Leeuwarden Posted 29 juni 2016 Report Share Posted 29 juni 2016 De verschillen tussen de Dac' s lijken me klein. Dat vraag ik mij dus ook af. Ik hoor het in ieder geval vaker, neemt niet weg dat ik dat graag zelf eens zou willen ervaren. Mooie is dat je de dac binnen 30 dagen kan retourneren. Zou oveigens liever even een demo model thuis proberen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 29 juni 2016 Report Share Posted 29 juni 2016 (edited) Thuis proberen is het mooiste, maar ja zie dat maar voor elkaar te krijgen. In mijn dac heb ik vandaag een nieuw opampje gesoldeerd van de S/PDIFF ingang omdat ik die waarschijnlijk opgeblazen had. Het goede nieuws Dac werkt nog steeds. Het slechte S/PDIFF het nog niet doet. Maar het gaf me wel de gelegenheid om eens verder te neuzen De 8 interne Dac' s van de ESS9018S zijn inderdaad 2x 4 geschakeld. Dus 4 Dac's voor links en 4 voor rechts Op de hoofd print alleen al meer dan 34.000uF aan capaciteit. Zo' n ESS chip is blijkbaar gevoelig voor een gezonde voeding. Het digitale gedeelte is met Vishay 146 uitgevoerd dat is de 125C versie van de 136 die ik zelf vaak gebruik. Lijkt me niet goedkoop. Ik schat dat er voor $250 aan onderdelen in deze dac zitten. 2 nadelen geen mooi kastje en geen USB. Voor de rest wel ok. Edited 29 juni 2016 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeuwarden Posted 29 juni 2016 Report Share Posted 29 juni 2016 Thuis proberen is het mooiste, maar ja zie dat maar voor elkaar te krijgen. Kwestie van aanschaffen en in geval van teleurstelling terug sturen. Is kennelijk heel normaal tegenwoordig... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 29 juni 2016 Report Share Posted 29 juni 2016 Kwestie van aanschaffen en in geval van teleurstelling terug sturen. Is kennelijk heel normaal tegenwoordig... Komt waarschijnlijk omdat steeds meer audio alleen via het WWW te koop is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 29 juni 2016 Report Share Posted 29 juni 2016 (edited) Af en toe schrik ik gewoon.... Heb nu via laptopje 2 cello's opstaan. Daar wordt ik wel zo godsgruwelijk met de haren de muziek in gesleept en de detailering is zo belachelijk goed dat het bijna niet eens mooi meer klinkt.... En is niet eens mqa... Zal eens kijken of het misschien hi res materiaal is.... En overigens, zonder tegel er onder momenteel.. En verder met musicbee geen gedoe met het zoeken naar de juiste bitrate. Geen ruis en zo... Tot nu toe nog steeds in een keer goed en geen hik ups. Alleen de manier van taggen is even wennen. Maar is mijn schuld want daar heb ik nog nooit werk van gemaakt. Musicbee is een aanbeveler dus.... Edited 29 juni 2016 by conqubite Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 30 juni 2016 Report Share Posted 30 juni 2016 De Brooklyn vertelt je netjes wat er binnenkomt. Een tegel ebt nog wat na. Haastige spoed is zelden goed. Lees net dat de jongste update voor de Brooklyn gestotter oplevert met Macs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 30 juni 2016 Report Share Posted 30 juni 2016 Marc de Brooklyn en Manhattan hebben geen divers nodig onder Linux en MacOSX. De laatste keer dat er "gestotter" was, was een USB bug in MacOSX EL Capitan dat is opgelost in versie 10.11.4 inmiddels zijn we bij 10.11.5. Dus? Updaten is inderdaad niet altijd slim. Ik werk ik nog met de voorgaande MacOSX versie Yosemite en die wordt keurig door Apple ondersteund en werkt perfect met audio Mytek maakt mooie dac' s de Manhattan gebruikt ook de ESS9018S in 8 mono to 2 double balanced stereo configuratie net als mijn zwarte leeuw. Maar "beter" dan andere van $10.000 of meer lijkt me wat overdreven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 30 juni 2016 Report Share Posted 30 juni 2016 Ehm, Jack, het zit 'm in de update van de Brooklyn i.c.m. Macs, whatever versie. Heb ik gelezen, niet meegemaakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 30 juni 2016 Report Share Posted 30 juni 2016 Ehm, Jack, het zit 'm in de update van de Brooklyn i.c.m. Macs, whatever versie. Heb ik gelezen, niet meegemaakt. Misschien ook even de bron vermelden? De mijne staat hier https://support.apple.com/kb/DL1868?locale=nl_NL [...| Verhelpt een probleem dat ertoe leidde dat USB-audioapparaten de verbinding verbraken Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 30 juni 2016 Report Share Posted 30 juni 2016 http://www.computeraudiophile.com/f6-dac-digital-analog-conversion/mytek-new-digital-analogue-converter-brooklyn-26001/index59.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 30 juni 2016 Report Share Posted 30 juni 2016 Zijn ze vergeten die versie te testen.? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 30 juni 2016 Report Share Posted 30 juni 2016 Vast niet, maar ja, testen he? Is het allermoeilijkste in de IT Met een Linux-gebaseerde microrendu werkt het kennelijk prima. Je zou toch een beetje wars worden van Apple. Wacht, even de plaat omdraaien Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 30 juni 2016 Report Share Posted 30 juni 2016 Gewoon een goede dac kopen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeuwarden Posted 30 juni 2016 Report Share Posted 30 juni 2016 Over Appel gesproken. Jaren met een MacMini en Audirvana gespeeld. Grote sprong voorwaarts gemaakt door over te stappen op de Aries Femto. Klein hupsje de goede kant op gedaan door de lineaire voeding te vervangen door een zelfbrouwsel (afgebrand op ZBA werkt echter wel vlekkeloos). Las ik iets over dat Audirvana tegenwoordig upsamplen kan tot DSD256. MacBook van Mijn Bijzonder Charmante Echtgenote, kortweg MBCE, achterover gedrukt en mijn versie van Audirvana erop gezet. Tja, het is anders als de Aries... Beter? Ik twijfel... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 30 juni 2016 Report Share Posted 30 juni 2016 Gewoon een goede dac kopen Eentje zonder al die updates dus. Hups! Ooit kwam er een update voor de Olive die klassieke muziek spelen onmogelijk maakte. Hoop gedoe om die terug te draaien. Waar gehakt wordt vallen spaanders moet je maar denken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 30 juni 2016 Report Share Posted 30 juni 2016 Ikzelf ben een jaartje aan het rommelem geweest voordat ik voor mij de beste combi had. Mijn Mac mini werkt geweldig nu met een getunde versie Osx het oude model HiFace Evo die een speciaal studio protocol kan waarmee mijn Black Lion dac mee overweg kan. Werkt naadloos samen met Audirva. Heeft wel even geduurd voordat ik e.e.a had uitgezocht. Niet iedereen zal dat geduld hebben. Ik ook niet had het bijna weggedonderd ...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 30 juni 2016 Report Share Posted 30 juni 2016 Eentje zonder al die updates dus. Hups! Precies in mijn dac valt niets up te graden. Ik heb een tijdje een haat liefde verhouding met dat ding gehad. Maar het werkt nu zo mooi.En nu ik hem uit elkaar heb gehaald weet ik dat er voor dit geld waarschijnlijk niets beters is. Wel mooiere kastjes, knopjes, etc Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 30 juni 2016 Report Share Posted 30 juni 2016 Inmiddels is er oplossing voor die 'foute' update. Lekker vlot. Mytek luistert goed naar zijn klanten. De ene wil upsamplen, de ander een balanskans, een derde wil een lichtloos display. Allemaal ingewilligd of komt eraan. Het zal wel een keer ophouden, maar zo is het toch prima geregeld? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 30 juni 2016 Report Share Posted 30 juni 2016 Ik regel datmet Audirvana op de Mac mini. De processor van dat ding staat toch niks te doen. Upsampelen naar b.v. 192Khz kost nauwelijks enige CPU. Maar sinds dat ik de pro instellingen heb gevonden in mijn HiFace Evo gebruik ik dat niet meer. Was een kwestie van één klein jumpertje plaatsen (rechts in het midden) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeuwarden Posted 30 juni 2016 Report Share Posted 30 juni 2016 Inmiddels is er oplossing voor die 'foute' update. Lekker vlot. Mytek luistert goed naar zijn klanten. De ene wil upsamplen, de ander een balanskans, een derde wil een lichtloos display. Allemaal ingewilligd of komt eraan. Het zal wel een keer ophouden, maar zo is het toch prima geregeld? Ze leveren er nog net niet een leuke juffrouw in een kort rokje bij om de zaak te bedienen Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 30 juni 2016 Report Share Posted 30 juni 2016 Daar zal je om moeten vragen! Ik zou ze wel meteen minder leuk vinden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 1 juli 2016 Report Share Posted 1 juli 2016 Je moet maar een dac kopen van 2000. euro,s. Pffffffffffffffff. Mvg wol Jaloers Wol? Het is ook een voorversterkertje, mijn draaitafel is er op aangesloten, mijn koptelefoon ook, en ik bedien hem met de afstandsbediening. En hij kostte me net iets meer dan €1800. Next! Om met TubeJack te spreken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 1 juli 2016 Report Share Posted 1 juli 2016 (edited) Dat is toch een teken aan de wand, software beïnvloedt het geluid, zoal Holger Barske sagt ,hoor het verschil tussen Windows, Mac en Linux, en dan praten we nog niet over de app,s , dan is de muziek toch kunstmatig of wel nep. Je moet maar een dac kopen van 2000. euro,s. Pffffffffffffffff. Mvg wol Er zijn zoveel mensen "die wat beweren" Maar stel dat die Holger Barske gelijk heeft, dan is m.i. het verschil tussen audio software en besturingssystemen t.o.v. diverse platenspelers en pick-up elementen nihil. En ik heb toch echt nog nooit iemand hier horen klagen dat muziek van een LP nep is. Waarmee die stelling van Hoger Barske zo de kliko in kan wat mij betreft. Er zijn mensen die kopen een dac van €100 en een ander een Weiss DAC202 van €6.300 nou en? (ik had ook liever die Weiss gehad hoor....het leven is "behelpen" prioriteiten stellen. Maar goed Wol jij hebt beloofd om de eerst volgende meeting "het verschil te laten horen" Ik ben benieuwd Edited 1 juli 2016 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 2 juli 2016 Report Share Posted 2 juli 2016 (edited) Dan heb je nooit een vd hull element gehoord dan draai jij geen cd,s meer, dat ontbreekt nog in mijn collectie . Mvg wol Inderdaad Wol, van den Hull maakt fijne elementen. Een MC10 special heeft hier een paar weken vertoeft en klinkt inderdaad mooi. Een Lyra Delos vond ik weer wat mooier en draai met plezier weer CD's. Wat digitaal betreft, laat me ik me graag verassen Wol Edited 2 juli 2016 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 2 juli 2016 Report Share Posted 2 juli 2016 Heeft die meneer Barske zijn proefjes met éen en dezelfde computer gedaan? Kijk, dan wordt het boeiend, maar anders... Een link, Wol, een link. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts