Sodejuu Posted 18 september 2016 Report Share Posted 18 september 2016 ..... Ik heb een tijdje een SBooster in huis gehad, maar in mijn set gaf die geen verbetering. Toen heb ik het maar laten zitten..... Ik heb eerder al aangegeven dat de SBooster voedingen m.i. niet goed zijn. Er zitten gewoon teveel filters in. Liever een envoudige voeding die iets misschien meer rimpel heeft en mischien iets ruist dan een voeding die vol met filters zit. Filters KNIJPEN ALTIJD, waardoor het minder los klinkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 18 september 2016 Report Share Posted 18 september 2016 (edited) Hm, ik moet die opmerking van jou indertijd gemist hebben. Diezelfde SBooster heb ik overigens een verbetering horen geven bij een Brooklyn dac, die niet gehakt was, zoals de mijne. En dát is voor mij de crux. De voeding in de Brooklyn is een klein maar krachtig genoeg dingetje, die echter wat muzikale kwaliteiten laat liggen. Daar kun je klaarblijkelijk wel wat aan doen. Een externe voeding is dan één van de mogelijkheden. Zit je gelijk wel weer met de keuze, welke voeding dan? En kan die zelf ook niet beter? En zo blijf je aan de gang. Goed voor dit topic wel. Edited 18 september 2016 by mumsoft Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeuwarden Posted 18 september 2016 Report Share Posted 18 september 2016 Wat is dat eigenlijk "gehakt"? Term vaak voorbij zien komen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 18 september 2016 Report Share Posted 18 september 2016 Wat is dat eigenlijk "gehakt"? Term vaak voorbij zien komen... Gemalen vlees, vegetariërs doen er ook wel andere dingen mee Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 18 september 2016 Report Share Posted 18 september 2016 (edited) Kan 34 ampère leveren! Lijkt me meer als genoeg voor een eindversterker Heb me hier ook wel eens in verdiept. Een geregelde voeding kan prima op de eerste (stuur) trappen van een eindversterker, graag zelfs. Maar de eindtorren die de stroom moeten leveren worden geknepen door de regulatie. Vaak klinkt een snelle voeding op de eindtransistoren beter, minder geknepen zoals Sodejuu al aangaf. Leuk leesvoer: http://www.tnt-audio.com/clinica/ssps1_e.html Edited 18 september 2016 by Paulebappie Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 18 september 2016 Report Share Posted 18 september 2016 Die mag jij hier komen opdrinken. Mag je zelf beoordelen wat beter klinkt: de Olive in zijn uppie of met die energievreter erbij. Ja, ik zal eens zoeken naar een goede combi voor deze verre rit. De kleintjes, zeg maar... Onlangs wilde ik trouwens een dvd gaan bekijken in m'n nieuwe bios, maar ik greep mis. Na best lang nadenken weet ik het weer: jij hebt de originele disc van het Taraf de Haïdouks optreden! Meegegeven in een bui van overmoedig enthousiasme... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 18 september 2016 Report Share Posted 18 september 2016 (edited) Jee, meen je dat nou? Prachtige DVD trouwens, die staat hier al een tijdje op een sticky. Zal straks eens gaan zoeken naar de bron. Of wacht... ik heb hem al. De hoes lijkt echter wel een kopietje, en er zit precies 1 DVD in de doos, en niet de live audio CD zoals op de hoes staat vermeld. Enfin, verder maar via pm, lijkt me. Edited 18 september 2016 by mumsoft Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 18 september 2016 Report Share Posted 18 september 2016 (edited) Heb me hier ook wel eens in verdiept. Een geregelde voeding kan prima op de eerste (stuur) trappen van een eindversterker, graag zelfs. Maar de eindtorren die de stroom moeten leveren worden geknepen door de regulatie. Vaak klinkt een snelle voeding op de eindtransistoren beter, minder geknepen zoals Sodejuu al aangaf. Leuk leesvoer: http://www.tnt-audio.com/clinica/ssps1_e.html Interessante link. Wat ik wel wil doen is om voldoende capaciteit te plaatsen na de regeling waardoor je wel de snelheid behoud en de rimpel toch zo goed als weg is. Deze moet weg zij de om dat ik anders last van brom heb. Daarnaast is de vervorming echt heel veel lager door het gebruik van een gereguleerde voeding. Edited 18 september 2016 by kappa7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 18 september 2016 Report Share Posted 18 september 2016 (edited) Er zijn ook merken zoals Leak, die relatief weinig capaciteit gebruiken, niets reguleren en alleen de voortrap wat meer bufferen. Maar er zijn er ook, zoals Sonore die in sommige ontwerpen, geen énkele condensator gebruiken. Je kunt mooi ontwerpen George, ik heb dat stuk gelezen op het zelfbouw forum Edited 18 september 2016 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 18 september 2016 Report Share Posted 18 september 2016 géén condensatoren, erg interessant. niet alleen niet in signaalweg, maar ook niet in de voeding he ? en het verwijderen in de signaalweg was al zo krachtig! ach ... eerst komende weken de AW250 re-animeren. we denken te snappen waarom ie boem doet (oscillatie). vol verwachting klopt het hart. groet van net terug uit Dordogne zonder niks en toch erg blij Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 18 september 2016 Report Share Posted 18 september 2016 (edited) géén condensatoren, erg interessant. niet alleen niet in signaalweg, maar ook niet in de voeding he ? Ja, praat eens met Cock Edited 18 september 2016 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 18 september 2016 Report Share Posted 18 september 2016 voor komend seizoen. nieuwe energie, nieuwe dingen. leuk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 18 september 2016 Report Share Posted 18 september 2016 Er zijn ook merken zoals Leak, die relatief weinig capaciteit gebruiken, niets reguleren en alleen de voortrap wat meer bufferen. Maar er zijn er ook, zoals Sonore die in sommige ontwerpen, geen énkele condensator gebruiken. Je kunt mooi ontwerpen George, ik heb dat stuk gelezen op het zelfbouw forum Bedankt maar ben er nog niet helemaal. Zit nog te denken hoe ik nog het een en ander kan verbeteren. De puntjes op de i zegmaar Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 18 september 2016 Report Share Posted 18 september 2016 (edited) nieuwste firmware versie (2.21) voor de Brooklyn. Lost de de bite rate issues op, waar ik ook aanzienlijk last van had. Daarnaast verbeterde usb playback... Zit net even te luisteren maar lijkt er waarachtig op alsof het klankmatig er op vooruit is gegaan (via usb). Qua biterate zo stabiel als was. Best firmware update yet.... Edit... Is klankmatig echt een duidelijke verbetering... verbazingwekkend.... Edited 18 september 2016 by conqubite Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 20 september 2016 Report Share Posted 20 september 2016 (edited) En het bitrate issue is weer terug... .. Staat weer op de usb ingang met laptop fixed op 32 bit. En klankmatig weer terug naar hoe het was. De firmware update nog eens geinstalleerd maar dat hielp niet. Even verder zoeken en anders de komende dagen de importeur maar eens contacten.... Edited 20 september 2016 by conqubite Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 20 september 2016 Report Share Posted 20 september 2016 Typies. En jammer voor je dan. Ik gebruik geen USB, ik vind SPDIF mooi zat zo. Voor USB zou ik ook geen laptop gebruiken, maar iets als een Raspberry Pi. Laptops zitten vol met muziekonvriendelijke rommel, een Raspberry ook, maar veel minder vol. Maar voorlopig doe ik er niet aan mee, dan maar geen DSD. Ik begrijp dat je vér weg woont, anders zou je toch eens moeten komen luisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 20 september 2016 Report Share Posted 20 september 2016 (edited) Nu inmiddels helemaal geen geluid meer. Ben wel wat aan het rommelen geweest om te proberen het aan de praat te krijgen. Oude firmware terug en daarna de nieuwe weer. Even wat instellingen bekeken maar volgens mij niets bijzonder veranderd. Ineens krijg ik er geen geluid meer uit Er komt signaal binnen zie ik op de dispay, had niet aan het apparaat gezeten maar er komt niet uit. Toen ik net in Mytek control panel iets wijzigde schakelde hij zichzelf uit... . Dus nu maar even helemaal los gehaald. Ondertussen had ik de pathos open gehaald en kijk ik of ik daar wat mee kan. Zit even niet mee geloof ik..... En ik was wel zo tevreden.... .. Even pas op de plaats dan maar... Edited 20 september 2016 by conqubite Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 21 september 2016 Report Share Posted 21 september 2016 Tickettijd, dunkt me. Maar ook kijken of andere inputs nog wel werken. Eventueel fabrieksinstellingen terugzetten. Heb je gelijk wat meer munitie voor een ticket bij Mytek. Het lijkt me donders vervelend wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 21 september 2016 Report Share Posted 21 september 2016 Oei balen. Ik hoop dat het meevalt en je snel weer muziek hebt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 21 september 2016 Report Share Posted 21 september 2016 (edited) Ga vanavond nog even checken en als het niet anders wordt hoor ik graag van de importeur hoe nu verder. Edit.... De Pathos Logos weer aan de praat. Bleek bij nader inzien toch een zekering te zijn. Kon er alleen niet aan zien dat ie stuk was. De brooklyn ook weer aan de praat. Moet het zo nog even goed nalopen maar heeft toch met volume instelling te maken. Snap ik nog niet want heb ik gisteren ook gecontroleerd, wel 2 keer.... dacht ik. Blijft over...... de bitrate kwestie... en betere usb playback De nieuwe firmware zou dit brengen, en deed dit ook. Alleen maar 2 dagen. Vanaf dat moment staat ie weer vast op 32 bit en klinkt weer minder goed. Ik zie dat de nieuwe firmware geinstalleerd is, alleen deed de firmware 2 dagen wat het moest doen en deed het daarna niet meer.... Schiet mij maar lek... Zo even kijken of ik het in default kan krijgen, om daarna een nieuwe poging te doen de firmware te installeren.. Edit... Heb hem in bootloader stand gezet en nieuwe firmware geupload.. Nog geen resultaat. De importeur pakt het even op. Maar he.....Heb wel weer muziek.. Edited 21 september 2016 by conqubite Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 22 september 2016 Report Share Posted 22 september 2016 Gefeliciteerd, toch. Maar als ik jou was, zou ik niet steeds switchen van firmware, maar meteen een ticket aanmaken bij Mytek support. Die weten vast alle issues van de nieuwe firmware. Heb hier nog steeds de 2.20, en usb alleen voor updates. Verder SPDIF, Toslink en analoog MM. Werkt hier uit de kunst. Op de analoge aansluiting kun je ook bv een cd-speler aansluiten, of een tuner. Wel even zetten op line dan. Maar zo weet je ook of die ingangen nog werken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 22 september 2016 Report Share Posted 22 september 2016 Weet ik Marc. Ik laat het nu ook zo. Importeur wijst naar mijn windows laptop als meest waarschijnlijke schuldige. En daar zou hij best gelijk in kunnen hebben. Het jammere alleen is dat ik geen andere bron heb voor de usb ingang. Ik kan een andere pc regelen en dat ga ik doen maar eigenlijk zou er een streamer moeten zijn... Maar ja, wil eigenlijk horen wat de nieuwe auralic aries wordt. Zou dit jaar nog komen heeft de baas van Auralic gezegd. Bijzondere was juist dat vanaf het begin de usb aansluiting met mijn laptopje klankmatig inferieur was ten opzichte van de spdif. Na de 2.21 firmare was usb met goed bronmateriaal superieur.... Zo groot was de invloed. Genoten van 2 geweldige avonden.... . Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 22 september 2016 Report Share Posted 22 september 2016 Ok, dus je kunt er ook met SPDIF op draaien? Ik heb zelf mijn ouwe EEE slaptop er eens via USB op aangesloten, en gestotter was mijn deel. Heb je geen aardige buurman met een moderne laptop te leen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeuwarden Posted 22 september 2016 Report Share Posted 22 september 2016 Ik draai op 2.21 en een Aries. 1x wat problemen gehad met dat ie muziek iets versneld afspeelde. Keertje uit en weer aan gezet en het was weer klaar... Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 22 september 2016 Report Share Posted 22 september 2016 (edited) Aries via usb op de brooklyn? Edited 22 september 2016 by conqubite Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts