Jump to content

Wat Zijn Je Nieuwe Audio Aanwinsten II....

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Haha, dat zijn de kabels voor een knaak die werden meegeleverd. Ik ga ze nog wel eens vervangen, maar haast heeft het niet. Ik snap eindelijk waarom mijn Phonars 4 aansluitingen hebben. Er is rekening mee gehouden!

Worden ze normaliter gewoon parallel aangesloten aan de speakeruitgangen (zoals je ook een sub met een high level ingang kunt aansluiten)?

Ik begrijp in ieder geval dat je het effect van de harmonizers groter vindt dan van MQA (hoewel het voor de laatste wellicht nog te vroeg is om iets te zeggen)?

Ja, parallel. Als je de speakers zelf loskoppelt hoor je heul zachies wat van de muziek, uiteraard zonder enige bas.

Maar grappig dat ze het hele audiospectrum opkrikken. Veel meer doortekening in de bas, fraaiere violen en zo. Een stukje Shostakovitsj gaf voor mij de doorslag, zo mooi en levensecht.

Grappig ook dat je ze snel even kalt kunt stellen, en ja hoor, dan klinkt die phantastische topset van je toch een stuk kaler.

Omdat ze de speakers opwaarderen is het een verbetering voor de hele set.

De Brooklyn is ook van die categorie. Ik popel om de draaitafel erop aan te sluiten, maar het wachten is op de "verboostering" ervan. Hij wordt door menigeen heel hoog ingeschat, al zijn de meningen erover verdeeld. Dat lijkt mij wel een aanbeveling. ;-)

En MQA, dat werkt nu stabiel na wat gehannes ermee. Dat maakt digitaal helemaal af, maar werkt zo alleen met MQA bestanden, logischerwijze. En daarvan heb ik nu al VIER (tada!) albums.

Ik heb iemand zien opmerken dat-ie toch de voorkeur geeft aan de originele hirez opname, en dan denk ik het mijne ervan. Net zoiets als iemand de voorkeur heeft voor wav boven flac.

Enfin, jij komt toch ooit de afstandsbediening ophalen? Kun je het allemaal horen. Zou wel wachten totdat die Brooklyn "verboosterd" is. Dan sluit ik alles daarop aan.

Marc,

Ik ben blij dat het positief uitpakt met de MQA.

Per slot van rekening heb je mede op basis van mijn positieve opmerkingen MQA aangeschaft.

Pfffft. Stel je voor dat het niks was geweest. Ik zou me zomaar bezwaard voelen. :)

Groet,

Leobus

Leobus hoeft zich helemaal niet en nergens voor bezwaard te voelen. Ik neem zelf die risico's. Dat het goed uitgepakt is, is geluk hebben. Vantevoren wist ik nauwelijks wat ik in huis haalde, geen recensies en geen gebruikerservaringen, behalve dan van andere Mytek producten.

Maar het zal wel in mijn aard liggen om nieuwe ontwikkelingen snel te omarmen. Ram.

Het heeft me al veel goeds gebracht.

Jammer dat je niet eerder de phonotrap probeert. Ben benieuwd wat je er van vindt. Heb gisteren nog weer even vergeleken met mijn heed quasar. Ze klinken verschillend maar blijft lastig een winnaar aan te wijzen. De verschillen zoals ik die al benoemd hebben blijven nog steeds overeind. De quasar klinkt iets rijker, romantischer. Toch ook wel erg mooi. De brooklyn iets analytischer, strakker, maar toch ook erg goed. Verschil is zo klein dat ik me afvraag wat de brooklyn zou doen in een betere analoge setup. Want ik vraag me ook wel af of mij platenspeler en element misschien de belemmerende factor zijn. Wat als zowel de quasar en brooklyn meer kunnen dan mijn set?

Vragen... vragen....

Ga dat wel doen, maar, zoals gezegd (?), moet ik ervoor achter de set klimmen. Dat is niet mijn hobby. Zodra de Brooklyn ver-sboosterd is, ga ik die als audiocentrale inrichten. Dan gaat alles er op worden aangesloten, haal ik de analoge verbindingen van de Olive en de Conrad weg (helpers weg!), en loopt de enige analoge verbinding nog van de Brooklyn naar de LFD versterker. De draaitafel gaat dan ook een andere aansluitkabel krijgen (eentje die dan overblijft).

Ik ben ook wel iemand uit die link van Tubejack, ik draai maar weinig plaatjes. Toen ik de LFD kocht, moest die wel met ingebrouwde phonotrap komen, dat was ik zo gewend met versterkers. Al die losse kastjes vind ik niet zo jofel. Maar nu de Brooklyn die taak kan overnemen, én met afstandsbediening is te regelen, gaat ik die gebruiken. Een vergelijk zit er dan niet zo in hoor.

Een een andere draaitafel gaat hier nooit komen. Niet dat die niet beter kan, zal best, maar hij doet het nog, en is in mijn ogen van een voorbije tijd. Doet me denken aan de Philips koffergramofoon die we vonden op de ochtend dat Sinterklaas was langsgekomen. Ja, daar begon het mee. Maar daar stopt het niet.

• Members

Wel goed lezen he Wollie! Dat is nou niet precies wat ik schreef...

Voor het geval dat ze met een meetmicrofoon aan een solo Harmonizers gaan zitten meten en ze er een paar honderd Watt doorheen gaan zitten jagen omdat ze wat willen horen om te meten. Het is niet te geloven wat dat meetgeloof allemaal teweeg kan brengen...

Deze spiekertjes vervormen as de ziekte. Er komt gewoon geen fetsoenlijk geluid uit.

Maar je kunt natuurlijk wel een frequentiekromme meten, met en zonder. Dan heb je wel éen meting met éen specifiek speakersysteem. En dan op naar het volgende paartje.

review mytek brooklyn

Mooie recentie.

Wordt wel erg nieuwschierig naar deze Dac.

Voornamelijk om dat deze ook als voorversterker gebruikt kan worden.

Hiermee haal je voor €2000 een dac, phono versterker en een voorversterker in huis.

Lijkt me een keurige prijs als ik dat allemaal bij elkaar optel

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...