Ruud Posted 20 februari 2011 Report Share Posted 20 februari 2011 Was in de eerste plaats gezellig. Fijn dat ik Sander(KT88) na enkele malen gemist te hebben, weer in redelijke goede doen, even gesproken heb. Op de gang, voor zijn lezing, hebben we Ruud Jonker nog gesproken over de artikelen in ME en we waren het wel erg met elkaar eens. Enkele forumleden gezien maar niet gesproken. Misschien ook maar beter ook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 20 februari 2011 Author Report Share Posted 20 februari 2011 Ik heb KT88 gisteren ook even de hand mogen schudden. Helaas was hij al weer snel weg. Te begrijpen, na z'n actie van de dagen er voor... Ruud Jonker heb ik helaas niet gesproken Ivo van de Broek wel. Die vond het prachtig dat er weer wat leven in de brouwerij was. Dan de show: We zijn als eerste naar de derde verdieping gegaan en troffen daar Triangle op ASR en Vincent aan. Beide sets klonken niet verkeerd, maar de ASR set klonk het mooist in het hoog- en middenbereik. De andere set deed het op 't laag weer beter (en voor heel wat minder geld) maar klonk in het hoog en midden wat rasperig. In de andere ruimte stonden twee sets met Chario op van de Medevoort, hier wil ik weinig over zeggen, maar dat moet volgens mij veeeeeeeel beter kunnen. Kemp stond er ook met een paar VR4 luidsprekers. We kregen een demo waarin we konden horen wat de invloed van netkabels en filters was. Het was duidelijk te horen dat het laag en midden beter doortekend werden, maar ik vond het stereobeeld met de standaard Hema bekabeling het best. Waarschijnlijk komt dit doordat de versterker in het begin een stuk zachter stond dan tijdens het werkelijke vergelijk. Het stond tijdens dit vergelijk misschien wat te hard voor de geintegreerde versterker. Een verdieping lager trof ik KT88 en Arden. Music2 had stond n.l. samen met Kanzy in een ruimte. Nu konden we met de Blumenhofer luidspreker en een Octave CD speler. De Kanzy liet nu veel beter horen wat deze eigenlijk kan. Alhoewel snel duidelijk werd dat het snel veel te hard gaat met die hoorns. Enorme uithalen zijn voor die dingen geen probleem. Ik vond het een heel aardige combinatie en misschien wel de beste klank uit hoornluidsprekers, die ik ooit hoorde. Canton... tja... niet mijn soort klank, zal ik maar zeggen. Von Schweichert had met de Eera CD-speler en KR versterker ook een prima geluid. Nu niet uit een enorm bombastische set, maar een redelijk beperkte. Uit de luidsprekers kwam gewoon muziek. Niks irritants,niks spectaculairs, maar gewoon muziek.. en zo hoort het ook. De grote MBL set in die verraste me in positieve zin. Ze klonken er beter dan wat ik ooit eerder uit deze set hoorde. Alleen het laag.. dat moet met een gewone baskast beter kunnen, nu klinkt het wel erg soepwafferrig. De kleine set heb ik alleen gehoord met muziek zonder laag, maar het stereobeeld was in ieder geval veel beter dan van de grote set. Bovendien klonk het allemaal mooi evenwichtig en natuurlijk. More Music had een mooie set met Audio Physic luidsprekers opgebouwd. Ook hier klonk het boven verwachting goed. Audiac had ook flink uitgepakt en stond met een enorme berg apparatuur in de centrale ruimte en had bovendien een mooie set opgebouwd met Wilson Audio Sacha, T+A en streamingaudio van o.a. Olive. De Olive wilde eigenlijk niet echt aan de gang. Kennelijk was het WIFI netwerk overbelast. Maar wat ik hoorde leek erg op wat ik hier thuis hoor. De Sacha's zijn volgens mij alleen wat vergevingsgezinder dan mijn W/P's. Het klonk allemaal wat liever zeg maar, het dynamische Wilson karakter is echter zeker gebleven. In de laatste ruimte stond de twee keren dat ik er was de set van Hifinesse te draaien. Wat klonk dat laag beroerd. Er stonden hier nog twee sets opgesteld (waarvan een met (de enige) draaitafel), maar die heb ik helaas dus niet gehoord. In het algemeen is de show mij erg goed bevallen. De akoestiek in de ruimten is door het akoestische plafond en vloerbedekking erg droog. Dit komt het geluid erg ten goede. Ook zijn de ruimten groter dan op andere shows. Ik heb veel goed geluid gehoord en eigenlijk maar een paar negatieve uitschieters. Ik heb Ivan op verschillende plaatsen foto's zien maken. Ik ben benieuwd. Hulde voor de organisatie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 20 februari 2011 Report Share Posted 20 februari 2011 Korte reactie van mij kant. Ik heb mij vandaag prima vermaakt. Mensen gesproken, leuke, mooie en goede en minder goede dingen gehoord. De Kanzy versterker met de Blumenhofer speakers en de Cd speler klonken best goed. Normaal loop ik snel weg als er een toeter op een luidspreker zit maar dit keer zeker niet. De LUA set vond ik zeer matig, veel geld voor een midfi geluid at best. De set er naast met de New Audio Frontiers Reference 5.1 speakers en de Symphonic Line CD en versterker was 10keer beter naar mijn oren. De 3de set in de ruimt de Hegel electronica met de speakers waarvan ik de naam niet weet kan ik lastig beoordelen. Ik zat pal voor de linker speaker, klonk niet verkeerd maar volgens mij was het ook best een prijzige set. De man van NordOst gaf wel een leuke demo van de NordOst kabels. Het viel mij wel op dat er weinig analoog was. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 20 februari 2011 Report Share Posted 20 februari 2011 Mooie recensie manne jammer dat ik niet kon dit jaar. Nu nog maar wachten tot Ivan met de foto's komt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 21 februari 2011 Report Share Posted 21 februari 2011 Een verdieping lager trof ik KT88 en Arden. Music2 had stond n.l. samen met Kanzy in een ruimte. Nu konden we met de Blumenhofer luidspreker en een Octave CD speler. De Kanzy liet nu veel beter horen wat deze eigenlijk kan. Alhoewel snel duidelijk werd dat het snel veel te hard gaat met die hoorns. Enorme uithalen zijn voor die dingen geen probleem. Ik vond het een heel aardige combinatie en misschien wel de beste klank uit hoornluidsprekers, die ik ooit hoorde. Ik vond het zeldzaam verkeerd, een groot orkest wat met de handrem erop speelde, het was het net niet. Gistermiddag een stel hoorns van BD gehoord, beetje opgekieteld, dat waren voor mij de beste hoorns die ik ooit hoorde. Die set is van toeterig naar zeer goed getransformeerd, ook het laag, voor een gedeelte bas-reflex was uitermate goed. Audiac had ook flink uitgepakt en stond met een enorme berg apparatuur in de centrale ruimte en had bovendien een mooie set opgebouwd met Wilson Audio Sacha, T+A en streamingaudio van o.a. Olive. Maar wat ik hoorde leek erg op wat ik hier thuis hoor. De Sacha's zijn volgens mij alleen wat vergevingsgezinder dan mijn W/P's. Het klonk allemaal wat liever zeg maar, het dynamische Wilson karakter is echter zeker gebleven. Metalige harde klank en boemerig laag...is dat wat je thuis hebt Hans? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 21 februari 2011 Author Report Share Posted 21 februari 2011 Een verdieping lager trof ik KT88 en Arden. Music2 had stond n.l. samen met Kanzy in een ruimte. Nu konden we met de Blumenhofer luidspreker en een Octave CD speler. De Kanzy liet nu veel beter horen wat deze eigenlijk kan. Alhoewel snel duidelijk werd dat het snel veel te hard gaat met die hoorns. Enorme uithalen zijn voor die dingen geen probleem. Ik vond het een heel aardige combinatie en misschien wel de beste klank uit hoornluidsprekers, die ik ooit hoorde. Ik vond het zeldzaam verkeerd, een groot orkest wat met de handrem erop speelde, het was het net niet. Gistermiddag een stel hoorns van BD gehoord, beetje opgekieteld, dat waren voor mij de beste hoorns die ik ooit hoorde. Die set is van toeterig naar zeer goed getransformeerd, ook het laag, voor een gedeelte bas-reflex was uitermate goed. Audiac had ook flink uitgepakt en stond met een enorme berg apparatuur in de centrale ruimte en had bovendien een mooie set opgebouwd met Wilson Audio Sacha, T+A en streamingaudio van o.a. Olive. Maar wat ik hoorde leek erg op wat ik hier thuis hoor. De Sacha's zijn volgens mij alleen wat vergevingsgezinder dan mijn W/P's. Het klonk allemaal wat liever zeg maar, het dynamische Wilson karakter is echter zeker gebleven. Metalige harde klank en boemerig laag...is dat wat je thuis hebt Hans? Tja... wij luisteren dus duidelijk anders en zijn op een ander tijdstip, met andere muziek bij die demo's geweest. O ja... mijn Wilsons klinken metalig en boemerig wanneer dat zo is opgenomen. Vergevingsgezind zijn ze allerminst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc Posted 21 februari 2011 Report Share Posted 21 februari 2011 Aardig te zien hier hoe de meningen verschillen. Hieronder de mijne... Vwb de Wilson set ga ik met Ruud mee. Ik vond het laag niet onder controle en irritant aanwezig. Voor mij was het geluid dat zeer snel vermoeide. De ruimte ernaast met de LUA set vond ik een verademing na de Wilsons. Wat een rust in het geluid, even ontstressen. De Kanzy / Blumenhofer set vond ik, zo lang niet op al te luid niveau, aangenaam dynamisch en realistisch. Helaas werd er later veel luider gespeeld en vond ik het wat schreeuwerig. De Audiophysic set klonk wel erg 'correct', maar ook een beetje klinisch. De Triangle/ASR had een erg vol geluid en het laag was hier goed onder controle. Wat een enorme kabelaansluitingen zaten op die ASR power supplies. De sessie in de ruimte ernaast met de verschillende kabels op de Von Schweikerts heb ik staand aan de zijkant bijgewoond. Het was erg druk en lawaaiig en ik heb dan ook niet echt verschillen kunnen ontdekken. Wat ik erg leuk vond en echt iets vond toevoegen t.o.v. eerdere shows waren de workshops. Workshops over streaming en luidsprekerplaatsing waren informatief, de sessie met Ruud Jonker aardig alhoewel ik het maar ten dele met hem eens ben. Al met al een zeer geslaagde show. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 21 februari 2011 Report Share Posted 21 februari 2011 Ik heb geen enkele goede set gehoord dit jaar. Bij de meesten sets was het laag niet in orde in mijn oren en miste ik energie in het geluid. En maar 1 draaitafel gezien. In mijn optiek kan dat echt niet. Zeker als daar Gerrit Nutters staat met velen bakken vol lp's. Jammer dat Wim van Kraanen door ziekte moest afzeggen. En ook jammer dat Paul Hattink met Accuphase/ Verity Audio er niet was. Wel veel bekenden gezien en gesproken en enkelen forumleden. De lezing van Ruud Jonker vond ik erg goed en ben het helemaal eens met hem. Ben erg benieuwd naar zijn boek en de rest van de delen in Music-Emotion. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 22 februari 2011 Report Share Posted 22 februari 2011 Ik heb geen enkele goede set gehoord dit jaar. Bij de meesten sets was het laag niet in orde in mijn oren en miste ik energie in het geluid. En maar 1 draaitafel gezien. In mijn optiek kan dat echt niet. Zeker als daar Gerrit Nutters staat met velen bakken vol lp's. Jammer dat Wim van Kraanen door ziekte moest afzeggen. En ook jammer dat Paul Hattink met Accuphase/ Verity Audio er niet was. Wel veel bekenden gezien en gesproken en enkelen forumleden. De lezing van Ruud Jonker vond ik erg goed en ben het helemaal eens met hem. Ben erg benieuwd naar zijn boek en de rest van de delen in Music-Emotion. Welke lezing was dat hij heeft er zover ik weet 2 gehouden. Iets over streaming en iets of speakers dacht ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 22 februari 2011 Report Share Posted 22 februari 2011 Mordante, De lezing van Ruud Jonker ging over de helige graal en audiofielen. Waar ook de twee artikelen in de Music-Emotion over zijn gegaan en een flink stuk wat er nog komen gaat. Uiteindelijk komt het geheel ook in boekvorm en dan nog uitgebreider en met foto's erbij. Waar jij op doelt, streaming en speakers waren de lezingen van Hans Beekhuizen (ViFi). Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 22 februari 2011 Report Share Posted 22 februari 2011 Mordante, De lezing van Ruud Jonker ging over de helige graal en audiofielen. Waar ook de twee artikelen in de Music-Emotion over zijn gegaan en een flink stuk wat er nog komen gaat. Uiteindelijk komt het geheel ook in boekvorm en dan nog uitgebreider en met foto's erbij. Waar jij op doelt, streaming en speakers waren de lezingen van Hans Beekhuizen (ViFi). Ok, ik heb nog nooit van Hans van Beekhuizen gehoord en de naam Ruud Jonkers ken hoofdzakelijk van dit forum. ik heb 1 artiekel van hem in de Music Emotion gelezen, vond het een wat warrig verhaal zonder duidelijk doel geschreven. Dus vandaar de verwarring. Om heel eerlijk te zijn denk ik ook niet dat bijde heren mij wat boeiends te melden hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 22 februari 2011 Report Share Posted 22 februari 2011 Ik heb geen enkele goede set gehoord dit jaar. Bij de meesten sets was het laag niet in orde in mijn oren en miste ik energie in het geluid. En maar 1 draaitafel gezien. In mijn optiek kan dat echt niet. Zeker als daar Gerrit Nutters staat met velen bakken vol lp's. Jammer dat Wim van Kraanen door ziekte moest afzeggen. En ook jammer dat Paul Hattink met Accuphase/ Verity Audio er niet was. Wel veel bekenden gezien en gesproken en enkelen forumleden. De lezing van Ruud Jonker vond ik erg goed en ben het helemaal eens met hem. Ben erg benieuwd naar zijn boek en de rest van de delen in Music-Emotion. +1, alleen die lezing van Ruud heb ik niet meer afgewacht. Ik heb me wel kostelijk geamuseerd en veel gelachen, al was er qua demo's weinig aanleiding toe. Het was voor mij de eerste keer dat ik op de ASSA show was en ik werd getriggerd door de verhalen van vorig jaar. Bovenstaande is waarschijnlijk wel het resultaat van een demo die ik de woensdag voor de ASSA heb mogen beleven. Als het allemaal klopt krijgen we die demo ook in Sneek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 22 februari 2011 Author Report Share Posted 22 februari 2011 Ik heb geen enkele goede set gehoord dit jaar. Tis maar wat je verwacht op een audioshow. het blijft natuurlijk een momentopname van een set die vaak niet optimaal is opgesteld en samengesteld. Ik probeer daar doorheen te luisteren en het positieve van zo'n set er uit te halen. Mensen die binnenkomen en binnen 15 minuten kunnen beoordelen dat het allemaal niks is, moeten maar niet meer naar 'n show gaan. Wanneer iedereen alleen maar ongenuanceerd commentaar levert, houden de shows waarschijnlijk op met te bestaan. Voor geen enkele audiofirma is het n.l. leuk wanneer hun set wordt afgekamd. Zeker niet in verhouding tot de hoeveelheid werk die het met zich brengt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 22 februari 2011 Author Report Share Posted 22 februari 2011 Om heel eerlijk te zijn denk ik ook niet dat bijde heren mij wat boeiends te melden hebben. Toch denk ik dat dit even iets te kort door de bocht is. Zowel Ruud Jonker als Hans Beekhuizen hebben natuurlijk een jarenlange professionele ervaring op het gebied van audio. Ik lees hun verhalen altijd met veel plezier, tenzij ze zichzelf voorbij lopen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 