleinere broertje, de M6i, te kopen. En als ik die M6CD niet als afgeprijsde ex-demo had gevonden, dan had ik vermoedelijk de M1CDT i.c.m. een M1DAC gekocht. Als ik dat alsnog gedaan had, was ik nog wel goedkoper uit geweest dan nu, maar ik vond dit toch de extra 'centen' wel waard...

@Kappa7: Misschien moet die set van mij maar eens gerecenseerd worden dan :P

Met de nieuwe cd-speler hoor ik eigenlijk geen verschil met de oude. Er is me in ieder geval geen verschil opgevallen. Mijn Marantz SA8400 was natuurlijk ook niet zo'n slechte cd-speler... Maar ja, die is helaas wel een beetje aan het einde van z'n leven. Of hij heeft op z'n minst een nieuw loopwerk nodig. Mede daarom ben ik (eigenlijk al een jaar geleden) gaan denken over iets nieuws...

Eerst bij de voor de hand liggende merken gekeken (Marantz, Denon, Pioneer, Yamaha, enz.), later eens gedacht om een A/V-receiver of pre/pro en eindbak te kopen. Maar dat leek me uiteindelijk toch ook niet ideaal. Die surroundapparatuur is al snel weer verouderd, en om dan zo'n duur ding te kopen die je misschien over een paar jaar eigenlijk al wel weer 'moet' vervangen, dat zag ik niet zo zitten. Ik doe doorgaans toch vrij lang met m'n apparatuur (ook niet-hifi apparatuur) en ik ben bang dat dat met een A/V-receiver wat lastiger is. Ik ga nog wel een A/V-receiver kopen, maar dat wordt een wat simpeler/goedkoper ding. Geen dure voor/eind combi o.i.d...

Dus toen die knoop doorgehakt was, ben ik op zoek gegaan naar een goeie stereo versterker waar je later op een fatsoenlijke manier een A/V-receiver op kunt aansluiten en zodoende (o.a.) bij Musical Fidelity uitgekomen. Ik heb in eerste instantie helemaal niet naar een cd-speler gekeken, omdat ik op voorhand al wist dat ik een 'bijpassende' wilde. Op z'n minst hetzelfde merk, en mogelijk dezelfde serie. Vandaar dus deze M6CD. Of anders dus, zoals hierboven aangegeven, een M1CDT/M1DAC...

De grootste verandering (zowel in weergave als in uiterlijk van mijn set) heeft overigens eind vorig jaar al plaatsgevonden. Dat waren namelijk mijn nieuwe speakers. Die klinken echt heel anders (en beter, in mijn beleving) dan mijn oude setje. De versterker heeft ook nog wel iets gedaan met het geluid, maar de cd-speler eigenlijk niet. Ik heb het al vaker gezegd, ik heb eigenlijk nog nooit verschil gehoord tussen verschillende cd-spelers. Sommigen zullen dat niet begrijpen misschien, maar ik vind het eigenlijk wel geruststellend... :)

De volgende stap een setje JTR zuilen?

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10203534747240656&set=t.1090032709&type=3&theater

Frapante is, met twee 18" woofers en een hoorn voor hoog (en midden..) verwacht ik eigenlijk dat het midden er bekaaid vanaf komt. Blijkt mee te vallen als ik dit verhaal lees:

http://www.audiocircle.com/index.php?PHPSESSID=f8e4o4pjemkjjgehdm5f2ehgk3&topic=129359.msg1366631#msg1366631

• 2 weeks later...
Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...