Jump to content

Wat Zijn Je Nieuwe Audio Aanwinsten II....

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Niet duur Duck :)  De volgende Dac koop ik weer 2e hands.  Die techniek gaat zo snel.  Hoewel ik meestal 16bit draai en het valt me op, dat het lijkt of daar juist de winst zit bij nieuwe converters en spelers.

Edited by Tubejack

Ik heb net telefonisch een Thorens 320 gekocht met TP 16 III arm erop. Zit nog een Tenorel element op. Hij was van de vader van de verkoper en nog helemaal origineel. De knaap had er wel verstand van, want hij speelde zelf met een Kuzma (ook niet mis).

Ik ga hem zaterdag ophalen. En dan heb ik gelijk een probleem want komt de 320 naast de Oracle te staan op zolder of toch maar de 160 (die nu beneden staat). Welke zou het beste klinken?

Ik heb wel iets met die Thorensen. Mooi degelijk produkt en voor de eeuwigheid gebouwd. Ik wil hem ook origineel houden, dus alleen kleine aanpassingen. Het Tenorel element schijnt ook nog goed te zijn.

Bedankt Jack. Jij hebt met de 2001 eigenlijk een verbeterde versie. Als je nog tips hebt graag! Hij komt naast de Oracle en ik wil er op termijn een iets vergevingsgezinder element op voor de mindere platen. Maar misschien doet het Tenorel element dat ook wel?

Weet je, ik heb drie kinderen die een draaitafel in huis hebben: een Thorens 115, een Dual 1219 en een Technics. Daar valt nog wat te winnen. Op lange termijn krijgen mijn drie draaitafels altijd wel een plekje. Ondertussen houden ze mij van de straat :D

In mijn TD-2001 zit een Quadrofonie element een Nagaoka JT-322 te wachten op experimenten met dat jaren 70 medium. ^_^

Dat  klinkt ook met "gewoon" stereo heel behoorlijk.   Wat je er aan kunt verbeteren?  Jaarlijks een beurtje geven, lager en pen goed schoonmaken. Goede draaitafel olie gebruiken zoals QS (Die discussie hebben hier een aantal maal gevoerd dus s.v.p.)  Af en toe een nieuwe originele snaar en natuurlijk het element en arm goed af laten stellen.

Bob heeft dat voor mij gedaan samen met de Sony PS-6750 die "strak"  draait volgens de visite   :D Maar  bijna net zoveel lol heb ik van mijn Dual 1019 met Denon DL-110  :)

Ik zou dat Tenorel element proberen en de naald onder de microscoop mooi schoonmaken   :)  Maar er zijn hier mensen zoals Rogier die er meer verstand van hebben ;)

Ik denk wel dat Roger helpt Jack. Die QS olie heb ik zelf.

Waar zitten eigenlijk precies de verschillen tussen de 320 en de 2001?

Leuk dat Quadro. Heb jij nog platen?

Edited by carl

Dat verhaal van Holger had ik al gelezen Jack. Ik heb de idee dat de metalen bodemplaat het zwakke punt is (kleurt). Bfly audio heeft daar een niet te dure oplossing voor die je onder de tafel plaatst.

De Thorens draaitafels die ik hier gehad heb TD-160, TD-147 en nu de TD-2001 kleuren m.i. allemaal iets.  Dat maakt een Thorens tot een Thorens. Nu kan ik er wel een RCD bodemplaat onderschroeven, maar waarom zou ik dat doen? Hij klinkt zo heel prettig in mijn oren.  Straks "verprutst" ik hem  :unsure:

Edited by Tubejack

Wat is dat nu eigenlijk, kleuren? Alles wat afwijkt van de ingebeelde werkelijkheid? Dan kleurt toch elke set? 100% krijg je het toch nooit, dus wat zou dat. Het gaat erom de vieze kleurtjes te vermijden en een harmonische compositie van je set te maken, dat vind ik

Wat is dat nu eigenlijk, kleuren? Alles wat afwijkt van de ingebeelde werkelijkheid? Dan kleurt toch elke set? 100% krijg je het toch nooit, dus wat zou dat. Het gaat erom de vieze kleurtjes te vermijden en een harmonische compositie van je set te maken, dat vind ik

Aan het eind moet het gewoon op muziek lijken, en niet op "goed geluid".

Hoe vaak kom jij 't tegen? :)

Elke dag, al jaren. En dat zeggen er velen, nietwaar? Dus daar schiet je niets mee op.

Als je na al die jaren het verschil tussen hifigeluid en muziek ook nog niet kent, gaat het er ook niet meer van komen, denk ik! ;)

Ik schreef al eens dat muziek en hifigeluid beide op 100m afstand herkenbaar en onderscheidbaar zijn. Als je er pal voor zit dus zeker.

En degenen die niet snapten wat ik bedoelde schreeuwden nog het hardst ook!

Edited by thingman

De Thorens draaitafels die ik hier gehad heb TD-160, TD-147 en nu de TD-2001 kleuren m.i. allemaal iets.  Dat maakt een Thorens tot een Thorens. Nu kan ik er wel een RCD bodemplaat onderschroeven, maar waarom zou ik dat doen? Hij klinkt zo heel prettig in mijn oren.  Straks "verprutst" ik hem  :unsure:

Ze zeggen dat die met een bodemplaat in het midden iets strakker wordt. Verder denk ik dat eigenlijk elk component ergens wel kleurt.

Carl, welke bodem van de drie ?

Dat Thorens kleurt door de omkasting is een, maar dat is niet de enigste kleuring, zoek de verschillen ? :D

Mvg wol

Zeg wol, als ik jou een doos potloden geef, ga je dan ergens anders kleuren  :D

Edited by Tubejack

Misschien kan Wol wat vertellen over het ontkleuren? Of welke DT volgens hem het minst kleurt? Of welke combinatie van element, arm, dt en phonotrap het minst kleurt, ook al kleuren de onderdelen? Dan schiet het wat op.

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...