mumsoft Posted 30 januari 2016 Report Share Posted 30 januari 2016 Twéé jaar al? Dan ben ik er verdomd laat bij, zeg. Maar wat ik ervan weet, of liever gezegd, las, is dat het al een jaar of vijf eerder stilletjes ontstond. het is uitgebreid gedemonstreerd vorig jaar, er is al e.e.a. aan muziek te koop, maar inderdaad, het wachten is op de activering. Voor de rest is het koffiedik kijken en getheoretiseer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 4 februari 2016 Report Share Posted 4 februari 2016 Zo'n oud "ding" aangeschaft. Ben héél benieuwd na alle lyrischer verhalen HEAR . Niet het exemplaar van de foto, maar als het goed is ziet de mijne er net zo mooi uit.... Leak Stereo 70...... Ik begin met het klimmen der jaren steeds meer vintage te worden . Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 4 februari 2016 Report Share Posted 4 februari 2016 Zo'n oud "ding" aangeschaft. Ben héél benieuwd na alle lyrischer verhalen HEAR . Niet het exemplaar van de foto, maar als het goed is ziet de mijne er net zo mooi uit.... Leak Stereo 70...... Ik begin met het klimmen der jaren steeds meer vintage te worden . Welcome to the club! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 4 februari 2016 Report Share Posted 4 februari 2016 Leuk Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 4 februari 2016 Report Share Posted 4 februari 2016 Zo'n oud ding klinkt niet vanzelf zo goed hoor. Ik zou Tubejack er eerst naar laten kijken, eh... aanzitten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 4 februari 2016 Report Share Posted 4 februari 2016 Welcome to the club! . The Ol' Leak Members Club..... Of The Leak Ol' Members Club Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 4 februari 2016 Report Share Posted 4 februari 2016 Zo'n oud ding klinkt niet vanzelf zo goed hoor. Ik zou Tubejack er eerst naar laten kijken, eh... aanzitten. Heb Jack al benaderd.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 17 april 2016 Report Share Posted 17 april 2016 (edited) In een ander draadje al gemeld. Een nieuwe loot aan de audioboom. Deze keer een alleraardigste dac, de mytek brooklyn. Zoals ik elders ook al heb gezegd.. interessant ding. Naast volgens mij erg goede dac ook voorversterker, koptelefoonversterker met 2 aansluitingen, phonovoorversterker en MQA decoder. Heb nu terwijl ik dit tik weer mijn vertrouwde heed quasar als phonoversterker aangesloten en het belangrijkste verschil is dat de quasar de onderkant van het frequentiespectrum wat aanzet en de mytek imponeert met een retestrakke weergave. Verder kan ik niet echt goed duiden welke nou echt beter is. De quasar is stiller, dat zeker. De mytek heb ik aangesloten, mc ingang geselecteerd en verder nergens naar gekeken. Caverna magica klinkt op allebei erg goed. De mytek doet het fractioneel beter in de details en ook de hoogweergave heb ik het idee, en strakker in de laagweergave en wellicht een tandje meer punch ook. De heed misschien in klankrijkdom. .... Maar de verschillen zijn niet groot genoeg dat ik duidelijk een van de twee als winnaar aan kan duiden. Bijzonder. Nu twee weken bezig. De dac klonk eerst als matige mp3. Nu na twee weken tekent zich iets af.. De phonoversterker is behoorlijk bruikbaar voor vrij veel mensen. Mijn laptop blijft wat achter vind ik. Klinkt heel aardig hoor, ook de mqa files klinken lekker in de oren. Maar waar de dac echt zijn potentie en waarde laat zien is als ik de cd speler als loopwerk op de dac aansluit. Mijn cd speler deed het al bijzonder goed op mijn huidige versterker maar met de dac gaat het nog een tandje verder. Met een goede opname zet het alle andere bronnen in de schaduw. Serieus indrukwekkend is de drive, power, punch en detailering. Met grote afstand het beste wat ik ooit in mijn eigen set heb gehoord. En gewoon overall digitaal echt retegoed. Ik zit me te bedenken. Als dit digitaal binnen mijn mogelijkheden ligt moet ik wellicht het hele analoge verhaal heroverwegen. Wil