mumsoft Posted 19 april 2016 Report Share Posted 19 april 2016 Je gelooft je eigen oren niet. :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 19 april 2016 Report Share Posted 19 april 2016 (edited) Je gelooft je eigen oren niet. :-) Heb je de vlaggen daarom uitgehangen? Edited 19 april 2016 by Ove Rickland Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 19 april 2016 Report Share Posted 19 april 2016 Je gelooft je eigen oren niet. :-) Die gaan dus niet meer de deur uit als ik het goed begrijp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 19 april 2016 Report Share Posted 19 april 2016 Heb je de vlaggen daarom uitgehangen? O, die wapperen er al zolang! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 19 april 2016 Report Share Posted 19 april 2016 Leuk Marc Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 19 april 2016 Report Share Posted 19 april 2016 Die gaan dus niet meer de deur uit als ik het goed begrijp. Ik ook niet... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 19 april 2016 Report Share Posted 19 april 2016 Hier verandert nooit iets. Rechts de Sonore Harmonizer, links de Brooklyn DAC/Pré met MQA Nieuwe kabels?? Waar koop je die roze banaan pluggen Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 19 april 2016 Report Share Posted 19 april 2016 Haha, dat zijn de kabels voor een knaak die werden meegeleverd. Ik ga ze nog wel eens vervangen, maar haast heeft het niet. Ik snap eindelijk waarom mijn Phonars 4 aansluitingen hebben. Er is rekening mee gehouden! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 20 april 2016 Report Share Posted 20 april 2016 Worden ze normaliter gewoon parallel aangesloten aan de speakeruitgangen (zoals je ook een sub met een high level ingang kunt aansluiten)? Ik begrijp in ieder geval dat je het effect van de harmonizers groter vindt dan van MQA (hoewel het voor de laatste wellicht nog te vroeg is om iets te zeggen)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 20 april 2016 Report Share Posted 20 april 2016 Ja, parallel. Als je de speakers zelf loskoppelt hoor je heul zachies wat van de muziek, uiteraard zonder enige bas. Maar grappig dat ze het hele audiospectrum opkrikken. Veel meer doortekening in de bas, fraaiere violen en zo. Een stukje Shostakovitsj gaf voor mij de doorslag, zo mooi en levensecht. Grappig ook dat je ze snel even kalt kunt stellen, en ja hoor, dan klinkt die phantastische topset van je toch een stuk kaler. Omdat ze de speakers opwaarderen is het een verbetering voor de hele set. De Brooklyn is ook van die categorie. Ik popel om de draaitafel erop aan te sluiten, maar het wachten is op de "verboostering" ervan. Hij wordt door menigeen heel hoog ingeschat, al zijn de meningen erover verdeeld. Dat lijkt mij wel een aanbeveling. ;-) En MQA, dat werkt nu stabiel na wat gehannes ermee. Dat maakt digitaal helemaal af, maar werkt zo alleen met MQA bestanden, logischerwijze. En daarvan heb ik nu al VIER (tada!) albums. Ik heb iemand zien opmerken dat-ie toch de voorkeur geeft aan de originele hirez opname, en dan denk ik het mijne ervan. Net zoiets als iemand de voorkeur heeft voor wav boven flac. Enfin, jij komt toch ooit de afstandsbediening ophalen? Kun je het allemaal horen. Zou wel wachten totdat die Brooklyn "verboosterd" is. Dan sluit ik alles daarop aan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 20 april 2016 Report Share Posted 20 april 2016 Marc, Ik ben blij dat het positief uitpakt met de MQA. Per slot van rekening heb je mede op basis van mijn positieve opmerkingen MQA aangeschaft. Pfffft. Stel je voor dat het niks was geweest. Ik zou me zomaar bezwaard voelen. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 20 april 2016 Report Share Posted 20 april 2016 Ha ha kom jij even goed weg Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 20 april 2016 Report Share Posted 20 april 2016 Leobus hoeft zich helemaal niet en nergens voor bezwaard te voelen. Ik neem zelf die risico's. Dat het goed uitgepakt is, is geluk hebben. Vantevoren wist ik nauwelijks wat ik in huis haalde, geen recensies en geen gebruikerservaringen, behalve dan van andere Mytek producten. Maar het zal wel in mijn aard liggen om nieuwe ontwikkelingen snel te omarmen. Ram. Het heeft me al veel goeds gebracht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 20 april 2016 Report Share Posted 20 april 2016 ik zie een nieuwsgierig bezoekje Leiden aankomen .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 20 april 2016 Report Share Posted 20 april 2016 Je bent altijd welkom, Rob. Maar misschien even wachten tot de Brooklyn aangepakt is? Hopelijk een dezer weken, vermoedelijk. Met die befaamde slag om de arm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 21 april 2016 Report Share Posted 21 april 2016 Jammer dat je niet eerder de phonotrap probeert. Ben benieuwd wat je er van vindt. Heb gisteren nog weer even vergeleken met mijn heed quasar. Ze klinken verschillend maar blijft lastig een winnaar aan te wijzen. De verschillen zoals ik die al benoemd hebben blijven nog steeds overeind. De quasar klinkt iets rijker, romantischer. Toch ook wel erg mooi. De brooklyn iets analytischer, strakker, maar toch ook erg goed. Verschil is zo klein dat ik me afvraag wat de brooklyn zou doen in een betere analoge setup. Want ik vraag me ook wel af of mij platenspeler en element misschien de belemmerende factor zijn. Wat als zowel de quasar en brooklyn meer kunnen dan mijn set? Vragen... vragen.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 21 april 2016 Report Share Posted 21 april 2016 Ga dat wel doen, maar, zoals gezegd (?), moet ik ervoor achter de set klimmen. Dat is niet mijn hobby. Zodra de Brooklyn ver-sboosterd is, ga ik die als audiocentrale inrichten. Dan gaat alles er op worden aangesloten, haal ik de analoge verbindingen van de Olive en de Conrad weg (helpers weg!), en loopt de enige analoge verbinding nog van de Brooklyn naar de LFD versterker. De draaitafel gaat dan ook een andere aansluitkabel krijgen (eentje die dan overblijft). Ik ben ook wel iemand uit die link van Tubejack, ik draai maar weinig plaatjes. Toen ik de LFD kocht, moest die wel met ingebrouwde phonotrap komen, dat was ik zo gewend met versterkers. Al die losse kastjes vind ik niet zo jofel. Maar nu de Brooklyn die taak kan overnemen, én met afstandsbediening is te regelen, gaat ik die gebruiken. Een vergelijk zit er dan niet zo in hoor. Een een andere draaitafel gaat hier nooit komen. Niet dat die niet beter kan, zal best, maar hij doet het nog, en is in mijn ogen van een voorbije tijd. Doet me denken aan de Philips koffergramofoon die we vonden op de ochtend dat Sinterklaas was langsgekomen. Ja, daar begon het mee. Maar daar stopt het niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 22 april 2016 Members Report Share Posted 22 april 2016 Wel goed lezen he Wollie! Dat is nou niet precies wat ik schreef... Voor het geval dat ze met een meetmicrofoon aan een solo Harmonizers gaan zitten meten en ze er een paar honderd Watt doorheen gaan zitten jagen omdat ze wat willen horen om te meten. Het is niet te geloven wat dat meetgeloof allemaal teweeg kan brengen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 22 april 2016 Report Share Posted 22 april 2016 Deze spiekertjes vervormen as de ziekte. Er komt gewoon geen fetsoenlijk geluid uit. Maar je kunt natuurlijk wel een frequentiekromme meten, met en zonder. Dan heb je wel éen meting met éen specifiek speakersysteem. En dan op naar het volgende paartje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 22 april 2016 Author Report Share Posted 22 april 2016 Blokgolven meten... Spido krijgt toch nog gelijk.... Ik begin hem nou toch wel erg vaak te missen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 22 april 2016 Report Share Posted 22 april 2016 Ik ook.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 22 april 2016 Report Share Posted 22 april 2016 review mytek brooklyn https://www.youtube.com/watch?v=kfJYHhONdSI Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 22 april 2016 Report Share Posted 22 april 2016 Je bent me voor. Dank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 22 april 2016 Report Share Posted 22 april 2016 Blokgolven meten... Spido krijgt toch nog gelijk.... Ik begin hem nou toch wel erg vaak te missen. Goed idee Hans, Kijk ook ff naar deze post. 125 http://www.high-endforum.nl/topic/14782-supertweeters/page-7 Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 23 april 2016 Report Share Posted 23 april 2016 review mytek brooklyn Mooie recentie. Wordt wel erg nieuwschierig naar deze Dac. Voornamelijk om dat deze ook als voorversterker gebruikt kan worden. Hiermee haal je voor €2000 een dac, phono versterker en een voorversterker in huis. Lijkt me een keurige prijs als ik dat allemaal bij elkaar optel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts