Jump to content

Wat Zijn Je Nieuwe Audio Aanwinsten II....

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

De verschillen tussen de Dac' s lijken me klein.

Dat vraag ik mij dus ook af. Ik hoor het in ieder geval vaker, neemt niet weg dat ik dat graag zelf eens zou willen ervaren. Mooie is dat je de dac binnen 30 dagen kan retourneren. Zou oveigens liever even een demo model thuis proberen...

Thuis proberen is het mooiste, maar ja zie dat maar voor elkaar te krijgen.

In mijn dac heb ik vandaag  een nieuw opampje gesoldeerd van de S/PDIFF ingang omdat ik die waarschijnlijk opgeblazen had.  Het goede nieuws Dac werkt nog steeds. Het slechte S/PDIFF het nog niet doet.  Maar het gaf me wel de gelegenheid om eens verder te neuzen 

De 8 interne Dac' s van de ESS9018S  zijn inderdaad 2x 4 geschakeld.  Dus 4 Dac's voor links en 4 voor rechts 

Blacklionwitheess9018s.jpg

Op de hoofd print alleen al meer dan 34.000uF  aan capaciteit. Zo' n ESS chip is blijkbaar gevoelig voor een gezonde voeding.  Het digitale gedeelte is met Vishay 146 uitgevoerd dat is de 125C versie van de 136 die ik zelf vaak gebruik.

Blacklionwithedacprint-1024x768.jpg

Lijkt me niet goedkoop.  Ik schat dat er voor $250  aan onderdelen in deze dac zitten.  

2 nadelen geen mooi kastje en geen USB.  Voor de rest wel ok.  

Edited by Tubejack

Af en toe schrik ik gewoon.... Heb nu via laptopje 2 cello's opstaan. Daar wordt ik wel zo godsgruwelijk met de haren de muziek in gesleept en de detailering is zo belachelijk goed dat het bijna niet eens mooi meer klinkt.... :ph34r:  En is niet eens mqa... ;)  ;) Zal eens kijken of het misschien hi res materiaal is.... ;)

En overigens, zonder tegel er onder momenteel.. En verder met musicbee geen gedoe met het zoeken naar de juiste bitrate. Geen ruis en zo... Tot nu toe nog steeds in een keer goed en geen hik ups. Alleen de manier van taggen is even wennen. Maar is mijn schuld want daar heb ik nog nooit werk van gemaakt. Musicbee is een aanbeveler dus.... ^_^

Edited by conqubite

De Brooklyn vertelt je netjes wat er binnenkomt. Een tegel ebt nog wat na. Haastige spoed is zelden goed. Lees net dat de jongste update voor de Brooklyn gestotter oplevert met Macs. :(

Marc de Brooklyn en Manhattan hebben geen divers nodig onder Linux en MacOSX.  De laatste keer dat er "gestotter" was, was een USB bug in MacOSX  EL Capitan dat is opgelost in versie 10.11.4  inmiddels zijn we bij 10.11.5.   Dus? 

Updaten is inderdaad niet altijd slim.  Ik  werk ik nog met de voorgaande MacOSX versie Yosemite en die wordt keurig door Apple ondersteund en werkt perfect met audio :)  

Mytek maakt mooie dac' s  de Manhattan gebruikt ook de ESS9018S in 8 mono to 2 double balanced stereo configuratie net als mijn zwarte leeuw.

Maar "beter" dan andere van $10.000 of meer lijkt me wat overdreven. ;)  

Vast niet, maar ja, testen he? Is het allermoeilijkste in de IT

Met een Linux-gebaseerde microrendu werkt het kennelijk prima. Je zou toch een beetje wars worden van Apple.

Wacht, even de plaat omdraaien ^_^

Over Appel gesproken. Jaren met een MacMini en Audirvana gespeeld. Grote sprong voorwaarts gemaakt door over te stappen op de Aries Femto. Klein hupsje de goede kant op gedaan door de lineaire voeding te vervangen door een zelfbrouwsel (afgebrand op ZBA werkt echter wel vlekkeloos). Las ik iets over dat Audirvana tegenwoordig upsamplen kan tot DSD256. MacBook van Mijn Bijzonder Charmante Echtgenote, kortweg MBCE, achterover gedrukt en mijn versie van Audirvana erop gezet. Tja, het is anders als de Aries... Beter? Ik twijfel...

Gewoon een goede dac kopen

Eentje zonder al die updates dus. Hups!

Ooit kwam er een update voor de Olive die klassieke muziek spelen onmogelijk maakte. Hoop gedoe om die terug te draaien. Waar gehakt wordt vallen spaanders moet je maar denken. ^_^

Ikzelf ben een jaartje aan het rommelem geweest voordat ik voor mij de beste combi had. Mijn Mac mini werkt geweldig nu met een getunde versie Osx het oude model HiFace Evo die een speciaal studio protocol kan waarmee mijn Black Lion dac mee overweg kan.

Werkt naadloos samen met Audirva. Heeft wel even geduurd voordat ik e.e.a had uitgezocht. Niet iedereen zal dat geduld hebben. Ik ook niet had het bijna weggedonderd ......

Eentje zonder al die updates dus. Hups!

^_^

Precies in mijn dac valt niets up te graden. Ik heb een tijdje een haat liefde verhouding met dat ding gehad. Maar het werkt nu zo mooi.

En nu ik hem uit elkaar heb gehaald weet ik dat er voor dit geld waarschijnlijk niets beters is. Wel mooiere kastjes, knopjes, etc

Inmiddels is er oplossing voor die 'foute' update. Lekker vlot.

Mytek luistert goed naar zijn klanten. De ene wil upsamplen, de ander een balanskans, een derde wil een lichtloos display. Allemaal ingewilligd of komt eraan.

Het zal wel een keer ophouden, maar zo is het toch prima geregeld?

Ik regel datmet Audirvana op de Mac mini.  De processor van dat ding staat toch niks te doen.  

Upsampelen naar b.v. 192Khz kost nauwelijks enige CPU. Maar sinds dat ik de pro instellingen heb gevonden in mijn HiFace Evo gebruik ik dat niet meer.

Was een kwestie van één klein jumpertje plaatsen  :blink: (rechts in het midden)

hifaceevobinnen.jpg

Inmiddels is er oplossing voor die 'foute' update. Lekker vlot.

Mytek luistert goed naar zijn klanten. De ene wil upsamplen, de ander een balanskans, een derde wil een lichtloos display. Allemaal ingewilligd of komt eraan.

Het zal wel een keer ophouden, maar zo is het toch prima geregeld?

Ze leveren er nog net niet een leuke juffrouw in een kort rokje bij om de zaak te bedienen  :blink:  :P

Je moet maar een dac kopen van 2000. euro,s. Pffffffffffffffff. :D

Mvg wol

Jaloers Wol? Het is ook een voorversterkertje, mijn draaitafel is er op aangesloten, mijn koptelefoon ook, en ik bedien hem met de afstandsbediening. En hij kostte me net iets meer dan €1800.

Next! Om met TubeJack te spreken.

Dat is toch een teken aan de wand, software beïnvloedt het geluid, zoal  Holger  Barske  sagt ,hoor het verschil tussen Windows, Mac en Linux, en dan praten we nog niet over de app,s , dan is de muziek toch kunstmatig of wel nep.

Je moet maar een dac  kopen van 2000. euro,s. Pffffffffffffffff.  :D

Mvg wol  

Er zijn zoveel mensen "die wat beweren"  Maar stel dat die Holger Barske  gelijk heeft, dan  is m.i. het verschil tussen audio software en besturingssystemen  t.o.v. diverse platenspelers en pick-up elementen nihil. En ik heb toch echt nog nooit iemand hier horen klagen dat muziek van een LP nep is.  Waarmee die stelling van Hoger Barske zo de kliko in kan wat mij betreft.

Er zijn mensen die kopen een dac van €100 en een ander een Weiss DAC202 van €6.300 nou en? (ik had ook liever die Weiss gehad hoor....het leven is "behelpen" prioriteiten stellen. :P  

Maar goed Wol jij hebt beloofd om de eerst volgende meeting "het verschil te laten horen"  Ik ben benieuwd  :)

Edited by Tubejack

Dan heb je nooit een vd hull element gehoord dan draai jij geen cd,s meer, dat ontbreekt nog in mijn collectie :).

Mvg wol

Inderdaad Wol, van den Hull  maakt fijne elementen. Een MC10 special heeft hier een paar weken vertoeft en klinkt inderdaad mooi.  Een Lyra Delos

vond ik weer wat mooier en draai met plezier weer CD's.

Wat digitaal betreft, laat me ik me graag verassen Wol  :)

Edited by Tubejack

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...