22 februari 2011 Report Share Posted 22 februari 2011 Als ik de reacties zo lees heb ik sowieso de lezing van Ruud Jonker gemist, maar gelukkig komt er een boek (met foto's, hee!), dus dat wacht ik rustig af. Als ik naar zo'n show zou gaan, is dat in de eerste plaats voor analoge spullen. Al die streaming-oplossingen, ach, het zal wel. En dus zou ik op de ASSA niet aan mijn trekken zijn gekomen. Hè, waar blijven die foto's nou toch? Of zijn die allemaal de mist ingegaan door de condens? M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 22 februari 2011 Report Share Posted 22 februari 2011 Om heel eerlijk te zijn denk ik ook niet dat bijde heren mij wat boeiends te melden hebben. Toch denk ik dat dit even iets te kort door de bocht is. Zowel Ruud Jonker als Hans Beekhuizen hebben natuurlijk een jarenlange professionele ervaring op het gebied van audio. Ik lees hun verhalen altijd met veel plezier, tenzij ze zichzelf voorbij lopen... Daar heb je wel gelijk in Hans. Maar laat ze zo'n verhaal dan in een afgsloten ruimte doen waar na aanvang niemand meer inkomt en niet zoals nu in een soort gang. Ook heb ik nergens gezien wie van hoe laat tot hoe laat sprak over welke onderwerpen. Ik heb rond 15:00 uur 2 minuten bij iemand staan kijken maar ik wist niet wie het was of waar zijn verhaal over ging. De ruimte stond te vol waardoor ik eigenlijk niks kon zien en de muziek uit de aangrezende ruimtes maakte het moeilijk verstaanbaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 22 februari 2011 Report Share Posted 22 februari 2011 H Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 22 februari 2011 Report Share Posted 22 februari 2011 Leuk dat men het hier door de bank genomen met elkaar eens is over bepaalde " geluiden". Ik kwam erachter dat de Wilsons alleen maar een redelijk stereobeeld hadden op maar 1 plaats, vlakbij de witte tape op de grond. Niet mijn ding. De Audio Physics daarentegen zetten wel een heel mooi beeld neer. Maar daar klopte tonaal weer niks van. Ik schat een flinke overdrijving rond 300 of 400 Hz. En ze konden het volume niet aan. Het was enorm gecomprimeerd door het lage rendement of zoiets. De grote hoorns vielen bij stemmen door de mand. Resonanties rond 1K, 3K, 4K, etc. Dat kan tegenwoordig beter. Maar wel een lekker strak en dynamisch laag! En Ruud Jonker hoorde ik zeggen dat dat alleen maar kan met 13cm. woofertjes. De oude misvatting over " snelheid" leeft dus nog bij sommigen. Die Usher 15HM's in de Blumenhofers, die klinken pas snel! Voor de rest dus wel erg interessant die lezing in de grote zaal om 17 uur: audiofielen met hun kabeltjes en voodoo een spiegel voorhouden, heerlijk Om bij dat onderwerp te blijven: erg gelachen bij een meneer met een enorme plexiglas buis met allerlei tierelantijnen erop en een verschoven reflex-kanaal. Ik zou zeggen, een niet optimale Helmholz resonator met frutsels voor de Waf. Het leek meer op een toverdoktor die iets magisch had ontdekt. Maar hij was niet de enige. Ik zag weer veel onderzetters in alle vormen en maten, en vreemde dingen aan de muur die weinig met akoestiek te maken hebben maar wel daarvoor verkocht worden. De Von Schweikert klonk als bij mij thuis, maar dan met een minder stereobeeld, maar dat kwam vast door de niet-optimale opstelling. Ook ik vond de MBL's best goed. Er was iemand die de verschillen liet horen tussen de Olive en een ander streaming audio gebeuren. nou ja verschillen... zo klein dat het het prijsverschil absoluut niet kon waarmaken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 22 februari 2011 Author Report Share Posted 22 februari 2011 Er was iemand die de verschillen liet horen tussen de Olive en een ander streaming audio gebeuren. nou ja verschillen... zo klein dat het het prijsverschil absoluut niet kon waarmaken. In de Wilson ruimte heb ik dat verschil ook gehoord. Dat was gewoon enorm in het voordeel van de Olive. Helaas wilde de Olive niet goed werken, dus ik vermoed dat die later door een ander apparaat is vervangen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 22 februari 2011 Report Share Posted 22 februari 2011 Ik heb geen enkele goede set gehoord dit jaar. Tis maar wat je verwacht op een audioshow. het blijft natuurlijk een momentopname van een set die vaak niet optimaal is opgesteld en samengesteld. Ik probeer daar doorheen te luisteren en het positieve van zo'n set er uit te halen. Mensen die binnenkomen en binnen 15 minuten kunnen beoordelen dat het allemaal niks is, moeten maar niet meer naar 'n show gaan. Wanneer iedereen alleen maar ongenuanceerd commentaar levert, houden de shows waarschijnlijk op met te bestaan. Voor geen enkele audiofirma is het n.l. leuk wanneer hun set wordt afgekamd. Zeker niet in verhouding tot de hoeveelheid werk die het met zich brengt. Beste Hans, Het is mijn mening en bevinding. Natuurlijk zijn het momentopnames, dat weet ik maar al te goed en ben ik mij volledig van bewust. Ik ga bijna na elke show die er is en ik weet echt wel hoe ik iets moet beluisteren op een show. Helaas voor jou hoor ik soms na 5 minuten al dat het geen goed geluid is in mijn oren en soms hoor ik al na 2 seconden dat ik een goed geluid hoor, zoals afgelopen woensdag waar ik met Sodejuu was. Verder heb ik mij kostelijk vermaakt op de show en heel veel gelachen en plezier gehad. En volgend jaar ga ik gewoon weer, want ik vind het een ontzettend goed initiatief. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 22 februari 2011 Report Share Posted 22 februari 2011 Er was iemand die de verschillen liet horen tussen de Olive en een ander streaming audio gebeuren. nou ja verschillen... zo klein dat het het prijsverschil absoluut niet kon waarmaken. In de Wilson ruimte heb ik dat verschil ook gehoord. Dat was gewoon enorm in het voordeel van de Olive. Helaas wilde de Olive niet goed werken, dus ik vermoed dat die later door een ander apparaat is vervangen. Welleke Olive??? Als het om een draaitafel zou gaan had ik allang iets gelezen als 160 MKII erachter. De Olive opus 4 die ik thuis heb verkopen ze niet meer. Dus, voor den dag ermee. Was het de Olive 4HD, 6HD of zelfs 3HD? M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 22 februari 2011 Report Share Posted 22 februari 2011 Hoi Marc, ik hoop mijn verslag snel te plaatsen. En het was meervoud Olives... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jempie Posted 23 februari 2011 Report Share Posted 23 februari 2011 Ik heb me wel kostelijk geamuseerd en veel gelachen, al was er qua demo's weinig aanleiding toe. Het was voor mij de eerste keer dat ik op de ASSA show was en ik werd getriggerd door de verhalen van vorig jaar. Bovenstaande is waarschijnlijk wel het resultaat van een demo die ik de woensdag voor de ASSA heb mogen beleven. Als het allemaal klopt krijgen we die demo ook in Sneek. woensdag voor ASSA, de opbouw zeker? of misschien thuis? Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 23 februari 2011 Report Share Posted 23 februari 2011 Om heel eerlijk te zijn denk ik ook niet dat beide heren mij wat boeiends te melden hebben. Dat kan wel kloppen, komt overeen met de de indruk die ik van jou heb Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 23 februari 2011 Report Share Posted 23 februari 2011 Om heel eerlijk te zijn denk ik ook niet dat beide heren mij wat boeiends te melden hebben. Dat kan wel kloppen, komt overeen met de de indruk die ik van jou heb Ben ik nieuwschierig wat voor indruk je van mij hebt. Mag per PM hoor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts