spido Posted 13 december 2013 Report Share Posted 13 december 2013 Ik had al een buizenphono en dat beviel goed, dit is nog een klasje beter. Dan had-ie ook wel geschikt mogen zijn voor de beste (d.i. low imp.) elementen... (De laagste MC afsluitweerstand is 100Ω, zag ik.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 13 december 2013 Report Share Posted 13 december 2013 Dan had-ie ook wel geschikt mogen zijn voor de beste (d.i. low imp.) elementen... (De laagste MC afsluitweerstand is 100Ω, zag ik.) 10Ω, is haast niet te doen met buizen Spido. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 14 december 2013 Report Share Posted 14 december 2013 Wat is nu het probleem eigenlijk? Zitten toch nette step-up trafo's in? Mooi ding Paul Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 30 april 2014 Report Share Posted 30 april 2014 Ik had behoefte aan meer ruimte voor andere apparatuur. Mijn oude Rack was dus te klein geworden. Ik heb rustig aan rond gekeken en deze twee racks op de kop kunnen tikken. De linkse was eerst zilver grijs due die heb ik netjes over gespoten en ziet er weer keurig uit zo. Ze zijn beide van het merk Soundstyle en voldoen prima. Ik heb nu dus de keuzen tussen twee platenspelers al moet er nog wel een phono trap bij komen om dit wat makkelijker te kunnen omschakelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 30 april 2014 Report Share Posted 30 april 2014 Dat ziet er goed uit. Welke dt heeft jouw voorkeur? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 30 april 2014 Report Share Posted 30 april 2014 Zo te zien past er nog wel een rekje. Maar ik zou wel kiezen voor een donkere achterwand, al zal de flits wel een beetje meer laten zien dan anders? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 30 april 2014 Report Share Posted 30 april 2014 Dat ziet er goed uit. Welke dt heeft jouw voorkeur? De linker maar de rechter doet het ook prima. Het grootste verschil zit in het element. Een Benz Glider Hi met vd Hul modificatie tegen een zeer goede MM van Acutex STR420. Is toch wat anders. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 30 april 2014 Report Share Posted 30 april 2014 Zo te zien past er nog wel een rekje. Maar ik zou wel kiezen voor een donkere achterwand, al zal de flits wel een beetje meer laten zien dan anders? Dan wordt het wel weer erg donker ik vind dit prima zo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 30 april 2014 Report Share Posted 30 april 2014 Mooi George Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 1 mei 2014 Report Share Posted 1 mei 2014 Wat is dat licht bruine apparaat met glazen front? O wacht, ik denk de A&T P11 pre Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 1 mei 2014 Report Share Posted 1 mei 2014 Wat is dat licht bruine apparaat met glazen front? O wacht, ik denk de A&T P11 pre Klopt Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 1 mei 2014 Report Share Posted 1 mei 2014 Hier verraadt zich een kenner :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 1 mei 2014 Report Share Posted 1 mei 2014 Nee hoor, gewoon even de profiel set beschrijving nakijken Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 1 mei 2014 Report Share Posted 1 mei 2014 Ha, een forumkenner! Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 10 mei 2014 Author Report Share Posted 10 mei 2014 Even dit draadje weer omhoog trekken. Ik gebruikte de EMU Tracker pre in de huiskamer als dac. Het nadeel daarvan was, dat ik die dan niet beschikbaar had voor het meten. Voor de huiskamerset heb ik nu dus deze nieuwe aanwinst. Goedkoop en toch niet duur... Hij kan niet meer dan 16 bit en max 48 kHz. Maar voor de huiskamerset is dat voldoende. Die wordt n.l. hoofdzakelijk voor achtergrondmuziek gebruikt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 10 mei 2014 Report Share Posted 10 mei 2014 Goedkoop niet duur maar wel goed bruikbaar dat moet je hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 19 augustus 2014 Report Share Posted 19 augustus 2014 Ik heb ze nog niet in huis (morgen bij het postkantoor op te halen), maar dit zijn mijn nieuwe aanwinsten: Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 19 augustus 2014 Report Share Posted 19 augustus 2014 Die zien er best wel fors uit, is dat in het echt ook zo? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 20 augustus 2014 Report Share Posted 20 augustus 2014 Die zien er best wel fors uit, is dat in het echt ook zo? De boekenplankspeakers (Studio 530) zijn H x B x D = 467mm x 214mm x 222mm en de center (Studio 520c) zijn H x B x D = 172mm x 555m x 168mm. Valt wel mee dus. Ze zijn in ieder geval een stuk kleiner dan de zuilen uit dezelfde serie die ik ook heb (de Studio 590). Die zijn H x B x D = 1263mm x 322mm x 413mm... Hier zie je ze in verhouding (samen met de andere 2 zuilen, de Studio 580 en 570 en de subwoofer): Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 20 augustus 2014 Report Share Posted 20 augustus 2014 Dat valt wel mee dus. Op de eerste foto leek het wel een speaker van een meter of 2 :-) Mare ga je een surround setup maken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 20 augustus 2014 Report Share Posted 20 augustus 2014 Dat valt wel mee dus. Op de eerste foto leek het wel een speaker van een meter of 2 :-) Mare ga je een surround setup maken? Ja, met alleen een effen blauwe achtergrond is moeilijk in te schatten hoe groot ze zijn inderdaad... Ik ga inderdaad een surround setup beginnen. Ik weet nog niet precies hoe, maar dan heb ik de speakers in ieder geval al vast. Ik weet nog niet precies of ik mijn huidige stereo versterker ga vervangen door een fancy a/v receiver (of pre-pro/power amp combi) of dat ik een goeie stereo set houdt met daarnaast een (simpele) a/v receiver. Op dit moment denk ik dat het die laatste optie wordt, maar ik heb ik ook al eens serieus aan de eerste optie gedacht. Ik zie nog wel. Binnenkort eerst maar eens op vakantie en daarna verder kijken... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 21 augustus 2014 Report Share Posted 21 augustus 2014 Mch voor muziek of voor films? Dat laatste is goed te doen met een eenvoudinge a/v receiver van een paar honderd euro (liefst met een sub erbij). Dat eerste kan lastiger zijn Ben nooit zo onder de indruk geweesd van de meer gangbare/betaalbare a/v receivers voor wat betreft muziek. De betere zijn prijzig. Losse compoeneten nog veel meer. Overigens, als je niet vast zit aan de laatste DTS whatever decoding sstandaard en interface (hdmi4 ofzo), dan is twweede hands vaak interessant. Door veroudering dalen AV receivers vaak behoorlijk in prijs. Dan kun je bv een top denon van de vorige generatie soms voor een prikje (bij wijze van sppreken) kopen. Zit je wel vast aan zo'n bakbeest van een kast ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 21 augustus 2014 Report Share Posted 21 augustus 2014 Multichannel wil ik gaan gebruiken voor zowel muziek als voor film. Maar het overgrote deel van mijn muziek is in stereo, dus dat blijft het belangrijkst. Vandaar ook de keuze: een goeie, dure a/v receiver zodat ook stereo goed klinkt, of een goeie stereo versterker met een wat simpeler a/v receiver ernaast. Ik neig op dit moment naar die laatste optie. Ik ben namelijk een beetje bang dat een a/v receiver al weer snel 'outdated' is (niet qua geluid, maar qua digitale decoderingen en zo). Zou zonde zijn om er over een paar jaar achter te komen dat je eigenlijk alweer wat nieuws 'moet'. Ik doe nu namelijk al 12 jaar met dezelfde versterker, en dat wil ik met m'n volgende set eigenlijk wel weer... Een tweede hands receiver (naast een stereo) is misschien wel een optie. Dan heb je inderdaad niet de laatste snufjes, maar ben je mogelijk wel veel goedkoper uit. Ik heb wel 2 voorwaarden: er moeten in ieder geval pre-outs voor de frontkanalen op zitten, en hij moet ethernet streaming aankunnen, in eerste instantie vooral voor internetradio, en later mogelijk ook voor een NAS (of gewoon m'n PC). Die pre-outs zou ik dan willen gebruiken om de frontkanalen via de stereo te laten lopen. Ik heb gezien dat er tegenwoordig stereo versterkers zijn die een ht-ingang hebben (vaak omschakelbaar tussen ht-ingang en aux-ingang), waarbij in de ht-stand de pre van de stereo versterker wordt gebypassed... Ik heb de 530's nu trouwens tijdelijk even als frontspeakers aangesloten (op de B-speakeruitgangen van mijn versterker), met mijn oude JBL's TLX-10 als stand (want echte stands heb ik nog niet). Ze steken dan net een paar centimeter boven de 590's uit. Kun je nagaan hoe lomp die dingen zijn... Ze klinken trouwens echt als een kleine versie van de 590. Minder bas/fundament, al valt dat eigenlijk pas vooral op als je schakelt tussen beide speakers, maar wel dezelfde klankkleur. Beetje scherper in het hoog, heb ik het idee, maar misschien moet het nog inspelen En wat minder rendement ook. Als ik namelijk schakel naar de A-speakeruitgangen (naar de 590 dus), dan klinken die duidelijk harder. Dat klopt ook wel, want JBL geeft een rendement op van 86dB voor de 530, tegen 92dB voor de 590... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 22 augustus 2014 Report Share Posted 22 augustus 2014 Probleem met optie 2 (apart av receiver) is dat je iets moet verzinnen om je front speakers op 2 amps aan te kunnen sluiten. Daar zal iets van een schakelaar tussen moeten. Ik meen zoets wel eens geziente hebben (en ook een zelfbouw kassie). Maar veel van dat soort schakelaar zie je niet. Zelfbouw kassie (wel pittig) http://www.audio-creative.nl/hifi/barrys-amp-switcher/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 22 augustus 2014 Report Share Posted 22 augustus 2014 Ik geloof dat Henry de normale versterker wil aansturen uit de surround versterker. Vandaar de pre out. Nadeel is wel da je de volumeregeling van de normale versterker gelijk moet houden. Als je dan andere bronnen gebruikt kunnen die ineens wel erg hard staan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts