Jump to content

Wat Zijn Je Nieuwe Audio Aanwinsten II....

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

En liep er vroeger een Wolmans te pas en te onpas te roeptoeteren dat alles meuk was? Ook niet...

Deze tafel heb ik prive gekocht vriend! Denk je dat ik zo'n ding koop als het niks is gezien mijn andere tafels? Denk ik ook niet he...

Ik heb dan ook niet het plan hier zakelijk ook weer mee aan de gang te gaan, maar wat niet is kan altijd nog komen, zeker als betweetertjes bij het zien van een foto al in de afzeikmodus gaan. Krijg je daar een kick van of zo? Ga dan op feestboek, daar kun je de hele dag van alles afzeiken!

Laten we hopen dat je hem nooit hoeft te horen...

Zo, dat gezegd hebbende ga ik nu het bad in mijn hotel laten vollopen, dik 900 km met alleen maar regen was geen pretje. Morgen en overmorgen weer twee daagjes Blumenhoferen, er is een nieuw topmodel in aanbouw, dat ga ik morgen beleven, vast niet geschikt voor Wolmansoortjes...

Denk aan je hart... je weet toch wie dit schrijft. 

• Members

Marco legt hier helemaal niets uit Wol, die verteld hier wat hij zelf heeft aangeschaft.

Een variant op deze ga jij niet snel vinden trouwens, al helemaal niet besproken ergens in een blad. Jammer he? Sloeg je dus blijkbaar weer de plank volledig mis...

Misschien kan je het vervoermiddel van Sancho lenen :D

Prijzig tafeltje Marco. Vraag me soms af, hoe kunnen ze zo iets (op het oog) zo eenvoudigs steeds weer verbeteren.

http://www.stereomojo.com/Kodo%20The%20Beat%20Turntable%20Review/KODOTHEBEATTURNTABLEREVIEW.htm

Is DD (misnomer of niet) weer terug?

Edited by Duck-Twacy

Bij een kennis 30 tot 35 jaar geleden een siltech dd met ik dacht 8 cm acryl plateau,wat waren die vooruit met kennis over draaitafel, s.

Mvg wol

Acryl plateau...? dat vind ik dat weer helemaal niks. Dat klinkt toch echt sloom. Een sandwichplateau heeft alleen maar voordelen. Je kunt de klank en demping precies zo maken als de ontwerper dat wil. Met een aluminium of kunststofplateau ben je afhankelijk van het materiaal en kun je hoogstens wat demping toevoegen. Stijver krijg je het nooit.

Wanneer die koperen bovenplaat net zo goed werkt als de koperen mat, dan is dat een prima oplossing. Maar tussen koper en koper zit veel verschil, gegloeid koper is veel zachter dan uitgeklopt of bewerkt koper. De klank is daarmee ook totaal anders.

• 2 weeks later...

De audiohobby nieuw leven ingeblazen, gereanimeerd is een betere omschrijving. Die lag in coma. Ik was al een tijd zwaar ontevreden en het klonk me niet meer naar de zin. Ook weinig tijd en volstrekt geen motivatie er mee bezig te gaan. De stekker omdraaien van de versterker bleek al wat verbetering te brengen. Maar zoals gezegd, nu nieuw elan en het upgradevirus slaat wild om zich heen. Cd's klonken al een tijd als slechte mp3's en ik wilde de cd speler bijna het raam uitsodemieteren. Nu echter kinkt ie letterlijk als nooit tevoren en ik merk amper verschil met de platenspeler. Ik weet weer waarom ik de toch prijzige cd speler kocht. De analoge set profiteert duidelijk minder van het nieuwe elan. Ik moet wel de gain van de phonoversterker lager zetten, die staat nu te hoog. Wellicht dat de invloed van het nieuwe elan dan groter wordt. En een laag dat er uit de Tafjes komt nu!!!!

De upgradekoorts....... ernstige verhoging. Er moet een goede dac komen, een streamer, akoestische verbeteringen in de kamer en dan nog eens wat winst halen uit betere bekabeling. AAAHHHHHH, ik heb een schip met geld nodig.......

De aanstichter van dit alles...... Mooi :D

logos%20mkII.jpg

Edited by conqubite

Dat is toevallig die heb ik vanmiddag gehoord op manger speakers bij heel leuke zaak met zeer vriendelijk en competente bediening in Wijnegem.

Mvg wol

Ah.. Je bent bij Guido en Katrien geweest? Die weten inderdaad wel de krenten uit de pap te vissen. Rommel komt er daar niet in.

Aangesloten op de pathos...

frontview_000.jpg

Klinkt nu weer geweldig.

Daarnaast nog altijd de good old...

normal_Thorens320_3.jpg

met benz micro ace 

spelend via de 

h9.jpg

weergegeven via ..

cad5-2.jpg

Daar komt nu weer serieus laag uit....

Zoals gezegd, nog genoeg ruimte voor verbeteringen. Zit al behoorlijk lang te gluren naar een mooie dac. Een audio GD nfd 7 kwam ik deze week tegen. Ik zit er nog op te azen dat ik ergens een voor een leuke prijs tegen kom. Maar helaas, te zeldzaam waarschijnlijk. Een streamer dan, een auralic aries lijkt me wel wat. Ben me ook wat aan het orienteren op mooie akoestische maatregelen die naast functioneel ook mooi zijn. Heb wel al wat gevonden maar als ik het zo lees op de fora heb ik alleen maar een suzy wong tegel nodig.... :P

Edited by conqubite

Dat kan allemaal zó in laat je set eens zien, of hoe heet dat topic hiero. Ik heb hier een Mytek Brooklyn DAC óp een Suzy Wong tegel, die niet te onderscheiden is (door mij dan) van de andere dacjes in mijn volledig overhoop gehaalde set. Uiteraard als die eenvoudig dacjesdie resoltie ook aankunnen. En geloof me maar, dat zegt me wel wat (mij dan, hè).

Ik heb die Brooklyn dan eigenlijk ook niet nodig om hier aansprekende muziek te maken, maar hij is ook MQA voorbereid, en nu zit ik nog te wachten op de ultieme firmware update die dat activeert. Mocht er dan nóg geen verschil zijn, donder ik hem weer uit mijn systeem.

Ja je hebt gelijk, is wat off topic.... :o  Maar er werd om gevraagd en ach... doe eens gek dacht ik.... Beetje forumroest.... ;)

Maar mytek is ook langs gekomen en staat ook op mijn lijstje als mogelijke dac. Maar ik meende dat mqa nog in de kinderschoenen staat en misschien wel nooit van de grond komt. Mocht je hem kwijt willen dan ben ik wel nieuwsgierig waar hij voor weg mag..Wie weet dan.. Komt dan misschien nog wel..in een ander topic misschien..... ;)

Edited by conqubite

Ja, MQA staat zeker nog in de kinderschoenen, maar ik word kennelijk aangetrokken door nieuwe ontwikkelingen, mits die echt iets revolutionairs beloven.

Als de belofte niet gestand wordt gedaan (ik verwacht dat niet), dan zet ik hem wel te koop, als de andere functies mij tenminste niet prangen om hem toch te houden. Tot nu toe weert hij zich kranig èn ik vind het een schatje om te zien.

Als de belofte niet gestand wordt gedaan (ik verwacht dat niet), dan zet ik hem wel te koop, als de andere functies mij tenminste niet prangen om hem toch te houden. Tot nu toe weert hij zich kranig èn ik vind het een schatje om te zien.

Heb er nog een nachtje over geslapen en zit me nu toch nadrukkelijker te bedenken dat dit misschien wel iets voor mij zou kunnen zijn. Nieuw is toch te duur voor mij maar als jouw prijs past bij mijn buidel (en die is net geplunderd zoals je wel duidelijk is.. :mellow:  ;) )??? Een pm is gauw gestuurd. ;) Zitten wel wat softwarematige kinderziekten in geloof ik he?

Ach, kinderziektes, die hebben we allemaal gehad, hè. De Brooklyn heb ik via pre-order besteld, dus er was nog geen grammetje recensie over te lezen. Wel kwam ik wat enthousiastelingen tegen over Mytek in het algemeen, in dit topic bij ComputerAudiophile. Ik heb hem nu een maand, en hij heeft al heel wat firmware-updates gekregen, helaas nog niet de MQA-enabler. Maar Mytek is behoorlijk actief met het ding, zoals het hoort. Ik verwacht wel dat het op een gegeven moment ophoudt, en ik hoop dat de MQA-code daarna niet meer hoeft te veranderen.

De kans dat ik hem snel weer wegdoe is erg klein (anders had ik hem ook niet gekocht). Eerder had ik hier een aangepast DacMagic in de set, maar die gaf na wat gepruts mijnerzijds geen beter geluid dan wat er zonder DAC uit mijn set kwam, en mocht toen weg. Die was wel een stukje goedkoper.

Jouw nieuwe Pathos ziet er schitterend uit. Die mag je ook wel verwennen met een even schitterende DAC. Het is natuurlijk the eye of the beholder die zegt dat de Brooklyn net zo mooi is.

Ik weet niet waar jouw huis woont, maar als het niet in het andere eind van de wereld is, zou ik een keer kunnen langskomen met die DAC, of, als jou dat liever is, kom jij hier in Leiden een keer buurten.  Verder maar via PM.

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...