ik analoog ook op dit niveau komen wat moet ik dan wel niet investeren en is dat dan geen brug te ver vraag ik me af. Ik kan het natuurlijk ook gewoon hier bij houden. Geen reden daar nu een beslissing over te nemen. Maar conclusie.... leuke dac.. En 2e conclusie.. ik moet een goede streamer/renderer.. Edited 17 april 2016 by conqubite Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 17 april 2016 Report Share Posted 17 april 2016 Gefeliciteerd met je aankoop Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 17 april 2016 Report Share Posted 17 april 2016 Van mij(n) ook, maar dat had je vast al begrepen. Het plaatje is wel een oud plaatje, zeer verneukeratief met MQA enabled terwijl diezelfde DAC, indien toen gekocht, zónder kwam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 18 april 2016 Report Share Posted 18 april 2016 (edited) Ja maar inmiddels ingehaald door de actualiteit natuurlijk wbt MQA. Inmiddels is de eerste euforie weggezakt en zie ik nog genoeg verbeterpunten. Vooral mijn laptop met Jriver is nog niet op het niveau wat ik wil bereiken. En dat moet wel omdat dat een belangrijke bron zal worden. Vandaar dus nut/noodzaak van een streamer. Maar ook nog op zoek naar een goed passende XLR interlink, usb kabel en wellicht coax/spdif want die ik nu gebruik is een redelijk standaard ding die ik altijd op mijn surroundversterker gebruikte. Geen idee wat het niveau van dat ding is. Maar wat ook interessant is, en zo heb ik het ook vooraf bedacht, is dat ik het idee heb dat het karakter van de mytek, het strakke studio achtige karakter, sommigen zullen het analytisch noemen, een goed tegenwicht is voor de rest van mijn installatie. De pathos klinkt warm, de Tafjes zijn niet zo in your face als de PP soundstone die ik bij Goodtube hoorde. Het geluid uit de taf's, met de dac en cd speler als loopwerk, komt wat dat betreft een stuk dichter bij dat felle karakter wat ik bij Goodtube toen opmerkte (en wat me best aansprak). De taf's kunnen dus wel een aardig eind daar in de buurt komen. Ik ben nog lang niet waar ik heen wil maar we zijn in beweging en onderweg.. . Edited 18 april 2016 by conqubite Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 18 april 2016 Report Share Posted 18 april 2016 Nadeel van een PC of een Mac vind ik alle onnodige processen die je voor audio niet nodig hebt. Met mijn Mac mini heb ik dat nu voor elkaar, kan van alles streamen zowel beeld als geluid. Het was wel een puzzel en toch weer simpel als je het weet. Beste is m.i. een dedicated streamer. Nadeel van een dergelijke oplossing vind ik support over 2 jaar, afhankelijkheid van de leverancier en beperkte software keus. Waar m.i. ook winst valt te halen is zelf je CD' s nauwkeurig rippen. Of neem een abonnement op Qobuz dat klinkt top. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 18 april 2016 Report Share Posted 18 april 2016 Nou, als je het mij vraagt, in een laptop zit gewoon teveel spul. Vandaar dat een dedicated streamer beter is/kan zijn. En wat support betreft, ook een pc/mac kan aan het eind van de supportjaartjes komen, gewoon omdat het apparaat niet snel genoeg meer is, of te krap in zijn jasje zit voor het nieuwe OS. En dan al dat gedoe... Conqubite zou eens kunnen kijken naar zo'n Auralic mini, of een Noxon of zoiets. Als ik per ongeluk mijn laptop geluid laat produceren via de Brooklyn en USB, dan klinkt dat ook niet optimaal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 18 april 2016 Report Share Posted 18 april 2016 (edited) Ik zit eigenlijk al een tijdje te gluren naar een auralic aries LE, en daar dan zelf een externe voeding bij zoeken. Maar heb geen NAS en eigenlijk wil ik die stap overslaan. Ik wil eigenlijk gewoon een ext. harddisk met een goede usb kabel aansluiten op een streamer (en eventueel aangevuld met Tidal oid. als die mqa gaan aanbieden). Of loop ik dan weer tegen beperkingen aan van een harddisk aan? Edited 18 april 2016 by conqubite Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 