Sodejuu Posted 23 april 2016 Report Share Posted 23 april 2016 (edited) mumsoft, on 19 Apr 2016 - 4:24 PM, said:mumsoft, on 19 Apr 2016 - 4:24 PM, said: Hier verandert nooit iets. Rechts de Sonore Harmonizer, links de Brooklyn DAC/Pré met MQA Zoek de verschillen. Geen typeplaatje erop en geen kabeltje erbij Edited 23 april 2016 by Sodejuu Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 23 april 2016 Report Share Posted 23 april 2016 Dat is nou typisch verkoop gelul,op muziekalische installatie heb je geluk maar op analitische heb je pech,zo iets moeten ze verbieden . mvg wol Leg eens uit waarom dat gelul is? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 23 april 2016 Report Share Posted 23 april 2016 Dat is nou typisch verkoop gelul,op muziekalische installatie heb je geluk maar op analitische heb je pech,zo iets moeten ze verbieden . mvg wol Audiodrop? :-)) Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 23 april 2016 Report Share Posted 23 april 2016 Dat is nou typisch verkoop gelul,op muziekalische installatie heb je geluk maar op analitische heb je pech,zo iets moeten ze verbieden . mvg wol Wol ik snap ffe niet waar je het over hebt. Waarom zouden ze dit moeten verbieden? Uit gebruikerservaringen begrijp ik dat niet alleen de dac erg goed is maar ook de phono en de voorversterker. De recentie van Hans bevestigt dit alleen maar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 23 april 2016 Report Share Posted 23 april 2016 Zoek de verschillen. Geen typeplaatje erop en geen kabeltje erbij Zelf gebouwd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 23 april 2016 Report Share Posted 23 april 2016 Auidiosmile maakt ook Harmonyzer en is een stuk goed koper en heeft verschillende standen ,lees ik op het andere form ,ze maken het wel spannend. mvg wol ps Marc wil je nog een toetje En Townshend, en Tannoy, en, en, en. Koopt Nederlandsche waar, dan helpen wij elkaar. Als de beschrijvingen een beetje (veel) overeenkomen, hoeft de werking dat nog niet te doen. En ik ben niet de aangewezen figuur om al die merken eens in een vergelijk aan de tand te voelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 23 april 2016 Report Share Posted 23 april 2016 Je bedoelt een lineaire voeding? Zoiets als de sBooster? En leg eens uit wat het verschil is tussen tijds- resp. phase-domein, svp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 23 april 2016 Report Share Posted 23 april 2016 (edited) Ik heb even de deksel van de brooklyn eraf en zit te kijken naar de jumpers waarmee ik de gain 6 db kan verlagen. Hans Beekhuyzen geeft ook aan dat je dat voor gebruik in een reguliere audioset eigenlijk wel moet doen Zat ik al langer ook al aan te denken. Ik hoop dat de phonoversterker daarmee ook stiller wordt. Alleen zit ik te kijken maar ik zie niet wat ik kan verzetten. Mijn heed phonoversterker heeft dat ook en daar zitten van die stekkertjes die je los kunt halen en anders weer terug kunt zetten waarmee je zo dan de instelling kan veranderen. Ik dacht dat daarmee de jumpers werden bedoeld. Hier zit niets. Hoe moet ik het dan veranderen, vraag ik me als nitiwit af?? De handleiding biedt ook weinig houvast wat dat betret. Heb jij daar al naar gekeken Marc?. Edited 23 april 2016 by conqubite Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 23 april 2016 Report Share Posted 23 april 2016 Die jumpers zaten bij mij apart in een zakje in de verpakking. Ik heb hem nog niet opern gemaakt overigens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 23 april 2016 Report Share Posted 23 april 2016 (edited) He Marc, je hebt gelijk. Ik heb ze geplaatst. De phonoversterker is inderdaad nu een stuk stiller. Nu even luisteren wat dat betekent... hmmm, eerste impulsieve indruk.... Lijkt er niet slechter van te zijn geworden... integendeel... Eens even langer luisteren.. Edited 23 april 2016 by conqubite Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 23 april 2016 Report Share Posted 23 april 2016 Ok, Marc. Druk ze er maar in..;-)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 23 april 2016 Report Share Posted 23 april 2016 Nee, ik wacht. Op Godot wellicht. Ik heb immers geen normale set! De draaitafel is er ook nog niet op aangesloten. Wel gebruik ik hem al als voorversterker, is erg prettig met de afstandsbediening. Als Godot is langsgeweest, ja dan gaat hier het roer om. Eindelijk weer wat audiofiele Röhring in huize mumsoft! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 23 april 2016 Report Share Posted 23 april 2016 Zelf gebouwd? Nope, dit is een Prodotto Originale di Sonore Audio (Italiaans. omdat ze bij de Sonus Fabers spelen ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 24 april 2016 Report Share Posted 24 april 2016 Het gaat er vast eens van komen dat ik met de Harmonizers naar de dappere HF-bestrijder ridder Robx zal gaan. Eens zien of ze het daar ook nog doen. En Wol, ga eens een dagje praten met Cock. Jullie hebben veel gemeen, en kunnen vermoedelijk nog wat van elkaar opsteken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 24 april 2016 Report Share Posted 24 april 2016 He Marc, je hebt gelijk. Ik heb ze geplaatst. De phonoversterker is inderdaad nu een stuk stiller. Nu even luisteren wat dat betekent... hmmm, eerste impulsieve indruk.... Lijkt er niet slechter van te zijn geworden... integendeel... Eens even langer luisteren.. Zo, lang genoeg! Heb jij trouwens een externe power supply bij de Brooklyn? Schijnt ook e.e.a. te doen aan de ruis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 24 april 2016 Report Share Posted 24 april 2016 Heb gisteren niet uitgebreid en rustig kunnen luisteren. Het klinkt anders en ik vind het vaak lastig dat goed te benoemen. Er lijkt meer rust in het geluidsbeeld, meer zwart ook. Ik hoor zeker iets wat ik als positief ervaar. Maar ik vraag me ook af of ik wat dynamiek heb ingeleverd. Ik denk van niet maar soms twijfel ik wat. Ik zat al te denken of ik ipv de 6 dB ook terug zou kunnen naar 3 dB en welke jumpers ik dan weer moet verwijderen en welke moeten blijven staan. Ach voorlopig luxeproblemen. Komende week ga ik wel wat meer luisteren. Externe voeding heb ik wel aan gedacht maar kost ook weer geld. Als ik een auralic aries LE neem moet die ook een externe voeding krijgen en dat heeft denk ik dan even een hogeren prioriteit. De brooklyn lijkt niet echt te lijden onder een onderbemeten voeding. En wie weet joh.. Ik hoop via Goodtube nog wat wijzer te worden wbt de Suzy Wong tegels. Er staat nog een afspraak gepland. Alleen de prijs staat me nogal tegen. Moet allemaal natuurlijk wel kunnen. Maar wie weet wat dat oplevert....;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 24 april 2016 Report Share Posted 24 april 2016 He Marc, je hebt gelijk. Ik heb ze geplaatst. De phonoversterker is inderdaad nu een stuk stiller. Nu even luisteren wat dat betekent... hmmm, eerste impulsieve indruk.... Lijkt er niet slechter van te zijn geworden... integendeel... Eens even langer luisteren.. Vertel ik je waar die jumpers zijn, kan ik zelf niet zien waar ze te plaatsen. Heb de Brooklyn nu toch maar eens opengeschroefd. In de handleiding staat zo'n vaag plaatje, met 10 plekken voor de 4 jumpers (er zitten er 5 in mijn zakje), maar het ding stikt van de loze aansluitingen. Nergens 4 op een rij met een duidelijk print erbij. Dat niet rustig kunnen luisteren heb ik ook last van. Op het computeraudiophile form is iedereen het er wel over eens, een losse (lineaire) voeding verandert hem zowat in een andere dac. Ik zoek het alleen in het verbeteren van de stuctuurinformatie. I.d.d., tegel eronder en nog wat van dat soort maatregelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 24 april 2016 Report Share Posted 24 april 2016 Twee erg leuke speeltjes erbij: - een prototype stekkerblok van pure kwaliteit - een prototype soundboard, met Micro Seiki voetjes In alle eerlijkheid moet er nog naar geluisterd, maar het ziet er goed uit. Daarnaast ben ik een fantastische fles wijn aan het drinken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 24 april 2016 Report Share Posted 24 april 2016 Twee erg leuke speeltjes erbij: - een prototype stekkerblok van pure kwaliteit - een prototype soundboard, met Micro Seiki voetjes In alle eerlijkheid moet er nog naar geluisterd, maar het ziet er goed uit. Daarnaast ben ik een fantastische fles wijn aan het drinken. Zeg lolbroek, Zit jij hier ons een beetje lekker te maken, maar je zegt niet eens waarmee of welke wijn! Graag wat nadere info! Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 24 april 2016 Report Share Posted 24 april 2016 (edited) Vertel ik je waar die jumpers zijn, kan ik zelf niet zien waar ze te plaatsen. Heb de Brooklyn nu toch maar eens opengeschroefd. In de handleiding staat zo'n vaag plaatje, met 10 plekken voor de 4 jumpers (er zitten er 5 in mijn zakje), maar het ding stikt van de loze aansluitingen. Nergens 4 op een rij met een duidelijk print erbij. Dat niet rustig kunnen luisteren heb ik ook last van. Op het computeraudiophile form is iedereen het er wel over eens, een losse (lineaire) voeding verandert hem zowat in een andere dac. Ik zoek het alleen in het verbeteren van de stuctuurinformatie. I.d.d., tegel eronder en nog wat van dat soort maatregelen. Marc, Ik mail je wel even een foto. Is niet zo moeilijk. Op de online handleiding zie je een foto waar het deel waar je de jumpers moet plaatsen opgelicht is. Ze zitten aan de rechter kant. Edited 24 april 2016 by conqubite Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 24 april 2016 Report Share Posted 24 april 2016 (edited) Zeg lolbroek, Zit jij hier ons een beetje lekker te maken, maar je zegt niet eens waarmee of welke wijn! Graag wat nadere info! Groet, Leobus Een Medoc Leo, Chateau La Branne uit 2012. Vonden het wel leuk om er eentje te proberen. Werkelijk veelbelovend: koffie, fruit en krachtig. Ik blijf maar even bij de hifi weg. We hebben er gelukkig nog 23! Edited 24 april 2016 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 24 april 2016 Report Share Posted 24 april 2016 Marc, Ik mail je wel even een foto. Is niet zo moeilijk. Op de online handleiding zie je een foto waar het deel waar je de jumpers moet plaatsen opgelicht is. Ze zitten aan de rechter kant. Bedankt! Nu werd het mij duidelijk. Ik zat maar te turen op die dingen in het midden van de foto. @Carl: ik mag alleen witte wijn van de dokter. Maar ik compenseer dat met 10 of 20 jaar oude genever. ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 24 april 2016 Report Share Posted 24 april 2016 Ik heb wel het idee dat met name de phonoversterker erg opknapt van het plaatsen van de jumpers. Van de andere bronnen ben ik daar nog niet helemaal uit. Dat wordt vervolgd en word in de loop van de week wel wat duidelijker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 25 april 2016 Report Share Posted 25 april 2016 @Carl: ik mag alleen witte wijn van de dokter. Maar ik compenseer dat met 10 of 20 jaar oude genever. ;-) Ik vind een Korenwijn soms wel lekker Marc. Ik kan er moeilijk afblijven en haal het zelden in huis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 25 april 2016 Report Share Posted 25 april 2016 (edited) Ik heb wel het idee dat met name de phonoversterker erg opknapt van het plaatsen van de jumpers. Van de andere bronnen ben ik daar nog niet helemaal uit. Dat wordt vervolgd en word in de loop van de week wel wat duidelijker. Toch nog steeds een drive en dynamiek van heb ik jou daar hoor... Lijkt haast wel toegenomen maar dat komt omdat het nu meer opvalt denk ik. Er is meer rust in het geluidsbeeld en daar knapt het totaalplaatje nogal van op. Heb het nog steeds over de phonotrap. Het wordt wel erg aanlokkelijk om eens een goede externe voeding te proberen.. Maar dik 500 euro.. ..oeff... .. Ik geniet hier nog even van mijn draaiende schijfjes.. Momenteel de mooie opname Boys and girls van Bryan Ferry. Later de ander bronnen beter beluisteren. Edited 25 april 2016 by conqubite Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts