Jump to content

Wat Zijn Je Nieuwe Audio Aanwinsten II....

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Nieuwste aanwinst gelijk wereldwijd gepubliceerd :-)

http://www.troelsgravesen.dk/NEXT-4_Jan.htm

Erg fraai.

Ik zou zwart LS doek voor het filter spannen. Houd het stof eruit en je niemand die iets over de draadjes kan zeggen :)

MDF plankje kan ook (of perspex oid), maar dat kan weer resoneren.

Laagprobleem oplossen wordt lastig. Twee hondjes (pianoplanken) kopen en rondrijden denk ik

Als de beste plaats gevonden is wellicht ontkoppelaars als bv https://www.tonecontrol.nl/auralex-propad-xl-monitor-isolatiepad-set

bastrap op de grootste roommode...

Edited by Duck-Twacy

Dankje :-) Op de onderste foto is te zien dat er een deksel voor het filter zit :-) Resoneert gelukkig niet. Ik ben inmiddels hogere voetjes aan het maken voor onder de speakers. Die paar cm omhoog maakt echt een enorm verschil. Het kan vast nog wel beter door andere plaatsing maar ik moet hier ook nog een beetje met vrouw en kids leven ben ik bang. 

Edited by Leeuwarden

Het is een Zwitsers zakmes. Dit ding maakt nu echt verschil met de interne dac van de Olive, wat de DacMagic uiteindelijk niet lukte. En dan ook nog een geweldige phono voorversterker, een koptelefoon idem, zat aansluitingen en formaten incl. MQA, voortdurende updates waardoor de functionaliteit ook nog eens toeneemt.

Als aanschaf een schot midden in de roos.

Oh, sorry, ik spreek voor mijn beurt.

Maar wel een heel mooi kastje.

Je gebruikt hem nu volledig als voorversterker gezien je oude vv nu te koop staat.

Ik ben benieuwd naar je eerste bevindingen.

Het is een Zwitsers zakmes. Dit ding maakt nu echt verschil met de interne dac van de Olive, wat de DacMagic uiteindelijk niet lukte. En dan ook nog een geweldige phono voorversterker, een koptelefoon idem, zat aansluitingen en formaten incl. MQA, voortdurende updates waardoor de functionaliteit ook nog eens toeneemt.

Als aanschaf een schot midden in de roos.

Oh, sorry, ik spreek voor mijn beurt.

Need I say more  :D

Maar goed, hij staat nu sinds ongeveer 13.30 uur gister aan de stroom en op dit moment kan ik alleen maar zeggen dat het ding alles beter doet dan de Mirand. Hoeveel beter? Tja, dat vind ik dan lastig, de Mirand is in mijn optiek ook erg goed. Denk dat de grootste verschillen zijn dat de Brooklyn wat meer "drive" heeft. Het is overtuigender naar mijn smaak. Ik ben eigenlijk dik tevreden over de Mirand voorversterker maar wilde wel graag een wat betere dac. Maar liever niet meer apparaten in de kast. De Brooklyn was dan zo'n beetje ook de enige keuze die ik had. Het is wat Marc zegt: er kan veel aangesloten worden. Koptelefoon staat nog op de verlanglijst maar ik kan mijn cd-speler, en draaitafel probleemloos aansluiten. Laat dat nu toevallig alles zijn wat ik aan wil sluiten!  :D

Ik heb werkelijk geen verstand van elementen. Ik heb die Rega paar jaar geleden met dit element gekocht en vergelijken met de Dual 505 met Coral MC element die ik ooit had, bleek het dag en nacht verschil. Blij mee dus maar of ie er weer in komt als ie versleten is laat ik maar even in het midden want ik heb voor de hele draaitafel met Sumiko en een bult spullen erbij niet veel betaald. Wilde ook niet veel uitgeven want het doel was mijn platen collectie weer eens te horen... Achteraf bleek dat de draaitafel veel beter klonk dan mijn "digitale" deel. Dus daar is met de Brooklyn ook weer een goede stap genomen.

De phono pre van de brooklyn is een beetje een black box, voor mij nog althans. Ik heb de phonopre vergeleken met mijn heed quasar. Ze klonken volstrekt verschillend. Toch kon ik geen duidelijke winnaar aanwijzen. De reden daarvoor heb ik een idee over maar 100% overtuigd ben ik daar niet van. De heed quasar klinkt wat warmer, wat klankrijker zoals ik dat noem, een iets vollere maar wel iets minder strakke laagweergave. De brooklyn strakker, de hoogweergave is iets gedetaileerder, wat analytischer. Ik neig qua voorkeur licht naar de quasar maar soms is het ook weer andersom, afhankelijk van welke plaat er op ligt.... ;) Ik ben dus bang dat beide phonotrappen misschien nog wel beter kunnen presteren met een betere analoog set dan mijn thorens td 320 met micro benz ace element. En dat die dus de beperkende factor is. Maar steek mijn handen er niet voor in het vuur... Wat overigens een behoorlijk sterk argument voor deze stellingname zou kunnen zijn is dat voorheen mijn analoge set superieur was t.o.v. de digitale set. Dat is met de brooklyn omgedraaid. Digitaal rules here momenteel...., zelfs met laptopje en met nog een streamer op de planning...   :ph34r:

Overigens, heb je de jumpers al geplaatst in de brooklyn? Daar knapt de phonopre behoorlijk van op. Veel stiller en rustiger en dat komt het totale geluidsbeeld ten goede. 

Edited by conqubite

Philips koptelefoon

7.jpg

Voor bij het mobieltje om zo mobiel mogelijk te blijven. Draadloos dus. Én met onderdrukking van het omgevingsgeluid. Nu ik wat meer denk te zullen reizen, alleen, met de trein, zou deze aankoop wel eens een toppertje kunnen blijken te zijn. Er kan ook mee gebeld worden, er zitten microfoontjes in. Je weet wel, denk je aanspraak te krijgen blijkt er zo'n malloot voor zich uit te zitten praten.

Nou ja, nu kan ik dat zijn. :)

Evengoed kun je hem met een kabeltje aan de pc koppelen, leuk voor al die youtube's die hier voorbij komen. ^_^

Dank Ivan. ik had er eerder al eentje van Sony, in de tijd dat ik nog naar mijn werk fietste met een draagbare cd-speler. tegen de wind in je oren deed die omgevingsgeluidonderdrukking wel wat, maar aan het gekakel in de trein om me heen maar weinig. En dan moet je maar net houden van sterk dynamische muziek als symfonieën van Sjostakovitjs, waarvan de zachte passages alsnog in de herriesoep verdwenen.

Nu moet deze Philips zich nog maar bewijzen, maar ik heb er goede hoop op. De Sony had een extra koker waar de batterijen in moesten, de Philips heeft een oplaadbare knoopcel, en kan met een mobieltje communiceren. Dat deed de Sony uiteraard niet. Ik heb die nog steeds, maar de kussentjes zijn kleverig en aan het verteren.

Wat beslist minder handig is, is de mogelijkheid hier plaatjes te laten zien. Je kunt een fraai plaatje gewoon copy-pasten (er in pleuren in goed Nederlands), je kunt hem zien, en dan zegt de software tóch dat het illegaal is om die link te gebruiken, omdat er meerdere extensies in zitten. Je ziet je link dan helemaal niet, alleen het plaatje! Maar posten, ho maar.

Het wordt tijd voor een nieuwe forumaanwinst, denk ik. <_<

Die tijd is het al heel lang Marc.

Maar ligt in dit geval niet aan de software maar aan de configuratie daarvan.

Door het sleur en pleur systeem wordt het plaatje geladen op de server en als een nieuw plaatje gezien. Hiervoor zou het beheer dan de server open moeten zetten zo dat we ook werkelijk plaatjes in de post kunnen plakken.

Nu is het enkel toegestaan om een link te plaatsen naar een bestaand plaatje ergens op het web.

Het plaatje moet dan wel toestaan dat deze via een deeplink deze bekeken mag worden.

De laatste tijd zijn dat steeds minder plaatjes die dat toestaan.

Edited by kappa7

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...