18 april 2016 Report Share Posted 18 april 2016 Kan, maar hoeft niet. Het hangt er ook maar vanaf wat je nodig vind qua metadata. Op mijn Olive kan ik naar hartelust allerlei kwijt over klassieke muziek, maar stel dat ik die schijf hang aan een Auralic, dan krijg ik tien tegen een niet dezelfde informatie te zien. Kans dat het onwerkbaar is, is zelfs levensgroot. In de tracks slaat mijn Olive gewoon niks op, alles zit in zijn eigen SQLite database. En uiteraard heb je te maken met de USB standaards die zich hebben ontwikkeld. Allebei USB3 lijkt mij wel lekker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 18 april 2016 Report Share Posted 18 april 2016 Toch wel grappig. Zit ik net te verkondigen dat de laptop achter blijft lijkt het er vanavond ineens op dat de mqa files veel meer tot leven komen.... Dat klinkt ineens voorwaar niet verkeerd. Zou dan haast denken dat de mqa decoder ook even moet inspelen? Maar ook een hi res album van roger waters begint een stuk dichter in de buurt te komen van de cd speler.... Blijkbaar heeft de usb ingang wat meer inspeeltijd nodig?? Zou erg leuk zijn... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 18 april 2016 Report Share Posted 18 april 2016 Je hebt best kans dat je laptop wat langer aanstaat er minder processen draaien waar je last van kan hebben. Je zou eens kunnen testen wat software als Daphile doet. https://www.daphile.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 18 april 2016 Report Share Posted 18 april 2016 Je hebt best kans dat je laptop wat langer aanstaat er minder processen draaien waar je last van kan hebben. Je zou eens kunnen testen wat software als Daphile doet. https://www.daphile.com/ Interessant... Is dat freeware Kappa? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 18 april 2016 Report Share Posted 18 april 2016 Beter... Open source. Ik krijg hier thuis nog geen stabiele MQA-verbinding via SP/dif. Ga eens een andere kabel proberen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 18 april 2016 Report Share Posted 18 april 2016 (edited) Ik laat hem vannacht maar eens even op mqa doorspelen. Kijken wat nog meer draaiuren doen.. Dan ga ik dat daphile eens proberen.. Kan ik dus gewoon installeren. Krijg ik geen andere problemen? Overigens heb ik ook regelmatig dat de de verbinding met laptop even tijd kost. Regelmatig ruis en gekraak. Maar nu vanavond ineens stuk beter dus... Edited 18 april 2016 by conqubite Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 18 april 2016 Report Share Posted 18 april 2016 (edited) Daphile kan je gewoon op een usb stick zetten en daar van de computer opstarten. Via een andere pc of de tablet of telefoon kan je de pc dan bedienen. De app die je daar voor kunt gebruiken is Squeezer Met de computter zelf zal niets gebeuren. De hardeschijf wordt alleen gebruikt om de muziek van te lezen. Mocht je er niet uitkomen wil ik ook wel eens bij je langskomen met de pc waar bij mij daphile op draait. Edited 18 april 2016 by kappa7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 19 april 2016 Report Share Posted 19 april 2016 Je moet dan natuurlijk wel even in de bios de boot sequence aanpassen Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 19 april 2016 Report Share Posted 19 april 2016 Overigens heb ik ook regelmatig dat de de verbinding met laptop even tijd kost. Regelmatig ruis en gekraak. Maar nu vanavond ineens stuk beter dus... Misschien helpt het als je de Brooklyn even helemaal zonder stroom zet? Lijkt bij mij wel te helpen (ohne Gewähr) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 19 april 2016 Report Share Posted 19 april 2016 (edited) Hier verandert nooit iets. Rechts de Sonore Harmonizer, links de Brooklyn DAC/Pré met MQA Edited 19 april 2016 by mumsoft Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 19 april 2016 Report Share Posted 19 april 2016 En hoe klinken ze? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts