Jump to content

Wat Zijn Je Nieuwe Audio Aanwinsten II....

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Heeft die meneer Barske zijn proefjes met éen en dezelfde computer gedaan? Kijk, dan wordt het boeiend, maar anders...

Een link, Wol, een link.

Het stond toch in een nummer van het blad LP?  Mooi blad voor vinyl liefhebbers .....   geeft wel te denken  :rolleyes: Hoe objectief is dat?   :P

Volgens Wol maakte het ook uit of je één of meerdere  procesoren gebruikt.   Eerder in dit topic even geprobeerd  maakt bij mij niets uit. 

Maar als je het leuk vind, kun je het heel simpel zelf testen.  Neem een gratis en op alle platform beschikbare speler zoals VLC.

Draai dezelfde muziek bestanden onder Linux, Windows en Mac via dezelfde dac.  Als het goed ingesteld staat, is er geen verschil verwacht ik.

Edited by Tubejack

Ik geloof dat ik mijn Osborne nog maar eens van stal ga halen. Daar was ooit een interface voor bandjes bij. Maar slappe floppies, is dat niks? :)

Die zal het vast nog doen. :)  Maar laat Wol nu maar eens wat "bewijzen" Ik ben dat geklets nu wel een beetje zat. Wanneer is de eerst volgende Hear meting?

Het stond toch in een nummer van het blad LP? Mooi blad voor vinyl liefhebbers ..... geeft wel te denken :rolleyes: Hoe objectief is dat? :P

Volgens Wol maakte het ook uit of je één of meerdere procesoren gebruikt. Eerder in dit topic even geprobeerd maakt bij mij niets uit.

Maar als je het leuk vind, kun je het heel simpel zelf testen. Neem een gratis en op alle platform beschikbare speler zoals VLC.

Draai dezelfde muziek bestanden onder Linux, Windows en Mac via dezelfde dac. Als het goed ingesteld staat, is er geen verschil verwacht ik.

Dat is best mogelijk. M.i. gaat het om verschillen in structuurinfo, materiaalafhankelijk dus. Vandaar dat analoge tape op nr 1 staat bij Wol, plaat op 2 en digitaal op 3. Maar daar kun je zo veel aan doen, dat onderscheid haast niet meer te maken is. Hier is lp en flac wel zowat gelijkwaardig. Tape heb ik niet meer.

Grappig is ook dat die 3 media aflopen in muzikaliteit, maar oplopen in gemak.

Ik zie Arden bv nog niet zo snel Syrinx van Debussy opzoeken op tape 5 vanaf nr 36436... Of Wol.

Ik had meer met de Comodore Amiga Duck, hoewel die tijd de Atari 1040? m.i. het meeste gebruikt werd wegens zijn Midi-interface

924455676(01).jpg

Ah, oh! De Atari! Dat was likkebaarden.

Marc, lees eens de reacties over mqa bij alpha audio, het is gewoon de zoveelste marketing product.

Mvg wol

Nee, kom jij maar eens luisteren. Ik kan het aan- en uitzetten.

Wat heb ik aan reacties van mensen die het niet eens hebben. :/(

Hij wordt handwarm. Lekker warm. Aan zowel de bovenkant als de onderkant zitten ontluchtingsgaatjes in de vorm van het Mumsoft/MQA/Mytek-logo. O, ik vergeet Meridian ;)

Nou ja, grapje. Ik zag bij iemand een Auralic er bovenop staan, wel met afstandsbusjes. Zelf zou ik er niets opzetten.

Nu ja, er zit een mooie dubbele voeding in, en een ruimere kast heeft praktische voordelen, maar moet dat die 3000 euro extra kosten?

De phono pre module is zelfs nog een extra (geen idee wat die moet kosten, denk > 500 euro)

13.jpg

mytek_manhattan_8.png

2016-03-04_Mytek-Brooklyn_006.jpg

Edited by Duck-Twacy

Je was met net 1 seconde voor.  Verschillen, o.a.: Zeer uitgebreide lineaire voeding 

I.p.v. de ESS9018 KM2 (2 dac's in één chip)gebruiken ze in de Manhattan de ESS9018S (8 dac's in één chip)

Of dat het prijsverschil waard is?  Denk dat de Brooklyn  gewoon value for money is en de Manhattan zit bij de top.

Edited by Tubejack

Ik heb eigenaren van de Manhattan er wel over zien schrijven. De Manhattan heeft o.a. een betere voeding, maar nog geen MQA. Hele volksstammen schaffen nu voor de Brooklyn betere voedingen aan. Ik hoef dat gelukkig niet te doen. Mytek is bezig aan een mk2 voor de Mantattan, ook met MQA.

Ja, zo kan je het zien Jack, maar ergens blijft ik het jammer vinden dat fabrikanten dit doen (niet alleen Mytek). In onderdelen zit er maar een paar honderd euro extra in (neem aan dat die trafoos niet veel meer dan 100 euro per stuk zijn, mooie trafo kap is wellicht duurder, want speciaal gemaakt).

En de kostprijs verschil van een DAC chip bij grote aantallen is bijna verwaarloosbaar bij deze bedragen (paar tientjes).

Een prijs van 3000 euro had ik redelijker gevonden, 3500 desnoods ivm de kleine aantallen.

Zie trouwens dat ESS al weer een generatie verder is met de ES9038 etc. Ben benieuwd  http://www.esstech.com/index.php/en/products/sabre-digital-analog-converters/audiophile-dacs/

Edited by Duck-Twacy

Ik heb eigenaren van de Manhattan er wel over zien schrijven. De Manhattan heeft o.a. een betere voeding, maar nog geen MQA. Hele volksstammen schaffen nu voor de Brooklyn betere voedingen aan. Ik hoef dat gelukkig niet te doen. Mytek is bezig aan een mk2 voor de Mantattan, ook met MQA.

Maak je geen illusies Marc! Ook bij jou zou een betere voeding wonderen doen...

Ja, zo kan je het zien Jack, maar ergens blijft ik het jammer vinden dat fabrikanten dit doen (niet alleen Mytek). In onderdelen zit er maar een paar honderd euro extra in (neem aan dat die trafoos niet veel meer dan 100 euro per stuk zijn, mooie trafo kap is wellicht duurder, want speciaal gemaakt).

En de kostprijs verschil van een DAC chip bij grote aantallen is bijna verwaarloosbaar bij deze bedragen (paar tientjes).

Een prijs van 3000 euro had ik redelijker gevonden, 3500 desnoods ivm de kleine aantallen.

Zie trouwens dat ESS al weer een generatie verder is met de ES9038 etc. Ben benieuwd  http://www.esstech.com/index.php/en/products/sabre-digital-analog-converters/audiophile-dacs/

Dat is zeker jammer.  Ach je kunt ook zeggen:  de "goedkopere instap modellen"  krijgen gewoon relatief veel mee van hun dure broertjes en zusjes.

En zo zijn er nog wel 10tallen zaken die mee spelen.  Precies dezelfde onderdelen zitten ook in Dac' s van 6.000 of €10.000.....

Daarom ben ik ook zo blij met mijn Zwarte Leeuw.  Hij is niet mooi of handig maar klinkt gewoon niet.  ;)

Edited by Tubejack

Ach (ondanks denaam van dit draadje) heb ik ook voorlopig geen behoefte aan een andere DAC (de mijne kostte me destijds (nu 6 jaar geleden) 2 jaar oud 750 euro). Hij kan nog zeker nog eens 8 jaar mee. Alleen als ik mn sacd zou kunnen rippen en losse dsd files had, zou een nieuwe dac nuttig zijn.

Met de voeding zit het wel snor

hero_preopen.jpg

Oh, ja,of MQA moet echt doorbreken natuurlijk...

Edited by Duck-Twacy

Maak je geen illusies Marc! Ook bij jou zou een betere voeding wonderen doen...

Ja, klopt. Ik heb hem elders gehoord met de SBooster, was zeker beter. Toen mijn Brooklyn ertussen. Werd al beter. SBooster eruit, lucht! Stukken beter dan die andere Brooklyn mét SBooster.

Nu heb je tig externe voedingen, de SBooster is er maar een van. Dus nog een lange weg te gaan? Ik denk het niet.

Nu heb ik die SBooster te leen. Hoe die hier performt heb ik elders beschreven. Hij ligt te wachten op zijn eigenaar.

Edited by mumsoft

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...