Groovy Posted 13 juli 2015 Report Share Posted 13 juli 2015 Mooie elementen die Benzen. Ik heb een Glider en een Wood gehad en speel nu met een Ruby. Zal toch ooit iets anders moeten proberen. Vervelend want het vergelijken in de praktijk is ondoenlijk. Nou ja moeten,je wilt wel eens iets anders,die Ruby is niet mis. Deze was voor mij betaalbaar,daarvoor heb ik de Benz gold verkocht waar ik ook van kon genieten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 13 juli 2015 Report Share Posted 13 juli 2015 Ziet er keurig uit, mooi element. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 14 juli 2015 Report Share Posted 14 juli 2015 Ziet er keurig uit, mooi element. Dank u. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 14 juli 2015 Report Share Posted 14 juli 2015 Volgens de beschrijving van de fabrikant zou je dat moeten horen. De body draagd bij aan de klank. Maar ik kan niet duiden wat die bijdrage dan is. Wel vind ik dat de klanken en stemmen wat langer doorlopen aan het eind van een zin of noot dan bij de andere elementen die ik heb. Het klinkt ook iets frisser vind ik. Ik ben geen geoefend luisteraar,dat maakt het voor mij moeilijk om de verschillen die ik denk te horen te omschrijven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 14 juli 2015 Report Share Posted 14 juli 2015 (edited) Een perfecte impuls heft een slechte blokgolf, een perfecte blokgolf heeft en slechte impuls. Mvg wol Soms denk ik, als ik een bijdrage van jou lees: gekker kàn het niet. Maar dan overtref jij jezelf toch weer. Proficiat! Bij "transient response" (impulsverwerking) vormen "overshoot" (doorschieten) en gebrekkige demping (aantasting van de horizontale lijnen) de belangrijkste problemen. Die worden bij blokgolven goed in beeld gebracht. http://www.linkwitzlab.com/frontiers.htm Edited 14 juli 2015 by spido Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plaatjesdraaier Posted 14 juli 2015 Report Share Posted 14 juli 2015 Spido, een perfecte blokgolf geef altijd uitslingering in de impuls, daarvoor is de bandbreedte ook hoger bij 16 bit en bij een perfecte impuls is de bandbreedte lager bij 16 bit. Dat heeft niet te maken met het aantal bits maar met de samplefrequentie. Toch nog maar een keer dat filmpje goed bekijken!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 14 juli 2015 Report Share Posted 14 juli 2015 Kan zijn, maar het gaat ook niet over nieuwe aanwinsten! Moderator2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Metheny Posted 19 juli 2015 Report Share Posted 19 juli 2015 Net binnen een voor mij onbekende kabel de (tweedehands) SEEC Stage One interlink, toch maar de "gok" gewaagd . En het klinkt tot nu van de DAC naar de versterker zeker niet slecht, beter nog, opmerkelijk goed zelfs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 4 augustus 2015 Report Share Posted 4 augustus 2015 Al jaren staan mijn speakers op allerlei voetjes die niet in de vloerbedekking prikken. Dat varieerde van Masterbase tot allerlei blokjes van hout, zirkoniumoxide, Twaron/epoxy, kunststof of combinaties van deze stoffen. Echt tevreden was ik nooit; het laag was net niet strak, vond ik. Nu bestaan er erg dure onderzetters van Ebbenhout, maar dat vind ik te duur. Ik ben eens te rade gegaan bij een vriend die kunstenaar is en vanalles met hout doet. Het liefst had ik conetjes met een -min of meer- punt die door de vloerbedekking kan steken. Het liefst met een breedte/hoogte verhouding van 1,618. Dat kon hij wel maken, maar niet van Ebbenhout, want dat is erg duur. Hij zou wel eens zoeken. Vandaag kon ik de cones halen. Het was Buxushout geworden. Dat is keihard, heeft een hoge SM en is zeer sterk. Vanmiddag getest en niet te geloven. Laag echt strakker en beter doortekend. Hoog en midden gewoon puntiger/sneller. Ik hoor dingen die ik niet eerder heb gehoord. Nog maar eens verder luisteren. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 4 augustus 2015 Report Share Posted 4 augustus 2015 Mooie aanwinst Leo. Leuk dat het zo goed uitpakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Metheny Posted 17 augustus 2015 Report Share Posted 17 augustus 2015 De actieve stereo interlink SEEC ASC-2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 17 augustus 2015 Report Share Posted 17 augustus 2015 Hoe werkt dat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Metheny Posted 17 augustus 2015 Report Share Posted 17 augustus 2015 Hoe werkt dat? http://www.hifi.nl/recensie/1693/Seec-ASC-2.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 18 augustus 2015 Report Share Posted 18 augustus 2015 http://www.hifi.nl/recensie/1693/Seec-ASC-2.htmlwel interessant. Even in het kort wat het doet. Er worden twee buffer versterkers tussen de bron en de versterker geplaatst met hele korte snoeren. Daar tussen wordt een kabel met bekende impedantie en bijpassende afsluiting geplaatst. Hierdoor worden spiegel reflecties voorkomen en krijg je een correcte verbinding. Opzich geheel juist maar voor audio frequenties niet geheel van toepassing. Om reflecties te krijgen in een kabel moet de golflengte in de kabel passen. Die liggen dus ver buiten de audio band en kom je metname tegen bij digitale verbindingen en Cai netwerken. Echter kwaad kan het niet om ook in de audio band hier rekening mee te houden. Weer een interessant verhaal dus. Een dergelijke toepassing zou ik het liefst zien geïntegreerd in een totaal systeem. Nu zijn er extra versterkers nodig voor de impedantie aanpassing. Of dat nu weer een verbetering is? Wel weer een leuke ontwikkeling eigenlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 18 augustus 2015 Report Share Posted 18 augustus 2015 (edited) Ze lezende het verhaal op hifi.nl: Een oplossing voor een niet bestaand probleem. Een goede set behoort wat dit betreft al goed te functioneren en dat doet hij ook. Zoals George ook al aangeeft, is correcte impedantie aanpassing i.v.m. reflecties alleen relevant voor HF verbindingen, voor audio frequenties in het geheel niet van toepassing. Bovendien ontstaat er voor en na die doosjes toch weer een impedantiemisaanpassing. Edited 18 augustus 2015 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 7 september 2015 Report Share Posted 7 september 2015 De afgelopen paar jaar is het een stuk rustiger geweest met muziek luisteren hier, daarom ook een Sonos Connect erbij nu. Lekker makkelijk, start app, start versterker, geluid. Toch wat veranderingen gekomen in de set. 2dehands een extra XTZ A100 D3 versterker kunnen kopen via MP, die staan nu de Xanadu's te Bi Ampen X2 nu dus En ook deze aangeschaft laatst via MP. Meridian G98DH loopwerk Zonder trein, zonder tissuedoos, wel toetsenbord AB..... De Meridian aangesloten op DAC van versterker, AD1955 dac chip, en voldoet al beter dan de Musical Fidelity A3.5 cd-speler die ik had. Mogelijke DAC later? waarschijnlijk een DDDAC L&R mono 1794 van Doede Douma @Kappa7 Kweet dat we nog zouden afspreken bij mij, maar dat zit er helaas nog ff niet in, maar ik vergeet het niet. Mocht je nog wat met een aantal 2SK170 willen stoeien, ga je gang, je weet welke ik graag wil houden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 8 september 2015 Report Share Posted 8 september 2015 Metaalfilm weerstandjes en mijn allereerste multimetertje ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 8 september 2015 Report Share Posted 8 september 2015 Cool Dhfreakie! Succes met de multimeter Stef! Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 8 september 2015 Report Share Posted 8 september 2015 (edited) De afgelopen paar jaar is het een stuk rustiger geweest met muziek luisteren hier, daarom ook een Sonos Connect erbij nu. Lekker makkelijk, start app, start versterker, geluid. Toch wat veranderingen gekomen in de set. 2dehands een extra XTZ A100 D3 versterker kunnen kopen via MP, die staan nu de Xanadu's te Bi Ampen X2 nu dus En ook deze aangeschaft laatst via MP. Meridian G98DH loopwerk Zonder trein, zonder tissuedoos, wel toetsenbord AB..... De Meridian aangesloten op DAC van versterker, AD1955 dac chip, en voldoet al beter dan de Musical Fidelity A3.5 cd-speler die ik had. Mogelijke DAC later? waarschijnlijk een DDDAC L&R mono 1794 van Doede Douma @Kappa7 Kweet dat we nog zouden afspreken bij mij, maar dat zit er helaas nog ff niet in, maar ik vergeet het niet. Mocht je nog wat met een aantal 2SK170 willen stoeien, ga je gang, je weet welke ik graag wil houden. Dat zijn weer mooie spulletjes. Ik kom graag een keer luisteren wanneer je zover bent. En van je aanbod wil ik graag gebruik maken. Heb wat ideeën voor een DCB1. Groetjes George Edited 8 september 2015 by kappa7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 8 september 2015 Report Share Posted 8 september 2015 Mooi zo'n Meridian. Wat betaal je voor zoiets tweede hands? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomatamot Posted 9 september 2015 Report Share Posted 9 september 2015 MM Phono voorzien van 5 verschillende 33 RPM RIAA schakelingen. ( plus nog meer 78 RPM correcties, maar ik doe niet aan 78 RPM ) Als bonus heb ik het voorzien van een 70er jaren Duitse power supply uit het professionele mulieu. In Nederland niet te koop doch voor GBP 750,00 trek je het van het web. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 9 september 2015 Report Share Posted 9 september 2015 Mooi apparaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomatamot Posted 9 september 2015 Report Share Posted 9 september 2015 Mooi apparaat. En het glimt nog niet eens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 9 september 2015 Report Share Posted 9 september 2015 Dat hoeft ook niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 9 september 2015 Author Report Share Posted 9 september 2015 MM Phono voorzien van 5 verschillende 33 RPM RIAA schakelingen. ( plus nog meer 78 RPM correcties, maar ik doe niet aan 78 RPM ) Als bonus heb ik het voorzien van een 70er jaren Duitse power supply uit het professionele mulieu. In Nederland niet te koop doch voor GBP 750,00 trek je het van het web. Mooi??? Een standaardkastje met een blikken frontje met een brei van teksten . Over smaak valt gelukkig niet te twisten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts