Jump to content

Wat Zijn Je Nieuwe Audio Aanwinsten II....

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Wel apart, dat loopwerk heeft gescheiden digitale uitgangen voor L en R

Het is ook een "dual mono CD transport". Denk dat er ook 2 mono CD's in moeten, Eentje voor links en eentje voor rechts :D

De digitale AES verbinding apart voor links en voor rechts is flauwekul. In het standaard protocol zijn beide kanalen aanwezig in 1 enkele verbinding. Kennelijk laten ze per verbinding dan 1 kanaal weg of ze hebben zelf een protocol geknutseld. Lijkt mij meer merkbinding zodat alleen deze apparaten samen werken.

Edited by Pjotr

Nou... zachtjes wissen met goed keukenpapier (in de richting van de groef) óók niet, hoor.

Dat doe ik al zolang er elpees zijn, dus vanaf begin jaren vijftig. En nog nooit een plaat mee bekrast.

Je komt met dat papier ook helemaal niet in de buurt van de muziekinformatie.

Maar door de capillaire werking van het keukenpapier wordt wel het vocht + opgelost vuil uit de groef gezogen.

Typefoutjes gecorrigeerd. Wanneer komt de edit functie terug?

Wel apart, dat loopwerk heeft gescheiden digitale uitgangen voor L en R

scaled_musical_fidelity_back.jpg

[imghttp://i622.photobucket.com/albums/tt309/themainsman/2a5846b2.jpg[/img]

Heeft dat nog voordelen?  Ik lees in de manual:

"It is intended that you use the Transport together with the kW DM25 DAC but it may also be used with other DACs that support 96kHz MONO left and right professional balanced AES3 interface signals."

Lees artikel in ME onder techniek kW DM25 

https://s3.amazonaws.com/hifi.nl/Music-Emotion/ME2-06-MusicalFidelity.pdf

Heb er zelf geen verstand van ik luister alleen naar de muziek en dat doet mijn MF set uitstekend

• 4 weeks later...

Ik heb afgelopen maand ter vervanging van mijn Perfect Performer Kings nieuwe speakers aangeschaft, welke ook weer door buiten de reguliere paden in elkaar geknutseld gaan worden. Het betreffen wat grotere kasten dan de Kings met 15" papieren woofers, een hoorn middentoner en een neodymium tweeter, alles van JBL. 

E.e.a. wordt aangestuurd door een versterker + draaitafelcombi waarvan de basis ligt bij Jitze. Buiten de gebaande paden maar prima in orde. 

Ben je gek!

Volg het advies van Erik Klijnsmit.

Ik weet nog dat die iets met kerken had en opnames maken maar wat dat met deze speakers te maken heeft snap ik even niet.

Kan je wat meer vertellen over dat advies?

• 3 months later...
Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...