Jump to content

Wat Zijn Je Nieuwe Audio Aanwinsten II....

WanFie
 Share

Recommended Posts

En dan nog zonder de TAD dac. De speler werd met z'n eigen DAC gebruikt.

De laptop met DAC klonk in de oren van de meeste luisteraars toch wel wat beter.

Maar toch... het klopt wel. "hij stond z'n mannetje".

:)

Gek hoor, ravon, steeds als ik jouw berichtjes over mij lees, lijkt het wel alsof je het over jezelf hebt. 

Ja ja, en steeds als je je kabeltjes insmeert met gehakt lijkt het wel alsof het beter klinkt. Da's niet gek hoor, ik neem ook weleens dingen waar die er niet zijn.

duizendmaal excuus ravon dat ik je tot zulke uitspraken provoceer. ik snap niet waar ik zei wat jou zo ergert, maar toch. vasthouden aan mijn eigen mening gebaseerd op waarneming = jou als proefkonijn misbruiken? ok als jij dat zegt.

en wat betreft Hans: een jaar of 7 geleden ging mijn EC AW250 in rook op. en liet twee Array monoblokken komen. en na enige tijd gingen ze weer retour. geen match voor de EC AW250. en toen waren ze al perfect natuurlijk. nu zijn ze nog perfecter, dat heb je met upgrades. dus perfect perfect. je weet wat Clint Eastwood zei over 'opinions'?

groet

Guest tubejack

ja smaak of match met de rest. durf ik niet te zeggen. weet niet van buizen, niet serieus geprobeerd.

groet

Hoi Rob,

Ik denk beiden:  smaak én match.  Veel luidsprekers zijn niet geschikt voor buizen. 

Aan b.v. een  Array kun je aan veel meer types luidsprekers aan sluiten,  maar zal niet ieders smaak zijn ....

Ik schat in, dat buizen samen met jou luidsprekers geen succes is. Gewoon een vette Accuphase of zo B)

Groet,

Jack

Guest tubejack

De Isis is binnen. Vanavond eens een begin maken met luisteren. Hij zal beslist nog wel wat los moeten komen.

Van harte gefeliciteerd met je aankoop :)

Is deze foto goed?

Rega-Isis_big.jpg

Guest tubejack

Dat kan niet zomaar. 

Ik gebruik er een server van mijn internetprovider XS4ALL van.  Daar mogen gebruikers een paar gigabyte bestanden neerzetten,

Sommige gebruiken Imageshack.  Daar moet je eerst een gratis account  maken.

Jemig tubejack, het is een DV17, knap dat je hem herkent. De DV17 gebruik ik heel af en toe voor een filmpje, maar meestal staat hij aan voor Shaun the sheep, Mickey Mouse clubhuis, K3 en dat soort dingen.

Mijn vorige CD speler was een Rega Saturn.

Ik vind het nog veel te vroeg voor eindconclusies over klank van de Isis. Ik heb daar altijd veel meer tijd voor nodig.

Wat in ieder geval wel opvalt is dat de Isis muziek anders presenteert dan de Saturn. Ik heb vroeger wel eens wat geexperimenteerd met opamps. In die zin vind ik de vergelijking tussen iets van analogue devices (wat "directere" presentatie gericht op "klank" of zoals iemand anders het eens noemde "tonen") en van Burr Brown (wat rustigere weergave die meer vanuit het niets komt, losser is, ruimtelijker) treffend. Beiden maken muziek en dan gaat voorkeur gelden. Burr Brown geluid heeft mijn voorkeur en komt ook meer overeen met de meer ruimtelijke en lossere weergave van een draaitafel die mij zo bevalt. Het is overigens voorstelbaar dat iemand anders een andere voorkeur heeft. Wellicht mensen die bijvoorbeeld van scanspeak luidsprekers, sonus faber of iets dergelijks houden. Dat is wellicht vergelijkbaar met wat ik bedoel met meer gericht zijn op de volheid van klank en tonen. Wellicht hangt dit ook nog samen met de muzikale voorkeur. Bij klassiek gaat het namelijk best goed.

Voor de rest moet ik gewoon afwachten en waarnemen of de Isis "das gewissene aha-erlebnis" heeft. Het geluid moet me blijven boeien, mijn aandacht vasthouden en ik moet er alles op kunnen draaien zonder een opvallende eigenschap.    

• Members

Hoi Rob,

Ik denk beiden:  smaak én match.  Veel luidsprekers zijn niet geschikt voor buizen. 

Aan b.v. een  Array kun je aan veel meer types luidsprekers aan sluiten,  maar zal niet ieders smaak zijn ....

Ik schat in, dat buizen samen met jou luidsprekers geen succes is. Gewoon een vette Accuphase of zo B)

Groet,

Jack

Ben ik niet met je eens. De tijd dat een buizenversterker een afgetopt hoog en een zwabberig laag zou hebben, die is al een tijdje achter ons. Er zijn er voldoende die minimaal net zo veel power hebben als de moderne transistor versterkers, ze zijn ook net zo transparant en snel, terwijl ze het op dynamiek zelfs winnen! Dergelijke argumenten zijn gewoonweg niet meer van deze tijd. Ik kan me ook een demo herinneren bij de Audioclub van Hans waarbij men niet aan kon geven wat nu de transistor versterker was en wat nu de buis. Uiteindelijk dacht men het te weten, was het precies andersom.

Er is geen speaker welke je niet met een buis zou kunnen aansturen (niet met alle buizenversterkers, dat klopt), zelfs de Infinity Kappa 9 in extended kun je met een buis aansturen, 99% van de transistorenversterkers trekken dat niet eens! Of je dat soort luidsprekers in deze tijd nog wilt hebben, dat vraag ik me af, maar het is absoluut te doen...

Uit ervaring eens met Arden, een Accuphase E-350 samen met een Octave V70 SE gehad en de Octave was niet de mindere van de Accuphase. Ook met moeilijker aanstuurbare luidsprekers.

Tel daarbij de 'soul' en de vloeiendheid van de Octave op en het laat zich raden welke versterker de voorkeur had.

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...