Leeuwarden Posted 17 juni 2016 Report Share Posted 17 juni 2016 Heeft iemand nog geprobeerd hoe de Brooklyn klinkt en lineaire voeding? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 17 juni 2016 Report Share Posted 17 juni 2016 Kijk eens: http://www.computeraudiophile.com/f6-dac-digital-analog-conversion/mytek-new-digital-analogue-converter-brooklyn-26001-new/ Wel snel zijn, dat topic loopt nog als rijpe brie. Zelf ga ik de mijne vergelijken met eentje plus SBooster. Ben wel benieuwd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeuwarden Posted 17 juni 2016 Report Share Posted 17 juni 2016 Thanks! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeuwarden Posted 17 juni 2016 Report Share Posted 17 juni 2016 Grappig, ik kijk net even in de kast met "ooit tot grote tevredenheid gebruikte onderdelen" en daar vind ik zowaar een AMB Sigma 11 voeding. Eén of twee andere weerstanden erin, zwaardere trafo scoren en misschien gotere koelprofielen monteren en dan zou ie een Brooklyn moeten kunnen voeden... Die Brooklyn kriebelt een beetje. Ik zou mijn pre-dac en phono-pre door 1 veel kleiner kastje kunnen vervangen... Vraagje voor de Brooklyn bezitters: als ik het goed heb up-sampled deze dac het binnenkomende signaal niet (zoals een Auralic Vega dat wel doet). Is deze dac erg gevoelig voor hogere resolutie files? Ter verklaring. Als ik mijn huidige dac een 44.1 signaal te verteren geef, klinkt dat goed. Upsample ik dat signaal naar 352,4 dan klinkt het domweg beter. Heeft de Brooklyn dat ook? Of is het lood om oud ijzer. Ik stream via een Auralic Aries en ze hebben upsampling naar verluid in de pijplijn zitten maar dat soort dingen gaan nooit snel genoeg... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 17 juni 2016 Report Share Posted 17 juni 2016 Daarnet nog mijn gehakte Brooklyn kunnen vergelijken met een ongehakte plus SBooster. Tja, dan merk je wat zo'n aanpassing voor impact heeft. Ook de eigenaar van de SBooster was vol verwondering én lof hierover. Niet gek als je bedenkt dat iedereen die bij de Brooklyn een externe voeding koopt hierover altijd in termen spreekt, die mij zo bekend voorkomen als structuurkenmerken. Jammer alleen dat ik geen gewone DAC meer heb, want dan zou ik hierover ook in gewone bewoordingen kunnen spreken. Gelukkig staat computeraudiophile wel vol met dat soort observaties. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 17 juni 2016 Report Share Posted 17 juni 2016 O ja, nu heb ik een SBooster in de tas, die ik een tijd mag lenen. Lekker vergelijken, maar niet heus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeuwarden Posted 17 juni 2016 Report Share Posted 17 juni 2016 Wat heeft eigenlijk gemaakt dat je voor de Brooklyn hebt gekozen? Had je een shortlist met andere dacs? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 17 juni 2016 Author Report Share Posted 17 juni 2016 Wat heeft eigenlijk gemaakt dat je voor de Brooklyn hebt gekozen? Had je een shortlist met andere dacs? MQA ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeuwarden Posted 17 juni 2016 Report Share Posted 17 juni 2016 Zou zomaar kunnen natuurlijk maar ik kan me zo voorstellen dat je graag wil dat niet MQA gecodeerde files ook goed afspelen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 17 juni 2016 Report Share Posted 17 juni 2016 Ja, MQA. Eerst de Meridian Explorer2, maar die staat nu te koop. De Brooklyn is een fantastische DAC, ook nog voorversterker en met phono. En koptelefoon ook nog. Afstandsbediening, dus nu zit ik als een zak aardappelen op de luisterstoel knopjes in te drukken om de magie op te roepen. Maar ik ging voor MQA. Dat de Brooklyn ook DSD 256 afspeelt, en PCM 32/384 zal wel, daarvan heb ik zowat niets. Met MQA heb je dat ook niet nodig. Mijn Olive speelt zelf heel erg prima cd-kwaliteit af, dus ik maakte me vantevoren niet druk om die kwaliteiten in de Brooklyn. Maar hij is nu op een hoger plan gebracht, en dus kan ik nu ook genieten van al die andere pluspunten. Er komen vast nog meer DACs met MQA, maar Marc is nu eenmaal een soort pioneer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 18 juni 2016 Report Share Posted 18 juni 2016 Maar heb je al eenzelfde opname beluistert met en zonder MQA, Marc? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 18 juni 2016 Report Share Posted 18 juni 2016 Je kunt het uitzetten. Simpel. En 2L heeft gratis downloads in diverse resoluties naast de MQA versie. Dus vergelijken kan, maar ik heb er nooit zin in. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeuwarden Posted 18 juni 2016 Report Share Posted 18 juni 2016 Doe het voor ons! :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 18 juni 2016 Report Share Posted 18 juni 2016 Ach wat, niemand gelooft mij. En dat is misschien maar goed ook, want je moet het zelf, thuis, beoordelen. Mijn bekeringsdrang is allang verdampt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 19 juni 2016 Author Report Share Posted 19 juni 2016 Mijn bekeringsdrang is allang verdampt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 20 juni 2016 Report Share Posted 20 juni 2016 (edited) Mijn bekeringsdrang is allang verdampt. Ayatollah Marc. Edited 20 juni 2016 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 20 juni 2016 Report Share Posted 20 juni 2016 Voorganger Marc is het meer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 20 juni 2016 Report Share Posted 20 juni 2016 Voorganger Marc is het meer. O.K. dan Marc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 20 juni 2016 Report Share Posted 20 juni 2016 (edited) Doe het voor ons! :-) Ik heb het ook gedaan. MQA is beter... vind ik.... mooier.... vind ik... dan cd kwaliteit. Ik heb het in het MQA topic geloof ik ook al eens gezegd. Het is net of MQA de muziek verder uit elkaar trekt en alles beter maakt. Dieper laag, meer details, duidelijk ruimtelijker, geen enkele stress, gelaagder ook, betere scheiding tussen instrumenten. Het geluidsbeeld wordt groter en er is meer ruimte in de opname, de ruimte lijkt groter, met een enorme dynamiek en erg "analoog" klinkend. En het geheel klinkt anders en dus echt beter dan de gewone flac, driedimensionaler is misschien nog wel de beste korte omschrijving. We kunnen er lang over blijven praten. Iedere scepticus moet het zelf eens gaan besluiteren. Ik moet wel zeggen dat ik hier vanavond ook nog naar diverse Hd bestanden heb zitten luisteren. Dat klinkt ook verrekte goed. Kan niet zo makkelijk zeggen dat MQA zoveel beter is. Maar MQA doet wel iets met de muziek wat ik, en eigenlijk iedereen die het gehoord heeft volgens mij, als zeer prettig en goed kwalificeer. Edited 20 juni 2016 by conqubite Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 20 juni 2016 Report Share Posted 20 juni 2016 +1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 21 juni 2016 Report Share Posted 21 juni 2016 Overigens op dit moment geen mqa voor mij. Mijn jriver tryout periode is voorbij. Ik kon het verlengen maar de eerstvolgende keer deed ie het niet meer. Heb foobar gedowload maar daar krijg ik vooralsnog geen mqa uit, (iemand daar een oplossing voor misschien?) net als dat ook uit vlc niet lukt. Daarnaast begint het geklungel met de laptop steeds aan de dac knopen te irriteren... Het moment dat ik een klap op een auralic aries geef komt zo wel dichterbij...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 21 juni 2016 Report Share Posted 21 juni 2016 Lijkt mij geen gek idee. Die stomme pc's acht ik helemaal niet zo geschikt voor muziek, ook al komt er wel geluid uit. Zie Tubejacks nieuwe aanwinst, gaat zomaar zijn geoptimaliseerde Mac Mini voorbij (plus de NAS dus). Mijn stokoude Olive doet het vast beter nog, maar dat zullen we nog gaan vaststellen. Enfin, ik heb helemaal geen verstand van geschikte players, maar je moet er sowieso een hebben die niet zit te foezelen met de bitstroom, dus zogeheten bit-prefect afspeelt. Misschien wordt je iets wijzer op dit topic over de brooklyn Daar is zowat ook iedereen bezig met pc's. Afgelopen vrijdag was ik bij RJ Kamsma van dat forum, en die heeft iets met een Auralic, weet alleen het type niet zo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeuwarden Posted 21 juni 2016 Report Share Posted 21 juni 2016 Als het eruit zag als een platte MacMini was het een Aries Mini, zag het eruit als twee gebogen aluminium plaatjes boven elkaat, dan was het een Aries. Ik heb zelf mijn MacMini weggedaan voor een Aries. Briljante keuze... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 21 juni 2016 Report Share Posted 21 juni 2016 Dan was het een Aries, bedankt voor de tip! Het ziet er wel gelikt uit, hoor daar niet van, maar wat er tussen die plaatjes zit ziet er toch wat gewoontjes uit. Het is een beetje een vlag op een modderschuit, al moet je dat niet letterlijk nemen. Doet het vast ook beter dan zo'n Mac Mini. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 21 juni 2016 Report Share Posted 21 juni 2016 Overigens op dit moment geen mqa voor mij. Mijn jriver tryout periode is voorbij. Ik kon het verlengen maar de eerstvolgende keer deed ie het niet meer. Heb foobar gedowload maar daar krijg ik vooralsnog geen mqa uit, (iemand daar een oplossing voor misschien?) net als dat ook uit vlc niet lukt. Daarnaast begint het geklungel met de laptop steeds aan de dac knopen te irriteren... Het moment dat ik een klap op een auralic aries geef komt zo wel dichterbij...... Je kunt prima Musicbee gebruiken als gratis alternatief voor J river. werkt zelfs iets fijner maar je zal wel even moeten wennen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts