audiovorden Posted 30 april 2016 Report Share Posted 30 april 2016 (edited) Gisteravond kreeg ik van Post NL een Zalando-doos aangereikt. Bleek afkomstig te zijn van Music2 audio import. Marco had mij gelukkig al gewaarschuwd voor de camouflage doos. Al uitpakkend, zag ik een klein zwart doosje en dacht eerst nog dat er maar eentje in zat. Maar gelukkig bleken er twee zwarte doosjes in te zitten. Wat zijn ze toch klein! Het gaat om de Harmonizers. Gezien alle ophef die hier en daar te lezen is over deze doosjes, wilde ik ze zelf thuis ook wel eens beluisteren in combinatie met mijn speakers. En dat proces is nu aan de gang. Vanochtend, met tussendoor ook nog even eruit geweest voor boodschappen, geluisterd naar het programma "Een goede morgen met Vincent Bijlo", op mijn favoriete radiozender. En wat mij betreft mag Vincent blijven op Radio 4. Een verademing. En ja, zoals ook anderen al schreven, de doosjes doen wat met het geluid. Wordt vervolgt... Edited 30 april 2016 by audiovorden Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 30 april 2016 Report Share Posted 30 april 2016 Leuk, Van harte met de nieuwe aanwinst Ik zie al uit naar het fullcolour review Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 30 april 2016 Report Share Posted 30 april 2016 Gefeliciteerd! Wat jammer nou dat die dingen er alleen in het zwart zijn. Het lijken wel Fords. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 30 april 2016 Report Share Posted 30 april 2016 Dat waren de LS50 eerst ook en kijk nu eens... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 30 april 2016 Report Share Posted 30 april 2016 Vanochtend, met tussendoor ook nog even eruit geweest voor boodschappen, geluisterd naar het programma "Een goede morgen met Vincent Bijlo", op mijn favoriete radiozender. En wat mij betreft mag Vincent blijven op Radio 4. Een verademing. Goeie tip. Hier staat meestal BBC3 aan, en ik was dat programma al zowat vergeten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 30 april 2016 Report Share Posted 30 april 2016 Gefeliciteerd! Tenminste, ik verwacht dat je ze wel zult houden . Ben benieuwd naar je ervaringen met de platenspeler. Ik neem aan dat je vandaag in ieder geval nog wel één plaatje zult beluisteren.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 12 mei 2016 Report Share Posted 12 mei 2016 Ik wilde graag een mooie gebalanceerde interlink tussen dac en versterker en ben tegen een Aq Colorado aangelopen. Nog weer een tandje beter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 12 mei 2016 Report Share Posted 12 mei 2016 Heb je een linkje? Zoiets heeft toch alleen maar zin als je versterker ook helemaal "gebalanceerd" is? Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 12 mei 2016 Report Share Posted 12 mei 2016 Versterker is helemaal van begin tot eind gebalanceerd. Linkje lukt nu even niet via smartphone. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 12 mei 2016 Report Share Posted 12 mei 2016 Okoi. En de DAC, waar begint en eindigt de balans? De phono-aansluiting heeft het meen ik niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 12 mei 2016 Report Share Posted 12 mei 2016 Voor de phono maakt dat niet uit. Het signaal uit je element kan je wel on gebalanceerd invoeren in de versterker maar de extra versterking die je normaal krijgt met een gebalanceerd signaal heb je hier niet. het signaal wat je phono versterker in gaat blijft even hard. Daarnaast moet je bij een gebalanceerd signaal niet het hele signaal versterken maar 2 x de helft. Dat is dus een nog kleiner signaal om te gaan versterken. vervolgens moet de RIAA correctie plaats vinden 2 x was ook weer kans op fouten introduceert. Beter is het dus om de eerste trap on gebalanceerd te versterken dan de Riaa correctie al of niet actief toe te passen en vervolgens de laatste trap gebalanceerd uit te voeren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 12 mei 2016 Report Share Posted 12 mei 2016 Dan is Conqubite spekkoper, de analoge aansluiting (dus phono ook) op de Brooklyn is ongebalanceerd, de analoge uitgang kan gebalanceerd zijn. Verder zit er nog een AES uitgang op, zo gauw weet ik niet waar dat voor dient. Chique dingetje hoor, die zogenaamde DAC. Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 12 mei 2016 Report Share Posted 12 mei 2016 Bij deze een een foto. Is een net uitgelopen model van audioquest. Als ik het goed begrepen heb de voorganger van de nieuwe earth interlink. Nieuw voor mij boven budget maar ben er 2e hands voor een leuke prijs aan gekomen. En aangezien ik het nu als de belangrijkste interlink in mijn huidige set beschouw wilde ik toch graag een chique kabel hiervoor hebben. Heb hem maar even gehoord gisteren maar het klonk veelbelovend. Link to comment Share on other sites More sharing options...
terugnaaraf Posted 17 mei 2016 Report Share Posted 17 mei 2016 mooie kabel hoor! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 17 mei 2016 Report Share Posted 17 mei 2016 Alleen al heel mooi om te zien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 17 mei 2016 Report Share Posted 17 mei 2016 Maar wat zijn dat voor rare frutsels eraan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 17 mei 2016 Author Report Share Posted 17 mei 2016 Batterijhouders? Om een spanning op de afscherming te zetten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 18 mei 2016 Report Share Posted 18 mei 2016 (edited) Nope. De spanning wordt op de isolatie gezet. Spanning op de afscherming lijkt me wat erg tricky, daar deze veelal aan signal gnd hangt. Je zou dan signal gnd naar 24VDC,36VDC of 72VDC zetten. De meeste apparaten zijn daar niet blij mee. Het idee erachter is dat elke kabel ingespeeld moet worden, zodat die optimaal werkt (lees klinkt). Anders gezegd: de condensator die de kabel vormt moet geladen worden. Dat gebeurd normaal door DC componenten in het muzieksignaal. Audioquest slaat die stap over door een flink potentiaal (tegenwoordig 72V) op de isolatie te zetten. Inspelen is met een DBS kabel niet meer nodig. Of het klopt weet ik niet. Ik heb jarn met de Audioquest Jaguar gespeeld, maar die had ik 2de hands gekocht. Onlangs heb ik een nieuwe, Chinese Audioquest Sky laten komen en die speelt echt heel erg goed. Ik heb iig geen inspeeltijd opgemerkt. Edited 18 mei 2016 by Sodejuu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 18 mei 2016 Author Report Share Posted 18 mei 2016 Nope. De spanning wordt op de isolatie gezet. Spanning op de afscherming lijkt me wat erg tricky, daar deze veelal aan signal gnd hangt. Je zou dan signal gnd naar 24VDC,36VDC of 72VDC zetten. De meeste apparaten zijn daar niet blij mee. Het idee erachter is dat elke kabel ingespeeld moet worden, zodat die optimaal werkt (lees klinkt). Anders gezegd: de condensator die de kabel vormt moet geladen worden. Dat gebeurd normaal door DC componenten in het muzieksignaal. Audioquest slaat die stap over door een flink potentiaal (tegenwoordig 72V) op de isolatie te zetten. Inspelen is met een DBS kabel niet meer nodig. Of het klopt weet ik niet. Ik heb jarn met de Audioquest Jaguar gespeeld, maar die had ik 2de hands gekocht. Onlangs heb ik een nieuwe, Chinese Audioquest Sky laten komen en die speelt echt heel erg goed. Ik heb iig geen inspeeltijd opgemerkt. Hoe ga je een spanning op de isolatie zetten? "Isoleren" is volgens mij hetzelfde als "niet geleiden". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 18 mei 2016 Report Share Posted 18 mei 2016 (edited) Toch is dat precies wat Audioquest doet. Natuurlijk gebeurd het niet dmv aansluiting op de isolator zelf. Deze kabels hebben een loze draad in het midden en een loze afschermingsfolie. Hierop wordt de batterij aangesloten. De signaalgeleiders blijven ongemoeid. Door de spanning op die loze leidingen te zetten, wordt de "condensator" geladen. http://www.audioquest.com/resource_tools/LearningMods/DBS.pdf Edited 18 mei 2016 by Sodejuu Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 18 mei 2016 Report Share Posted 18 mei 2016 (edited) Ja, de sky.. nooit gehoord maar dat is top of the range... Er is al sprake van gewenning dus niet meer zo herkenbaar maar ik weet van de eerste paar keer nog dat het laag nog strakker werd dan het al was, in het hoog nog meer details, nog meer het live gevoel. In een van de MQA demo files van 2 L (ik zal het eens opzoeken) zit in het begin een paar keer een terugkerend woord (weet zo niet welk woord het is). Met de colorado hoorde ik voor het eerst een K-klank uitgesproken worden aan het begin van het woord. Word een beetje vreemd uitgesproken maar met deze kabel dus nog weer beter dan met de van den hul integration hybrid die me toch ook goed beviel. En van inspelen inderdaad helemaal niets gemerkt, maar de kabel was ook 2e hands. Momenteel even de jumpers weer uit de brooklyn. Bevalt digitaal toch beter. Heb toch de indruk dat ik met de jumpers een fractie inlever. Analoog ga ik met de van de hul toch even de heed quasar voorlopig even gebruiken. De klankrijkdom die die geeft haalt de phonopre van de brooklyn niet, hoe goe die verder ook klinkt. Ik ben wel erg nieuwsgierig wat de phonopre van de brooklyn op een echt goede analoge set doet die op een hoger niveau speelt dat die van mij. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat mijn analoge set gewoon niet beter kan dan wat ik hoor. Ik hoor verschil tussen beide phonopre's maar een duidelijke winnaar is er niet. Althans niet in mijn beleving. De grenzen van de analoge set zouden hiervoor wel eens de reden kunnen zijn. Daarnaast nog eens navragen hoe het zit met instellingen van de phonopre. De gain doe je met de jumpers maar afsluitimpedantie? Fixed wellicht, maar waarop dan? Geen idee nog. Wil ik eigenlijk wel weten. Edited 18 mei 2016 by conqubite Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 18 mei 2016 Report Share Posted 18 mei 2016 Tja, lastig zo. Heb het weleens op computeraudiophile gevraagd zonder antwoord te krijgen. Ik heb die jumpers er ook in zitten, maar die zouden alleen de output halveren, en dat leek mij wel zo gezond. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 18 mei 2016 Author Report Share Posted 18 mei 2016 Toch is dat precies wat Audioquest doet. Natuurlijk gebeurd het niet dmv aansluiting op de isolator zelf. Deze kabels hebben een loze draad in het midden en een loze afschermingsfolie. Hierop wordt de batterij aangesloten. De signaalgeleiders blijven ongemoeid. Door de spanning op die loze leidingen te zetten, wordt de "condensator" geladen. http://www.audioquest.com/resource_tools/LearningMods/DBS.pdf Dank je, zo is het een stuk duidelijker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 18 mei 2016 Report Share Posted 18 mei 2016 In een van de MQA demo files van 2 L (ik zal het eens opzoeken) zit in het begin een paar keer een terugkerend woord (weet zo niet welk woord het is). Met de colorado hoorde ik voor het eerst een K-klank uitgesproken worden aan het begin van het woord. Word een beetje vreemd uitgesproken maar met deze kabel dus nog weer beter dan met de van den hul integration hybrid die me toch ook goed beviel. Heb het nog even weer nagezocht. Is het nummer come away van het gelijknamige album van Marianne Beate Kielman en Sergej Osadchuk. Ze spreekt de woorden come away op een zodanige manier uit dat je (ik althans) het eerst helemaal niet verstaat. Met de colorado merk je een hele expliciete K klank die ze op een hele bijzonder manier uitspreekt. Pas later toen ik beter op de tekst ging letten en de titel van het nummer opzocht begreep ik dat ze com away zegt..haha. Maar de colorado legt wel meer bloot dus, duidelijker, explicieter ook dan de integration hybrid, wat ik overigens ook geen misselijke interlink vind. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 16 juni 2016 Report Share Posted 16 juni 2016 Cambridge CXC loopwerk Verwacht meer: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts