Jump to content

Julian Baines Coco

spido
 Share

Recommended Posts

Hij werd geboren in 1924 op Curaçao.

Jarenlang speelde hij contrabas in het Utrechts Symfonie Orkest.

"Klassieke muziek wordt gespeeld in een rustige paniekstemming," zei hij.

"Want je mag beslist geen foutjes maken!"

Hij behaalde ook zijn gitarist-solo certificaat.

Zijn leraar was de beroemde Dick Visser.

Julian oversteeg zijn leraar.

In passie, temperament, complexe ritmiek, improvisatie: in jazz, kortom.

Laten we Julian niet vergeten, als we lijstjes van "de tien beste gitaristen óóit..." opstellen.

Julian is nooit echt beroemd geworden.

En ook nooit echt rijk.

De wereld is echt onrechtvaardig...

En ook nooit echt rijk.

Ja, de man kan een leuk stukje gitaar spelen, maar als ik het zo hoor is hij niet veel verder gekomen dan een Nederlands Conservatorium, waarschijnlijk, voor zover ik kan horen aan de stijl, die in Den Haag, waar ook ik een tijdje gitaar- en Sax-educatie + Jazzmuziek ge/bestudeerd heb.

Helaas miste ik daar te veel om door te groeien, en ben het andere conservatoria gaan zoeken, maar heb dat in NL niet kunnen vinden.

Helaas maar waar, was een verdere studie in UK of USA financieel niet voor mij weggelegd.

Daarom/door ben ik nooit verder gekomen dan het amateur circuit, waar ik overigens tot op de dag van vandaag nog steeds geen spijt van heb.

Het artiesten leven lijkt voor sommigen het walhalla, maar dat is het voor mij iig niet, ook al zou er nog zo veel geld in te verdienen zijn (wat voor 99% niet zo is).

Het klinkt best leuk, maar voor mij wat fantasieloos, zoals hier in NL les gegeven word.

Volgens mij één van de oorzaken dat de meeste artiesten in NL niet verder komen dan ons land (DJ's/plaatjesmixers uitgezonderd, maar dat heeft dan weer niets met een conservatorium of muziek MAKEN te maken volgens mij).

Mvg. Miracle.

En ook nooit echt rijk.

Ja, de man kan een leuk stukje gitaar spelen, maar als ik het zo hoor is hij niet veel verder gekomen dan een Nederlands Conservatorium, waarschijnlijk, voor zover ik kan horen aan de stijl, die in Den Haag, waar ook ik een tijdje gitaar- en Sax-educatie + Jazzmuziek ge/bestudeerd heb.

Helaas miste ik daar te veel om door te groeien, en ben het andere conservatoria gaan zoeken, maar heb dat in NL niet kunnen vinden.

Helaas maar waar, was een verdere studie in UK of USA financieel niet voor mij weggelegd.

Daarom/door ben ik nooit verder gekomen dan het amateur circuit, waar ik overigens tot op de dag van vandaag nog steeds geen spijt van heb.

Het artiesten leven lijkt voor sommigen het walhalla, maar dat is het voor mij iig niet, ook al zou er nog zo veel geld in te verdienen zijn (wat voor 99% niet zo is).

Het klinkt best leuk, maar voor mij wat fantasieloos, zoals hier in NL les gegeven word.

Volgens mij

• 2 weeks later...

En ook nooit echt rijk.

Ja, de man kan een leuk stukje gitaar spelen(...)

Het feit dat zo veel Nederlandse artiesten het in het buitenland niet maken wijst gewoon op een enorm gebrek aan talent.

The vast majority van deze kanslozen heeft dan ook zeker nooit op het conservatorium gezeten behalve misschien als dakdekker. :lol:

En dàt zegt er ééntje die zelf geeneens geen èchte Hottentot is... :o