Karma Posted 8 december 2016 Report Share Posted 8 december 2016 (edited) Ik vind de stroom van Greenchoice, het beste geluid geven Geef mij maar stroom uit kern energie. Klink het lekker radio actief Edited 8 december 2016 by Karma Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 9 december 2016 Report Share Posted 9 december 2016 Geef mij maar stroom uit kern energie. Klink het lekker radio actief Tja Karma, er is wellicht een klein beetje winst te halen met "schone stroom" Maar voor die vijf of zenderdertig honderd euro, zou ik zelf mijn dak vol zetten met zonnepanelen. Ook daar zit een omvormer bij voor naar 230volt 50hertz. Misschien dat die het ietsiepietsie slechter doet, maar eerlijk gezegd geloof ik er geen bal van. Moet natuurlijk wel kunnen he, op je dak dan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 9 december 2016 Report Share Posted 9 december 2016 Dat is toch hoog frequenter zooi, ik zou het niet op mij dak willen hebben ,en hellemaal boven mijn slaap kamer. Mvg wol Hoe kom je daar bij Wol? Ik zie het verschil niet zo tussen een "power plant" en een omvormer die de gelijkstroom van de zonnepanelen omzet naar 230volt 50hertz. Ik denk zelfs dat een omvormer minder straling produceert. Gelijkstroom "straalt" namelijk niet..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 9 december 2016 Report Share Posted 9 december 2016 Van de week een Cambridge cd speler gekregen ,slopen ,slopen,slopen. Mvg wol de sloper Ik heb nog een moker van 5 kilo voor je. Maar je kunt hem natuurlijk ook weggeven aan de kringloop Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 9 december 2016 Report Share Posted 9 december 2016 Dat is toch hoog frequenter zooi, ik zou het niet op mij dak willen hebben ,en hellemaal boven mijn slaap kamer. Mvg wol Slaap jij dan als de zon schijnt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 9 december 2016 Report Share Posted 9 december 2016 Slaap jij dan als de zon schijnt? Zou kunnen he, met de 24x7 economie. Maar voor zonnepanelen hoeft de zon niet te schijnen, gewoon licht is genoeg. Ze doen het met zon wel beter tot een bepaald maximum. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 9 december 2016 Report Share Posted 9 december 2016 Mooie stekkers Mijn nieuwste aanwinst is een kwartet Sovtek 5881/6L6GC . Dat is een goedkope, stevig geconstrueerde buis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 9 december 2016 Share Posted 9 december 2016 · Hidden 9 december 2016 - Nutteloos Hidden 9 december 2016 - Nutteloos Of een slimme Chinees die Alibaba heeft gevonden en een stel stickers heeft besteld. Link to comment
Kraus vonBentinck Posted 9 december 2016 Report Share Posted 9 december 2016 Nieuwe behuizing voor het Fuss Netzteil, nu met koelribben. Het is hetzelfde kastje (van Proma) maar helaas blijkt het nieuwe kastje een paar mm breder dan het oude. Ik zal dus het front- en achterplaatje van nieuwe gaten moeten voorzien anders was het gewoon overhevelen. Dat durf ik zelf niet want te weinig vertrouwen in het onbeschadigd laten van de electronica dus ff zoeken naar een wat grotere durfal. Het is waarschijnlijk toch een klusje van niks. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 9 december 2016 Author Report Share Posted 9 december 2016 Nieuwe behuizing voor het Fuss Netzteil, nu met koelribben. Het is hetzelfde kastje (van Proma) maar helaas blijkt het nieuwe kastje een paar mm breder dan het oude. Ik zal dus het front- en achterplaatje van nieuwe gaten moeten voorzien anders was het gewoon overhevelen. Dat durf ik zelf niet want te weinig vertrouwen in het onbeschadigd laten van de electronica dus ff zoeken naar een wat grotere durfal. Het is waarschijnlijk toch een klusje van niks. Ik had een Fuss voor 3 motoren. Daar zat een uitwendig koelblokje op. Hoe de drie motoraansluitingen waren aangesloten weet ik niet. Misschien wil de fabrikant er iets over zeggen. Mijn oude voeding is nu van een medelid van de audioclub. Daar kun je eventueel zien hoe het is gemaakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 9 december 2016 Report Share Posted 9 december 2016 (edited) Nieuwe behuizing voor het Fuss Netzteil, nu met koelribben. Het is hetzelfde kastje (van Proma) maar helaas blijkt het nieuwe kastje een paar mm breder dan het oude. Ik zal dus het front- en achterplaatje van nieuwe gaten moeten voorzien anders was het gewoon overhevelen. Dat durf ik zelf niet want te weinig vertrouwen in het onbeschadigd laten van de electronica dus ff zoeken naar een wat grotere durfal. Het is waarschijnlijk toch een klusje van niks. Waarom wil je dat eigenlijk in een nieuwe kast hebben? Wordt die oude dan zo heet dat ie er mee stopt of zo? Ik had een Fuss voor 3 motoren. Daar zat een uitwendig koelblokje op. Hoe de drie motoraansluitingen waren aangesloten weet ik niet. Misschien wil de fabrikant er iets over zeggen. Mijn oude voeding is nu van een medelid van de audioclub. Daar kun je eventueel zien hoe het is gemaakt. Dat is idd een veel betere oplossing als het echt te heet wordt. Overigens plaatjes zat van die Fuss voeding met Google. Edited 9 december 2016 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 9 december 2016 Report Share Posted 9 december 2016 (edited) Het kastje wordt wel lauw warm, maar zoals zoveel dingen doe ik het ook/vooral voor het oog. Het kastje lijkt dan wat meer Transrotor. Het Netzteil Konstant voor 3 motoren á 1700€ staat niet op mijn lijstje. Ik wil met de behuizing van €17,32 toch een beetje doen alsof Ik heb ook gemerkt dat wanneer de motoren niet vrij precies in een hoek van 60 graden rondom staan, er trillingen gaan optreden in een van de snaren. Waarom dat is, begrijp ik niet. Wat ik wel begrijp, is dat de as van de motoren alle drie op gelijke afstand van het plateau moeten staan (in het geval van 1 motor kun je met het variëren van de afstand tot het plateau ook enigszins de draaisnelheid beïnvloeden). Daarom ben ik bezig met het maken van een soort frame waarin de drie motoren gevat zijn in een gelijkzijdige driehoek. Misschien maak ik het eerst van triplex als model. Maar uiteindelijk zou het uit aluminium gefreesd moeten worden. Inmiddels heb ik een bedrijf aangeschreven of ze zoiets voor me kunnen maken maar daar nog niks op gehoord. Wordt aluminium te prijzig dan is perspex een alternatief. (De dikte moet 10mm bedragen en het frame mag nergens het chassis raken) Ik ben op mijn manier nog volop aan het tekenen. Ik wil een lichte, elegante en vooral ook rigide constructie dat via spikes ook in hoogte versteld kan worden. Dat is nodig om de drie (evt vier) snaren precies tussen plateau en chassis te kunnen laten lopen èn de drie armen te kunnen monteren. Momenteel gaat dat met twee korte riemen rondom de TMD en één lange riem rondom de drie motoren. (1 motor is dus niet rechtstreeks verbonden met het plateau) Ik zal vandaag of morgen een fotootje plaatsen (of misschien maak ik er wel een apart topic voor aan.) De noodzaak voor zo'n frame is zeer gering maar ik vind het leuk om te doen. Toch, als de motoren op een gladde ondergrond staan, gaan ze op termijn een heel klein beetje aan de wandel. Vermoedelijk door ongelijke krachtverdeling bij het opstarten i.c.m. een gebrek aan massa. Edited 9 december 2016 by Kraus vonBentinck Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 10 december 2016 Report Share Posted 10 december 2016 Zo te zien koopt Dr Fuss zijn kastjes bij Reichelt en Kraus bij Conrad Lees aub even dit stuk op Puresound, dan kun je zien hoe belangrijk een goede behuzing is: http://www.puresound.be/recensies/archive/2015/april/article/transrotor-motorsturingen/?tx_ttnews%5Bday%5D=16&cHash=8b8fe2a8f62142e57f3a2f468ee749fe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 10 december 2016 Report Share Posted 10 december 2016 Jawel, maar het ene nette blikken kastje door een ander net blikken kastje met ribbeltjes vervangen nou zo veel zoden aan de dijk zet? Daar is geen enkele ratio voor te bedenken qua "sound". Kraus gaat het duidelijk om de "Looks" (op zich wel legitiem natuurlijk). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 10 december 2016 Author Report Share Posted 10 december 2016 (edited) Dat de snelheid varieert met de afstand is simpel te verklaren. Door de motor verder weg te zetten wordt de snaar uitgerekt en dus dunner. De neutrale lijn van de snaar komt dan dichter naar de motoras. De snelheid zal dan een fractie lager worden. De motortjes mbv een shabloon op de juiste plaats houden lijkt mooi, maar bedenk wel dat er rubberen voetjes onder zitten. Door die shabloon maken de motoren mechanisch contact. Je zou dus meer trillingen kunnen overbrengen. Gebruik je een Fuss voeding voor drie motoren? Dan is die extra koeling wel nodig. In een ander kastje moeten de warm wordende onderdelen dan wel tegen de wand zitten. Om de knopjes in een groter kastje in het midden te houden zal er dus een aluminium of koperen plaatje tussen moeten. Edited 10 december 2016 by Hans van Liempd Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 10 december 2016 Report Share Posted 10 december 2016 Het frame heb ik ook wel mijn bedenkingen bij. 10mm dik vlak op de tafel gaat wel werken. 10mm op spikes weer wat minder. Het is een vrij dunne plaat om over een dergelijke lengte te laten staan. Daar gaan dan resonanties in optreden terwijl je een dode constructie wil hebben. Wat je wel kunt doen is de plaat plat als basis op de tafel leggen waar uit de verdieping is gefreesd waar de motoren en de tafel zelf op staat. Door dan de verdieping van de motoren verschillend te maken kan je elke motor zijn eigen snaar geven. Een 4e snaar om alle motoren is dan niet meer mogelijk. Hiervoor moeten de schijven waar de snaar over loopt op de zelfde hoogte zitten. Alternatief is om de motor poelie dubbel uit te voeren en deze op verschillende hoogtes af te stellen terwijl voor de 4e snaar dan de poelies op een lijn zitten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 22 januari 2017 Report Share Posted 22 januari 2017 Lang mee bezig geweest. Maar de volgende stap is gezet.. Een Auralic Aries femto.. Een 2e handsje... Maar dat mag de pret niet drukken want met het geld dat ik heb uitspaard op een nieuwe staat er al weer iets op de planning. Wel een probleempje...... je hebt een ipad nodig voor installatie en account. En laat ik die nou niet hebben. Vorige week dan maar besloten een ipad aan te schaffen..... Zijn die nergens te krijgen momenteel.... Maar goed,, toch al lang gewacht dus een paar weken kunnen er ook wel bij. Iemand nog een android oplossing???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 22 januari 2017 Report Share Posted 22 januari 2017 Da's balen. Wat een idiote afhankelijkheid. Maar evengoed een kek dingetje, zo te zien, dus toch gefeliciteerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiovorden Posted 14 maart 2017 Report Share Posted 14 maart 2017 Mijn nieuwste aanwinst is een CD-speler!. Ik heb het even opgezocht. Mijn vorige CD-speler was een Sony CDP-X777Es. Die heb ik in 1993 ingeruild voor een PS Audio Lambda loopwerk met bijbehorende DAC. Die zijn al weer enige jaren geleden uit het audiorack verdwenen en tot voor kort stond er een Cambridge Audio Discmagic 1 loopwerk die was aangesloten op een Pink Faun DAC. De DAC is blijven staan omdat deze ook is aangesloten op de streamer. Maar nu dus weer een heuse CD-speler en nog wel van eigen bodem, namelijk een Philips CD 104. Overigens wel volledig gereviseerd/gemodificeerd door een deskundig persoon afkomstig uit de provincie Groningen. En sinds de CD 104 hier in huis is, tsja... Oké, ik moet wel weer CD's gaan opzetten, wat ik als fervent streamer niet meer gewend was. En ja, je moet ook een goede CD opzetten. Bijvoorbeeld iets van Laura Marling, Hadouk Trio, TalkTalk of van Laurie Anderson. Maar dan weet je niet wat je hoort. Oké, ook moet ik de audiolamp (nieuwste generatie, met vacuum kooldraadlamp) goed positioneren en aanzetten, maar dan gaat het ook echt los. Ik heb nooit geweten dat er zoveel muzikale informatie op een CD-tje staat. Het geluidsbeeld is plotseling veel groter dan ik was gewend en ook met veel meer diepte. En hoezo digitaal. Het klinkt fluweel zacht, muzikaal en analoog als nooit te voren. Leve de vooruitgang. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 14 maart 2017 Report Share Posted 14 maart 2017 Kan me er wel iets bij voorstellen. Gefeliciteerd met de Flip der Flippen en de lamp der lampen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 14 maart 2017 Report Share Posted 14 maart 2017 Leven de "vooruitgang" met oud spul. Had wel een van mijn slogans kunnen zijn. Kan ook prima met modern spul Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 14 maart 2017 Report Share Posted 14 maart 2017 Mijn nieuwste aanwinst is een CD-speler!. Ik heb het even opgezocht. Mijn vorige CD-speler was een Sony CDP-X777Es. Die heb ik in 1993 ingeruild voor een PS Audio Lambda loopwerk met bijbehorende DAC. Die zijn al weer enige jaren geleden uit het audiorack verdwenen en tot voor kort stond er een Cambridge Audio Discmagic 1 loopwerk die was aangesloten op een Pink Faun DAC. De DAC is blijven staan omdat deze ook is aangesloten op de streamer. Maar nu dus weer een heuse CD-speler en nog wel van eigen bodem, namelijk een Philips CD 104. Overigens wel volledig gereviseerd/gemodificeerd door een deskundig persoon afkomstig uit de provincie Groningen. En sinds de CD 104 hier in huis is, tsja... Oké, ik moet wel weer CD's gaan opzetten, wat ik als fervent streamer niet meer gewend was. En ja, je moet ook een goede CD opzetten. Bijvoorbeeld iets van Laura Marling, Hadouk Trio, TalkTalk of van Laurie Anderson. Maar dan weet je niet wat je hoort. Oké, ook moet ik de audiolamp (nieuwste generatie, met vacuum kooldraadlamp) goed positioneren en aanzetten, maar dan gaat het ook echt los. Ik heb nooit geweten dat er zoveel muzikale informatie op een CD-tje staat. Het geluidsbeeld is plotseling veel groter dan ik was gewend en ook met veel meer diepte. En hoezo digitaal. Het klinkt fluweel zacht, muzikaal en analoog als nooit te voren. Leve de vooruitgang. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 18 maart 2017 Report Share Posted 18 maart 2017 (edited) Na heel lang wachten en nogmaals wachten totdat het geleverd werd en daarna treuzelen met opbouwen van mijn kant staat het eindelijk te spelen. Graham (EAT E-Go) Phantom II Supreme 12" Phasemation P1-G (met Akiko tuning) Alles opgebouwd en klaar spelend. Ik moet echter de aziuth regelaar en de antiskating helemaal uit zetten. Dan spoort het perfect. Met de azimuthregelaar en antiskating aan lukt het iets minder. Maar dat is geen probleem. Het is zo aan en uit gezet Me are happy. Het speelt echt veel mooier dan de SME 3500 met de Benz Wood L2 Edited 18 maart 2017 by Sodejuu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 18 maart 2017 Report Share Posted 18 maart 2017 Niet gek voor telefoonfoto's Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 18 maart 2017 Report Share Posted 18 maart 2017 Ziet er kek uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts