mumsoft Posted 25 april 2016 Report Share Posted 25 april 2016 Een sbooster is toch niet zo duur? Overigens heb ik de mijne uit de set gehaald, wachtend op betere tijden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 25 april 2016 Report Share Posted 25 april 2016 (edited) Nee, sbooster is de helft toch ongeveer? Maar als ik de geluiden mag geloven ook niet de best presterende externe voeding. Maar die andere eigenaar heeft er een toch? Heb jij die beluisterd? En niet te lang wachten hoop ik toch? Edited 25 april 2016 by conqubite Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 25 april 2016 Report Share Posted 25 april 2016 (edited) Ik weet niet hoelang. Maar wat die voedingen betreft, nooit een vergelijkende test gezien. Dus het blijft een gok. En je weet wel dat die interne voeding beter kan, maar het betreft alleen structuurinformationele minpuntjes. Als voeding is die prima. Ik heb geen externe voeding erbij gehoord hoor. Edited 25 april 2016 by mumsoft Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 26 april 2016 Report Share Posted 26 april 2016 Volgens Roger kan het een stuk goedkoper dan een Sbooster. Moet je hem maar eens vragen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 26 april 2016 Report Share Posted 26 april 2016 (edited) Maar is die goedkope voeding, dan net zo goed? https://www.sbooster.com/mytek-brooklyn-dac-power-test/ Edited 26 april 2016 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 26 april 2016 Report Share Posted 26 april 2016 Zelfbouw kun je natuurlijk aan Sodejuu overlaten :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 27 april 2016 Report Share Posted 27 april 2016 Ja dat is misschien wel interessant. Wat voor bedrag moet ik dan aan denken grofweg?? Gewoon als indicatie hoor. Ik pin niemand er op vast. Mocht ik ook nog een auralic aries nemen dan geld daar hetzelfde voor. Dan neem ik die zonder voeding en wil er dan zelf een voeding bij kopen. Dan kan ik misschien een dubbelslag slaan.. haha.. Ik zal dan Sodejuu eens vragen.. Maar heeft op dit moment geen haast. Er is een audioquest carbon usb kabel onderweg... Ben benieuwd wat die doet.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 27 april 2016 Report Share Posted 27 april 2016 Kijk die laatste heb ik net te leen. Is toch zo'n ding met een stroompje langs de kabel? Sodeju zegt overigens dat zo'n voeding goedkoop 50/60 euro te bestellen is in Hong Kong. Dat zijn natuurlijk andere prijzen dan een Sbooster met al zijn reclame. Ik denk wel dat ik zoiets koop dan kan ik de Auralic makkelijk naar zolder meenemen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 27 april 2016 Report Share Posted 27 april 2016 (edited) Kijk die laatste heb ik net te leen. Is toch zo'n ding met een stroompje lang s de kabel? Sodeju zegt overigens dat zo'n voeding goedkoop 50/60 euro te bestellen is in Hong Kong. Dat zijn natuurlijk andere prijzen dan een Sbooster met al zijn reclame. Ik denk wel dat ik zoiets koop dan kan ik de Auralic makkelijk naar zolder meenemen. Nee Carl, dan heb je nog een duurdere, de coffee of de topper de diamond. Moet erg goed zijn als ik het mag geloven. Mijn beurs is niet zo diep dus tegen een jonge 2e hands carbon aangelopen voor een leuke prijs. Die zit net onder de coffee. Voeding bestellen in Hong Kong, tja dat is toch een drempeltje hoewel je het voor die prijs nog eens kunt wagen. Edited 27 april 2016 by conqubite Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 27 april 2016 Report Share Posted 27 april 2016 Ik kreeg bij de Brooklyn een chique USB-kabel kado, plus nog twee anderssoortige. Voor mij moet een kabel electrisch kloppen (en dat doen ze allemaal wel), en de structuurinformatie met rust laten (en dat doen ze geen van alle). Daar komen m.i. de oplopende prijzen vandaan. Niet dat de duurste dus de beste zijn, maar ze zullen vast wel anders klinken. Ik heb geen emplooi voor een USB-kabel overigens. Niet voor audio, bedoel ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 27 april 2016 Report Share Posted 27 april 2016 Ja dat is misschien wel interessant. Wat voor bedrag moet ik dan aan denken grofweg?? Gewoon als indicatie hoor. Ik pin niemand er op vast. Mocht ik ook nog een auralic aries nemen dan geld daar hetzelfde voor. Dan neem ik die zonder voeding en wil er dan zelf een voeding bij kopen. Dan kan ik misschien een dubbelslag slaan.. haha.. Ik zal dan Sodejuu eens vragen.. Maar heeft op dit moment geen haast. Er is een audioquest carbon usb kabel onderweg... Ben benieuwd wat die doet.. Misschien is dit wel wat: http://www.twistedpearaudio.com/power/placidbp.aspx Hoewel ik toch wel schat dat je zo tegen de 200 euro totaal kwijt zult zijn als er nog een leuk kastje omheen moet ( en een 50 VA Amplimo trafootje is een kleine 40 euro) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 27 april 2016 Report Share Posted 27 april 2016 Plus verzendkosten, invoerrechten en BTW ....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 28 april 2016 Report Share Posted 28 april 2016 (edited) Ik zeg niks meer. Jack weet alles (beter). Edited 28 april 2016 by Sodejuu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 28 april 2016 Report Share Posted 28 april 2016 (edited) Ik zeg niks meer. Jack weet alles (beter). Dit is gewoon (be)rekenen. Ik snap niet, dat mensen die eerder een miskoop hebben gedaan, weer voor een dubbeltje op de 1e plank wil zitten. Bij wie moet je zijn voor garantie? Als nu toevallig door die goedkope Chinese voeding je streamer stuk gaat? Zo' n "discussie" zou ik niet eens willen. Natuurlijk hoef je niet overal de hoofdprijs voor te betalen, maar als je zelf niet technisch bent. Zou ik even overleggen met de leverancier van de Dac of streamer. Edited 28 april 2016 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 28 april 2016 Report Share Posted 28 april 2016 Miskopen heb ik nog nooit gedaan Jack (als je mij bedoelde). Maar goed je hebt een punt met het kunnen beschadigen van de streamer. Creative audio heeft ook nog iets. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 28 april 2016 Report Share Posted 28 april 2016 (edited) Mooi Carl Ik koop wel eens wat buiten Europa, wat hier echt niet te koop is. En dan betaal je soms echt de hoofdprijs. Maar ja beter dat, dan niet te koop. Wat die voeding betreft, zou ik bij een DAC van €2000 geen risico nemen. Altijd overleggen met de winkel of leverancier en vragen of de (fabriek)garantie blijft gelden met de nieuwe voeding. Verder snap ik Sodejuu ook wel. Zoiets als de voeding van Creative audio heb ik ook gemaakt voor mijn streamer. Alleen heb ik een afgeschermd blokkenkern trafootje genomen. Ringkernen zijn namelijk erg breedbandig. Dat is prachtig voor in een uitgangs trafo van een buizenversterker, maar waar bijna niemand bij stil staat dat het ook breedbandig storingen van het lichtnet doorgeeft. Verder was dat trefootje 2€50 in de dump (radiomarkt Beesterszwaag) en heeft een overhitting beveiliging. Werkt al jaren tot volle tevredenheid Edited 28 april 2016 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 28 april 2016 Report Share Posted 28 april 2016 (edited) Mooi Carl Ik koop wel eens wat buiten Europa, wat hier echt niet te koop is. En dan betaal je soms echt de hoofdprijs. Maar ja beter dat, dan niet te koop. Wat die voeding betreft, zou ik bij een DAC van €2000 geen risico nemen. Altijd overleggen met de winkel of leverancier en vragen of de (fabriek)garantie blijft gelden met de nieuwe voeding. Verder snap ik Sodejuu ook wel. Zoiets als de voeding van Creative audio heb ik ook gemaakt voor mijn streamer. Alleen heb ik een afgeschermd blokkenkern trafootje genomen. Ringkernen zijn namelijk erg breedbandig. Dat is prachtig voor in een uitgangs trafo van een buizenversterker, maar waar bijna niemand bij stil staat dat het ook breedbandig storingen van het lichtnet doorgeeft. Verder was dat trefootje 2€50 in de dump (radiomarkt Beesterszwaag) en heeft een overhitting beveiliging. Werkt al jaren tot volle tevredenheid Ik koop ook weleens iets binnen Europa maar zulk soort materiaal als voedingen kan ik hier niet voor het zelfde geld krijgen. Neem nu deze voeding. http://www.ebay.nl/itm/LT1083CP-High-power-Voltage-Adjustable-HIFI-Linear-Regulated-DC-Power-Supply-Kit-/182108310227?hash=item2a66804ad3:g:ZZoAAOSw3mpXIG2x Daar kan ik niet tegenop bouwen. Nog even een trafo toe voegen en een verband trommel elkaar ben je. edit: nog ff een toelichting op de verband doos. Edited 28 april 2016 by kappa7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 28 april 2016 Report Share Posted 28 april 2016 Ik kan helemaal niet bouwen. Zal Sodejuu eens vragen om een linkje. Bij mijn dac van €2000 is gewoon gespecificeerd wat je er in kunt stoppen. En ja, daar zit zo'n gaatje in, en wij mannen... ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeuwarden Posted 28 april 2016 Report Share Posted 28 april 2016 Ik heb voor mijn Aries Femto twee voedingen gebouwd. De Sigma 11 van AMB en een op basis van een TPS7A4700 chip. (pcb via diyaudio) Die met chip kostte in totaal zo'n € 100,-. De voeding van AMB is overigens ook prima maar wel duurder. Gevolg is dat de 'high end' voeding van de Aries nu werkeloos is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 28 april 2016 Report Share Posted 28 april 2016 ..... En ja, daar zit zo'n gaatje in, en wij mannen... ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeuwarden Posted 28 april 2016 Report Share Posted 28 april 2016 Nieuwste aanwinst hier is een buizen eindversterker van Menno van der Veen met KT120 en ECC81. De PR20HE. Menno woont dichtbij en zodoende kon ik bij hem langs met mijn eigen eindversterkers voor een vergelijk. Bij Menno was het verschil dat de PR20 wat ruimtelijker klonk als mijn eigen eind-transistor-versterkers. Hier thuis pakt het verschil iets groter uit ten voordele van de buizen... Iemand nog een transistor eindversterker nodig? :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 28 april 2016 Report Share Posted 28 april 2016 Gefeliciteerd mooie versterker. De PR20HE is ontstaan uit: "het project" http://www.mennovanderveen.nl/nl/index.html Ik heb een tijd met het prototype gespeeld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeuwarden Posted 28 april 2016 Report Share Posted 28 april 2016 Dankjewel, ik ben er blijer mee dan ik verwacht had! Vraagje: heb jij indertijd ook geexperimenteerd met verschillende ECC81's? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 28 april 2016 Report Share Posted 28 april 2016 Ik kan helemaal niet bouwen. Zal Sodejuu eens vragen om een linkje. Bij mijn dac van €2000 is gewoon gespecificeerd wat je er in kunt stoppen. En ja, daar zit zo'n gaatje in, en wij mannen... ) Ik snap sowieso niet, dat ze in zo' n dure dac geen lineaire voeding stoppen Maar kennelijk had de fabrikant ook daar zo zijn redenen voor. Vraag het eens na Zo' n geschakelde voeding heeft ook voordelen: Je kunt hem klein bouwen. Veel minder warmte. En kennelijk goed genoeg, dat hij ook een MC phonotrap kan voeden. In mijn Dac zit een uitgebreide lineaire voeding met 4 of 5 regelaars en die wordt echt serieus warm. Dat vind ik wel een nadeel Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 28 april 2016 Report Share Posted 28 april 2016 (edited) Interessante discussies hier. Ik ben ook geen zelfbouwer met elektronica. Is te hoog gegrepen voor mij. Maar voor mijn dac en voor een toekomstige streamer, wat goed een aries zou kunnen worden, overweeg ik dat wel serieus. De streamer is er nog niet, de dac wel. Er is wat discussie over waar de voeding aan moet voldoen. Sbooster is het niet eens met de aanbeveling van Mytek zelf geloof ik. Ik begrijp ervan dat hij voldoende ampere moet hebben. Maar als iemand wel interesse heeft om een voeding voor me te maken (dat hoeft niet voor niets maar het moet wel interesant blijven natuurlijk) dan mag die zich melden hoor!! Edited 28 april 2016 by conqubite Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts