Hans van Liempd Posted 23 februari 2011 Author Report Share Posted 23 februari 2011 Er was iemand die de verschillen liet horen tussen de Olive en een ander streaming audio gebeuren. nou ja verschillen... zo klein dat het het prijsverschil absoluut niet kon waarmaken. In de Wilson ruimte heb ik dat verschil ook gehoord. Dat was gewoon enorm in het voordeel van de Olive. Helaas wilde de Olive niet goed werken, dus ik vermoed dat die later door een ander apparaat is vervangen. Welleke Olive??? Als het om een draaitafel zou gaan had ik allang iets gelezen als 160 MKII erachter. De Olive opus 4 die ik thuis heb verkopen ze niet meer. Dus, voor den dag ermee. Was het de Olive 4HD, 6HD of zelfs 3HD? M rc Deze... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 23 februari 2011 Report Share Posted 23 februari 2011 Er was iemand die de verschillen liet horen tussen de Olive en een ander streaming audio gebeuren. nou ja verschillen... zo klein dat het het prijsverschil absoluut niet kon waarmaken. In de Wilson ruimte heb ik dat verschil ook gehoord. Dat was gewoon enorm in het voordeel van de Olive. Helaas wilde de Olive niet goed werken, dus ik vermoed dat die later door een ander apparaat is vervangen. Welleke Olive??? Als het om een draaitafel zou gaan had ik allang iets gelezen als 160 MKII erachter. De Olive opus 4 die ik thuis heb verkopen ze niet meer. Dus, voor den dag ermee. Was het de Olive 4HD, 6HD of zelfs 3HD? M rc Deze... Dat is de lang verwachte 6HD, voor de onverwacht hoge prijs van etwas 6000 euro. Waarschijnlijk hoor je die aan de muur te hangen, maar dan vraag ik me af wat er gebeurt na het rippen van een cd'tje... Dus hij zal toch wel bedoeld zijn om ergens bovenop te plaatsen. Maar dan heb je dus geen zicht meer op het display als je zit te luisteren, vermoed ik. Het blijft behelpen. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 23 februari 2011 Report Share Posted 23 februari 2011 Misschien als ik de foto's zie, dat ik het weer weet, welke Olive het was. Hij stond er zaterdag middag. Grappig is, dat de indruk bestond dat men het andere touch-screen geval beter vond klinken. Sorry, ik ben niet zo geinteresseerd in streaming audio, dus ik vergeet de namen. Die " betere" zou 4,5 duidend Euro duurder zijn Zelf vond ik de Olive iets beter. Er werd de zelfde muziek gedraaid. Het ging echter nogal rommelig en snel, zoals gebruikelijk voor een beurs. De verschillen waren kleiner als die tussen pick-up elementen, vind ik. Dus niet die duizenden Euro's waard. Maar het zit hem natuurlijk ook in het bedieningsgemak en de capaciteit. Ondanks de reacties over het slechte geluid (ook wel terecht) was mijn indruk goed. De verschillen tussen de sets waren duidelijk en voorspelbaar. Eerlijk dus. Canton klonk typisch Canton: veel hoog, enorm zwaar aangedikt laag, maar wel " lekker", ook al kon je het metaal er doorheen horen. De Audio Physics waren echt vreemd! Enige demo met mooi stereobeeld, maar tonaal totaal in de fout! Zou die importeur dat zelf niet horen? Dat zou erg zijn zeg. Hetzelfde geldt voor de Wilsons. Als je zo'n dure speaker zo moet laten klinken, dan zou ik ze niet eens laten horen. De namaak Wilsons van Klang & Ton waren beter, in mijn geheugen althans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 23 februari 2011 Report Share Posted 23 februari 2011 Hi Threshold, Foto's van de huidige Olives vind je hier: http://www.olive.us/...ic_servers.html Daar staat de mijne, die het beste klinkt van allemaal (mits voorzien van mijn Dacmagic en die merkwaardige mod) natuurlijk niet bij. Als ik zelf niet zo geïnteresseerd was in streaming had ik nooit zo'n aardig resultaat kunnen behalen, dwz voor zo weinig geld. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jempie Posted 25 februari 2011 Report Share Posted 25 februari 2011 sodeju, wat heb je gehoord dan woensdag op asa show? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 28 februari 2011 Report Share Posted 28 februari 2011 Het was niet op de ASSA, maar bij een bekend importeur/ontwerper elders. De wereldpremiere van de Master Persuader (proto) in combinatie met Mirror Image apparatuur. Ik heb veel gehoord, maar als je dat een keer gehoord hebt, ben je verkocht en valt alles tegen, inc. mijn eigen set thuis. Ik heb altijd beweerd (en met mij velen) dat je het thuis nooit zo aan het klinken krijgt zoals bij een concert. Wat ik toen heb gehoord komt er echter bezopen dicht bij in de buurt, zo niet dat het evenwaardig is. Drive, energie en finesse gecombineerd in een hifi set. Adembenemend gewoon. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 28 februari 2011 Report Share Posted 28 februari 2011 Ben wel benieuwd naar de nieuwste telg van Master, zal ongetwijfeld op de Engels Show te vinden zijn, als ze het signatuur van de andere Masters hebben zullen ze absoluut niet teleurstellen. En dat gevoel van tegenvallen, ach dat gaat over hoor. Ik heb het bij Sonore meegemaakt en vorige week na het beluisteren van een stel sterk gemodificeerde Swing's hoornluidsprekers. Qua dynamiek kom ik wel te kort, hoewel ik na wat aanpassingen toch iets dichterbij ben gekomen, blijft het achter bij een hoorn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 28 februari 2011 Report Share Posted 28 februari 2011 Het was niet op de ASSA, maar bij een bekend importeur/ontwerper elders. De wereldpremiere van de Master Persuader (proto) in combinatie met Mirror Image apparatuur. Ik heb veel gehoord, maar als je dat een keer gehoord hebt, ben je verkocht en valt alles tegen, inc. mijn eigen set thuis. Ik heb altijd beweerd (en met mij velen) dat je het thuis nooit zo aan het klinken krijgt zoals bij een concert. Wat ik toen heb gehoord komt er echter bezopen dicht bij in de buurt, zo niet dat het evenwaardig is. Drive, energie en finesse gecombineerd in een hifi set. Adembenemend gewoon. Ik zag op de site van Dynamic Solutions dat er een nieuw model aan zit te komen. Zag er zoals altijd wel weer fraai uit. het zal niet goedkoop worden. Als ik moet gokken wordt het de vervangen van de One. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 28 februari 2011 Report Share Posted 28 februari 2011 Ben wel benieuwd naar de nieuwste telg van Master, zal ongetwijfeld op de Engels Show te vinden zijn, als ze het signatuur van de andere Masters hebben zullen ze absoluut niet teleurstellen. En dat gevoel van tegenvallen, ach dat gaat over hoor. Ik heb het bij Sonore meegemaakt en vorige week na het beluisteren van een stel sterk gemodificeerde Swing's hoornluidsprekers. Qua dynamiek kom ik wel te kort, hoewel ik na wat aanpassingen toch iets dichterbij ben gekomen, blijft het achter bij een hoorn. Beste Ruud, Wanneer je met normale luidsprekers een vergelijkbare dynamiek en karakteristieke klankkleur wilt bereiken - de "Swing" hoornluidsprekers van Bert Doppenberg zijn immers voor gewone en dus fatsoenlijke, hardwerkende Nederlanders onbetaalbaar - zou je de (betrekkelijk goedkope) oplossing niet aan de kant van de speakers, maar juist dicht bij je oor kunnen vinden! (Voor stereo vanzelfsprekend dubbel uit te voeren!) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 28 februari 2011 Author Report Share Posted 28 februari 2011 Het was niet op de ASSA, maar bij een bekend importeur/ontwerper elders. De wereldpremiere van de Master Persuader (proto) in combinatie met Mirror Image apparatuur. Ik heb veel gehoord, maar als je dat een keer gehoord hebt, ben je verkocht en valt alles tegen, inc. mijn eigen set thuis. Ik heb altijd beweerd (en met mij velen) dat je het thuis nooit zo aan het klinken krijgt zoals bij een concert. Wat ik toen heb gehoord komt er echter bezopen dicht bij in de buurt, zo niet dat het evenwaardig is. Drive, energie en finesse gecombineerd in een hifi set. Adembenemend gewoon. Ik zag op de site van Dynamic Solutions dat er een nieuw model aan zit te komen. Zag er zoals altijd wel weer fraai uit. het zal niet goedkoop worden. Als ik moet gokken wordt het de vervangen van de One. Hier het verhaaltje LINK En de foto Het lijkt op het eerste gezicht op een CC met twee waffers... Ik begreep laatst van Rick dat hij ook met een echt groot systeem bezig is... Dat zal nog wel niet klaar zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 28 februari 2011 Author Report Share Posted 28 februari 2011 Qua dynamiek kom ik wel te kort, hoewel ik na wat aanpassingen toch iets dichterbij ben gekomen, blijft het achter bij een hoorn. Dynamiek het volgens mij veel te maken met rendement en compressie. De compressie zal ook minder zijn wanneer een luidsprekers een hoog rendement heeft. Gooi het er maar uit, zeg maar... Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 28 februari 2011 Report Share Posted 28 februari 2011 Wat is Master dan voor een merk, komt dat uit de professionele audio, van een Philips medewerker? Wat er in de tekst bij de speaker staat is klink-klare onzin, maar dat komt natuurlijk van de marketingafdeling die een persbericht de wereld in heeft gestuurd. Kleuring en vervorming (ofwel emotie ) , en dat met zo'n mooie tweeter die juist heel neutraal probeert te doen Zucht... Gelukkig blijkt op zo'n Assa beurs dat de nuchtere techniek het toch wint van het vage, althans bij mij (Von Schweikert). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 28 februari 2011 Author Report Share Posted 28 februari 2011 Wat is Master dan voor een merk, komt dat uit de professionele audio, van een Philips medewerker? Wat er in de tekst bij de speaker staat is klink-klare onzin, maar dat komt natuurlijk van de marketingafdeling die een persbericht de wereld in heeft gestuurd. Kleuring en vervorming (ofwel emotie ) , en dat met zo'n mooie tweeter die juist heel neutraal probeert te doen Zucht... Gelukkig blijkt op zo'n Assa beurs dat de nuchtere techniek het toch wint van het vage, althans bij mij (Von Schweikert). Master wordt ontworpen door Rick Paap. Bij iedere show waar hij met z'n luidsprekers en apparatuur demonstreert, is het geluid beter dan dat van de andere deelnemers. En dat vind ik niet alleen. Ik hou ook van de nuchtere techniek, maar ik denk... Rick ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 28 februari 2011 Report Share Posted 28 februari 2011 Wat is Master dan voor een merk, komt dat uit de professionele audio, van een Philips medewerker? Wat er in de tekst bij de speaker staat is klink-klare onzin, maar dat komt natuurlijk van de marketingafdeling die een persbericht de wereld in heeft gestuurd. Kleuring en vervorming (ofwel emotie ) , en dat met zo'n mooie tweeter die juist heel neutraal probeert te doen Zucht... Gelukkig blijkt op zo'n Assa beurs dat de nuchtere techniek het toch wint van het vage, althans bij mij (Von Schweikert). Met respect, Treshold. Duidelijk is aan je antwoord dat je Master en Rick Paap niet kent. Niet erg, maar ik raad je aan om er eens kennis mee te gaan maken. Bijvoorbeeld op de komende Analoogshow in Sneek deze maand of op de Cafe Engels show in April. En Rick heeft ook een lange geschiedenis in de audiowereld en niet alleen van Master e.d. Denk maar eens aan Duson en aan Driade en Studio de Schop en waar hij o.a. ontwerper is van geweest. Zijn demo's zijn uitstekend en wat Hans van Liempd zegt is dan ook helemaal waar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 1 maart 2011 Report Share Posted 1 maart 2011 Master wordt ontworpen door Rick Paap. Bij iedere show waar hij met z'n luidsprekers en apparatuur demonstreert, is het geluid beter dan dat van de andere deelnemers. En dat vind ik niet alleen. Ik hou ook van de nuchtere techniek, maar ik denk... Rick ook. En toch speelt haast niemand van Hear met Master Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 1 maart 2011 Report Share Posted 1 maart 2011 Het verslag van ASSA staat online van Hifi.nl: Verslag Studio Alkmaar Audio Show 2011 http://www.hifi.nl/artikel/2170/Verslag-Studio-Alkmaar-Audio-Show-2011.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 1 maart 2011 Report Share Posted 1 maart 2011 Als ik naar Engels in R'dam ga in april dan ga ik Master zeker opzoeken, want mijn nieuwschierigheid is wel gewekt, waarvoor dank Als ik zelf een luidsprekermerk had, dan zou ik wellicht ook naar de commercieel directeur luisteren en zo'n reclamejongen de teksten laten verzinnen. Alhoewel de eerlijkheid van Von Schweikert op zijn website me meer trekt. Of anders het sarcasme van Bob Carver (erg lezenswaardig) die z'n versterkerschakelingen de meest krankzinige namen gaf. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts